[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 10:01

Met paarden aan huis als je samenwoont scheelt het wel een stuk, je bent toch vlakbij. Ik ben ook aardig wat tijd kwijt alle dagen van en naar de weide of naar stal, toch makkelijk half uur enkele rit.
Doe je alles zelf of staan ze volpension? Dat scheelt hier echt veel in dagelijkse tijdbesteding.

Ik heb het geluk dat iemand stukje weide "huurt" van mij en dan nog de bijrijder voor Wolk. Er gaat altijd wel iemand naar de weide, er is altijd wel iemand die weekendje of weekje toezicht wil houden als de ander niet kan. Of een keer voeren als je naar een feestje moet.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 10:07

Je woont idd nog niet samen, reken er nog eens een huishouden bij en je hebt helemaal geen tijd meer over...
dit soort discussies zou je niet of toch veel minder hebben met een ook fanatieke ruiter als vriend, maar goed, dan zullen daar de discussies wel over iets anders gaan... In elk huishouden is het wel altijd iets hoor :P maar ja, met het ene kan je leven en gelukkig zijn, met andere verschillen lukt dat moeilijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:49

Mijn ex is door mij helemaal into paarden geraakt. Nooit meer! Dat liep compleet op de andere manier uit de hand: alles zelf willen doen, altijd bij anderen met paarden gaan helpen, zat meer op stal dan thuis, alles draaide rond de paarden en vooral de manege waar ze stonden. Avondje weg met 2? Neuh, nodig heel de bende uit. Avondje thuis? Nee, terrasje doen op stal! Vakantie samen? Niks van, alle vrije dagen gingen op aan helpen bij anderen.

Het voordeel als je beide into paarden bent: je kan tegen stof op kledij, hooi dat altijd wel ergens uitkomt, modder aan schoenen/laarzen. En de tijd dat je op stal bent maak je thuis niks vuil :p

Rayaa

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:15

voor mij nooit meer ene die niets met paarden te maken wil hebben .. er kruipt gewoonweg te veel van mijn vrije tijd in de paarden (ja, zelfs met eentje), dus de interesse moet er tenminste zijn vind ik :)
ne ruiter is natuurlijk ideaal, maar dan is het dikwijls wat 'too much' als je mekaar wil helpen en alles samen doet, dus daar moet je dan ook weer voor opletten :/

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 13:19

Hmmm, k vrees idd ook dat het moeilijk samenleven is met iemand die niet echt mee gaat in jouw hobby/sport.
Hier is't zo dat mijn vriend ook leren rijden heeft enzo, wedstrijdjes meer rijdt, op wandeling gaat etc... ik vind dat wel fijn, dan hebben we dat toch ook samen. Verder helpt hij ook heel veel met de paarden, weides afzetten, stallen bouwen,... hij heeft ongelooflijk veel geïnvesteerd in traktoren en allerhande machines voor't weide onderhoud, zorgt 2x per jaar ervoor dat we kunnen hooien etc... dus echt wel tof :) Moest hij daar "tegen" zijn, zou dat dus ook moeilijk lukken denk ik. Maar de paarden zijn van mij, ze blijven ook vooral mijn verantwoordelijkheid, dat wel. T voordeel is dan ook dat ik doe en laat wat ik zelf wil ;) al probeer ik uiteraard wel zoveel mogelijk rekening met zijn wensen te houden daar rond... (zo zal ik 't paard waar ik niet (meer) mee rij en hij wel, niet verkopen uiteraard ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 18:27

Onderhoud en dergelijke doe ik allemaal zelf, ben er met de jaren redelijk handig in geworden. Grote dingen zoals maaien, kalken etc vraag ik aan de broer van mijn stalbaas, die is boer en zit er niet zo ver af.
Vroeger deed mijn vriend ook niks, is op 4 jaar misschien 4x komen kijken. Nu komt hij wel spontaan kijken, hij helpt al eens mee met afzadelen, blijft zitten om mee iets te drinken, vraagt hoe de les is geweest, probeert iets te leren van dressuur... Het kan dus zeker nog keren, ik zou de moed niet opgeven. Er moet toch ergens een mogelijkheid zijn om een regeling te vinden die voor jullie beiden past?
Al vraag ik me altijd af wat mensen doen in hun vrije tijd als ze geen hobby hebben?

Hier gaat de soap met de smidsproblemen voort. Ik ben om te ontploffen... uit wanhoop de oude smid alsnog gecontacteerd en die kan morgen. Maar diegene die vorige week is geweest, die krijgt van mij een heel dik ei om te pellen.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 19:06

Even een ander vraagje: zijn ze nog aan die brug aan het werk richting diepenbeek vanaf de autobaan Genk?

Kan me voorstellen dat je nu echt de wanhoop nabij bent varrkaj...bleh moet er niet aan denken al die smid problemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 19:20

Toch wonder boven wonder de oude smid te pakken gekregen en die komt normaal gezien morgen, maar heb nog geen exact tijdstip. Zoals de situatie nu is en de vermoedens kloppen, dan zou de smid die vorige week is geweest wel eens een héél lelijke ervaring met mij kunnen meemaken dat hij het zover heeft laten komen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 23:32

madelene schreef:
Even een ander vraagje: zijn ze nog aan die brug aan het werk richting diepenbeek vanaf de autobaan Genk?

Kan me voorstellen dat je nu echt de wanhoop nabij bent varrkaj...bleh moet er niet aan denken al die smid problemen

Nee die brug is af! Als we het over dezelfde brug hebben!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 15:13

oke, dan weet ik dat...denk het wel daaph, lijkt me sterk dat ze nog ergens anders aan een brug aan het werk zijn :D
wat gaan jullie doen in de tijd tussen dressuur en springen, want er zit ruim 4,5 uur tussen. zouden er bomen zijn waar we onder kunnen schuilen voor de zon, want om hem de hele tijd op de trailer te laten is bijna dieronvriendelijk voor de paarden...veel te heet
want zoals ik het nu lees moet ik dus rond 10.30 dressuur rijden en beginnen ze pas om 14.40 met het springen. dus moet ik ongeveer uitgerekend rond 15.20

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 18:06

Ik rij misschien naar huis, ik weet nog noet..

Winnie, weet je al of ke mag gaan? De Nederlanders weten het al!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 18:48

Ik ben ook benieuwd! Toen ik het zag van de Nederlanders, had ik snel equibel gecheckt maar nog niets. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 18:55

Het is hier bij de bank vlakbij blijkbaar receptie vanavond, ik kijk vanuit ons keukenraam op het 1e verdiep op hun parking. Er staan van die grote, witte partytenten en ik bedacht me net, eigenlijk zouden ze zoiets nog kunnen voorzien op wedstrijd? Zet er een hoop op een rij, span draad ertussen of zet hekken (bijvoorbeeld van die werfhekkens) en zet in elk vak een waterton. Wie wil kan daar zijn paard dan (eventjes) een plek in de schaduw geven. Witte tenten trekken hopelijk minder warmte aan dan donkere concoursstallen. Moet je natuurlijk wel geen paarden hebben die gaan vechten ofzo, maar het zou een optie kunnen zijn.

Hier is mijn oude smid vandaag langsgeweest. Ik weet nu waarom hij niet reageerde, en hij gaf toe dat het hem achteraf compleet ontglipt is om terug te bellen. Hij heeft Wolk vandaag gezien en bevestigd wat ik al vreesde: Wolk is vernageld en zit heel waarschijnlijk met een hoefzweer/abces. Het zit echter nog te diep om al open te maken, het is nog niet rijp genoeg. Ben bij de DA langsgereden, pijnstiller gaan halen voor het weekend en afwachten of er schot in de zaak komt. Als het uitkomt moet ik gelijk de smid bellen en als die niet kan de DA om het proper te maken en uit te snijden.
We zijn weer vertrokken op de pechmolen :')

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 20:29

Veel succes wie nr Diepenbeek gaat!

Ik moet morgen al om 8u springen, Khoop dat ze al goed wakker is :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:05

Wel een prachtig uur om te springen, voor alle hitte!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:06

@Prietpraat: moet jij nog vertrekken van thuis dan? dat zal vroeg worden!

Zonet Iskander nog eens gereden, hij kan al enkele seconden aan de teugel lopen :p
Maar er is nog veel werk aan! Hij wordt wel steeds meer een echt paard. Gisteren zijn we gaan wandelen maar de koeien vond hij toch nog eng, we zijn het patattenveld ingevlogen :+ We weten weer waaraan te oefenen, want bij lrv tornooien lopen er vaak koeien naast de terreinen.

Afbeelding

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:11

Ja ik moet dan nog mijn paard halen, maar tis maar kwartiertje rijden gelukkig ;). Ja wel voor de hitte. Kg gisteren nog springles gehad, twas op het laatst zo goed als donker, er was geen licht in de piste. Maar tging nog cava. Canch is trouwens heel raar donderdag en gisteren stond die fris en beter vooruit dan anders :p. Opzich kan zij nog goed tegen de hitte.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:11

Knap paard Florence! Mooi type!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:14

Mooie schimmel! Is eentje die direct aanspreekt :) Wel alvast veel succes met poetswerk voor wedstrijden.

PP, dan heb je geluk. Hier staan ze zelfs in de schaduw nog te zweten, maar ik moet toegeven dat hun vliegendekens daar verantwoordelijk voor zijn. Als ik ze af doe en ik wacht 5 minuten zijn ze droog. Helaas worden ze dan direct lek geprikt door dazen en vliegen en staan ze geen minuut rustig. Van mij mogen de temperaturen toch een stukje zakken.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:22

Ik was nu al elke keer zijn staart na het rijden omdat ik hem spierwit wil krijgen :+ Ik vrees echt voor de wedstrijden, ik zal veel werk hebben. Ik heb alvast 2 producten staan voor vlekken die ik niet hoef uit te wassen met water.

Ahja PP je gaat niet naar Diepenbeek maar naar de jumping in Waregem, ik was eventjes mis!

Ik ga morgen al om 7u30 de paarden rijden, het is niet te doen anders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:27

Ik heb mijn tinker vorige winter redelijk wit gekregen met zwitsal :') Ik kreeg er niet alles af omdat die een vacht heeft waar urine- en mestvlekken echt in het haar intrekken. De enige manier om er vanaf te geraken is scheren of wachten tot de rui. De zwitsal doet wel prima zijn werk voor de witte voeten van Icaro. Al zien die echt schijtebruin, die zijn na 1 of 2x soppen en eventjes laten intrekken weer spierwit. Het heeft nog een bijkomend voordeel, je paard geurt de hele dag door naar baby _O-
Zilvershampoo, shampoo voor witte paarden... vanalles is hier voor de tinker al de revue gepasseerd, maar dit werkt nog het beste.
Green Spot Remover van cowboy magic ook eens geprobeerd op de sokken van Icaro, was niet zo geslaagd. Ben wél heel tevreden van hun conditioner/ontklitter.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:04

Maandag valt de definitieve beslissing voor het EK want dan is er nog een dierenartskeuring voor alle paarden. Spannend!

Ik doe altijd talkpoeder op Aruba haar witte benen. Spierwit gegarandeerd!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:06

Hier zonder deken, ze komt gek van dat deken. En dazen zitten er niet echt, enkel vliegen. Voor haar ogen heb ik zo een netje met sliertjes, dat helpt het best, beter dan zo een masker.

Dat wordt idd heel veel wassen :D witte benen doe ik met kalk maar je kan natuurlijk u paard niet vol met kalk bepoeieren :P.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 22:41

Ik gebruik wel cowboy magic green spot ding en bij mij werkt het super! Je moet wel eventjes het paard de dag ervoor wassen.

Spannend Winnie!

Leuk paard! Koeien daar heeft blits ook angst voor. Echt verschrikkelijk... Valt tot nu toe niet veel aan te doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:48

Verdorie talkpoeder, dat ik daar niet aan gedacht heb. Veel handiger in de winter dan wassen, op stal is er alleen koud water. Ik was dan dan ook zelden tot nooit een paard in de winter, tenzij het nog erg zacht en zonnig weer is.