Allereerst Evie: van harte gefeliciteerd en een leuke dag toegewenst. Karen: mooie laarzen en je projectje lijkt wel wat op Jer (vind ik dan hé, anders volgt er wel weer commentaar). Veulen is inderdaad groot, moeten ook maar eens weten, zal weinig schelen denk ik.
Heb net lekker met een man gebadderd en met de honden gewandeld, en nu plenst het enorm maar nog geen onweer en dat wil ik ook niet. Zouden vandaag gaan fietsen maar we vermaken ons nu wel thuis. Kato werd vanmorgen erg mans, kreeg eerst van Taaipop op d'r donder en toen dacht ze dan maar het vrouwtje, lukte dus ook niet. Gelijk goed opgesloten en me groot gemaakt, was zo over. Ik denk dat ik er nog wel mee te stellen krijg.
Nou iedereen maar weer een goede dag, wat een regen bah.
Laatst bijgewerkt door MargreetW op 23-08-11 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt
vanmorgen wilde ik uitslapen maarja uiteindelijk nog 8u wakker en kon niet mee slapen. Dus tja er toch maar uit. daarna ol en bay gelongeerd. Bay liep echt super maar ik krijg hem aan de longe met geen mogelijjkheid in de galop. en zodra hij de zweep ziet vliegt hij alle kanten uit behalve de goede (daar issie zo bang voor) dus hoe ik dat voor elkaar ga krijgen? daarna ol gedaan die liep eerst lekker met de kop in de lucht. later liep hij wel lekker naar beneden alleen in de galop nog niet maar we zijn weer op de juiste weg. Morgen mag hij weer mee naar de les (is al wel 2mnd geleden ofzo) nu moet ik zo de post bezorgen maar het onweert hier giga en ook heel donker in de lucht dus wacht het heel even af. Daarna naar het werk.
Lastig Mendy! Jonge paarden vinden dat vaak lastig, wij lieten ze dan eerst een weekje los in de baan galoperen. Zodat ze gewoon lekker rechtuit konden, en die spieren wat konden ontwikkelen. Daarna pas weer in de longeercirkel aan de slag gegaan, dat werkte vaak goed.
Zetje kan pas sinds een jaar goed galopperen aan de longe en die is nu 7. Vergis je niet in hoe lastig het is voor jonge paarden om op zo'n kleine volte te galopperen.
Het slechte weer lijkt hier langs heen te trekken gelukkig
What is nu 8 en die vind dat ook nog steeds heel moeilijk. Toen ik hem kreeg kon die het niet galopperen aan de longe op die kleine volte. Nu half, nog niet goed. Onder het zadel wordt hij wel steeds beter in de galop, maar dan moet ik hem ontzettend veel steun geven en op de achterhand zitten anders vliegt hij weer in draf. Dus komt goed met Bay!
Ideaal zeg Rowo, hier regent het al de hele ochtend. Nu steeds harder. Scheelt dat ik binnen zit aan de studie.
ja rechtuit dan gaat hij aan het rennen en plat door de bochten. maar aan de longe loopt hij gewoon op een grote volte dat is toch niet heel klein. maar we gaan het wel een paar keer los in de bak doen.
Je paard wordt vanzelf sterker en dat galopperen aan de longe wordt vanzelf beter. K heb het gewoon elke keer steeds vaker mee gepakt. Komt vanzelf.... gewoon eerst beginnen met een half rondje bij wijze van en dat uitbouwen. T heeft mij ook geholpen om onder het zadel steeds vaker de kleinere voltes mee te pakken.
Mijn paard is 8 en die heeft er ook nog steeds moeite mee om aan de longe te galopperen. Ik laat haar gewoon steeds kleine stukjes galopperen en het gaat steeds beter. Galop is sowieso niet haar sterkste gang. Ik moet haar wat vaker voluit laten gaan, ze houdt namelijk zo gruwelijk in.
Hier is het nog droog, maar volgens buienradar duurt dat niet lang meer
Billy: Why?
EvelienH
Geplaatst: 23-08-11 11:49
rowo schreef:
billy1 schreef:
Pff ik denk dat ik maar stop met bokt......
Hoezo dan???
Kijk maar eens in het nabesprekings topic van WW. Hoop aangebrande mensen.