[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:16

alleen kennen Rob zijn vaste klanten die hindernis dan niet :D

Er is trouwens alweer prima te trainen bij Rob, terrein is super.

Mootje

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:18

Miischien komt het wel omdat ik eerst regiotrainingen van Michiel op het terrein van Rob heb gehad en hij ze zo noemde O:)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:18

Das fijn lielle!
Moet je op de site kijken welke uur je bent ingedeelt? ik hoop niet al te vroeg in gedeelt te worden maar rond en uur of 12 := :o

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:21

Corien, dat klopt. Tijden kan ik no gniets over zeggen, hangt van de diverse groepen af.

Mootje, dat zal idd wel. Bij Rob is alles een -je, t/m het dakje in Minderhout :D Leidde vorig jaar tot grote spraakverwarring toen ik het puntje moest springen en dus braaf naar het puntje reed dat ik al dertig keer had gedaan dat seizoen. Bleek hij de grote punt te bedoelen. "Ja, met Raimaer doen we geen kleine puntjes" :x

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:33

Lielle, := Alles wordt inderdaad in de verkleinende vorm uitgelegd. Dat zal wel iets spychisch (BB) zijn voor de amazones!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:34

Voor zes man kan ik zelf wel een taartje bakken. ORUN is een week naar voren opgeschoven :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:35

Lielle oke ik hoor het wel :)
haha oeps :P

Heb net wel heerlijk buiten gereden zeg in de Woei! :D heerlijk hij liep echt fijn, heb de envoudige galop wissel geprobeerd, moet nog wel gesluiteld aan worden maar goed heb het nog niet nodig :P

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:38

Vind het wel jammer hoor. Maar moet echt vrijdagochtend even werken i.v.m. een mogelijke zienswijze op een voornemen waar iemand niet zo blij mee gaat zijn ;)

Ben ook erg benieuwd naar het terrein in Hernen, hopelijk kan ik daar ook nog trainen dit seizoen!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:39

Sannnn schreef:
Misschien dat Bull iets te veel gesprongen heeft de laatste tijd Bianca? Kan best toch.. Dat hij er even geen zin meer in had. Hopelijk is het iets eenmaligs iig.

Dat was het zeker niet... ;) (ik weet wat ik voelde) zoals ik al zei, hij sprong heerlijk met inspringen en word altijd heel fanatiek en van 1 wedstrijd per week, wat dan van deze de 3e was gaat hij niet dood.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:40

Noor oke jammer man!
bianca balen dat hij stopte maar ja dat doen ze ook niet voor niks?

Ga maar even douche en dan richting de Ha voor me teen :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:48

Ik ga zeker mee naar het strand!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 17:05

Praten doe ik volgens mij ook, maar weet niet zeker :+ Wel als ik aanvoel dat Vorstin gaat stoppen (afgelopen jaar in VP en Vlietlanden), toen heb ik ook echt wel geschreeuwd. Ze ging al ruim van tevoren afremmen, dus ik gaf een brul en extra been/zweep, maar dat hielp al niet meer. Het is bij mij meer onmacht denk ik.
Als we een fijne sprong hebben gehad op een moeilijk stukje ofzo, dan zeg ik ook wel iets als 'goed zo', maar verder weet ik het echt niet.

Misschien kunnen we toch nog een strandrit roggelen O:)?
Ik dacht dat ik de enige afhaker was, maar het zijn er toch heel wat geworden! Dan gaat vrijdag gewoon door, en dan nog een keertje ofzo :)

@ EB, ahh zo! Vorstin is mijn eerste paard. Maar die andere smakkers waren vooral op ponykampen vroeger etc.
@ Lau, fijn dat Trakkie zo lekker ging!
@ Benthe, gefeliciteerd :D!
@ Corien, fijn dat ie zo lekker ging!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:21

Goedenmiddag,

@Annetje: Welkom, gezellig dat je mee komt kletsen, de pagina's vliegen er door, vaak kan ik het niet eens bijhouden.

Ik rijd altijd met cap, moet ook niet zonder gaan rijden, want dan zijn me ouders heel boos. Zo spring/cross ik altijd met BP, eerst durfde ik niet zonder door ongeluk wat ik heb gehad, maar nu zou ik soms(vooral hartje zomer) wel onder BP willen springen. Maar moet ook me BP altijd aan met spring/cross van me ouders.
Ik ben er ook vaak genoeg afgegaan, ik keer vloog ik met me benen dwars door de hindernis en stond voor Urban. Die vond ik toch nog wel het mooist. En heb er ook een keer helemaal aan de zijkant gehangen maar kon er toch nog op komen ondanks Urban rondjes om zijn as liep :Y)

Praten doe ik altijd wel maar niet egt schreeuwen, zeg soms wel net iets te hard poedersuiker als er een balk valt :x
Maar verder is, goedzo braaf, ga door, ho, of kom :P

@Anthea: Fijn dat dit tentamen goed ging
@JN: Dat is snel, wel leuk! Succes dan !

Ik wil ook nog graag op strandrit, maar zit dat doordeweeks niet kan, dan moet me vader gewoon werken en ik naar school. Dus een keer in het weekend komt beter uit, en dan vooral zondag, denk dat vele op zaterdag concour hebben.
@Corien: Hoe laat gaan jullie vrijdag dan, en waar ???

Zo vandaag 2 tentamens gehad, voor me gevoel beide toppie gemaakt :D Morgen ook weer 2, woensdag daggie vrij en dan donderdag weer 2 en dan vrijdag weer vrij.
Vanavond dressuurles, best zin in, normaal niet maar wil toch weer meer gericht trainen met dressuur.
Ik ben er ook nog niet uit wat voor cap ik wil. Ik weet het wel, maar tja me mams vind hem te duur. Is er een van Uvex, donkerblauw. Maar als ik hem wil moet ik zelf aardig wat geld bijleggen. Dus daar moet ik nog maar eens goed over nadenken....
Nu weer leren voor morgen ...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:23

Ik ga ook mee :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:01

Voor de mensen die het niet weten, Zeus heeft in oktober een spierkneuzing in zijn rug opgelopen. Waarschijnlijk had hij vastgelegen of is hij weggegleden. Ik heb hem maandags gelongeert met touwtjes en dat ging prima, na een minuut of 10 werd hij zo onwijs kwaad, slaan naar zijn buik, naar zijn touwtjes zwiepen met zijn staart, niet willen lopen hoewel Zeus al het werk leuk vind. Heb toen de touwtjes eraf gedaan om te kijken of hij daar zo op reageerde, en nog was hij helemaal over de zeik. Toen uitgestapt omdat ik het idee had dat het niet klopte. Dinsdags er op. was in het donker met de lichten aan en ben er 3 x bijna op kop afgegaan omdat hij zo onwijs gek was. Doorgepakt en aan het eind kon ik hem rijden met heeeeel veel spanning. Niet hoe Zeus normaal zou zijn.
Woensdags in de wei gelaten en niet gereden.
Donderdags had ik prive dressuur les en zakte hij achter door zijn benen. Hij had een bult op zijn rug maar daar was hij niet gevoelig voor. Dierenarts laten komen, kreupelheidsonderzoek ... NIET kreupel.
Bloed laten prikken om ontstekingswaarden te checken. Waren te hoog. Compa gel gekregen voor de bult op de rug en met 3 dagen was de bult weg. Hij was nog steeds niet kreupel meer geweest na de tijd.
6 weken rust gehad en alleen op de wei gelopen. Osteopaat en masseur erbij en die hebben mij geholpen met wanneer ik er weer op kon en hoe op te bouwen.
Ben begonnen met 5 minuten stappen op het harde. Hij voelde super! na 3 dagen 5 minuten te hebben gestapt 3 dagen 7 minuten stappen. dat na 3 dagen 9 minuten stappen en zo verder tot 15 minuten. Toen ik bij 15 minuten was 1 minuut gedraafd. Zo heb ik hem onwijs langzaam op gebouwd.
Nu heb ik altijd het gevoel gehad dat dit het niet kon zijn omdat hij daarna nooit meer kreupel is geweest. En hij wel erg veel pijn moet hebben wil hij zomaar door zijn achterbenen zakken.
Maar iedereen zei ik zie er niks aan het is echt over en je wil het graag meteen voelen mocht hij niet goed zijn. Er is echt niks aan de hand! Op dressuur les 2 weken geleden liep hij top. (bij dezelfde vrouw die hem in oktober door de achterbenen heeft zien zakken)

Maar toen ik Zeus kocht heb ik hem niet laten keuren. Dom dom dom natuurlijk maar hij was 6 weken daarvoor rontgenologisch en klinisch goedgekeurd. Hij was van een vriendin van mama's collega hier uit de buurt dus heb hem niet opnieuw laten keuren! Maar toen ik hem wou verzekeren voor een hogere klasse omdat hij meer waard was (geworden) (dan de 1e schaal - € 4500.00 ) moest ik foto's hebben van max 6 weken oud. En ik was natuurlijk net te laat. Dus even naar de kliniek om foto's te maken. En wat bleek de oude foto's waren uit een andere hoek genomen dan deze DA deed en hij bleek spat te hebben in zijn sprong gewricht. Gerust gesteld dat dit het enige gewricht ''mocht'' zijn waar spat in kon zitten omdat het daar vergroeid en dan was het proces klaar. Hij was al zover in het proces dat als hij nou niet kreupel zou zijn hij het zeer waarschijnlijk ook niet meer zou worden. Ik mocht een jaar later terug komen om hem terug te keuren naar een 2-tje zodat er niks aan de hand was. (ik had hem ook terug kunnen brengen maar Zeus zou niet voor de verkoop zijn dus maakte mij dat niet zoveel uit. ik geloofde de kliniek dat het goed zou komen!

Maar nu zijn we dus heel bang dat hij toch last heeft gekregen vd spat , anders is gaan lopen en daardoor die rugblessure heeft gekregen. Ik moet donderdag afwachten maar vind het doodeng!

Kom alsjeblieft niet allemaal met hoe dom ik ben ... dat ik hem niet terug heb gebracht of eerder die 2e foto heb laten maken dat weet ik !
Respect voor de mensen die het hele verhaal hebben gelezen!!!!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:05

Lastig hoor (ik heb het helemaal gelezen). Mocht het idd vanuit de spat komen, we hebben zelf uitstekende ervaring met een tildren infuus, een paar jaar geleden voor Raimaer gebruikt.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:07

Voor een andere keer een strandrit ben ik voor Shanouk, wil graag keer naar het strand. :)
Ik praat over het algemeen wel, maar meer als iets goed is. Beloon d'r heel vaak, vooral met springen en cross. Dressuur minder. Ga niet lopen schelden etc. Daar kan ik me juist dood aan ergeren. Vooral idd bij die ponyruiters zie je dat vaak.
Gefeliciteerd JN! Wat leuk!
Mooi dat de tentamens goed gingen dames.
edit: Jeetje Marijke, wat een verhaal. Je had het toen deels in Barchem verteld. Maar Tildren, waar Lielle, het over heeft helpt heel goed. :j Sterkte iig de komende dagen! :(:)

Ben weer thuis, wou Vero longeren maar gaat nog niet denderend met mijn hoofd. Dus die heeft dagje rust. Morgen maar weer eens bellen naar de neuroloog.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 07-02-11 18:10, in het totaal 2 keer bewerkt

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:07

MM: wat een verhaal zeg. Ik hoop voor je dat het toch allemaal meevalt en begrijp dat het een emotionele tijd voor je wordt!! :(:)
Wat voor klachten had hij vandaag met les? Weer door de achterbenen of niet rad of voelde hij niet goed?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:09

Ja dat zei de hoefsmid vanmorgen ook. Hij beslaat hem al die tijd al anders voor de spat maar heeft nu nog iets veranderd. Die had het ook over het infuus, maar als het al ''uitgewoekerd'' is (de voor ons bekende spat van de foto's) dan zou het klaar moeten zijn. en de hoefsmid is bang dat er nog ergens spat in dat been zit en als dat ook vergroeid dan krijgt hij dus een heel stijf been! Omdat het dan op 2 plaatsen is vergroeid. En daar ben ik heel bang voor. Mag niet vooruit lopen maar dat is erg moeilijk.
Super dat je het helemaal uit hebt gelezen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:10

Marijke± Als een paard kort daarvoor was gekeurd, had ik hem ook niet overgekeurd. Dus ik vind het absoluut niet dom wat je hebt gedaan! Maar onwijs klote zeg, die hele situatie.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:11

Hij voelde als of hij straal bezopen was achter. En niet loslaten in zijn rug. En de hoefsmid was toevallig vanmorgen bij ons en die schrok hoe scheef hij was gaan staan in 8 weken!!! tijd dus hij heeft last in het been. Zet hem anders neer om te ontlasten en heeft 1 kant v zijn ijzer totaal de rits (waar de nagels in zitten ) er uit gelopen hoewel de andere kant amper was afgelopen.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:14

goedemiddag!!!!

half 3 opgestaan vannacht, uiteindelijk half 1 thuis, paarden buiten, gegeten, ff geslapen, net de stallen/paarden verzorgd en zo eten.

Ohja, en net 10 minuten zitten bijlezen, veel onthouden, niet alles...

@ marijke: balen zeg, dat verhaal van jou klinkt bekend, ook 2 keer zoiets meegemaakt, bijna identiek.., maar dat paard kwam uit de 'handel', gelukkig was ie niet van mij, maar het was wel een naar verhaal., ene keer was spat idd, andere keer geloof ik hoefkatrol... volgens mij loopt/liep d'r nog iets van een rechtszaak over...
@ noor: hoe is't met je vingers, willen ze alweer typen??
@ mandy: de naam van dat meisje komt mij ook bekend voor, is zelfde leeftijd als mijn broertje, zal hem zo eens vragen....
@ caps e.d. Ik rij thuis zo goed als nooit met cap, jonge paarden eerste paar weken en als ze braaf zijn geloof ik het wel (lekker frisse wind door je haren, en niet je haar in de war en niet zoveel zweet om de kop :P ) ..... vreemd terrein wel altijd cap op...bodyprotector heb ik nog nooit mee gereden :P wil ook niet zo'n ding om...
@ zandruiters: aantal mooie foto's van valpartijen gezien.. ik val d'r gelukkig bijna nooit af.... keer of 6 tot 8 in mijn heel paardrijcarriere... (maar ik cross dan ook niet :P )
@ mistid: was jij die gek met die koortslip ;) of was dat tientjeh?
@ tientjeh: was jij die gene die 2 uur geslapen heeft en verder gewerkt aan PWS??? of was dat mistid?

Vanavond nog naar cursus paardenbeoordelen van KWPN Overijssel. kennis bijspijkeren...

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:19

marijke wat een ontzettend vervelende situatie :(:)
En ik ga zeker niet zeggen dat je dom bent wat dit is gewoon ongelukkig dat het door de hoek van de foto's komt, hopelijk valt het mee en anders succes *hele dikke knuffel*

en nu ga ik de rest bij lezen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:31

Jeroen± Tientje i bevallen :P Maar misschien dat die idd ook maar 2 uur heeft geslapen vannacht ;)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:34

ik hoop voor der dat ze iets meer heeft kunnen slapen :)