[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

er1k

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:48

@caro29 ai succes met je dikke oog, ff flink koelen?

Ik woon zelf in Hoogeveen, maar mijn paard staat in Overijsel (Haarle, tussen Raalte en Nijverdal). Het liefste heb ik iets in de provincie, mjah ik zie al wel dat ik me daar overheen moet zetten :)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 12:23

Haarle is hier dicht bij ;)
Ik ga altijd graag trainen bij Alice in Biddinghuizen, in Ede en Renswoude. In tegenstelling tot Simmie vind ik het terrein in Ede juist nog wel goed en zeker leerzaam! Ook voor ervaren paarden, voor de echte beginners is dit misschien wat minder geschikt.
Als je echt iets in de provincie wilt kan je ook naar Boekelo gaan, al denk ik dat je sneller in Ede en Renswoude bent, het terrein in Boekelo is naar mijn idee ook niet meer wat het geweest is.....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 12:24

Ede is wel leuk Billy, maar aan het onderhoud wordt niet veel meer gedaan. Hindernissen zijn wel wat aan het verpauperen, dat is erg jammer van zo'n gaaf terrein!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 12:26

Vind ik dus niet, ben er twee weken geleden nog geweest en heb echt lekker kunnen trainen!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 13:11

viefdepief schreef:
Snoekiej schreef:
Ik heb me net opgegeven voor de kringkampioenschappen *\o/*
Mijn eerste dressuurwedstrijd sinds een maand of 9 := Ik heb er nu al zin in!

Ik win! Woll heeft na 1,5 jaar weer knotjes in :D

Helaas ben ik bang dat ik het win :+
Ik moet 18 juni naar de DA en daarna wil ik weer een dressuurproef starten. Laatste keer dat ik alleen dressuur gereden heb met haar is 5 jaar geleden en de laatste cross november 2008

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:17

Pff roos,vief en snoek das lange tijd geleden idd!!
Erik jammer van je training dat het tegen viel..
noor lekker gereden en ze hebben nieuwe nike!
Mo lekker gesprongen dus?

even een ego post :=
Zo heb idd heerlijk gereden, los rijden niks aan de hand, in me proef grrrr ~~}> volgende x doe ik me pizzaprikkers aan }:)
1ste proef dus 181 :D
Kreeg een erg goede tip van de jury dus daar heb ik me aan gehouden!
Met als resultaat 191 :D gaat erg lekker zo :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:18

Goedemiddag!

Zo, Jer heeft groot onderhoud gehad aan zijn gebit :oo Vorig jaar hoefde er (bijna) niks te gebeuren, 2 jaar terug heeft hij ook al eens zo'n groot onderhoud gehad. Hij heeft namelijk een lichte overbeet en dus slijten de voorste kiezen scheef af. Volgens de tandarts moest ik dat wel merken met rijden. Nou: dat klopt! Hengstentanden begonnen op slachttanden te lijken dus die zijn afgeknipt en bijgevijld.
Nog even een uitgebreid zijn mannelijkheid laten zien, want er kwamen 2 vreemde paarden op stal (ook voor de TA) en hij moest natuurlijk wel even laten zien dat dit ZIJN harem is ;) Rechtop in stal, gaat het niet?! Daarna springles gehad, gaat erg goed zolang ik maar niet ga zitten mutsen!! Gewoon lekker ritme rijden en dan is geen hindernis te hoog en geen lijntje te lastig :+ Ga proberen wat meer regelmaat in het lessen te brengen. Waarschijnlijk ga ik zelf een set hindernismateriaal aanschaffen, zodat Marco gewoon aan huis kan komen. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Nudine is ook nagekeken door de tandarts, maar daar hoefde niets aan te gebeuren. Zij heeft sinds gister weer een ijzer onder en vandaag met wandelen een stukje gedraafd en dat zag er al een stuk beter uit!!

@ Shanoek: goed dat je je hebt opgegeven! M1 toch?
@ Erik: jammer dat de hindernissen tegenvielen. Ik ben nog maar 1 keer in Ede geweest, maar vond het toen een heel leuk terrein! Verder vond ik inderdaad Lelystad en Renswoude ook erg leuk :j
@ Nessah & Simmie: veel plezier en succes met trainen in Renswoude!
@ Vief: heel veel succes met je wedstrijd
@ Caro: auw, pijnlijk! Zo heb ik wel eens een tand door mijn lip gehad, was ook niet grappig. :(:)
@ Roos: hopelijk kun je gauw weer aan de slag! Dat is dan met je drachtige merrie toch?
@ Corien: gefeliciteerd met je wp!!

Eetclub was trouwens ook weer gezellig, maar het is niet laat geworden.
Vanavond met een vriendin naar SATC2 en waarschijnlijk daarna naar Medemblik, lekker borrelen. Daar schijnen onze 'mannen' ook heen te gaan ivm Regatta! Dan morgen nog met moeders naar de stad en wil eigenlijk ook nog een rondje Dijkgatbos met Jer. Maar als de tijd het niet toelaat, ga ik van de week op een avond!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:25

Ik ben net even wezen springen dorp verderop. Na het rondje met Amati ben ik weer naar huis gegaan en heb Het niet eens van de wagen gehaald. Bodem was net beton en het gras was meer dan 20cm hoog. Daarnaast was het een slecht gebouwd parcours met allemaal krappe draai wendingen. Met zo'n bodem vind ik dat niet vertrouwd.
Maat werd ook erg onzeker. Mijn moeder had gefilmd en je ziet er ook goed op terug.
Het zou ik ook nog een rondje L en M rijden, maar zag dat zo echt niet zitten.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:26

Verstandig besluit PB! Zuinig zijn op die toppertjes van je! ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:33

Pb idd verstandig wel jammer maar ja je hebt maar 8 paarden benen ;)
Noor das wel flink opknap beurtje idd!

Zo ga maar weer eens wat doen..

Ps we hebben weer last van muizen :( vet iritand zeg!! Maar ja we willen niet voor "vast" en kat of poes..

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:53

Jeetje PB dat is ook wat! Volgens mij heb ik zoiets al wel vaker van jou gelezen, ben ik toch wel erg blij dat zoiets hier in de buurt echt niet voorkomt! Met alle springstallen in de buurt moeten de parcoursen gewoon goed zijn.
Ach dan volgende week maar lekker springen in Minderhout toch??

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:24

Goeiemiddag!
Buitenritje was heerlijk :+: Echt lekker relaxt gereden. Vorstin plakte wel aan het andere paard, maar dat mocht ze van mij niet. Ging best redelijk :) We zijn achter weer ff het water ingeweest. Vorstin vind het allemaal best en je kunt haar er gerust een half uur zo laten staan. Aan het einde van de rit ook nog even bij het strandje (niet het cross-water, maar het strandje bij het grote meer). Dat vonden ze allebei wel spannend (golfjes en schuim :(:)), maar ze gingen er toch in.

Veel plezier met trainen Mootje!
Succes met je springwedstrijd Margriet!
Simmie, kun je in Ysselsteyn ook gewoon trainen? Misschien wel leuk om daar nog eens heen te gaan (ruim) voor het NK!
Auw Caro :(:) Sterkte met je oog
Al goed Gr_roos, jij wint :+
Gefeliciteerd met je winstpunten Corien :D
Fijn dat de TA weer geweest is Noor
Verstandig idd PB. Waar was je wedstrijd?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:49

Roos, jeetje 5 jaar geleden dat is lang zeg :oo
Corien, gefeliciteerd met je winstpunten :)
PB, dat is idd wel verstandig. Wat raar zeg dat ze op zo'n terrein gewoon een
springwedstrijd houden.
Shanouk, fijn dat het buitenrijden heerlijk was :)

vandaag even naar de paardenwinkel geweest, had nog bonnen die ik zaterdag gewonnen had. Dus een nieuw dekje van ES in VZH gekocht. Volgende week zaterdag heb ik met iemand afgesproken om even lekker naar het bos/strand te gaan. En zondag lekker oefencrossen in Oudkarspel :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:06

@ erik. Boekelo vond ik vorig jaar wel leuk. Betere staat dan Bussloo en meer variatie ook qua hoogte. Ik woon in Emmen en weet wat voor drama het is om een terrein in de buurt te vinden. Ik ben nu met een terrein in Duitsland bezig. Probeer of ik daar mag trainen. Is bij Meppen.
@ pb verstandig besluit. Hier was de bodem redelijk. Er moet nodig wat water van boven vallen!
@ corienn mooie punten

Mijn oog valt gelukkig nog mee. Het is vooral mijn jukbeen en onder mijn oog waar het dik wordt en een beetje blauw. Verder alleen hoofdpijn maar dat ben ik wel gewend!
Ik ben net wel naar CC geweest maar heb alleen een rondje L spr gedaan. Dressuur afgemeld. Heb in juni veel dressuur staan en voor de wp hoef ik het niet te doen en het was kring dus dat viel ook weer mee

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:13

Noor: Fijn dat Jer weer mooie tanden heeft :)!
Caro: Auw, gelukkig gaat het weer een beetje :(:)
PB: Wat jammer dat het terrein zo slecht was :\
Corien: Jullie gaan als een speer zo *D 8-)

Ik heb Woll in de B dressuur gestart. Startte ik onze laatste wedstrijd ook.. Was er achteraf wel blij om. Ze maakte er nogal een potje van := Middendraf aangalopperen, middenstap werd galop, opeens besloot ze dat ze de ring uit wilde en stond ze gewoon 20 tellen te mutsen en bijna in de omheining van de wei met der kont... Halsstrekken na een halve volte opeens sterren gaan kijken.. Mijn moeder en ik hadden echt zoiets van wat moet je ermee _-:( Toch was de jury helemaal enthousiast over Woll, wilde gelijk weten wat voor bloed het was en als het eruit kwam dan kwam er ook wel echt wat uit zei ze :D Ze vond het verder ook jammer van alle spanningsmomenten.. Bleek uiteindelijk nog 3e te zijn geworden met een flink aantal 8'en ter compensatie. Nu dat monster nog in het gareel zien te krijgen :+

Eerste rondje springen 2 balkjes.. Begon ze wat te stuiteren en als ik dan been gaf werd ze wat vlak.. Tweede rondje wel een fijner ritme alleen pakte ze even de rit een beetje aan op een scherp lijntje naar een oxer en toen nam ze daar 3 balken van mee. Even stil gezet, alles was nog heel gelukkig en toen gingen de laatste sprongen echt weer fijn :) Was schijnbaar even nodig, ze wist opeens weer hoe ze moest luisteren :) Verder 'n super gezellige dag gehad met heerlijk weer. Ga nu even lekker douchen en dan weer die kant op voor de bbq :9

Afbeelding
Zegt genoeg lijkt me :))
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 29-05-10 18:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:43

Even een ego-post voordat ik ga bijlezen: [SGW-ITP] Corion op crosstraining Renswoude

Edit: Bijgelezen

Roos, 5 jaar niet dressuren is echt lang!
Corien, Gefeliciteerd met je punten en leuk dat de tip meteen werkte :j
Snoekiej is lekker buiten wezen rijden.
Noor, Veel plezier vanavond. Fijn dat Jer zijn tanden zijn gedaan!
PB, goede beslissing om Het niet te starten. Wel erg slordig van het harde gras!
Vief, Die foto geeft idd een heel ander beeld weer dan je vorige foto's :D Veel plezier op de BBQ.

Ik vind Lelystad, Renswoude, Hernen, Baarle Nassau en Nieuwveen leuke terreinen. In Renswoude zijn er weer nieuwe hindernissen op het gras in de maak, maar dat was wel even nodig. Er stonden ook allemaal nieuwe hindernissen in de hal. Ik ben benieuwd!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:10

Ik vind vooral Renswoude, Baarle-Nassau, Hernen en Nieuwveen fijne terreinen. Biddinghuizen en Lelystad zijn ook wel grappig. Moordrecht is ook flink verbeterd, dus die telt ook weer mee! Ede, Minderhout en Ysselsteyn ben ik nog nooit geweest.

Fijn dat je oog meemalt Caro.
Woll ziet er heel sneaky uit Vief := Wel heel leuk dat de jury zo onder de indruk was! Wat waren je punten? En was dit een eenmalige wedstrijd of moet Woll er voortaan iedere maand aan geloven :D?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:10

_Noor schreef:
@ Roos: hopelijk kun je gauw weer aan de slag! Dat is dan met je drachtige merrie toch?

Klopt, is met de drachtige merrie. Heb ook nog een peesblessure pony staan die ik aan het opbouwen ben, maar die zal zijn niveau niet meer kunnen halen. Die pony heb ik ook laten afkeuren door/voor de verzekering. Hij is 19 en zou weer M2 moeten starten. Alleen is teveel zijwaarts een te zware belasting en ik zit voorlopig op 4x7 min. draf rechtuit.
Als hij beter is, is het wel een fijne pony als je zijn kop der bij hebt. Hij springt 1/2 pirouette en wisselt om de 2. Bij heel veel zin zelfs om de pas :D

Damelza, 5 jaar valt nog mee hoor, pony liep op zijn 6de M2 en vlak voor zijn pees stuk ging heeft ie nog een keer gestart. Daar zat 7 jaar tussen ;)

PB verstandige beslissing

Noor jij bent ook weer een paar euro's armer.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:25

Carolien oew balen van je oog! :(:)
Corien gefeliciteerd!
Noor druk weekend zeg!
PB balen van die bodem dan!
Netjes dat ze beide het water ingingen snoekiej.
Vief jullie zijn een mooie combi zo in wedstrijdoutfit! Misstaat niet hoor! Altijd leuk om zulke dingen van de jury te horen!
Gr_roos dat is idd wel leuk om dan op te zitten!

Nou ik ben ook weer terug! Ponyspringen liep erg uit zeg! Daardoor zat ik er erg lang op! Maar goed. Inspringen deed hij netjes! Parcours heel snel verkend en ook nog beide goed onthouden ook nog! Parcours 1 had ik een weigering op 2 en 2 balkjes, maar wel rond. 2e parcours 1 weigering op de 2e van de dubbel en een balk. Maar ben echt super tevreden! 2 keer rondgekomen. En ik vond het ook aardig dik staan! Heb ook nog 3 mooie foto's gekocht! Op 1 foto raakt hij met zijn onderlip zijn knieen! :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:28

Dorien: Klopt is bij ons in de buurt wel vaker. Is normaal echt geen slecht terrein. CK Zuid-Holland is hier ook altijd. Maar ze hadden gewoon moeten maaien en wat sproeien van de week. En een andere parcoursbouwer is ook geen onnodige luxe....

Ben net even met mn moeder naar Drunensruiterhuis geweest. Rits van de laarzen was stuk. Liepen langs de rijjasjes en moest maar even een animo jasje passen. Gewoon om te zien of het wat was :+ Zaten mij dus gewoon echt niet mooi! Heb teveel boezem :Y) Daarnaast vond ik ze ook neit mooi afgewerkt. Toen kwam een mede-werker en die zei goh dan moet je die van equiline passen. Die zat super. Helaas wel nog duurder dan die van animo en die vonden we eigenlijk al te gek qua prijs.... Komt er dus op neer dat ik nu 5 jasjes heb. :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:30

PB, Die animo jasjes vind ik niet mooi (en iedereen heeft ze tegenwoordig!). Ik hoop op een mooi springjasje via Vief :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:36

Ik vind ze vooral te kort en dan zie je altijd die witte rijbroek billen erzo onderuit. Daarnaast viel de stiksels van animo mij ook heel erg tegen. Vaak niet mooi afgewerkt en het is gewoon een vest. Die van equiline is echt een klassiek jasje maar wel van dat softshell en ook zo nauw aangesloten.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:45

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:48

Succes met rijden in de regen!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:59

Hier mijn foto's! :)
Afbeelding
Afbeelding

Deze heb ik op a4 formaat!
Afbeelding

Hindernissen lijken nu aardig laag, maar het stond echt dik b.