Toung Rider: is dat Tussen Junior en Young rider
Gisteren kwam de smid voor de jonge paarden en we hebben de 3-jarige die in december door de draad gegaan was voor het eerst zonder verdoving bekapt en het ging geweldig. Hij heeft niet 1x met een been getrokken of gek gedaan. Hij stond braaf de hele tijd met z'n hoofd tegen me aan.
Een wereld van verschil met die angstige 1,5-jarige die we vorig jaar ophaalden en die zich niet liet aanraken. Waar zo'n ongeluk wel niet goed voor is
Nog een half jaartje en dan begin ik met longeren zodat ik er volgende lente opkan.
De 4-jarige is er weer helemaal klaar voor na haar leverontsteking dus daar ga ik de zaterdag na Ede meteen op. Ik durf de goden niet te verzoeken door vlak voor de voorlopig laatste cross weer voor het eerst op een jong paard te kruipen. Je weet maar nooit wat ze uithaalt 
Plato heeft trouwens een bloeduitstortinkje vlak voor de koker, waarschijnlijk van met zijn buik en achterknieen tegen de punt te klappen. Hij heeft er volgens mij geen last van want hij ging gisteren flink tekeer tegen de fries in de wei maar toch even goed in de gaten houden.