. Mr kijk tis nu zo, ik ben content, ze heeft geen makelijke voeten. Maar ie moet niet gaan opslaan :0). Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Mr kijk tis nu zo, ik ben content, ze heeft geen makelijke voeten. Maar ie moet niet gaan opslaan :0). 
Net als PP stel ik er mij ook niet te veel vragen bij. Toen mijn hoefsmid een keer een liesbreuk had en hij door iemand anders beslagen moest worden was het echt maanden werk het weer een beetje ok te krijgen. Grappig detail: ook hier vooraan tweelips ijzers… Af en toe doen we nog eens een poging met éénlips maar elke keer toch moeten terugkeren dus nu laat ik het maar zo. Hij laat ook wel vrij veel "garniering" aan de voeten (enkele mm speling van het ijzer buiten de voet, zodat de voet toch kan uitzetten bij bvb de sprong en om te groeien). Pony loopt er goed op dus ik blijf er maar af. Vorige paardje liep haar hele leven op blote voeten, zowel cross als wandeling en die had nooit problemen. Ik zou het ook liever zo zien maar tja
accidentjes rekent hij ook niet aan maar eigenlijk moet ik zeggen dat ik dat met deze smid zelden of nooit heb. Ik laat hem ook wel regelmatig beslaan (7, max 8 weken).
. Smid geweest, maar vond niet direct van wat het was. Mss ijzer dat te hard spande of ergens duwde, opnieuw gezet. Maar ze liep nog altijd even mank derna.. Afwachten tot maandag nu. Hopelijk niets erg want this al zo een gevoelige aan haar hoeven

Heb beleefd laten weten dat ik intussen andere plannen had. Kon er niet echt mee lachen, zoiets weet je toch eerder?
hij heeft ook platvoeten en onze smid werkt nou samen met onze veearts. Dus ik denk ook wel dat het geen prutser is. Hij heeft onze vos toch al wat beter gekregen. Meer hiel. Hele fijne mens ook
ik heb dus de luzerne in brokjes gehaald, omdat we meer dan voldoende hooi hebben. Droog hooi en kuil bijna droog hooi.
aaaarrrghhh...ik snel naar de stal toe en ja hoor daar stond meneer al te verkrampen van de obstructie in zijn slokdarm.
Hij kwam dan ijzer goed leggen en hij ging dan terug. Topservice! Hij hield ook rekening met wedstrijden enzo, was sympathiek
Want dag erna moest ik op dressuur. Hij wist da toevallig en kwam dan nog speciaal.