[SGW] SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:16

Vief: Jij hebt toch zo'n heel mooi geruit jasje voor met springen?

Ingrid ik rijd ook met een griijs jasje en heb verder ook alles zwart of wit. Behalve mijn cap, die is donker antraciet.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:18

Ahaaaa Knipoog Have fun!! Cool

Ik ga naar mijn beste vriendinnetje, moest vandaag weer naar KNO-arts, dus even vragen hoe het er voor staat...

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:20

Ja, klopt. Heb een geruit jasje van Pikeur.
Alleen weet ik nog niet zo goed wat ik ervan vind in combie met Woll.
Heb nu wel een nieuw dekje (groenig kleur die in het jasje terug komt) en dat wil ik nog eens bij elkaar zien op Woll..

Thanks Lotte! Hoop dat je vriendinnetje wat positiefs te melden heeft Lachen

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:08

ik heb een lichtgrijs jasje met krijtstreep van riding pro.. erg fijn en niet duur.. met zwart kraagje.. en voor dressuur een zwarte van pikeur die wasbare versie van diana

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:22

Ik heb sinds kort een dressuurjasje van Pikeur. Tijdens mijn eerste wedstrijd die ik ermee reed, in de Z2, had ik gelijk een 8 voor houding en zit! Haha, wat zo'n jasje al niet doet Haha!
Met springen hou ik nog even lekker mijn 14 jaar oude dressuurjasje aan, voorlopig.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:38

Goedenavond Lachen
Laatste toets gehad! Eindelijk!! Hij was echt best makkelijk, dus ik geloof wel dat ik een voldoende heb Lachen
Vorstin gereden, die ging niet helemaal lekker. Ik moet er zo aan rijden om haar naar voren te houden, niet normaal! Morgen rijd mijn instructrice haar weer een keertje, dan wordt ze wel weer fijner denk ik Lachen Na het rijden was ze wel weer helemaal drijfnat Scheve mond Ik zit toch weeer te twijfelen over het scheren :S

-Ik rijd wel altijd een zweep, en met dressuur ook bijna altijd met sporen. De sporen gebruik ik amper tot niet, zweep wel af en toe om aan te tikken. Vorstin heeft daar alleen heel weinig van.
-Ik laat liever geen andere mensen op Vorstin rijden. Voor Vorstin is het niet echt een probleem, maar zelf vind ik het niet fijn. Alleen mijn instructrice rijd Vorstin af en toe, die rijd gewoon heel fijn en Vorstin wordt er ook beter van Lachen
-Volgens mij heb ik een heel simpel jasje van Harry's Horse ofzo. Hij is wel een beetje klein bij de mouwen, dus ik mag binnenkort een nieuwe Lachen Een grijs/bruin/geruit jasje vind ik ook heel mooi, maar ik ga geen 2 jasjes kopen als ik het met 1 ook red. Zou het ook niet mogen denk ik Nagelbijten / Gniffelen

Balen dat je voorhoofdsholteontsteking hebt Natalie! Ik heb ook al een paar keer bijholteontsteking gehad, geen pretje inderdaad! Je schijnt er gevoelig voor te blijven als je het eens hebt gehad. Sterkte Ach gut
Haha Tientjeh, Undercover was lekker heet dus Tong uitsteken
Fijn dat de bloedwaardes weer beter zijn Luxtet!
Balen dat Wolin zich weer bezeerd heeft Lotte! Hopelijk gaat het snel weer beter Ach gut

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:45

Oh jee Wolinlotte! Ik lees nu pas dat je paard weer problemen heeft. Het ene na het andere he!
Balen hoor, sterkte maar weer!

Luxket, mooi voor jou en je paard. Voorzichtig aan maar! Ik zou hem voor de zekerheid even een drainagekuurtje geven. De nieren kunnen wel even een zetje in de goede richting gebruiken nu!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:54

@Heleen: Ben al met een naam gekomen voor ons, Wo en ik: dreamteam 'de Pechvogels' Cool ROFL Ze is zo'n wildebras met alles, ze vind zichzelf helemaal gaaf en stoer en doet dan de gekste dingen. Ze is nogal zelfdestructief.

Shanouk, fijn dat je toets goed ging!!! Haha! Balen dat Vorstin niet lekker ging Ach gut !! Heb je haar al goed laten nakijken? Misschien een keer laten nachecken door een manueel therapeut (osteopaat) of fysiotherapeut kan verheldering bieden! Als een paard zo overmatig zweet kan het ook zijn dat ze last heeft van haar lijf. Vorstin lijkt me een paard met een aardige basisconditie en als je zo moet werken om haar aan het lopen te houden en ze hierbij zo veel zweet kan dat wel op last van haar lijf duiden!
Niet dat ik je wil bang maken of wat Knipoog , maar het kunnen wel tekenen aan de wand zijn. Maar misschien dat scheren idd wel verlichting kan geven, kan idd zijn dat ze haar warmte niet kwijt kan. Ik vind het echter geen normaal beeld, dat je haar zo aan de gang moet houden.

Heb een mooi bijpassend hoofdstel gevonden voor onze frontriem, en een mooi borsttuig... maar laten we eerst maar weer eens een NORMALE periode tegemoet gaan Gestoord .

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:03

Vorstin heeft het wel vaker, dat slome. Dan loopt ze wel, maar ik moet gewoon ontzettend veel drijven om haar echt voorwaarts te houden. Normaal gesproken beginnen we ook zo, maar als ik een tijdje aan het rijden ben, gaat ze veel meer zelf lopen. Dieseltje he Cool
Ik laat haar om de paar maanden controleren door mijn fysiotherapeut. Als ik het niet vertrouw, laat ik haar gelijk komen. Liever een keer te veel dan te weinig. Nu heb ik meer het idee dat ze er eventjes rijtechnisch doorheen moet. Ze reageert gewoon slecht op mijn been. Van de week even kijken hoe ze verbetert is (nadat mijn instructrice erop heeft gereden), anders misschien de fysio weer bellen. Vrijdag met de les was ze trouwens wel heel lekker vlug, dus het zal wel niets zijn.
Vorstin zweet inderdaad echt veel, maar volgens mij is het echt haar vacht. Ze kan gewoon uren doorgaan (voor mijn gevoel dan he Tong uitsteken), ze is alleen heel erg nat. Denk toch dat ik het maar laat doen, het scheren.
Bedankt voor je advies iig, ik vind het fijn dat er iemand met me meedenkt Lachen Ik ga Vorstin de komende tijd extra in de gaten houden, en als ik denk dat er iets niet lekker zit laat ik gelijk iemand komen Lachen

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:17

Oke dan!!! Knipoog OK dan!

Wo laat ik ook om de zoveel maanden, meestal 3 tot 4, nakijken door mijn osteopaat, Sandra van Leeuwen, en twee keer per jaar moet ze even haar mond opendoen voor Hans Ruygrok (nooit meer een ander!!!). Dit uit pure voorzorg, ik wil dat mijn paard zich fijn in zijn lijf voelt.
Bovendien ga ik om de 6 tot 7 weken naar de kliniek voor de ijzers en controle van haar benen en is mijn instructrice natuurgeneeskundige en die behandelt haar eens in de maand ongeveer met haar accupunctuurpen voor de doorbloeding (zelfgenezend vermogen), omdat haar benen toch al veel te verduren hebben gehad ( Bloos ).

Wolin staat op EquilinBASIC om de tekorten aan te vullen, dit is door Sandra van Leeuwen (dierenarts en osteopaat) samen met nog een arts ontwikkeld, paarden van Alice Naber staan er ook op en die van Carmen Römer (endurance). ECHT TOPSPUL!! OK dan!
Ook komt ze binnenkort op de celzouten te staan, om het lichaam het zelfgenezend vermogen te stimuleren. Bij Wo geen overbodige luxe zeg maar.

Zoals je leest: Wo staat aardig onder curatele Bloos en het is allemaal op natuurlijke basis, niet voor niks, zoals je terug kan lezen! Knipoog

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:26

Haha, Wo staat inderdaad behoorlijk onder curatele, maar als ik al die verhalen van jou lees is dat niet voor niks Knipoog
Vorstin wordt om de paar maanden nagekeken door de fysio (Marijke Hegemans), en 1x in het jaar door de tandarts (Folkert Kor). Over beiden ben ik heel erg tevreden Lachen Marijke neemt er echt de tijd voor, is heel rustig en ze behandelt Vorstin op een fijne manier. Folkert is een keer geweest, en die vond dat Vorstin de volgende keer pas weer over een jaar hoefde. Vorstin vond het best wel spannend, maar hij bleef heel geduldig en rustig Lachen Hij heeft alleen gecontroleerd en 1 haakje weggeveild, dus hij hoefde er niets voor te hebben! Ik heb hem wel gewoon geld gegeven natuurlijk, maar ik vond het wel heel netjes!
Met supplementen durf ik niet zo goed meer aan te klooien. Ik heb Vorstin op Supplement Kompleet van de Paardendrogist gehad, en Vit. E & Selenium, en Biotine P. Ben met alles gestopt. Ik merkte geen verschil en ik kan ook niet aan de buitenkant zien of ze ergens een tekort aan heeft. Dat EquilineBASIC ga ik eens naar kijken Lachen

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:29

Wat een verzorging allemaal Lachen
Coby moet binnenkort ook nog es naar de tandarts. Ze staat trouwens op stal bij een dierenarts en die had nagekeken of haar tanden al nodig waren, maar nu nog niet. Dus zal ongeveer voor rond februari zijn.
Osteopate wil ik ook een keer laten komen.

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:31

Had ik een heel bericht getypt,
is het ineens weg! Boos!

Geen zin om het nu opnieuw te typen,
doe ik morgen wel.
Ga nu slapen, morgen half dagje naar school! Lachen

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:33

Ach gut
welterusten!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:35

Jah, ik heb deze mensen die ik heb ook echt door een geheime selectieronde laten gaan Cool Knipoog , was in een keer tevreden over ze Haha! .
Sandra en Hans konden Wolin vanaf de eerste keer al heel goed inschatten!!!! Ze kunnen echt subliem omgaan met Wolin en Wo vind hen dan ook wel heel erg lief!!

Ik ben zeer te spreken over Equilin, ik zie het niet echt als een supplement, maar iets wat ze standaard moeten hebben. Het is een heel goed uitgekiend product en ik merkte dat Wolin heel erg anders er door is, in de positieve zin.
Het is nu op, dus ik zit te wachten tot het weer geleverd wordt. Lachen

http://www.equilin.nl

@Marieke: Haha dat is idd erg irritant, heb ik ook geregeld, ik kopieer het dan ook voor de zekerheid tussendoor Bloos , heb er genoeg ervaring mee.
@FYN: Truste!! Doei!

Ik ga er ook vandoor, mij broertje zit maar te wachten tot hij er achter kan! Knipoog
Slaap lekker allemaal! Gaaaap

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:47

Zo Lotte, wat een verhalen weer!

Vandaag lekker tot 12 uur naar school geweest. Heb vanmiddag/vanavond nog eventjes gewerkt, was wel leuk met de kindertjes met lampionnetjes. Heb nu wel 2 dagen niks met Voodoo gedaan, dat moet morgen dan maar weer. Ik ga nu lekker op bed. Welterusten!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:47

Hilde: veel plezier in Amsterdam

Vief: veel plezier met je gezelschap Haha!!

Heb net springles gehad, we moesten eerst wat in het ritme komen. Daarna sprong ze wel redelijk fijn Lachen.
Duik nu lekker mijn bedje in. Doei, doei

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:48

Ik heb de site bekeken, en het ziet er inderdaad goed uit!
Het is alleen wel stervensduur Wow!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:05

luxket schreef:
ik heb een lichtgrijs jasje met krijtstreep van riding pro.. erg fijn en niet duur.. met zwart kraagje..

Die heb ik ook Lachen
En had hem al 2e hands, meisje kreeg een groeispurt, had binnen een half jaar 4 nieuwe springjasjes Bloos!
€50

Yoer krijgt de paardentandarts binnenkort ook, eet soms wat raar.

He het zit je niet echt mee Lotte Ach gut Gekke Wolin!

Ik had lekker privé les Tong uitsteken
Groep voor mij was er ook maar 1, groep na mij was wel iedereen, 4 dus
Kino ging heerlijk Lachen
Ook ff met dressuur aan de gang geweest, 3 kwartierse les dus kon mooi Lachen

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:10

Rovinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:24

kimdepim schreef:
Heb net springles gehad, we moesten eerst wat in het ritme komen. Daarna sprong ze wel redelijk fijn Lachen.
Duik nu lekker mijn bedje in. Doei, doei

Nee, jullie deden het na het wat stroeve begin super, ze sprong heel fijn!!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 23:56

Ik heb net ook springles gehad. En dat ging goed Haha! Was echt blij dat het weer eens een keertje echt goed ging, een paar keer vond ze het een beetje eng, bij het slootje en bij een hekje maar ze ging wel braaf door Lachen Was dus heel tevreden over haar. Nadat ik wat gesprongen had, liep ze dressuurmatig ook veel fijner, kon er veel meer aankomen en zelfs galop aanspringen ging heel erg netjes Lachen

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:31

Goedeavond.
Zo ook weer terug van de hockey, ga zo lekker slapen.

Wil heel graag dat grijze jasje en dan de eurostar multistripe dekje, met de grijze en blauwe streep als springsetje.
Wil ook een nieuw dekje voor de cross, miss dat ik dat wel als 1 set doe. Heb nu maar 1 dekje voor onder mijn springzadel, verder alleen anky's maar die liggen der niet echt mooi onder.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:38

Ik ga even bijlezen.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 01:00

ik ga ook maar mijn bedje in, welterusten!