[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:19

viefdepief schreef:
Ja, dat gaan we de volgende keer dan idd doen mocht het nodig zijn :) Weten nu in ieder geval hoe haar cyclus is.

Woll gedraagt zich wat minder. Volgens de mevrouw was ze 'nogal drammerig'... :o

Ik had vorig jaar een hele verdrietige stagiare, die vond het heel erg dat ze weer naar huis ging :D
Mijn dierenarts zei vorig jaar ook dat ze te lief was voor een merrie en dat ze daardoor misschien wel lastig drachtig te krijgen was :+

Ze mest ook altijd voor ze opgevoeld moet worden (zijn ze blij mee) en blijft los staan.

_Noor

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:36

Hopen dat het gelukt is Vief. Zou inderdaad mooi zijn!
Roos: jouw merrie denkt gewoon met de HH mee! :)
Shanoek: succes met leren, nog even de tanden op elkaar ;)
Benthe: fijn dat je wat binnen kunt houden!
Mirthe: spannend hoor. Beetje gemengde gevoelens krijg je daar wel van denk ik. (heb nog nooit een paard verkocht, Nudine stond wel te koop en dat kon ik al niet aan ;)).

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:41

Mijn merrie is in een te groot lichaam geboren. Die vindt zichzelf meer een knuffelpony

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:21

Paard verkopen raak je aan gewend hoor Noor. Eerste keer is drama, maar daarna krijg je steeds meer iets van ach daar krijgt hij het ook goed. Maar heb nog steeds het liefste dat ze ver weg naar de andere kant van de oceaan gaa. Echt uit het zicht.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:25

Het lijkt mij idd niets als je ze regelmatig op wedstrijd tegenkomt. Ik denk wel dat het makkelijker is als je meerdere paarden hebt!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:30

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:40

Maakt alles uit als je er eentje of meer hebt.
Maar moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat Hetje weggaat. Ondanks dat ik hem als 3 jarige persé niet wilde en we hem verkocht hebben en hij vervolgens terug kwam en mijn moeder riep 'ik vind alles best maar niet dát paard'. Is echt een paard waar je van gaat houden.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:03

Moet je eens kennismaken met Jer <3
;)

Ga je topic bekijken Nessah!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:09

JIPJE @ heel veel beterschap, zo'n operatie hakt er wel even in.
Noor @ moet haar paard harder laten werken.... :P
TEEGEE @ is kindergek.... <3 ...... _O-

Ik ben gisteren geheel onverwachts naar Zwolle gegaan om eens een oefenparcours te springen. Had eigenlijk geen idee hoe Bull dat zou doen, maar met 60 cm ging het zo simpel dat ik echt verbaasd was. Daarna toch maar een rondje 80 cm gedaan (alhoewel 1 sprong beduidend hoder stond, dus daar werd een flinke wapper overheen gezet door Bull). Hij sprong ook het tweede rondje heel fijn.... *\o/* Dus ben helemaal trots op hem, had eigenlijk wel verwacht dat hij toch wel wat zou stoppen op al die gekleurde planken en hekken etc. Het inrijden ging eigenlijk heel goed.....we reden namelijk allemaal dezelfde kant op en dat is niet eng... _O- gek paard.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:16

Fijn dat Bull het zo goed deed, Bianca!! ;)
Nessah, heb in je topic gereageerd! :)

Heb heerlijk in m'n ochtendkloffie op de bank 'Into the wild' gekeken, nu dus even wat doen ;) ..
Vanavond met nog 3 andere meiden uit mijn klas uit eten, afsluiting van laatste schoolweek... morgenvroeg weer weg, want we gaan varen met een mega groot zeilschip := .. waar we verjaardag van mijn moeder gaan vieren, die is zaterdag jarig.. *\o/*

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:30

Oeeehw leuk allemaal Lotte! Hoop dat het wat zonniger weer wordt dan vandaag :)

Bianca: Wat gaaf *D Echt super dat Bull het zo goed deed! Allemaal dezelfde kant op is natuurlijk ook wel zo fijn :D
Roos: Aaah :) Das wel echt leuk! Woll kan ook wel heel knuffelig zijn, maar dat drammerige zit er ook wel echt in.. 't Is echt wanneer het haar uitkomt..
Dorien: Idd jammer, maar niks meer aan te doen :) Jammer dat het bij jou merrie ook nog een keer over moet!

Ik heb net meer dan een uur doorgebracht in de Divoza opzoek naar het perfecte dekje voor bij mijn geruite jasje.. 't Is nogal een bijzonder jasje. Van dichtbij is hij echt groen met een oranje ruit, maar van een afstandje is de kleur weer heel anders.. Hebben nu 4 dekjes besteld.. Hoop dat er wat tussen zit :=
Afbeelding

Verder toevallig aan de praat geraakt met iemand van mijn vorige stal. Schrok echt van wat ik toen hoorde :oo
Wat ben ik blij met mijn nieuwe stal.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:39

Van de stal in Enschede, of van die in Diepenveen?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:41

@mistid: klinkt boeiend, welke opleiding doe jij?
@viefdepief: Spannend dus! Ik hoop dat jullie nog net op tijd waren! Mooi jasje zeg!
@jipje_niekje: Succes nog met afstuderen en veel beterschap nog met je hand.
@bianca1980: Wat leuk dat ook het rondje 80 zo goed ging! Top :)
@WolinLotte: veel plezier met varen en gefeliciteerd met je moeder!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:41

rowo schreef:
Van de stal in Enschede, of van die in Diepenveen?

Enschede...

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:46

Hai,

@ mistid: hopelijk zit er een passende ruiter bij voor Kino.
@ jn De wedstrijd is afgelast ivm te weinig deelname maar ik denk zelf ivm geen jury. Ze vragen soms pas op de dag zelf een jury. Sterkte met je hand. Ik had amper last van de narcose. 1700 uit ok en om 2100 klaar wakker maar zo laat laten zij je niet meer naar huis gaan.
@ nessah mooi topic
@ bianca wat leuk dat Bull zo goed aanpakte. Vaak heb je idd dat paarden rustig zijn als er geen tegenliggers zijn. Hij heeft iig weer veel geleerd
@ vief fingers crossed dus. Hopelijk was je er nog op tijd bij! Mooi jasje trouwens...
@ teegee ben je nu ook bixie jurylid dan? Ik jureer dat niet.

Heb mijn gesprek achter de rug. Was behoorlijk pittig en bleven lekker doorzagen. Veel mensen die intern hebben gesolliciteerd en maar 5 via uzb dus mijn hoop is al wat minder :+
Morgen ga ik met de merrie even mooi parcours springen bij de hengstenhouder. Hij heeft een grote springtuin met veel kijkerige hindernissen. Kost mij 5 euro per paard en mag net zo lang rijden als ik wil :D
Over verkoop: mijn ruin staat alleen in Duitsland te koop. Ik zal niet blij zijn als hij weg is maar ik heb ook absoluut geen haast. Hij is 10 jaar bij mij. Verder lopen van mij paarden in Zweden, duitsl, Noorwegen en zuid Nederland. Lekker ver weg. Verder ben ik er best zakelijk in.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:06

Afbeelding
<3

Dat is lekker springen Caro!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:09

@ pb mooie foto. Het is een mooie springtuin met een galoppeerbaan. Enige nadeel is dat een groot terrein is en mijn ruin is daar vaak niet fijn te rijden. Dus de merrie is aan de beurt!
Gedeelte is ook niet omheind en het is ook vlak naast een drukke weg dus veel motorrijders en vrachtwagens. Heb er tot vorig jaar ook les gehad.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:14

Dat is wel heel lekker, alleen jammer dat er dan zo'n drukke weg loopt.

Volgens mij had Het er zin in. :D
Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:14

Mooie foto!
Caro, Ga je bij Teunis springen?

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:50

ik breek gewoon in, in dit topic :)
morgen lekker crossen in bussloo. Paard morgenvroeg in de vrachtwagen en die kant op.
Heeft iemand ervaring met bussloo, ik lees verschillende ervaringen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:56

Misschien leuk als je je eerst voorstelt :j

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:00

Ik heb mijn tentamen gehaald *\o/* Heb 1 fout meer dan de norm (die nog aangepast kan worden), maar ik had ook een 10 voor mijn werkgroep. Die telt ook mee, dus dat is mooi! Ben nu een weekje vrij. Volgende week vrijdag heb ik pas weer tentamen. Ga me denk ik maar inschrijven bij een uitzendbureau (of zoeken naar een ander baantje). Ik moet echt iets met mijn tijd doen := Ik zit lang op stal en veel achter de computer, maar verder doe ik niet zo veel. Beste vriendinnetje gaat deze zomer 2 maanden naar Peru, en volgend jaar studeren in Cambridge, dus daar kan ik ook niet zo veel mee doen.

Lijkt me ook echt ontzettend moeilijk, een paard verkopen. Ik moet er (ondanks alle tegenslagen het laatste jaar) niet aan denken om Vorstin te verkopen. Een paard erbij lijkt me daarintegen helemaal niet erg :D

Zo, en nu ga ik naar stal. Vorstin gaat vandaag de weg op, of ze nou wil of niet ~~}>

Leuk dat het goed ging Bianca
Klinkt als een leuk weekend Lotte!
Echt een mooi jasje Vief! Ben benieuwd of je een geschikt dekje erbij kunt vinden! En wat was er precies op je oude stal aan de hand?
Veel plezier alvast met springen morgen Caro! En hopelijk wordt het wat met je sollicitatie

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:01

Mootje schreef:
Misschien leuk als je je eerst voorstelt :j

oeps, dat is inderdaad wel zo netjes.
Aangenaam u allen ;)

Ik ben Erik, 25 jaar en woon in Hoogeveen (Drenthe). Ik rij nu een aantal jaren paard (3 ongeveer). Besmet met het virus door mijn vriendin. Zij hebben thuis een pension stal, hier staat mijn paard High-Fever ook.
Ik rij over het algemeen puur recreatief, maar dan wel crossen / oefen crossen / tripalon. Vorig jaar voor het eerst echt fanatiek opgepakt en wil dat nu ook weer doorzetten.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:03

Welkom Erik! Ik weet niks over het terrein in Bussloo dus kan je er niks over vertellen :n

De zweep erover Shanoek ;) Succes ermee en gefeliciteerd met het behalen van de tentamen!

Simmie, hoe is het eigenlijk met jouw soll afgelopen? Nog wat van gehoord?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:05

Welkom Erik. Ik heb geen ervarin met Bussloo

Gefeliciteerd Shanouk!! Baantje erbij is misschien helemaal niet stom. Geld komt altijd van pas en wie weet zeg je zelf ik koop er een paard bij :P