Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Draag er maar goed zorg van. Liever wat langer rust, zolang het maar goed komt.
)
Genoeg mooie resultaten gezien op zijn facebook.
De 1e is op pensioen gegaan na een ongeval, de 2e kwam niet meer aan huis beslaan na 2 jaar, de 3e kwam niet tot op de stal waar ik toen naartoe verhuisde, de 4e was die van de stal zelf maar was ik niet echt tevreden van. Niet bepaald zacht aangelegd, mijn ene shet liep altijd gevoelig en na het bekappen werd dat er niet bepaald beter op (op harde ondergrond). Daarnaast nog problemen gehad, maar die zet ik hier liever niet. Ik ben puur toevallig, doordat Icaro weer eens een ijzer had afgetrapt en die smid op vakantie was, dus bij de vorige uitgekomen. Dat is 2,5 jaar mijn vaste smid geweest en over zijn werk als smid niks dan lof. Die mens heeft wonderen verricht als ik bekijk hoe Icaro is gaan lopen sinds hij hem is beginnen doen
Toen hij het aankondigde van zijn verhuis heb ik expliciet direct gevraagd "moet ik een andere zoeken of wil je ze nog blijven doen" en de mijne wou hij zeker nog vaste smid van blijven. Dus ja, ik vind het eerlijk gezegd wel doodzonde als het nu zo moet lopen en ik 0,0 reactie meer krijg
zoveel krachtvoer, dat is volgens mij echt om problemen vragen. Daar worden ze nét slanker van! Krachtvoer wordt op een andere (on-natuurlijke) wijze verteerd dan ruwvoer (paarden zijn gemaakt om ruwvoer te eten). Daardoor verander je de fauna en flora in de darmen van het paard en die hebben ze nodig om goed te kunnen verteren. Je verandert de pH etc. Mijn idee: afbouwen met KV en vooral veel ruwvoer geven. Helaas gaat dat niet op enkele weken, vrees ik, maar moet je denken in maanden. Luzerne is bv een goed ruwvoer, licht verteerbaar etc. Bietenpulp zou ik niet doen, goede buikvulling maar weinig voedingsstoffen.
Natuurlijk waren we niet ver weg en was er continu toezicht (mijn grootmoeder heeft heel de tijd gekeken of alles goed was. Verder waren de knollies braaf op wandel
madelene schreef:sofiehaven, interessante gedachtegang, daar ga ik ook eens mee aan de slag, want momenteel kan het toch niet nog veel minder worden qua gewicht.
crossen beginnen terug in het najaar!
) Dat ging wel goed. Hij moet alleen nog leren om zijn galop aan te houden voor/na de sprong. Zijn hoofd wordt ook wat rustiger, in het begin stuiterde dat alle kanten op.