Interessant om bij de DA te staan Margreet. Ik ben redelijk voorbereid al voor volgend jaar maart zo te lezen (en nu eens hopen dat ik dan ook echt van start kan). Duidelijk stukje om te lezen Ibonn heel interessant. JN gefeliciteerd met je prijs met Anoes Succes San Wel leuk om in de optocht mee te doen Danielle EB jammer dat je een zak als ha hebt. Volgens mij is het trouwens beroepsdeformatie dat zak zijn ik heb er ook zo 1 Arme coco Billy Danielle zoekt verdwenen spullen. Ik had juist een week waarbij alles wat al tijden zoek was op magische wijze er weer was. Die kabouters ook Rowo netjes van je prijzen
Vandaag met Ferrose weer proeven geoefend heel bewust in de te grote bak. Zo heb ik even tijd tussendoor om haar rustig te houden. Ferrose wordt namelijk nogal gestressd van dat continue wenden, draaien, keren en van gang wisselen en ik raak dan ook gestressd omdat ik niet meer weet hoe ik haar stress nog om kan zetten in werken dus dat gaat nog niet zo. Daarbij is het met haar grote af en toe nog niet zo lekker passend bijvoorbeeld na A keertwending rechts, A aangaloperen, F gebroken lijn, dat is akelig kort want na mijn keertwending ben ik bij A dus we maken de oefening gewoon wat moeilijker uit de keertwending aangaloperen . Maar in de grotere bak met net wat meer tijd bleef ze fijn te rijden en denkt op een positieve manier mee en dan blijf ik ook voldoende relaxt (en anders moet ik van mijn trainer liedjes zingen; best lastig je op je paard concentreren en slaap kindje slaap zingen ). Van de week maar nog zo een keer oefenen en dan vrijdag op concours zie ik wel wat er gebeurd.
Liedjes zingen om zelf te ontspannen werkt echt heel goed! Zei mijn ponytrainer ook altijd en zelf heb ik het ook al regelmatig tegen kinderen gezegd. Al beginnen ze vaak te lachen, maar dat werkt ook ontspannend
Apart van Tim, maar hem kennende zou hij er een goede reden voor hebben gehad.
Eef_Bam
Geplaatst: 22-08-11 15:03
Ik begreep het op zich ook wel, stond nou niet zo denderend gebouwd .
Lau wordt een penny Billy ik gebruik het nog steeds. Tot en met de M1 heb ik weinig last van wedstrijdstress gehad en liep het allemaal ook wel maar die M2 kost me tot nu toe (pas 2 wedstrijden gehad) echt moeite en dan ga ik lopen stressen omdat mijn paard stresst dus ik zing nu weer veel vaker
Als het om de bodem ging en het sparen voor het EK kan ik het heel goed begrijpen. Er waren ook nog andere dingen die meespeelde en daar kon de organisatie niets aan doen. Voor iedereen gelden dezelfde regelementen, hij reed met wieltjes en daar is hij op aangesproken. De rest houd ik voor me.
Ach er zijn zoveel verhalen en de waarheid ligt in het midden Wat betreft de sporen, hij was niet de enige. Ik denk dat er wel een man of 20 bij de springjury is geroepen over wieltjes/impulssporen.
Als hij die spanning niet meer heeft komt het wel goed, thuis is hij goed genoeg voor elkaar maar in de ring heeft hij zoveel spanning... Daar wordt aan gewerkt. Ga in Neede weer een andere tactiek uitproberen.