[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:11

Daarom staat het tussen aanhalingstekens; ik houd ook absoluut niet van kinderen, hoe "schattig" ze soms (volgens anderen) ook zijn.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:12

Ja zoiets kon ik me al herinneren!!
Nou ik heb de organisatie maar om een handleiding gevraagd, want ik heb echt geen idee.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:14

Ach, het stelt niet zoveel voor hoor.

Had jij Rem toevallig nog gesproken? :o

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:17

Mo: Die heb ik ook gedaan een jaar of 6 geleden. Wij moesten officieel ook iedere week een L2 paard mee hebben. Kwam er al snel op neer dat een hoop mensen gewoon een jong beest meenemen die er wat van kon leren en pas met examen en de keer daarvoor het examenpaard mee namen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:17

Wat ik er nog van weet; ze krijgen een beoordeling tussen de 1 en de 5. Bixie wordt over het algemeen soepel gejureerd.
Kinderen krijgen ook geen winstpunten, maar een stempel.
Zusje heeft 2 jaar terug eens een bixiewedstrijd gereden, maar het is niet echt mijn ding.

bvw, die hier ook wel post, jureert ook wel eens bixie. Wellicht kan je haar vragen?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:23

Ja ik heb al een pbtje gestuurd naar een bixie jury lid.

Sim, je hebt pb.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:27

Gezien Ka, thanks!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 07:37

Simmie schreef:
Gewoon "schattige kindjes" op schattige (maar vooral eigenwijze ponies) bekijken en een beetje leuk vertellen hoe ze gereden hebben. :D

Schattige pony's zijn het vaak wel. Kan in de cross ook altijd erg genieten van de AB pony's

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:07

Goede morgen!

NOor noiet lekker gereden dus!
Benthe gelukkig weer thuis!
Kim alles weer een beetje veilig dus daar?
Tg moet bixie jureren :D leuk!

Ik ga snel naar werk want kom te laat.. vanavond gelijk door naar crossles!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:30

TeeGee schreef:
Schattig en kindjes in 1 zin klopt al niet :+

_O-

@ Lotte: wat fijn dat Wolin goed naar het zin was in de bak!! :)
@ JN: nog maar een keer :(:)
@ Snoek: slecht hoor! ;) Succes met je tentamen.
@ PB: misschien is dat de oplossing, maar wel vervelend hoor...
@ Corien: werkse en veel plezier met crossen vanavond!

Heb er nog eens een nachtje over geslapen en Jer zijn luie dagen zijn voorbij heb ik besloten! :Y)
Kijken of het helpt!
Weer aan de slag, vanavond op verjaardag bij mijn schone zuster en wil daarvoor Jer natuurlijk nog even doen!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:33

Noor, ik heb ook zo'n overactieve pony met een enorme eigenwijze kop :( . Alleen geen vrije dagen geven werkt bij hem helemaal niet. Net als pb liet ik hem wel eens even flink uitrazen en dan aan het werk.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:35

@caro29: jammer dat je wedstrijd werd afgelast!
@_Noor: Zo die link, dat is gevaarlijk zeg.. Jammer dat het rijden niet zo goed ging.
@WolinLotte: Jammer dat je rijles wat minder ging. Mooi dat het rijden in de bak zo goed ging.
@jipje_niekje: Waaraan ben je geopereerd? Beterschap!
@Mootje: orun heb ik 2 jaar geleden ook gedaan, 1e fase. Ik vond het heel makkelijk :) Klopt wel met die paarden, maar met die van mij geen last gehad.
@CoriienRN: En, hoe ging je cross les?

Goeiemorgen :wave:

Gister Velvet een vrij dagje gegeven, ze staat toch de hele dag in het weiland. Vanmiddag weer les en zaterdag cross in Renswoude. Zondag wedstrijd, maar daar verwacht ik niet veel van, ze is de dag na het crossen vaak vervelend. Maar het is een thuis wedstrijd, dus ach :) Kan mij het schelen :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:44

gr_roos schreef:
Noor, ik heb ook zo'n overactieve pony met een enorme eigenwijze kop :( . Alleen geen vrije dagen geven werkt bij hem helemaal niet. Net als pb liet ik hem wel eens even flink uitrazen en dan aan het werk.

Hij krijgt natuurlijk wel een vrije dag, kan ook niet anders ivm mijn werk. Maar ik ga dat anders plannen en de dagen dat we wel aan de bak gaan, gaat ie ook écht aan de bak! :)

Succes vandaag Nessah!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 09:14

Wij hebben er 2 die je met goed fatsoen geen dag stil kan zetten. In de winter kan je Yoeri soms beter een week niet doen dan 1 dag maar niet... Die rent ook regelmatig eerst een poosje de energie eruit.

Veel plezier vandaag Nessah!

Ik ben alweer druk bezig voor school, bodembedekkingen voor stallen onderzoeken. Lijkt leuk, is het ook best wel maar wat een gedoe allemaal. Gelukkig bestaat bokt :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 09:23

Mooie foto's in de advertentie van Kino, Mirhte! Heb je al veel belangstelling gehad?

*ban*

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 09:25

:wave: Morgen!

Woll hebben ze gisterochtend gelijk geïnsemineerd! Ze was nog heel goed hengstig, maar het ei was er al wel af... Toch geinsemineerd, maar nu is het maar hopen dat het eitje er nét af was en het niet te laat was... Waren er nog wel zo vroeg bij voor ons gevoel want eerder was er echt niks gezien van de hengstigheid. Gaan haar in ieder geval vanavond weer ophalen. Ze scheen al lekker drammerig te zijn := dus die wil vast graag weer mee naar huis :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 09:28

Dankje Noor! We hebben mensen die morgen misschien langs willen komen (nog geen mail weer terug gehad), een meisje hier op bokt, nog een meisje op bokt en PB had mij doorgestuurd naar iemand waar ik ook al contact mee heb gehad via hyves :) .
Nog geen telefoontjes gehad.

Gaaf Vief! Ik zal duimen dat het gelukt is!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 09:29

Dat hoop ik ook voor je Vief. Ideaal is natuurlijk insemineren en dat het eitje er vlak daarna vanaf gaat. En anders kun je over en week of 3 weer een nieuwe poging wagen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 09:32

Scum schreef:
Dat hoop ik ook voor je Vief. Ideaal is natuurlijk insemineren en dat het eitje er vlak daarna vanaf gaat. En anders kun je over en week of 3 weer een nieuwe poging wagen.

Ja idd! Maar het zou mooi zijn als het toch in 1x gelukt zou zijn.. :D
We gaan het wel zien, in ieder geval over 17 daagjes scannen.. :)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 09:52

Goeiemorgen!
@Vief: Duimen dat Woll dus in 1 keer pakt nu ;)
@Noor: Veel succes vandaag met je drukke dag!
@TG: Bixie jureren is erg verleidelijk met die kleine pony'tjes. Ik heb zelf ook nog bixie wedstrijdjes gereden, maar toen ging het nog wel anders als nu. Hopelijk kom je er snel genoeg achter hoe het gaat! En stoere springfoto's!
@Mistid: Hopelijk zitten er geschikte mensen bij voor Kino!
@Lotte: Fijn dat je lekker in de bak hebt kunnen rijden met Wo!
@Mootje: Bij ons op de cursus zijn uiteindelijk geen paarden 'afgekeurd' voor de cursus, al liepen er wel wat paarden tussen die zeker niet L1/L2 waardig liepen in de dressuur. Bij ons ging het er vooral om dat je paard voor anderen ook gewoon te rijden is.
@Caroline: Balen dat je wedstrijd afgelast is! Is er ook een reden voor?? Vanwege het slechte weer kan in ieder geval niet...
@Nessah: Veel succes met je les vanmiddag! En ik ben weer geopereerd aan mijn hand die ik vorig jaar gebroken heb in de hoop dat het nu wel goed gaat :o
@PB: Wel lekker dat de paardjes goed in conditie zijn, maar misschien wel iets te goed?!

Ik heb wel een redelijke nacht gehad hier, zelfs 2 broodjes gegeten vanmorgen die er nog steeds in zitten :P En lekker zelf de paardjes gevoerd en naar buiten geknikkerd, ik doe er zo ongeveer 2 keer zo lang over, maar dat maakt me even niet uit. Zo nog weer is even wat voor mijn afstuderen gaan doen, anders zie ik het helemaal niet meer goed komen daar mee :o

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 09:54

Fijn dat het al wat beter gaat Benthe :) Konden ze al wat zeggen over de operatie?
Of is het nu gewoon afwachten hoe het straks met je hand gaat?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:00

Hopelijk is het dan nog gelukt Vief. Anders voor de zekerheid iets eerder wegbrengen, ook als je nog niets ziet.
Ik kreeg van mijn merrie te horen dat ze toch wel heel erg lief en goed opgevoed was :+

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:03

Ja, dat gaan we de volgende keer dan idd doen mocht het nodig zijn :) Weten nu in ieder geval hoe haar cyclus is.

Woll gedraagt zich wat minder. Volgens de mevrouw was ze 'nogal drammerig'... :o
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 27-05-10 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:05

Meurning :Z
Ik ben echt duf. Ben ongeveer op de helft met leren, maar ik dwaal echt steeds weg.

Leuk dat je misschien Orun gaat doen Mo!
Lekker dat je fijn gereden hebt Lotte
Haha TG, ik denk dat je vooral heel positief moet zijn en hoge punten moet geven := En leuke tips
Veel plezier met je crossles vanavond Corien!
Ben benieuwd of het helpt Noor!
Lekker druk weekendje Nessah
Leuke opdracht Mirthe! Wel veel werk dus
Hopen dat het gelijk gepakt heeft Vief! Zou wel fijn zijn :D
Fijn dat het weer wat beter gaat Benthe. Succes met je afstudeeropdracht

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:18

Jammer Vief dat jullie iegenlijk net te laat waren... Ik had dat vier weken geleden ook. Ze had ook net geovuleerd en wij hebben het toen ook geprobeerd, helaas was Wak niet drachtig dus ze krijgt een nieuwe portie ;)
Als je toch over 18 dgn gaat scannen ben je er altijd op tijd bij om evt opnieuw te insemineren!