Naar mijn idee is de beste omheining of een natuurlijke omheining met hierbij een dun stroomkoordje die breekt zodra er teveel spanning op komt (ja deze zijn er! en ik koop veel liever nieuw stroom lint dan dat ik mijn paard naar de kliniek moet brengen)
Of zoals wij bij ons vorige huis hadden BEO-band dat rekt wat mee maar gaat niet snijden en breekt ook niet kapot wanneer er een paard in vast komt te zitten, met daarover weer zo'n dun stroomdraadje.
Nu hebben wij de wei afgerasterd met kunststof hekken (ze zijn niet mooi want ze zijn wit) erg functioneel! We hebben er niet eens stroom omheen, de paarden blijven er prima achter. Wanneer ze er een keer tegenaan slaan is de omheining niet gelijk kapot, het veer namelijk een beetje mee. Om de paddock hebben we vorig jaar een nieuwe houten Schuurman omheining gezet, drie lagen hout en daarboven een dun stalen stroomdraadje. De paarden blijven er super goed achter.
Om de bak hebben we een oude houten omheining, dit hout is duidelijk minder van kawliteit waardoor de paarden er aan gaan eten

Helaas heb ik nog geen omheining gevonden die 100% kan garanderen dat er geen verwondingen door kunnen ontstaan. Wanneer je je eigen paarden goed kent weet je welke omheining het best bij jou beesten past. Sommige moeten achter een behoorlijk laag stroom terwijl ik ook een merrie heb die nog niet over een draadje dat op de grond ligt heen gaat.