Simmie schreef:Leuke discussie, maar ik ben het niet met je eens marieke. 3 weken op rij, ook al is het B of L, vind ik wel zwaar. Mi denk je er toch iets te licht over.
Vergeet ook niet dat de paarden lange dagen maken, vaak lang op de trailer reizen, wat normaal niet in een wekelijks/dagelijks ritme zit. Ook moet je banden, pezen en spieren toch een hersteltijd geven na spring- terreinwerk.
Maar dat moet ieder voor zichzelf beslissen en er zal altijd een verschil van meningen zijn.
Klopt, maar het ligt natuurlijk wel aan je voorbereiding he, zoals ik al zei. Als ik twee keer in de week galoptraining doe, wordt ie daarbij zwaarder belast dan in een week waarin ik 1 cross rij en de rest licht werk. Je moet de pezen en banden wel hard maken door training. Op springstallen springen ze bijvoorbeeld meerdere keren per week met jonge paarden.
Doseren id idd het sleutelwoord, maar mits ze goed getraind zijn, vind ik dat vooral op het mentale vlak. Gelukkig merk ik meteen aan mijn paarden als ze moe zijn of spierpijn hebben en dan doe ik gewoon een stapje terug.
Push the limit is ook een sleutelwoord