[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:37

Idd dat is ook voor onszelf voornaamste dag hij er volledig doorkomt.

Het barstje zit wss in zijn knieschijf. De kneuzing zit aan de achterkant van het voorbeen in de plooi van de knie. door de harde klap van op zijn knie te vallen heeft de beenbeschermer wss gekneld gezeten in de plooi van zijn knie waardoor hij die kneuzing zal hebben.

Leuk hoor die video antonius. Ziet erg net uit :-)

SofieHavan

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:52

amai Antonius, dat ziet er super uit zeg :D Kan je trots op zijn hoor!! :D

Mila, ik ben helemaal verward nu, is hij dan op 2 plaatsen gekwetst? Want een paard heeft vooraan geen knie of knieschijf, dat zit enkel achteraan (als je jezelf op handen en voeten zet, dan snap je wat ik bedoel, "voorbenen van het paard" = "onze armen".) In elk geval, zoals Antonius zegt, als't maar volledig geneest hé! :)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:09

Ik bedoel dat er een barstje in de knie zit maar das niet helemaal zeker daarom moet hij ook zo lang rusten dan pas kan men zien of er een barst was of niet. Sorry vind het beetje moeilijk uitleggen :-) maar het barstje is dus in zijn knie .

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:42

Ah oké, op die manier :) hopelijk is hij er na de rust snel weer bovenop! T is toch allemaal weer vervelend, daarna ook weer opbouwen etc... Effe weer met de voeten op de grond en beseffen dat ze toch vrij kwetsbaar zijn hè, die schatten van ons..

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:12

Zeg wel. Is al nr 2 die hier staat. Mijn merrie staet ondertussen al 5 maand stil :-( gelukkig gedekt ondertussen dat het toch geen verloren tijd is maar. Het is echt ons jaar niet al meer dierenarts gezien dit jaar dan in alle jaren samen :-(

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 07:41

Zuur om ze zo te blesseren! En heel vervelend dat er geen da te bereiken was daar... Spoedig herstel MF!

Leuk filmpje Antonius! Ziet er supercool uit! Daarom niet koud, maar niet rap over de toeren. Lijkt een leuk paard om mee te werken...

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:44

Varekaj: ja de jonge wisselt idd bizar makkelijk, op beide kanten. Ze is gisterenavond nog achteraan ook beslaan, meteen met vijsgaten, kwestie van voorbereid te zijn :D

Evelyntje: Ze heeft veel bloed, als in, na 3 kwartier rijden gaat ze nog even goed vooruit als de eerste 5 minuten, moet nooit been geven om vooruit te gaan, alleen voor te buigen, maar ze maakt haar idd nooit druk. Als ze van iets schrik heeft (ik ga er alleen mee buiten wandelen), dan stopt ze om te kijken en ik laat haar doen, en na enkele minuten passeert ze overal.

Mila: eens de pech toeslaat, kan het idd allemaal samenkomen. Zou vos na 6 weken terug 'gewoon' mogen opgepakt worden, of nog afwachten nadien?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:03

afwachten of het effectief een barst zou geweest zijn of niet :s

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:04

en kan er geen foto genomen worden om zeker te zijn? of heeft dat geen meerwaarde?
heeft hij dat dan opgelopen door tegen die sprong te springen?
Met S.tijn alles ok trouwens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:26

Antonius ik ga nog jaloers worden verdorie, dat gaat allemaal zo makkelijk haha.

Veel beterschap daar voor uw beestjes Mila. Eens tegenslag begint is dat vaak een domino-effect maar dat moet ooit eens stoppen. Ik duim mee dat alles in orde komt.

Hier een smid gevonden die ze vandaag komt beslaan/bekappen. Eens zien wat hij er van bakt. Sinds de vorige zo goed werk leverde ben ik echt veeleisend geworden :o Heb wel al gehoord van vrienden dat ze hetzelfde probleem hebben ivm bereikbaarheid, dus ben alvast niet de enige...

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:44

Oh maar ik ben erop voorzien dat ze ook nog wel een terugslag zal hebben hoor! Het gaat nooit alleen maar in stijgende lijn... Maar goed, het is niet mijn 1e jong paard, dus heb er wel al een beetje ervaring mee :)
Ik was ze al 2x buiten gaan uitstappen rond de blok, nu gisteren ben ik eens opgestapt en meteen dat blokje rond gegaan, heb alleen 5 min stilgestaan op mijn oprit want de vuilzakken lagen al klaar en dat was toch wel iets vreemd :') Maar de rest van het toerke kent ze en heeft ze op niets gekeken.
Denk dat ik ze naar Westdorpe en/of Deurle eens ga meepakken om daar even op het inrijterrein te rijden. Heeft ze dat meteen ook eens meegemaakt. Want ik voel wel aan dat ze op veel verschillende plaatsen zal moeten komen.
Trouwens Varekaj, zin om mee te gaan groomen in Deurle op 10 sept? Mijn dochter moet naar de 'zwemles' dus mijn man zal enkel naar de cross komen kijken wellicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:55

10 september is normaal geen probleem, dat moet lukken :)

Eens ik regelmaat heb gaat de mijne ook vlot vooruit maar meestal heb ik wel weer ergens een tegenslag dat die routine om zeep is. Dan kan ik constant opnieuw beginnen.
Ben van plan om deze winter meer te gaan springen. Beginnen bij 60 terug en hopelijk opbouwen naar 80 tegen dat voorjaar er weer is. Heb gehoord dat de winter jumpings in Zellik van Jochri altijd netjes georganiseerd zijn en dat is voor ons hooguit 45 min rijden. En ze organiseren vaak op zaterdag én zondag en meermaals per maand. Vorige winter waren er 60 wedstrijden, dat is al wat!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 12:48

foto's zijn genomen maar dierenarts durf niet met 100% zeggen dat het een barstje is. hij ziet een lijntje. Nu na 6 weken zullen we het weten. als het dan weg is was het een barstje indien niet is het de structuur van zijn bot. volgens wat ik ervan begrepen heb.

Hij moest een hek springen tussen bomen door en stak zijn hoofd naar beneden omdat hij toch wat aan het kijken was, waarschijnlijk van de schaduw die er was. Hij sprong maar wss een beetje rare sprong genomen en slecht neergekomen denkt s*tijn. ik heb het niet zien gebeuren. wij stonden aan het water en hij is gevallen waar de dressuur ringen stonden. hij zou of blijven hangen zijn of gestruikeld na de sprong en op zijn knie geland zijn waardoor ze allebei gevallen zijn.

s*tijn is een beetje stijf maar hij zit vooral in met zijn paard. We hebben er maar elk 1 dragen er heel goed zorg voor en dank kom je altijd iets tegen :s

we zullen wel nog komen supporteren naar de wedstrijden maar zelf mee doen zit er niet meer in.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:35

MF, hoeveel pech kan je hebben :/!!! Ik vind het heel erg voor jullie :(. Hopelijk komt het in orde en is het 'maar' een barstje. Gelukkig is je vriend in orde!

Hanne, kop op he :), u idd meer focussen op de positieve dingen!

Amaai goed bezig Antonius :J. Volgend jaar zien we u het BK winnen ;).

Ik heb vantweekend mijn aller eerste bekertje gewonnen, eindelijk :P. En een mooie zadeldoek gewonnen ook :Y). Sebiet wordt ik nog een hele dressuurseut :+.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:13

Winnen is winnen hé, ook al is het dan dressuur :+
Maar ik verschiet er nie van, uw dressuur ziet er al altijd heel netjes uit, Canch presenteert zich heel mooi... Op naar de volgende!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:41

Die overwinning smaakt naar meer zeker! Groot gelijk. Ik verschiet dat het pas uw eerste bekertje is, had verwacht dat je met Canch al meer gewonnen had in dressuur. Omdat ze zich inderdaad zo goed presenteert en jullie zijn een aangename combi om te zien. Het plaatje klopt. Haar karakter daarentegen }> ze ziet er liever uit dan ze soms is.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:45

Ik heb af en toe al eerste gestaan na dressuur bij eventing, maar kan dat nooit volhouden tot het einde haah :P.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:52

Ja ik dacht dat eigenlijk eerst ook dat je al wat gewonnen had bij dressuur. :P

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 15:55

Proficiat Prietpraat!! Zal wss wel eens deugd doen :)

Wat erg mila_furrie. Ik hoorde dat er een van was in de walkie-talkie maar ik wist niet welke hindernis het was! (Ik was hindernisrechter bij de trakhener)

Ik ben nu in le Pin en het is hier echt zo zalig!!! Ik ben echt onder de indruk van de omgeving hier. Ik moet morgen dressuur rijden om 14u55, ik ben benieuwd!!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 16:20

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 16:50

Veel succes Winnie! Als je tijd hebt moet je eens proberen naar dat museum te gaan. niet dat dat zo bijzonder is, maar wel eens leuk. Heb je ook een heel mooi uitzicht over het land.

Ik duim voor een spoedig herstel!

Die 3jarige ziet er leuk uit! Ik zou ze zo eens meepakken voor in het najaar een A crossje gewoon op het gemakje

Gefeliciteerd PP! maar uwe dressuur is ook wel altijd top he!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:10

Antonius, dat is een mooie vlugge!! ziet er goed uit. Hoe groot is 'tie?

succes winnie!

gefeliciteerd PP!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:16

Veel succes Winnie! Je heb er wel meteen een hele mooi uitgekozen Le Pin :D!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:20

PP wil gewoon niet toegeven dat ze dressuurmiep gaat worden, alleen al voor de simpele overwinningen met Lady Canch :D

Hier is de smid geweest. Paarden staan weer netjes, man, wat een opluchting! Ik heb alleen twijfels over mijn logé. Die is de laatste dagen flink afgevallen, ondanks ruim krachtvoer, een fikse lading luzerne en goeie scheut olie door zijn eten + goeie hoop hooi. En hij heeft vocht boven de kogels, maar vandaag ook er onder, beetje beginnend stalbeen zeg maar. Ergens vermoed ik dat hij afvalt door de last die hij van zijn voeten had, hij liep ook wat op eieren. Hij staat nu vierkant op ijzers, ik hoop immens hard dat zijn voer nu wel aanslaat, anders moet ik op zoek naar iets wat echt fameus helpt met vet kweken, want dan blijft er niet veel paard meer over.
Ga extra doorwerken om de 2e weide af te krijgen, daar staat fiks gras op. Alleen is een hoop draad spannen en palen graven in je eentje best langdurig werk.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:15

Als je iets geweldigs vindt voor paarden bij te laten komen hou me dan op de hoogte varekaj, want ik heb er ook eentje die niet wilt aankomen.
Ondanks alle inspanningen, waaronder ook medische onderzoeken, blijft die mager.
Niet mijn wedstrijdpaard boxser, maar mijn recreatiepaard dat ook voor de koets staat.