[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 11:15

Zetten ze de trailers in de buitenbak neer dan? Of voor de ingang van de buitenbak? Toen jij begin dit jaar daar sprong met What was dat niet het geval en reden er wel een paar buiten nl. Vandaar dat ik dat zei.
Ja, ik ga daar ook heen volgende week.

Joki

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 11:23

De keer dat ik in Voorthuizen was (vorig jaar) moesten ze ook in de buitenbak parkeren met de trailers

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 11:44

Bijna altijd zetten ze de trailers in de bak neer met springen. Ik moest toen natuurlijk nog vroeg omdat ik BB en B ging. Zal dan wel rustig geweets zijn zodat ze ook nog konden losrijden in de bak.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 11:47

Henny: Danerole croissants zijn zo lekker!!! :Y)
Joki: Fijn dat Ferrose het zo leuk vond

Ik ga zo mijn draakje vlechten. Vanmiddag mag ze haar dressuur kunsten weer vertonen.

Sultank

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 12:25

Goedemiddag
Anthea succes!
Sann Beterschap met je moeder
TG ik ga volgende week zondag naar Bunschoten

Ik ben gister op dressuurconcours geweest, iets te veel spanning in de proef had 184, klopte ook wel met mijn gevoel. Gisteravond schuurfeest gehad, super gezellig lag alleen half 5 in bed en ben nu wel een beetje brak. Zo maar eens de paardjes losgooien, op kraamvisite en eten bij opa en oma. Fijne dag allemaal.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:02

@ vief ik heb gemaild naar de Jazz. Denk toch dat die vp niet klopt.

Alle cc gangers succes!
Net naar de manege geweest met de schimmel. Zij is al veel vrolijker en komt beter in haar vel. Voorhand is nog wel stijf maar gewoon een beetje laag rijden in stap, draf en galop gaat wel goed. Woensdag weer naar de fysio.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:06

Hallo allemaal!
Succes concoursgangers. Sannn, beterschap voor je moeder.
TG: lekker gereden!
uhh, verder is het weer foetsie :o? .

Giga liep gisteravond nog lekker te bokken in de bak. Denk dat ze wel in orde is :D .
Vannacht eindelijk weer eens doorgeslapen zonder hoestbuien. Dat is wel een verademing.
Paul had hoestdrank gekocht: vreselijk smerig, maar je zou dus haast denken dat het helpt.
Lekker koffie op bed en liggen lezen: ben een marathon Kay Scarpetta boeken aan het lezen. Ben nu in deel 4.
Verder vandaag heerlijk zitten puzzelen met de CD's van de DWDD recordings op. Al met al: top dag <3 .
Nu afwassen en even de pony's ruilen: mogen de merries even in de bak staan balen :Y) .

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:18

Hallo!
Leliaardje wel een mooie foto, en da oudje ziet er nog super uit!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:49

Mo heeft de internet shop leeggekocht
Marijke wat een geluk heb jij met zo'n vent!
Leli, wat balen dat Giga niet echt fijn aantrok op de sprongen. Foto is wel mooi, oudje ziet er ook nog super uit!
Kanariezaad...grappig, nooit van gehoord! Ik zie mezelf al in de dierenwinkel staan. ' Hallo ik ben op zoek naar Kanarie zaad.' ' Wat voor kanarie heeft u? ' ' 1 op 4 benen en van 500 kg'
Karen goed gedaan!
Henny heeft gisteren een gezellige dag gehad
Joki heeft weer gesprongen, leuk!

Vandaag mocht Tessa mee voor de dressuur. Ze was best wel gespannen, maar ging nu niet onder me uit lopen.
Dus heb opzich fijn kunnen rijden, maar in de proef gewoon wat domme/slordige fouten.
Heb 174 punten gekregen, daar was ik het helemaal mee eens.
De galoponderdelen kregen we mooie 7ens voor, en ook voor andere dingen die netjes gingen. De foutjes werden wel direct met een 4 gestraft.
Nuttig commentaar erbij, daar kunnen we mooi mee aan het trainen.

Wil toch graag over naar de L2, met doorzitten kan ik haar net iets beter bij de les houden (en mezelf ook). Alleen nog even knopje achteruit installeren.

Verder nog opgegeven voor springen volgende week, ook met tessa.
Het moet er dan toch maar eens van komen... Durf haast niet!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:18

Ka, dat was dus lekker cashen! Ben je 2 dagen achter elkaar op cc geweest?

Vanochtend lekker naar het strand geweest.... Nick was zo gek als een deur, dus ik was lekker aan 't stuiteren :+
Nu lekker aan het schilderen bij vriendinnetje in huis!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:21

@ danielle ik ben de hele L2 en M1 zonder de knop achteruit doorgekomen :o . Merrie raakte zo in paniek van het achterwaarts dat ik het meestal 1x probeerde of gewoon overloeg. Als de rest goed gaat is het geen probleem. Heb wel eens een jury na mijn proef gehad die vroeg of ik wist dat ik achterwaarts had overgeslagen. Had toch nog 2wp. Ik rij nu M2 zonder keertwending rechts :D
@ Mootje ben jaloers dat je lekker naar het strand bent geweest..

muts_marijke

Hoi hoi

@ Sim deze vrouw gaf een kleine halve kilo per dag verdeeld over 3 voerbeurten. Iemand anders van haar stal gaf een klein kopje per dag.
@ Vief en Sannn gelukkig kennen jullie kanarie zaad ook! :D
@ Karen netjes gereden dus. Gefeliciteerd!
@ Joki wat fijn dat het zo goed ging! Gaaf dat Ferrose zo enthausiast wordt!

Ik heb net weer gedressuurd op concours. Ik baal zo. Tijdens het losrijden (buiten) heb ik echt heeeeerlijk gereden. Zo licht van voor, kon schakelen en hij was zo fijn bij mij. Heerlijk wit schuimbekkie. Ben 1 combinatie voor ik moest naar de losrijhal gegaan en daar begint de ellende. Hij durft zich niet los te laten, houd zn rug vast en zn kaken. Schuimbekkie is in 2 seconden verdwenen en meneer kan amper gewoon draven. Toen ik de ring in mocht werd ie zo gespannen dat ik een paar extra rondjes mocht losrijden. Toen begonnen en elk onderdeel meer spanning opgebouwd. En dan bij het onderdeel aangallopperen is het explosie gevaar compleet. Bokken, tegen de hand en stuiteren. Kan dan helemaal niks meer. Elke overgang wordt dan gespannen en aangallopperen. Het is 1 blok beton en ik kan hem niet meer laten ontspannen. Hij doet wel zn best maar ik heb het idee dat hij gewoon totaal dicht klapt. Hij wil er niet meer aan trekken en houd alles in zn lichaam vast. Zo sneu. Heb dit buiten gewoon niet. Sprak een hele goeie amazone en die zei dat haar paard dat ook had en die vertelde dat hij vanbinnen heeel gespannen was maar je er van buiten niks van merkt. Dat heb ik met Zeus ook. Heb nu even geen concoursen meer opgegeven en heb er zo ook niks aan om binnen te starten. Enige wat ik kan doen is naar hele ruime lichte rijhallen gaan want daar loopt ie wel. (misschien kan ie het dan beter verhappen)

tientjeh

Ka, goed gereden met Vossie! Gaat T ook nog steeds goed.

Mo, heerlijk naar het strand!

Corien, nog 1 puntje tot de M2, goed hoor!

Danielle, ben je naar Lochem geweest?

Jammer dat je moeder ziek was Sannn!

Hier vanmorgen/middag op concours geweest naar Markelo ( snorrewind). Was 2x foutloos. Niet gewacht op de prijsuitreiking. Was als 13e aan de beurt, deden er ruim 80 mee. Vriendinnetje was er ook, die zou evt de prijs meenemen.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:28

@ MM dat heb ik met die van mij ook gehad. Mijn schimmel loopt soms door een binnenbaan alsof zij die nog nooit heeft gezien. Wat jammer. Heb je geen mogelijk om regelmatig in een andere hal even te rijden of te trainen dat hij eerst met anderen loopt en daarna alleen
@ Tietjeh gefeliciteerd met je foutloze rondjes

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:32

Balen zeg Marijke! Even een wedstrijdstop nu. Buitenseizoen vind ik toch altijd fijner rijden.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:35

Maar ik zou het fijner vinden als hij op ''iets'' zou kijken. (kan je hem evt gerust stellen, Maar Zeus voelt niet gespannen) Alleen maar strak, niet ril oid.. Hij kijkt nergens op. Maar ik krijg de ''spanning'' niet uit zijn lijf. Als ik met meerdere in een binnenhal ben is er niets aan de hand. Maar ik train vaak alleen maar in een mooie lichte ruime bak. Vanmorgen was het allemaal wat donker en klein. Heb natuurlijk wel een kameel van 1.84m hoog. Ik weet het niet. Misschien eens een biertje voor hem smorgens door het voer :)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:42

Lastig hoor. Uk heeft ook altijd heel veel spanning in de ring. Daardoor kan ik niet meer zitten en dan worden we net 2 stuiterballen. Daarom vind ik de dressuur geen zak meer aan.

Overigens loopt Uk echt geweldig op zijn Myler. En stom toeval. Vorige week en deze week beide wedstrijden op de Myler gereden en beide keren foutloos.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:44

Ik vind het zo jammer om een ander bit erin te hangen als het thuis op les en met losrijden wel goed gaat op dit bit. Heb ik natuurlijk niks aan in de ring maar wil eigenlijk nog niet wisselen.

Balen dat Uk zo begint te stuiteren. Dan is het ook gewoon niet leuk. Ik heb donderdag zo fijn getraind en kom hem met losrijden zooooo fijn krijgen. Zat er lachend op. En in de ring blijft er helemaal niks van over.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:47

Had ik ook elke keer. Trainen superfijn, maar op wedstrijd kwam het er niet uit. En ik weiger om elke keer onderaan te eindigen. Daar ga ik niet voor op wedstrijd.

Bitje wisselen zou ik ook niet doen hoor Marijke. Ik ben nou met het springen overgegaan op een Myler. Omdat ik nog nooit een fijn werkend bitje daarvoor had gevonden. Op Myler loopt hij heel erg fijn. En toevallig dus ook al 2x op wedstrijd beide keren foutloos.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:16

Karen gefeliciteerd met je prijzen en mooie rondjes :)
Danielle vanmorgen al ff gesproken.
Jantine gefeliciteerd met je foutloze rondjes. Welke klasse heb je gestart?
Marijke een snelle blik gezien vanmorgen. Heb je losrijden nog gezien buiten. In het begin was ie een beetje strak en kort in zijn passen. Op een gegeven moment liet ie zich mooi los en zag het er echt heel lekker en ontspannen uit. Jammer dat het in de proef zo vervelend gaat.

Ik heb vanmorgen met Blingh gereden. Dit is pas de 5e proef die ik met 'm start. 4 winstpunten gereden en 4x in de prijzen. Gaat lekker. Had vanmorgen 185 punten en was 2e.
Kreeg een leuk commentaar. Ik had een stoer, mooi paard die ik heel fijn rondstuurde.
Paar terechte vieren en een heleboel zevens met leuk commentaar. Heb je echt wat aan.
Heb nog 4 proeven tot het eind van het jaar staan. Heb mijn startkaart afgemeld, maar denk dat ik 'm toch maar weer aanmeld voor het volgende jaar. Hij staat te koop, maar bij Jeroen thuis zijn ze stiekem wel een beetje trots dat het zo goed gaat. Vermoedelijk start ik 'm volgend jaar maar gewoon door. Ik hoop dan begin maart een keer M1 te kunnen starten. Daar gaan we voor.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:30

Hoi allemaal,

Wil even melden dat we verhuisd zijn! Ben zelfs al online in Keut ;)
Morgen ben ik nog 'vrij', dan ga ik even rustig bijlezen!

Fijne zondag nog!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:58

Noor leuk dat je nu echt verhuisd bent
Danielle gelukkig klopten je punten wel met je gevoel
MM jammer dat het niet ging binnen. Ferrose heeft ook locaties waarop ze niet los wil laten maar dat heeft meestal meer te maken met een harde bodem dan een lichte of donkere binnenbak.
Tientjeh netjes van je foutloze parcours
BV netjes gedaan en leuk commentaar

Ik heb Ferrose vandaag door het dorp gestapt, maar ze was minder braaf dan normaal. Tegen rotjes op een afstand van een meter of 200 kon ze gelukkig goed. Maar ze wil nu langsrijdende auto's trappen. De vorige keer zijn er 2 auto's ontzettend eng dicht achter haar langs gegaan en nu draait ze alvast haar kont toe om eventueel uit te halen. Ben daar niet zo blij mee, dus hopelijk leert ze het snel weer af

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:21

Leuk Noor! Is toch altijd een hele onderneming dat verhuizen. Ben wel benieuwd hoe jullie huis er nu het helemaal af is uit ziet.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:45

Goede dag!!

Karen lekker gereden dus daar? ;) 60 euro dass niet verkeerd!!
mo lekker op strand?
jantien ook lekker gesprongen :)
Noor lekker zeker je eigen stekkie?

Kijk ik gister op startlijsten zie ik mezelf op eens staan in lisse! kan me niet heugen dat ik me heb op gegeven:=
Dus ben toch maar niet gegaan, aangezien ik ook geen auto had :+
Volgende week proberen een wedstrijdje nog te kunnen starten en dan de Kring en dan ga ik mischien over naar het M2 ;)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:01

Giga was dus weer fit zoals vanouders Leli, gelukkig. :)
Wat ontzettend balen Marijke. Misschien toch een keer proberen een ander bitje? Snap dat je het liever niet wilt, maar al doe je het maar een paar keer.
Leuk Noor! Plaats maar gauw foto's hoe het er uit ziet!
Lekker gesprongen met Ukkie dus, in het B of L?

Was achteraf maar goed dat ik geen dressuur cc had, hij had de trucjesdoos weer open. Nu nog even aan stageverslag, gelukkig wel bijna af!