[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:13

Wij hadden een laag hek op de club maar we hebben dit moeten vervangen voor het veiligheidscertificaat.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:16

Je bedoelt rondom jullie springveld? Die was idd te laag om als omheining te dienen. Maar ja, vroeger werd zoiets gewoon goed gekeurd..

Ik vind dat ze bij veel concoursen wel strenger mogen wezen :j Mijn oom is wel eens bondvertegenwoordiger en heeft een groot concours wel eens later laten beginnen omdat ze eerst prikkeldraad moesten verwijderen. Zouden meer mensen moeten doen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:17

Ja, was een meter hoog ongeveer dus nu hebben we een mooi houten hek met meerdere doorgangen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:18

Jullie hek nu is wel errug mooi :j Ik vroeg me al af waarom het vervangen was, maar dat was dus de reden.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:23

Wij hebben al geen eigen clubaccomodatie, maar de manege waar wij de clublessen hebben (lees: ik geef de lessen op de ponyclub, want de paarden hebben geen lessen) heeft wel een veiligheidscertificaat. En om dat certificaat te krijgen moesten ze ook eerst wel het een en ander wijzigen. Wel goed overigens dat er dat is. Nu zijn alle delen waar iemand achter zou kunnen blijven haken netjes afgeschermd.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:26

Ik vind dat ze gewoon voor alle concoursen zo'n certificaat moeten hebben. Vooral bij buiten concoursen schort er nogal eens aan.
Toevallig hebben wij vnvd vergadering van ons grote concours. DAt terrein is ook omringd door prikkeldraad. Het meeste wordt weggehaald of afgezet met hekken. Sommige stukken niet... maar na Barchem (en hele vereniging weet wat daar gebeurd is) denk ik niet dat ze nog moeilijk doen over weghalen van prikkeldraad :n

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:39

Voor buitenconcoursen vind ik ook dat er een certificaat moet komen. Kom nu vaak oranje of groen draad tegen (ik zie het amper als ik rij) of dranghekken. Dranghekken vind ik ook niet erg veilg heb al een keer meegemaakt dat er een paard met zijn been in bleef hangen.
Binnen hebben wij wel het eea al veranderd. Buiten hebben wij alleen een natuurlijke omheining van een hoge heg of geen omheining.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:43

Alles is beter dan prikkeldraad en zoals wij als vereniging gaan niet een terrein van een ander omheinen :n Wij zijn geen rijke vereniging die zich dat kan veroorloven.

Met dranghekken en lint kan ook wat gebeuren, maar als je het zo gaat bekijken kan er met alles wat gebeuren. Het is en blijft een dier.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:35

Ik heb wel eventjes bijgelezen, Lotte is vandaag op vakantie gegaan, Mandy heeft een vermoeiend weekend gehad en verder heb ik weer een nieuwe gezien hier :)

Gisteren wedstrijd gehad. Had 181 en 187 punten. Geen prijzen geloof ik. Er staan geen uitslagen op internet, ik had gister geen zin om nog een paar uur te wachten op een prijsuitreiking waar ik net wel of net niet bij zat.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:38

Toch weer netjes twee winstpunten Rosalie! Was je wel tevreden?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:44

Netjes Rosalie :)
Was je in Haren?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:47

Zo ben weer terug van werk :)

Kreeg vanmiddag smsje dat me paardje weer helemaal goed liep!!! :D dus ga zo even rondje over het harde stappen..

Rosalie netjes hoor :)
Lotte fijne vakantie :)

Ik ga zo richting stal, eerst eten.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:47

Gefeliciteerd Rosalie.

Ik heb vandaag voor het eerst op de Kroonjuweel uit onze Hottie gezeten. Is een 4 jarige ruin en al een tijdje zadelmak, maar wát een waarnzinnig dier!
Hebben foto's gemaakt en een filmpje. Als ik ze op de compu heb zal ik ze laten zien.
Wordt helaas wel verkocht, maar hebben nog 2 volle jongere broertjes ervan.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:02

Ben benieuwd naar het beestje PB!
Corien, mooi dat je paard toch weer goed loopt!

Ik was in Haren gister ja. Ik had me eigenlijk daarvoor opgegeven omdat ik dan op 1 dag dress + springen kon doen, maar toen hadden ze het springen verplaatst naar de zaterdag. Daar heb ik me dus maar voor afgemeld en ben alleen dressuur gaan rijden. Ik was wel tevreden verder, er zijn nog wel een aantal puntjes waar ik aan moet werken, maar die waren wel bekend :) Wel leuk dat er een stijgende lijn in zit, dit is de 3e wedstrijd in het L1, 1e wedstrijd had ik geen wp, 2e wedstrijd 1 van de 2 proeven, en nu beide proeven. Dit moet ik maar vasthouden zo :D

Ik ga straks nog even een buitenritje maken denk ik. Het is nu wel lekker koel en moet weer wat galoptraining doen. Ga eerst zelf van te voren nog even op de trampoline, ben ik ook alvast opgewarmd :P

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:14

mistid schreef:
Verbod prikkeldraad wordt wel heel klóten voor ons. Mogen we dubbele draden langs het weggetje (een strook gras tussen de landen in, zodat we dat makkelijker konden indelen) gaan maken, gezien de koeien/kalveren niet achter lint blijven en de shetjes+Dwarrel wel eens op het weggetje lopen.

ik ken het Mithe, wij hebben ook prikkeldraad ivm de koeien.
Ik vind prikkeldraad als omheiming voor paarden trouwens ook prima, ze verwonden zich veel sneller aan gewoon draad.
Voor prikkeldraad hebben ze respect, draad en lint niet en gaan ze sneller doorheen. Het nadeel daarvan is dat het heel erg snijd en de meesten hebben juist dik lint/draad omdat dat niet snel kapot gaat met als gevolg enorme snijwonden!
Wij hebben de veulens ook achter prikkeldraad staan, dat wordt regelmatig gecontroleerd of het nog in orde is. De stukjes in de wei worden afgezet met draad, daar vliegen ze om de haverklap door heen. Heb vanochtend ook weer het draad aan elkaar moeten knopen, omdat het gelukkig is geknapt. We kopen namelijk altijd hele dunne zodat hjet direct knapt.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:39

Goede avond :)

Zo heb me paardje lekker rondje gestapt op het industrie gebied, en was braaf, en niet meer stijf, draf was ook goed :)

PB ik ben ook wel erg benieuwd :D

Ik vind het ook hoor op prikkeldraad een verbod :(

Ik ga ook richting bed morgen vroeg op :+

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:27

Goeie avond!
@Lotte: Hopelijk ga je een fijne vakantie hebben!
@Rosalie: Gefeliciteerd met je winstpunten!
@Corien: Fijn dat het allemaal mee lijkt te vallen met Jackson!
@PB: Fijn dat het paard het zo braaf oppakt! Ben benieuwd naar foto's en filmpje!
@Bianca: Mooie combinatie van auto en trailer hoor!
@Nessah: Welkom! En leuke paardjes heb je!
@Rowo: Weer bijgekomen van je kamp weekend?

Bij ons op de vereniging hebben ze ook allemaal hekken overal omheen gezet voor het veiligheidscertificaat.
En dat prikkeldraad weg gehaald moet worden daar ben ik het helemaal mee eens, maar dat ijzeren stroomdraad wat soms langs een sloot zit is ook niet wat, ook dat snijdt zo door en knapt ook eigenlijk nooit.
Gisteren nog wedstrijd gehad, springen met Jipje ging niet, hij was heel gevoelig in zijn mond. De eerste paar hindernissen waren rechtsom en dat ging goed, maar daarna linksom blokkeerde hij totaal toen ik hem iets in de mond zat, uiteindelijk dus uitgebeld. Bij de trailer zag ik dat hij een klein wondje had in zijn mondhoek. Daarna Nika gesprongen en die heeft me weer goed geholpen, sprong echt super lekker eigenlijk, totdat ik op de een na laatste hindernis zo ging prutsen dat ze niet meer af kon gaan, mezelf is even flink toegesproken en daarna weer verder gereden.
Toen gekeken of Jipje dressuur zou willen lopen met een heel zacht bitje, ik ben van de linkerkant afgebleven en hij kwam in ieder geval niet in verzet. 2 redelijke proeven, maar niet helemaal zo fijn op het achterbeen en niet zo netjes kunnen afwerken, dus beiden geen winstpunt. Maar eigenlijk nog wel een redelijk gevoel. Nu smeer ik zijn mondje elke keer maar in en longeer ik hem maar een beetje aan het halster, doet hij toch nog wat.
Nu ga ik lekker naar mijn bedje toe, morgen lekker vrij, wil dan eigenlijk mijn verslagen afmaken zodat ik deze kan inleveren voor de herkansing op school.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:30

Ja die gladde draden zijn ook niets :n .

Ik ben nog voor de natuurlijke omheiningen, maarja dat kost zoveel als allestegelijk moet :o .
Later :Y)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:33

Zowiezo ijzeren draaden, of schapen gaas, of welk gaas dan ook! gewoon weg er mee.

JN jammer dat het niet goed ging :( volgende x wel :) wel netjes van je dressuur :)

Ik ga nu echt op bed :Z

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:34

Heb volgens mij de familie weer gelukkig gemaakt. De bramen waren rijp in de tuin dus mn vader had ze geplukt en heel subtiel (ahum) gezegt dat ik daar vast wel een lekkere taart van kon maken. Dus heb maar net even een bramen chocolade taart gemaakt. Recpt zelf verzonnen dus ben benieuwd of het smaakt.

Foto's komen denk ik zo :P

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:20

Wat wil jij dan om je land doen Corien?

Omdat het lint vaak doorbrandt hebben wij zo'n gladde draad door het lint heen gemaakt, zodat er wel schok op blijft staan :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 00:42

bvw schreef:
mistid schreef:
Verbod prikkeldraad wordt wel heel klóten voor ons. Mogen we dubbele draden langs het weggetje (een strook gras tussen de landen in, zodat we dat makkelijker konden indelen) gaan maken, gezien de koeien/kalveren niet achter lint blijven en de shetjes+Dwarrel wel eens op het weggetje lopen.

ik ken het Mithe, wij hebben ook prikkeldraad ivm de koeien.
Ik vind prikkeldraad als omheiming voor paarden trouwens ook prima, ze verwonden zich veel sneller aan gewoon draad.Voor prikkeldraad hebben ze respect, draad en lint niet en gaan ze sneller doorheen. Het nadeel daarvan is dat het heel erg snijd en de meesten hebben juist dik lint/draad omdat dat niet snel kapot gaat met als gevolg enorme snijwonden!
Wij hebben de veulens ook achter prikkeldraad staan, dat wordt regelmatig gecontroleerd of het nog in orde is. De stukjes in de wei worden afgezet met draad, daar vliegen ze om de haverklap door heen. Heb vanochtend ook weer het draad aan elkaar moeten knopen, omdat het gelukkig is geknapt. We kopen namelijk altijd hele dunne zodat hjet direct knapt.

Heb je echt alles in de prikkeldraad? Ik verklaar je voor gek!!!!! Sorry :o Ik weet niet welk lint en draad je gebruikt, maar iig niet de goede als ze er snijwonden van krijgen en zich eerder verwonden dan aan prikkeldraad. :n Wij hebben hier band en wit koord, geeft hooguit strepen maar meer echt niet.
Paarden respect voor prikkeldraad en niet voor draad? Kan er bij mij gewoon niet in. Hier zijn ze er nog NOOIT doorheen gegaan, alleen Pino is er met rollen een keer in gekomen en trok het kapot meer niet. Als er stroom op staat komen ze er niet bij in de buurt.

Mensen die prikkeldraad gebruiken voor paarden komen er bij mij niet in. Mocht dat hier zo zijn, dan houdt ik ze wel op stal. Prikkeldraad is dieren mishandeling :x Als je 1x hebt gezien wat er kan gebeuren met prikkeldraad (in mijn geval meerdere malen) dan ben je direct genezen.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 06:51

JN jammer dat het springen niet echt ging. Gelukkig toch nog fijn kunnen dressuren! Maar reageert ze op 1 klein wondje dan direct zo erg?

hmmm bramen chocoladetaart..... waar blijven die foto's?

Wat betreft draad: Ik heb ook een hekel aan prikkeldraad, maar ook aan dat smalle koord. Heb er hier thuis echt met volle overtuiging voor gezorgd dat we alleen breed lint hebben. (zelfs om de longeercirkel e.d.) Heb al teveel nare verhalen gehoord over dat smalle koord.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 07:43

Goede morgen :)

Mistid wij hebben, op stal gewoon dat brede witte lint :)

Pb dat klinkt wel erg lekker :9 waarom zet je somige resepten hier niet op bokt op dat topic : resept van de maand :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 08:32

GOeiemorgen,
heb niet bijgelezen, behalve over prikkeldraad.
Dat vind ik ook echt niet kunnen. Wij hebben hier gewoon breed wit lint, en als er stroom op staat gaan ze daar niet doorheen.