dat zou voor westerbork wel mooi zijn nu ze gelijk met mb zitten
texelse
Geplaatst: 10-12-11 22:00
Vinkega is nieuw, Oudkarspel is over het land, platweg gezegd "2 rondjes om de manege" maar niets mis mee, Vlietland is mooie cross op een "postzegel" en Hoogenweg ken ik niet
_lautje_
Geplaatst: 10-12-11 22:01
Eef: Heb nu Chaam. Vechmaal (EL sla ik liever over), Maarsbergen, Waregem, Mont-Le-Soie en Tongeren(maatje) voor Hetje en Maat en voor Bel Chaam, EL, Maarsbergen, Castenray, Vrouwenpolder, Tongeren, Vlietland.
Ze hebben iig een soort van commissie voor sgw nu. Maar veel meer weet ik er ook niet van. Ze willen de sport wel wat meer 'promoten', oa door meer wedstrijden.
Leliaardje
Geplaatst: 10-12-11 22:49
curly2day schreef:
Voor de kenners: Oudkarspel, Vinkega, Vlietland of Hoogenweg ? B paard in het eerste cross seizoen
Ik ken van deze crossen alleen Vlietland. Vond dat een erg leuke cross. Giga heeft daar haar eerste oefencross gelopen.
VD_NH
Geplaatst: 10-12-11 22:49
ik heb nu: - Vlietlanden - Ermelo - Lisse voor NK moet je je dan kwalificeren ofzo?
Sim
Geplaatst: 10-12-11 22:51
VD_NH schreef:
ik heb nu: - Vlietlanden - Ermelo - Lisse voor NK moet je je dan kwalificeren ofzo?
Ja. Je moet (tenminste, dat was dit jaar zo) 6 wps in het L hebben, en 4 in het M. Dan mag je starten op het NK.
Haha me OS klopt. Maar de eerst geplande wedstrijd is eind Juni dan heb ik me punten als het goed is al binnen en anders sla ik die wedstrijd over heb ik weer een maand. Komt goed
muts_marijke
Geplaatst: 10-12-11 23:56
Moet je nog een WP halen in de dressuur om te mogen springen? En daarna dus nog een WP in het springparcours om te mogen crosen? Of heb je de dressuur wp al wel behaald?
Als ik er naast zit hoor ik het ook graag hoor
Laatst bijgewerkt door muts_marijke op 11-12-11 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt
TeeGee
Geplaatst: 10-12-11 23:57
Verwende dames P haha ik ook hoor
Kalender online is lang zo leuk niet als je nog niet echt wat kan plannen....
@ Muts Marijke of anderen, klopt het dat als je een winstpunt in het springen hebt, je mag starten in de sgw ? En dan maakt het niet uit met welk paard/pony ? Dus dat hoeft niet persee het paard te zijn wat je gaat starten, als je als ruiter maar een winstpunt hebt gereden in het springen.
Zelf heb hou ik me altijd aan het idee vast dat als ik geen winstpunt waardig B parcours kan springen ik ook nog niet wil starten in de cross, maar dat is dus geen regel. Je hoeft dus geen WP te hebben als combinatie maar als er geen wp waardig springparcours kan worden gereden als combi wat heb je dan wel te zoeken in de cross? Maar goed zo denk ik er over
moet zeggen dat wij Ula daar lang niet altijd onder vinden vallen maar dat blijkt ook vaak genoeg
Oh, maar dat zit wel goed hoor. De ruiter en mijn paardje hebben al diverse oefencrossen gereden en diverse lessen bij Rob Jansen achter de rug. Ze gaan aankomend jaar het maar eens officieel proberen.
Ik ben het wel met je eens, dat als je niet eens fatsoenlijk rond kan komen,dat je dan ook niets in een cross te zoeken hebt. Naast het crossen zal ze aankomend jaar ook dressuur en springen gaan starten, handig dan zo'n startpas....
Ik wilde met mijn paard ook eerst een paar wintspunten in het springen hebben, voordat ik officieel ging crossen en zo heb ik het ook gedaan. Hoefde niet ivm mijn pony tijd, maar het voelt beter. toch blijven parcoursen voor mij lastiger dan een cross rijden, heb een erg snel klein paardje wat moeite heeft in kleinere ruimtes. Gelukkig zijn de parcoursen voor een cross meestal niet zo zwaar en op een vrij groot veld, dus tot nu toe geen klagen met Edge als SGW paard.
Er is vast wel iemand die me kan vertellen hoe de onderstaande crossen voor beginnende crosscombinatie zijn: Maasbergen, Markelo (snorrewind), Vlietland, Den burg, Gorssel, Diepenheim, Hattem en Barchem.