[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:08

Middag! :wave:

Fijn Rowo dat je eindelijk weer kan rijden!! Succes van het weekend :)
Vervelend zeg met je laarzen Snoekiej. Ik had de mijne terug laten sturen naar Derby omdat ze veel te wijd waren. Het innemen was zo klaar, is nu ook al weer 2 weken geleden, toch maar eens bellen.
Vief: Leuk gelijk de M1 in! Succes. Vind die B proeven persoonlijk ook niets, zit liever door. Alleen vind ik die middendraf doorzitten dan weer verschrikkelijk :D
Dat is een lekker vooruitzicht Sussie. Ga je nog doorstuderen?
Leuke pony PB! Die zal wel snel weg zijn denk ik.
Mooi dat de auto het weer doet Vief, duur grapje alleen. :(
Ik heb ook altijd cap op. Vind het ook helemaal niet vervelend zitten.

Weet iemand hier nog een goede dressuurinstructeur? Omgeving Harderwijk/ Zwolle/ Amersfoort. Ben op zoek naar nieuwe...

Duik weer verder de boeken in.. Dinsdag tentamen en ben zoals gewoonlijk weer eens te laat, vanmiddag pas, begonnen. _-:(

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:23

Vief: Duur grapje :=

Ik rij ook altijd met cap :). Zelfs op Sofietje. Laatst een keer niet toen ik thuis aan het rijden was. Toen had ik een bult op mijn hoofd, precies waar je cap zit. Dus dat deed zeer en het paste dus niet meer :+.

Zo, ouders kunnen weer thuis komen. Huisje is weer schoon (was niet eens heel vies maar toch :P ).
Zonet even dressuur les gehad met Bobo. Die was erg braaf :D. Morgen ochtend nog even een keertje rijden en dan nemen we hem weer mee naar huis. Aangezien paps en mams er vanavond ook weer zijn.
Ik zal de paarden nog even voeren en dan weer naar het hotel te werken.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:40

billy1 schreef:
Bianca, flexibel eventing mag niet maar je mag wel onbeperkt in een klasse blijven als je maar 1 actieve startkaart in die discipline hebt.

Ik weet dat het niet mag... ;) maar tis een tip naar de KNHS om het wel gaan doen.... :D :D dat zou toch hartstikke leuk zijn, als je dan na de M of L niet meer over wil of durft kun je toch eeuwig blijven rijden voor je plezier.....denk dat er wel bokkers zijn die dat zouden willen.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:47

MISTID @ leuk dat je me aansprak en thanks voor je complimentje.. ;) was een heerlijk zwembad bij Alice. ;)
PB @ mooi beessie hoor !!! kleurtje wil natuurlijk ook wel, denk dat hij wel zo weg zal zijn.
SANN @ Ik les altijd bij Herman Wientjes, die geeft les op de Haerst in Zwolle en in Voorst.
LIELLE @ dat is wel echt een lelijke smakker geweest als je zelfs je cap moet vernieuwen.

Ik heb altijd een cap op en ook BP aan met springen, valt me best wel op dat dus HEEEEEEEL veel dat tijdens de reguliere wedstrijden niet doen. En je ziet maar zelfs Tim Lips maakt een banketstaaf valletje. Nu had de BP zijn been niet kunnen beschermen maar toch.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:55

bianca1980 schreef:
billy1 schreef:
Bianca, flexibel eventing mag niet maar je mag wel onbeperkt in een klasse blijven als je maar 1 actieve startkaart in die discipline hebt.

Ik weet dat het niet mag... ;) maar tis een tip naar de KNHS om het wel gaan doen.... :D :D dat zou toch hartstikke leuk zijn, als je dan na de M of L niet meer over wil of durft kun je toch eeuwig blijven rijden voor je plezier.....denk dat er wel bokkers zijn die dat zouden willen.

Dat mag dus volgens mij wel!! Wanneer je maar 1 startkaart hebt voor eventing hoef je niet te promoveren. Maar flexibel (dus bv L en M met hetzelfde paard) mag niet.
Volgens mij haal jij nl deze twee dingen door elkaar :o

CoriienRN

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:17

Zo julie zijn snel geaan!

Vief jeetje duur beestje :=
Kim lessen ging weer lekker dus!
Rowo heeft ook weer gereden! :)
Snoek lekker he zulke gasten :( kan ik ook wel schieten op zo'n moment hoor..
WL heeft lekker gelest met de auto!

Zo ben echt beroerd ga nu stomen, en naar bed...
Jack buiten gehad en gemest en eten gegeven en weer weg gegaan.. schiet niet op!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:19

rowo schreef:
Cap of geen cap vind ik voor de foto's echt niet mooier of minder mooi. Ik heb echt ALTIJD een cap op, voel me niet eens fijn zonder cap :o

vind ik ook! Als ik zonder cap rijd voel ik me naakt. Het hoedje voor de dressuur vind ik ook maar niks, ik wil elke keer mijn kinband vastmaken :+
Heb daarom ook maar besloten om gewoon met cap te rijden ipv hoedje. Vind ik toch een stuk veiliger en fijner rijden!

Sannn, foei toch! Volgende keer eerder beginnen ;)
PB, lekker dier!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:59

_Noor schreef:
[
Neeeeeeh, zo erg is nog niet hoor! Volgens mij -4 inmiddels. :( Heb ik nog nooit meegemaakt dat er minnetjes voorstonden :o
Maar ja, als je er nooit op traint, kun je ook niet verwachten dat het paard beter wordt! Zal buurman weer eens aan zijn jasje trekken voor een paar lessen.

Zo, ik heb de daad meteen maar even bij het woord gevoegd. Met Jer een paar huppeltjes gemaakt, had een in-uitlijntje neergezet. Liep hij braaf doorheen. Voor de meesten zal dit peanuts zijn, maar wij zijn van ver gekomen dus was er weer blij mee! :) Thuis liep ik buurman Sas tegen het lijf, meteen even gezegd dat ik weer aan de slag wil. Moet alleen een niet te dure set hindernissen scoren. Iemand tips, wil ongeveer 8 staanders en 16 balken. Dan maken we zelf nog 2 plankjes :)

Verder wel bijgelezen, maar geen puf om te reageren, sorry..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 20:09

Leuk projectje PB!
Billy, Jij hebt een mooie cap :j Ik rijd ook altijd met cap, BP alleen met crossen.
Noor, Gelukkig is het nog niet zo erg dat je terug moet ;)
PB had laatst kale hindernissen gekocht en zelf geschilderd. Die waren mooi geprijsd!

Net weer dressuurles gehad. Even een proefgerichte les, maar dat vind ik toch lastig!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:21

Goedenavond!
IK HEB MIJN LAARZEN :D :D :D Was nog wel een heel gedoe. Schijnbaar had Van Rijs niet goed aangemeten. De kuitmaat was een Medium, maar dat sloot al gelijk goed aan, terwijl het leer schijnbaar nog uit gaat rekken. Heb nu dus een Sje :D Ging eerst bijna niet dicht, maar ze hebben hem iets opgerekt en nu past het perfect. De hoogte was ook lastig, want met alle hoogtes voelde ik het in mijn knieholte prikken. Heb nu toch maar iets hoge genomen. Draag ze voorlopig toch met dressuur, dus dan zakken ze nog wat in. Heb ook hakjes meegekregen. En dan was ook de hak nog bruin, dus die hebben ze nog zwart geverfd. Ik ben wel superblij met mijn laarzen! Ze zitten nu echt heeeerlijk :D
Zal zo een foto uploaden.

Leuk alle praat hier over de reglementen :D Altijd handig om te weten!
Ik rijd met springen en buitenrijden altijd met cap, maar thuis met dressuur bijna nooit. Alleen als ze druk is pak ik hem nog wel eens. De laatste week heb ik dus wel bijna iedere keer met cap gereden, druktemakertje :+

Leuk dat je naar de Ardennen gaat PB! En gave pony!
Gaaf dat je bijna gaat afstuderen Sussie!
Heerlijk dat je weer gereden hebt Rowo :D En succes met concours
Noor, voor die uitverkoop zou ik misschien ook nog wel wat willen :D Ga jij er toevallig heen?
Fijn dat je autorijden goed ging Lotte
Jeetje Lielle, wat een klap moet dat geweest zijn met je zadel!
Vief, wat een rotmarter :=
Fijn dat Bobo lekker ging Kim
Sterkte weer Corien :(:)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:22

Is Marco Sas jouw buurman Noor? Die komen hier uit de buurt.. Vroeger altijd les gehad van Babette!
of gaat het over een andere Sas :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:23

FF snel gedag zeg na mijn eerste dag vrijwilliger in W'werf dit jaar. Cross is echt super en ik baal dat ik niet mee kan doen in het M of Z.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:27

Noor: Ik heb idd zelf blanke palen zelf geschilderd. Scheelde hééééél veel geld.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:31

Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 20:33

Mooi PB :j Ik had alleen het roze wat feller verwacht!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:39

Sannnn schreef:
Is Marco Sas jouw buurman Noor? Die komen hier uit de buurt.. Vroeger altijd les gehad van Babette!
of gaat het over een andere Sas :D

Da's dezelfde! Wonen nu sinds een jaar of 4 twee huizen verder op :D

Waar heb je die balken en staanders vandaan PB? En wat voor verf heb je gebruikt?
Ik vind die sets erg duur hoor :oo Je zit zo aan €500-600!! en dan heb je nog niet eens heel veel eigenlijk. Ga zelf al wel (met assistentie van buurman) wat planken maken :)

Edit: palen gewoon bij de Agrifirm en staanders wel zelf kopen ergens?

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:44

Hier eten ze de hindernisbalke altijd op :( Moet ook nodig wat nieuws, maar mag bij mij natuurlijk ook niks kosten :P

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:46

billy1 schreef:
Hier eten ze de hindernisbalke altijd op :( Moet ook nodig wat nieuws, maar mag bij mij natuurlijk ook niks kosten :P

Haha, ik sta op een pensionstal(letje) dus zal alles steeds op moeten ruimen (zucht). Daarbij staan er normaal gesproken ook geen paarden los in de bak!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 20:47

Haha, wat mij opviel was dat zowel jij als je schoonouders van die zwarte 'pijpen' als hindernismateriaal gebruiken!
Wij hebben gelukkig gegalvaniseerde staanders en een handige klusjesman voor de balken :D
Leuk, amazone is een oud-stalgenootje: [VN] Boemerrang wint de VION-Cup voor vierjarigen

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:50

De balken heb ik gekocht ergens in Limburg voor 6 euro incl. de paal. Geschilderd is al gauw 21,-excl hier. Staanders had ik al een jaar of 10 en mijn oude balken waren opgevroten.
Mijn vader gaat nog mooie planken maken, net als een sloot en wellicht een muur.

Mo: Foto is erg overbelicht. Het roze is wel wat feller hoor. Dit is ook maar een klein deel.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:52

Mijn nieuwe DeNiro's :+:
Afbeelding

Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 20:54

Mooi Shanouk :j Ik zie alleen nog een bruin randje vlak bij het leer. Ik krijg mijn nieuwe laarzen over een maand, hoop ik!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:55

Mootje schreef:
Haha, wat mij opviel was dat zowel jij als je schoonouders van die zwarte 'pijpen' als hindernismateriaal gebruiken!
Wij hebben gelukkig gegalvaniseerde staanders en een handige klusjesman voor de balken :D
Leuk, amazone is een oud-stalgenootje: [VN] Boemerrang wint de VION-Cup voor vierjarigen

Ja klopt, dat zijn oude buizen van de slibverwerking/compostering :o Maar echt ideaal om cavaletti werk mee te doen! En ze worden niet opgegeten ;)
PB werden die balken aan huis gebracht of moest je ze ophalen? Mag ik anders misschien het adres van je?

Ga nu even snel nog met de paarden aan de gang, even eentje mooi maken voor de kampioenschappen van morgen ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:11

Mootje schreef:
Mooi Shanouk :j Ik zie alleen nog een bruin randje vlak bij het leer. Ik krijg mijn nieuwe laarzen over een maand, hoop ik!

Klopt, je ziet echt een miniscuul bruin randje. Dat vind ik op zich nog wel grappig :) Kan het altijd zelf nog met schoenpoets wegwerken. Ben benieuwd naar jouw nieuwe!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:13

PB: leuk ponybeest! Ben je vast ook weer zo kwijt.
Vief: duur grapje van die marter. Hopelijk blijft hij er nu vanaf.
Sann: nee ik ga niet verder studeren. Na 5 jaar studeren is het nu wel genoeg geweest. Ik mag een baan gaan zoeken als jurist in het bedrijfsleven.
Succes met je tentamen en leerse!
Kim: fijn dat bobo goed ging! werkse!
Bianca: fijn dat Bull goed ging tijdens de crosstraining.
WL: fijn dat je autorijles lekker ging! Nu snel dat rijbewijs halen ;)
Corien: balen dat het nog niet beter gaat met je gezondheid!
Noor: fijn dat Jer braaf door de huppeltjes liep.
Snoekiej: mooie laarzen hoor.
Billy: succes op de kampioenschappen!

Ik rij altijd met cap en heb pas nog mogen meemaken waarom ik dat ding ook al weer altijd op heb. Werd er op een banketstaaf huppeltje vanaf gelanceerd en landde niet eens op mijn hoofd. Maar klapte wel door. Je hoorde een hele harde krak. Mijn ouders dachten dus dat ik wat gebroken had, maar ik had niets, maar mijn cap was wel gebroken. Ben toch blij dat dat mijn schedel niet was.

Weltsieger liep vandaag heerlijk is draf en de rechtergalop, maar in de linkergalop moest meneer weer klieren. Het is dan net zo'n ezel. Hij zet alles vast en loopt dan zo rond te stuiteren. Vooruit en terug geen probleem maar loslaten homaar. Hij heeft dus door mogen galloperen tot hij wel meewerkte. Toen was hij waterdun nat en helemaal buiten adem. Eigen schuld! Ik blijk wel meer conditie te hebben als meneer. Ik was in 1 rondje op adem, hij pas na een dikke 10 minuten.