[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 08:04

En nu moet ik gaan, want ik heb toetsen...

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 08:21

Michael Gale, naam zegt me wel wat
Je hebt vast ook wel bij de pony gecrosst?

Zie je je wiskunde nog zitten Rens??
Ik niet echt

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 09:16

vief -- >Daar kan ik antwoord op geven... jups hij heeft bij de pony's gecrosst! Ik heb maar al te vaak tegen hem gereden...

AnneMieKe_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 09:43

Jups, en vorig jaar een jaar bij de M paarden

g0otje

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:46

Ik bemoei me er ook weer eens mee. Ik heb ook altijd een e-pony gehad en daarom heb ik nooit deelgenomen aan de trainingen terwijl ik wel uitgenodigd werd. Ik wist natuurlijk ook wel dat ik er met mijn epony voor spek en bonen mee zou rijden. Dit gold ook voor selecties voor bijvoorbeel kampioenschappen of indoor brabant. Maargoed heb ik nu geen last meer van.

Overigens ben ik het niet helemaal mee eens over wat jullie zeggen over de trophy. Want Pieter theeuwes werd 5de op de selectie dag en zat toen nog niet in het kader!!! Hij is na aanleiding van die dag in het kader komen.

Verder ben ik het er wel mee eens dat het altijd dezelfde zijn die erin zitten, maar als iemand tallent heeft dat is het toch niet raar als ie de volgende keer weer boven komt drijven!!!

Die trophy wedstrijden begrijp ik ook niet, dit jaar is het de bedoeling dat je je gaat kwalificeren via de wedstrijden. Maar alleen chaam en hooge mierde zijn tot nu toe aangewezen (ik rijd ze allebei niet in het m ) is dat niet een beetje weinig.

Onze wedstrijd in etten leur was te laat met het aanvragen dat is wel erg jammer maargoed.

Ik ga verder met mijn promotour en daarna toch maar ns mijn tentamen leren : RECHTEN :S.

Heb trouwens weer erg veel zin in dit weekend: crossuh1!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:51

L0ve schreef:
Verder ben ik het er wel mee eens dat het altijd dezelfde zijn die erin zitten, maar als iemand tallent heeft dat is het toch niet raar als ie de volgende keer weer boven komt drijven!!!

Daar ben ik het wel mee eens, maar als iemand met een E-pony nou eens net zoveel talent heeft? Dan kiezen ze vaak nog voor de D-pony..

Wat studeer je trouwens Margo?

g0otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:57

jha dat is ook zo, maar dat is puur om het feit dat je met een epony geen ek kan rijden!!!
Maar waarom rijd iemand met veel tallent op een E-pony?Die kan dan toch beter een D-pony kopen, want het is al jaren zo geregeld!!

Ik studeer management economie en rechten annemieke
maar het is zwaar!!

g0otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:00

21,5 % voor huub daar kan toch geen dressuurruiter tegen op
Jongens maak je niet zo drukover fraude, dat kunnen ze namelijk nooit bewijzen!!
En er zijn genoeg mensen die de eventingsport wel leuk vinden!!Dus nog genoeg stemmen te verzamelen.!!

Heb heel onze kring al emails gestuurd. haha

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:02

LOve, oke, dus er is toch iemand via die selectiedag geaccepteerd, dat wist ik niet.

Maar Vlietland deed vorig jaar ook mee als selectiewedstrijd, want het was toen ook de bedoeling om via wedstrijden te kwalificeren. Maar toen onze wedstrijd eenmaal plaatsvond was er toch al besloten om het maar via een selectiedag te doen, beetje raar dus.

Dit jaar dus wel via wedstrijden en wij (Vlietland) gaan misschien ook weer meedoen, dus dan heb je er weer een reden bij om bij ons M te komen starten

AnneMieKe_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:04

Kun je wel veel kanten mee op denk ik met die studie Margo!
Haha en goed bezig met de stemmen, gewoon zo door blijven gaan

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:11

Ik heb ook weeer gestemd hoor! Nou ja mijn ma!

g0otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:12

Missjumpy: ja als dat zo is moet je het even laten weten, want dan schrap ik de brabantse kampioenschappen uit mijn planning haha!!!
Maar 3 wedstrijden is toch veel te weinig? Ik mis er al 2, dus ik kom zo en zo niet in aanmerking als ik het goed begrijp?

Annemieke: als ik het ga redden dan wil waarschijnlijk de kant op van verzekeringen enzo. Maar ik zal dan toch echt iets minder met andere dingen bezig moeten zijn en meer tijd moeten steken in school haha!

Super minnie muis

Mijn moeder wilde ook stemmen, moest ik haar even uitleggen dat ze geen emailadres heeft

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:38

LOve, dan maak je toch even een hotmail aan voor je moeder!!

Ik weet niet hoeveel wedstrijden je moet rijden voor de rabo trophy. Zoveel mensen voldoen er in nederland niet aan de eis (max. 25 jaar oud, min. M rijden dacht ik).

En misschien komen er nog meer wedstrijden bij? Wij zullen wel de laatste zijn dan, want begin september komt uitslag dacht ik.

We gaan er volgende week woensdag over vergaderen, dus dan hoor je het!

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:43

L0ve schreef:
jha dat is ook zo, maar dat is puur om het feit dat je met een epony geen ek kan rijden!!!
Maar waarom rijd iemand met veel tallent op een E-pony?Die kan dan toch beter een D-pony kopen, want het is al jaren zo geregeld!!

I

Misschien rijden er wel veel mensen op een e-pony omdat ze erg lang zijn. Bij mij was dit niet het geval met mijn 1,56. Maar doorgaans vind ik dat er een hoop meer e-pony's zijn met kwaliteiten.
Wij handelen in pony's en de fijne zijn altijd de e-pony's. Losser door het lijf, beter bewegen. Ze hebben meer mogelijkheden.
Datzelfde was voor mijn pony's.

Maar ik moet wel eerlijk zijn heb er een keer bij de dressuur bij gegezeten voor trainingen, maar dat waren nog de oude ABWS traingen, 6 of 7 jaar geleden. Met een e-pony, maar wel een die in te meten was en voorheen was goedgekeurd.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:08

Ik vind ook dat E pony's gediscrimineerd worden ER lopen hier in het noorden een paar Dpony's die groter zijn dan mijn E pony en die komen wel in aanmerking voor de Rabotalentenplan.
Maar in het NRPS van een mpaar maand terug stond een intervierw met justin maarse en daarin stond dat er op het EK ook pony's van boven de 1.50 (!) meededen. Pony's die in nederland uitgemeten worden gaan naar het buitenland en daar gaan ze gewoon door als D pony. Ook niet echt eerlijk vind ik.

Love: ik ga zo ook even "een keer" op huub stemmen

over een uur komt hier iemand die onze computer gaat repareren. Hopelijk loopt ie dan niet meer de hele tijd vast

g0otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:14

peanutbutter schreef:
L0ve schreef:

I

Misschien rijden er wel veel mensen op een e-pony omdat ze erg lang zijn. Bij mij was dit niet het geval met mijn 1,56. Maar doorgaans vind ik dat er een hoop meer e-pony's zijn met kwaliteiten.
Wij handelen in pony's en de fijne zijn altijd de e-pony's. Losser door het lijf, beter bewegen. Ze hebben meer mogelijkheden.

Maar ik moet wel eerlijk zijn heb er een keer bij de dressuur bij gegezeten voor trainingen, maar dat waren nog de oude ABWS traingen, 6 of 7 jaar geleden. Met een e-pony, maar wel een die in te meten was en voorheen was goedgekeurd.

Ik begrijp het wel maar de bondscoaches zeggen dan: Die lange mensen moeten dan maar op een paard gaan rijden.
Het is beter dat nl de eponys weer bij de paarden gaat onderverdelen. Dan zou deze discussie uit de wereld zijn. Maar het punt is dan dat de kleine paarden ( een hele grote groep) dan blijven staan omdat waarschijnlijk niemand ze wil hebben.

Of ze moeten in elk land e-ponys aanschaffen en mee laten doen met de ek's

Ik heb hetzelfde gehad met een C-pony waar ik z mee sprong, ik mocht nergens aan meedoen!!! Zelfs geen tallentenplan. terwijl ik met deze pony miss wel beter reed dan vele d-ers!!

Het klopt wat anthea V zegt, dat ponys die in nl uitgemeten zijn naar het buitenland gaan als d-pony.

Mijn vorige pony een new forest E!!!hoe kan dat nou weeerr? als alle hengsten dpony zouden zijn dan kon het nooit een grote E (lees bijna paard) worden!! Deze pony kwam uit duitsland, zijn vader was de nederlandse \Anydale Ron (v kantje's ronaldo) en deze stond nu in duitsland!!! Het komt zo vaak voor dat hengsten ook E-pony zijn, maar worden ingemeten als D pony, vandaar de uitschieters bijvoorbeeld bij hew forest ponys!

Goed anthea!!! dat je gaat stemmen

Altos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:18

Maar als ik het goed begrepen heb willen ze talentvolle ruiters hogerop brengen. Dan kunnen ze de combinatie toch gewoon begeleiden. Degene met een E pony stappen toch eens over op een paard, mischien door het rabotalentenplan en de aandacht om hen alleen maar een beter paard? Op de site van de KNHS staat ook dat Huub zn paard met pensioen is en hij kan toch ook gewoon Talent van het jaar worden zonder paard?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:21

@love: k heb 4 x op hem gestemd!

altos: helemaal mee eens.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:26

het blijft altijd een discussie over D en E/pony´s

op het EK, zie je de rest van Europa over het algemeen met hele grote D/pony´s wij komen aan met kleintjes!!
mijn E-pony was 1.54m werd verkocht naar Denemarken en werd ingemeten als 1.50m en mocht dus internationaal lopen

er wordt z allemachtig veel gesjoemeld met die maten.. ik reed een keer met mijn E pony in Indoor Kampen... al die D-ponys waren groter dan mijn pony en alle E-ponys gingen door voor paard

volgens mij heeft iedere provincie zijn eigen meetlat

AnneMieKe_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:28

peanutbutter schreef:
Maar doorgaans vind ik dat er een hoop meer e-pony's zijn met kwaliteiten.

Ben ik het wel mee eens. Je hebt veel paard gefokte E-pony's.
Dan heb je er er indd bij met goede afstammingen, die dan ook goed presteren.

g0otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:35

het punt is dat tijd en geld steken in een cobinatie met een e-pony eigenlijk zonde is, omdat deze combinaties niet internationaal aan de start kunnen.
Ik heb zelf ook altijd een superfijne e-pony gehad en baalde er ook van, maar het nou eenmaal al jaren zo!!!

En tallenten die nu in het team zitten die zijn gekozen aand e hand van de prestaties van vorig jaar, dus vandaar dat Huub die nu even geen internationaal paard heeft toch tallent van het jaar kan worden!!! Er komt echt wel een paard voor hem dit jaar, er wordt druk gezocht!!

Echt super al die leuke reacties op mijn promo mail. Mensen die ze spontaan doorgaan sturen enzo echt geweldig!!!!
Wat leven mensen met je mee, ook die geen eventing beoefenen.,had ik neit verwacht!

AntheaV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:36

AnneMieKe_89 schreef:
peanutbutter schreef:
Maar doorgaans vind ik dat er een hoop meer e-pony's zijn met kwaliteiten.

Ben ik het wel mee eens. Je hebt veel paard gefokte E-pony's.
Dan heb je er er indd bij met goede afstammingen, die dan ook goed presteren.

Ja die van mij is hannoveraan gefokt maar met haar 1.50 een beetje te klein gebleven maar ze oogt wel veel groter. Vorig jaar op Indoor Veendam werden er foto;s gemaakt en op de dag dat de M en Z paarden waren ging mijn moeder mijn foto's bekijken. Toen stonden er ook een paar Z ruiters bij en die zeiden: wat een prachtig paard, wat kan die goed springen zeg. Die heb ik helemaal niet gezien, welke is dat? Mijn moeder zo: dat klopt want het is een pony Maar wel grappig

Biertabje schreef:

volgens mij heeft iedere provincie zijn eigen meetlat

haha ja daar lijkt het wel op. Maar het zijn ook degenen die veel nationale wedstrijden rijden die met hele grote D pony's (E pony's dus) rijden

AnneMieKe_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:43

Jack is een beetje op het randje van D, hij is laatste keer gemeten op 1,465. En dat hou ik wel liever zo!
Hij heeft veel kwaliteit, is een echt sport pony.

Ik zou het zonde vinden als hij net op 1.49 ofzo gemeten wordt, want over het algemeen hebben mensen liever een grote D, of een paard gefokte (grote) E.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:48

ja idd, maar met 1.46,5 blijft ie wss wel een D pony denk ik of maken ze er gewoon een D van als ie alsnog E gemeten, omdat ie al een tijdje in de sport loopt als D

g0otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:50

mijn pony was toen hij voor het eerst gemeten werd als 3jarige 1.51.5, 3 jaar later heb ik hem bij de paarden gestart en alle ruiters dachten dat ik een nieuw paard had!!! Toen was ie inmiddels 1.56m, maar hij toonde nogal groot!!

Maar bij ons in de buurt lopen er genoeg dponys die E zijn, maar ook genoeg Eponys die paard zijn!