Ik zou in uw plek wel gewoon een andere DA gevraagd hebben, als de eerste niet kwam. Er zullen toch nog wel DA's geweest zijn in Brugge & omstreken? Ik duim voor uw paardje dat het niets ernstig is, maar er zal sowieso wél iets aan de hand zijn zo te horen.
Varekaj, succes met het bereiken van een smid.
Ik begrijp ergens wel dat die op zondag/feestdagen geen telefoons opnemen. Op den duur moeten die mensen 24/24 bereikbaar zijn en uiteindelijk hebben die ook vaak een gezin die van hen zaken verwacht, natuurlijk. Ik ben DA-dochter natuurlijk, mijn papa stond vroeger 24/7 ter beschikking van zijn cliënteel. Geloof mij de vakanties of uitjes met het hele gezin, die zijn eigenlijk op 1 hand te tellen. Natuurlijk was dat goed, en iedereen wil een DA waar die kan op rekenen, maar toch...
Nu doet die het veel rustiger aan en in de weekends zal hij ook al snel eens passen. Maar voor DA's is er natuurlijk een "wachtdienst". Eigenlijk zou dat voor een smid ook zo moeten zijn vind ik. Want als een ijzer ineens op een rare manier in de hoef komt vast te zitten, vind ik dat werk voor een smid en niet voor een DA. Ik bel trouwens (vroeger) standaard mijn smid als ik mijn paard verdacht van een hoefzweer. Als de DA kwam, trok die in 1 ruk dat ijzer van die hoef met als gevolg dat die hele hoef geschonden was en we nog verder van huis waren. Nu ja, die smeden, er zijn er gewoon "te weinig" dat is gewoon ook echt een zware job natuurlijk. Ik ben van plan om na mijn studie een opleiding te volgen om te leren bekappen. Niet alleen omdat ik mijn eigen paarden wil kunnen doen, maar ook omdat ik vind dat DA's echt te weinig kennen van hoeven/hoefmechnisme etc. Dus dan is dat een mooie combi. Meer en meer zie ik in hoe belangrijk de voet is van het paard.
Wij hebben voor mijn dochter een shetter staan, die staat echt "kaarsrecht" op zijn voeten, 't arme beest beweegt dus echt moeizaam en is enorm beperkt. We proberen om die voeten in orde te krijgen, maar dat is al jaren (hij is 19) dus echt veel gaan we niet kunnen doen. K vind dat echt triestig.
Feestdag