[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sannexspikey

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 00:26

Zit je dan met een niet helemaal regelmatig paard.. pas sinds donderdag dus kan nog verstapping zijn.
Lijkt al weer beter te worden, maar de oefencross in Baarle Nasseau zaterdag word hem dus niet meer :( . Dan word A-C de eerst van het seizoen en wou daar eigenlijk 2 wnstptn halen als het ging om mee te doen aan de scoutingsdag.. Zal hem niet meer worden zonder nog iets gecrosst te hebben met mijn stresskippetje. Maar we zullen zien hoe alles loopt, al lang blij als ik A-C nog kan starten en het liefst ook uitrijden

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 08:29

He jakkes zulke dingen komen altijd op een onhandig moment. Hopen dat het meevalt.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 08:51

Ik heb echt een klein hoofd maar 52/53. Ik heb een Harry horse cap. Gewoon voor alles aangezien ik nog niet officieel start ( wil het steeds meer maar springen zit ik mee)

Sanne: super balen zeg, komt echt altijd op het verkeerde moment.

Aankomende zondag gaat in Lelystad niet door ivm de bodem, nu kan ik wel naar de Schalm, maar is anderhalf uur rijden, vind ik denk een beetje ver voor een uur les.

Nu volgende week zaterdag de oefencross en zondag doe ik de les met mijn tinker.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:34

Caps...ook hier een ongeschikt hoofd voor caps. Met draaiknop gaat het beste, en dan bij voorkeur de Uvex. Maar wil nog wel een keer een Kask gaan passen (die zijn zo mooi!!).

Hier heb ik de start van ons seizoen even uitgesteld. Door ziekte, weekjes weg voor werk etc etc helaas nog geen tijd gehad voor crosstraining (en ook al 2 maanden niet op springles geweest). Daarnaast mag de conditie nog wel een beetje beter. Dan maar van start in April :)

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 17:59

Hey allemaal,

Hier afgelopen weekend ook weer de eerste training van het seizoen gehad en volgende week zaterdag staat de volgende gepland. H'tje had er weer zin in, onze eerste sgw van dit seizoen zal Markelo Potdijk zijn *\o/*

Even een vraagje voor jullie..
Zijn er hier mensen die springen en sgw rijden met een watertrens, beveltrens/yankee, pessoa? En zo ja, gebruiken jullie dan bitschijven bij dit type bit?

Ik heb eigenlijk altijd bitten gebruikt zonder losdraaiende ringen (knevel en bustrensen). Nu zijn we er achter gekomen dat mijn merrie veel ontspannender loopt op een watertrens. Alleen.. ik ben bang dat ik met scherpe bochten of het bit door de mond trek of dat er velletjes tussen komen. Wat is jullie ervaring met springen en sgw?

Voor het springen gebruik ik momenteel nog een kneveltrens, maar deze wil ik dan graag vervangen. Mijn merrie is te gevoelig voor een Pelham, maar te sterk met dit simpele kneveltrensje. Nu dacht ik zelf aan een Bevel of Yankee trensje. Iemand hier die ervaring heeft met dit type bit? Of een andere "bit-tip" heeft? Alvast bedankt :D

Ps, ik rij ook met een uvex. Die zitten mij het fijnste en zijn niet zo ontzettend groot/lomp ;)

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 18:11

Ik gebruik een dubbelgebroken watertrens voor dressuur, springen en SGW. Alhoewel zij een heel gevoelig huidje heeft, is het eigenlijk nooit een probleem. Ik doe wel een beetje Vaseline op de mondhoeken voor de cross, maar dat is meer voor mijn geruststelling dan dat ze het echt nodig heeft.
Zij werd door de vorige eigenaar op een bustrens gedressuurd en met pessoa + martingaal gesprongen, maar hier werd ze eigenlijk alleen maar heter van.

Welke Pelham heb je geprobeerd? Er zijn natuurlijk ontzettend veel lengtes qua scharen en dan nog de gewone verschillen qua ongebroken/enkelgebroken etc.
Yankee trens heb ik ook goede resultaten mee gezien, maar zelf nooit gebruikt.
Kimberwick bit is misschien ook een optie? Die zit een beetje tussen een Yankee en een Pelham in.

Sjaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 18:53

Wij zijn nog op zoek naar iemand die volgende week vrijdagmiddag of zaterdag wil gaan trainen bij Horse and you in Heeten. Die dagen kun je inschrijven op trainingen alleen tot nu toe hebben alleen mensen op BB/B niveau opgegeven. Wij zoeken nog combinaties op L/M niveau. Heb je interesse? Laat het weten!

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 19:44

Ik rij ook altijd met een dubbelgebroken watertrens. Nooit geen problemen mee gehad!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 19:51

Vroeger reed ik altijd met een eenvoudig watertrensje, ook in de cross. Nooit met bitringen en ook geen problemen mee ondervonden. Maar ik moet ook zeggen dat ik nauwelijks anders in de mond zit in de cross dan met gewoon rijden/springen. Nu rij ik met een myler, is wat dunner en verfijnder waar die nog prettiger op loopt.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:44

Ik gebruik soms bitrinfen. Maar niet omdat de velletjes worden getrokken.

Ik rij ook in Heeten. Lekker op nog minder dan BB niveau en met m'n L/M paard rij ik lekker ook mee in die trainingen. Zal mij een zorg zijn dat 't niveau ander ligt _O-
Maar ik ben er dus zaterdags! :D

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:59

Ik rij ook mee in heeten, maar heb geen niveau door gegeven, is me ook niet om gevraagd. Heb wel aangegeven dat ik op zaterdag wil trainen.. ik kan evt. Wel met jullie mee trainen sjaco?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 23:32

Ik rijd de mijne met een max control onderlegtrens met bitringen. Hier doet ze het het beste op.

Ik ga zondag al in Renswoude trainen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 23:36

Leuk joki!

Hocus gaat voorlopig nog even niet crossen hij heeft een verticale scheur in zijn hoef. Springen is dus even niet handig. We maken wel sprongen op een ander vlak nog even en ik kan ook weer zelf lekker rijden met hem.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 01:14

Ik ben ook in Heeten zaterdag :) Maar heb een uurtje alleen afgesproken en train voor de B. Mijn paard houdt zijn koppie iets beter bij het werk in z’n eentje! B-) Ik ben er tussen 15-16u, tref ik nog iemand?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 07:36

Hopelijk kunnen wij tegen die tijd alweer huis waarts

Sjaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 08:30

nummie schreef:
Ik rij ook mee in heeten, maar heb geen niveau door gegeven, is me ook niet om gevraagd. Heb wel aangegeven dat ik op zaterdag wil trainen.. ik kan evt. Wel met jullie mee trainen sjaco?

Cioccolato schreef:
Ik gebruik soms bitrinfen. Maar niet omdat de velletjes worden getrokken.

Ik rij ook in Heeten. Lekker op nog minder dan BB niveau en met m'n L/M paard rij ik lekker ook mee in die trainingen. Zal mij een zorg zijn dat 't niveau ander ligt _O-
Maar ik ben er dus zaterdags! :D

@Nummie en @Cioccolato ik stuur jullie pb.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 14:53

Ik rij niet mee in Heeten.. as woensdag hopelijk naar Biddinghuizen als de wind gaat liggen.

Nummie ik rij met een yankee. Enkelgebroken. Deze gebruik ik voor springen en cross. Ik vind hem fijn, iets meer rem. Bakstuk aan bovenste en teugel aan onderste :)

Ik heb voor dressuur een gewone watertrens maar dan met buisjes in de mondhoeken. Daardoor kan het velletje er niet tussen komen. Ideaal.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:37

Ik hoop dat 't weer een beetje beter wordt voor de bodems..

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 20:57

Oehh startlijsten voor zondag Alphen-Chaam online! Zin in :D Hopelijk wordt het alleen het weer inderdaad wat beter O:)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 21:02

Wij hadden vandaag eerste outdoor menwedstrijd en ondanks het super veel heeft geregend, stofte het zelfs in sommige hindernissen. Bodem is een beetje dieper gewoon nog kurk droog.

Ergens geeft dat goede hoop voor Alphen Chaam.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 22:03

Ik heb me definitief afgemeld voor Alphen, heb leuke andere plannen (vriend ophalen na 2 maand NZ).

Vandaag Bloomfeld derby verreden, ging super! 1 stomme weigering op 5 en 4 tijdfouten, maar ben dik 2 keer verkeerd gereden dus had er meer verwacht. Diego sprong alles echt su-per! Heel tevreden. Eerste keer puntje gesprongen ook :+ en hij was zo geobsedeerd door het water dat we bijna nog een keer extra gingen _O-

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:31

Ik verschijn voor het eerst even op deze topic haha, hoi allemaal!!

Ik rijd dit jaar voor het eerst de Markelo-Potdijk cross (B), iemand nog tips? Die motorcrossbulten schijnen best wel een ding te zijn, of valt het mee?

En wat is de beste cross om voor het eerst L te starten (Noord/Oost Nederland) ? Ik heb gehoord dat Vasse en Putten wel vrij goed te doen zijn, niet te hoog en niet te technisch, maar ik heb die beide nog nooit gereden.

Ook zag ik dat Ronostrand dit jaar ook een L cross doet, mega vet. Vorig jaar de eerste officiele B cross daar gereden en die was echt fantastisch, dus zeker een aanrader!

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 15:01

juulbx schreef:
Ik verschijn voor het eerst even op deze topic haha, hoi allemaal!!

Ik rijd dit jaar voor het eerst de Markelo-Potdijk cross (B), iemand nog tips? Die motorcrossbulten schijnen best wel een ding te zijn, of valt het mee?

En wat is de beste cross om voor het eerst L te starten (Noord/Oost Nederland) ? Ik heb gehoord dat Vasse en Putten wel vrij goed te doen zijn, niet te hoog en niet te technisch, maar ik heb die beide nog nooit gereden.

Ook zag ik dat Ronostrand dit jaar ook een L cross doet, mega vet. Vorig jaar de eerste officiele B cross daar gereden en die was echt fantastisch, dus zeker een aanrader!

Hier een indruk van hoe stijl de bulten zijn...;) anders gewoon in draf als je dan meer controle hebt.. Markelo snorrewind is wel een leuke cross om voor het eerst L te starten of ede/putten idd.

Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 16:56

Zat die afsprong in de B? Met of zonder alternatief?

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 17:19

nummie schreef:
Hier een indruk van hoe stijl de bulten zijn...;) anders gewoon in draf als je dan meer controle hebt.. Markelo snorrewind is wel een leuke cross om voor het eerst L te starten of ede/putten idd.

[ [url=m/HbSMU7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh ja die zijn idd best flink haha! Zal is zien hoe hij het oppakt, we hebben het wel is getraind dus zou goed moeten gaan! Dankje :D