[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:05

Veel plezier Lotte!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:30

Goedemorgen..

@nessah: Welkom en leuke paarden heb je.
@bianca1980: gefeliciteerd met de resultaten
@coriienrn: hoplijk knapt jackson snel weer op.
@lotte: veel plezier.

De drentse kampioenschappen zijn voor onze vereniging goed gegaan. 3 individuele kampioenen, 1 reservekampioen, alle 4 en 6 tallen kampioen en het verenigingsteam kampioen. Ik had mij eruit laten halen omdat paard niet fit was. Sta nu reserve voor het NK. Was een lange dag. Zaterdagavond nog naar de clinic van Anky van Grunsven geweest in Zweeloo en het ruiterbal. Was errug leuk.
Vanaf nu gaan we alleen even springen en binnenkort ga ik naar een crossles bij Alice.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:52

Goeiemorgen :wave:

Terug van een weekend kamp... zwaar vermoeiend, maar mega gezellig. Ook nog een crosslesje gehad met Zoë.

Heb niet bijgelezen :o Teveel pagina's. Maar zag wel dat Lotte vanmiddag op vakantie gaat en dat Jackson niet goed liep. Valt vast mee :j
Laatst bijgewerkt door rowo op 10-08-09 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 09:54

Heel veel plezier Lotte!
Corien, sterkte met Jackson. Het valt vast mee!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:03

Veel plezier Lotte!

Super van de vereniging Caroline!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:31

iemand de hoofdpagina al gelezen dat als paarden meer dan 4 uur op wedstrijd terrein zijn de sectorraad, de organisaties wil verplichten tot paardenboxen op evenementen ?? dat kan toch niet in de eventing, wat een gedoe, ze kunnen ook te ver gaan.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:35

Zoals ik het lees 1 stal.

Maar ze kunnen ook te ver gaan. Ik vind het betutteling...

Sue_

Veel plezier Lotte!!!

andrea16

Hallo allemaal! :wave:

Ik ben gisteravond weer teruggekomen van een supervakantie :) Echt heerlijk weer gehad (constant 30 graden en van de 14 dagen maar 1,5 dag regen). Eerst 2 nachten in de buurt van Neurenberg gezeten, daarna 8 nachten in Oostenrijk (Kärnten) en daarna nog 4 nachten in Zuid-Duitsland. Vooral Oostenrijk was erg mooi!
De auto (oude Saab 99) heeft het ook allemaal volgehouden en in totaal ongeveer 3000 km gereden.

Zometeen maar gelijk naar de paarden toe, ben benieuwd naar de buik van Twizz :=

Heb globaal bijgelezen, het was wel erg veel.

Vief: Wat balen van Wol zeg, zit je niet mee :(:)

Wolin: Ook een gedoe meegemaakt zo te lezen, hopelijk geniet je goed van je vakantie!

Kim: Gefeliciteerd met het kampioenschap!! Wat is er aan de hand met Loempia?

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:38

bianca1980 schreef:
iemand de hoofdpagina al gelezen dat als paarden meer dan 4 uur op wedstrijd terrein zijn de sectorraad, de organisaties wil verplichten tot paardenboxen op evenementen ?? dat kan toch niet in de eventing, wat een gedoe, ze kunnen ook te ver gaan.

Wat een rare regel zeg, een paard zal heus niet van de 4 uur op een wedstrijdterrein ook daadwerkelijk 3 of 4 uur op een trailer staan bij een SGW.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:45

keuring trailers, erkenning hoefsmid en verbod prikkeldraad gelijk invoeren! Stalling dat vind ik te ver gaan. Dan wordt stalling verplicht op concours en moet je stallingsgeld gaan betalen. Wordt alles nog duurder van. Denk ook niet dat veel verenigingen dit kunnen betalen.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:55

Nou, Wolin ging in volle galop het land in 8-) , ik kan nu helemaal lekker op vakantie :)) !!

Ik ga nog gauw even langs iemand, wat ophalen en dan gooi ik mijn loodzware koffer in de auto, dat was nogal een klus om die naar beneden te krijgen :o ..

Tot over drie weken!! :wave:
DOEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!! :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:57

Verbod prikkeldraad wordt wel heel klóten voor ons. Mogen we dubbele draden langs het weggetje (een strook gras tussen de landen in, zodat we dat makkelijker konden indelen) gaan maken, gezien de koeien/kalveren niet achter lint blijven en de shetjes+Dwarrel wel eens op het weggetje lopen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:03

Fijne vakantie Lotte!

Rest lees ik andere keer wel bij :o

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:18

Verbod prikkeldraad mogen ze nu DIRECT in gaan voeren. Na het ongeluk van vorige week wat ik op concours heb gezien, zullen ze dat echt moeten verplichten. Dat verhaal ligt ook bij de KNHS dus ben benieuwd. Het is een 'kleine' moeiten om stukken prikkeldraad op te rollen, of iig te voorzien van opvallend (rood/) wit lint.

Maar paardenstallen :\ Nou sorry, kan k met de kop niet bij :n Nooit zullen die van mij 4 uur erop staan :n K haal ze er altijd uit om ff te grazen.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:38

Dat rood/wit lint onvoldoende is (natuurlijk beter dan niets eromheen) rondom prikkeldraad heb ik helaas pas geleden nog op concours gezien. Paard ging er in paniek vantussen en rende zo dwars door het prikkeldraad heen. Het paard sleepte de draad nog een eind met zich mee en stopte toen gelukkig. Er zat een zeer ervaren amazone op. Paard leek er gelukkig geen ernstige schade aan over te hebben gehouden. Maar was wel even flink schrikken. Ik heb liever dat ze het prikkeldraad helemaal oprollen en buiten bereik van de paarden brengen (in ieder geval op de wedstrijden).

Dat van die paardenstallen snap ik ook niet. Dan kunnen ze alle sgw-wedstrijden wel gaan opdoeken. Waar moeten de organisaties het geld vandaan halen om boxen te gaan neerzetten? Dat kost kapitalen!

Vind het onderdeel van geen zweep op een grasbodem ook maar raar. Wie kan mij daar het nut van uitleggen?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:39

Nou, mijn nieuwe auto en trailer zijn weer compleet dus even een fotootje van mijn combi. Ik heb een Blomert Nairobi met zadelkamer, 2 paards en de auto is een Renault Laguna geworden diesel.
Afbeelding
Afbeelding

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:40

Ziet er chique uit hoor, super dat het weer allemaal de goede kant op gaat na de nare ervaring.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:42

nette combinatie hoor bianca!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:27

@corien: 23 augstus mijn 1e dressuurwedstrijden en al 2 oefenparcourtjes gesprongen. In het indoor seizoen ga ik officieel.
@wolinlotte: Mooi dat Citymoves leuk was. Fijne vakantie!
@caroline78: Mooi dat de drentse kampioenschappen goed zijn gegaan! Mooi dat de clinic van Anky goed gegaan was, lijkt me erg leuk!
@rowo: mooi dat het kamp wel leuk was!
@bianca1980: bericht nog niet gezien, maar dat zal inderdaad een hoop gedoe worden als dat er echt doorheen komt..
@andrea16: Mooi dat je vakantie leuk was, klinkt als lekker weer zeg! Mooi dat de auto alles volgehouden heeft.

Hallo,
Vandaag gewerkt en ga zo richting de paarden :)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:29

Prikkeldraad mogen ze wat mij betreft ook direct verbieden... :\

Ziet er gelikt uit Bianca :9

Mandy: Bij-kom ze :D!
Corien: Wat balen van je paardje :(:)
Nessah: Welkom nog :) Gave paardjes heb je!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:50

Mooie combi Bianca!

Rood wit lint is idd een kleine moeite.

Op wedstrijden, en dan echt waar je langs moet heb ik ook een hekel aan. Na dat verhaal wat Mandy had gezien al helemaal :n .

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:06

@ bianca; wat een chique combi zeg! Echt mooi!

Sussie85 schreef:
Dat rood/wit lint onvoldoende is (natuurlijk beter dan niets eromheen) rondom prikkeldraad heb ik helaas pas geleden nog op concours gezien. Paard ging er in paniek vantussen en rende zo dwars door het prikkeldraad heen. Het paard sleepte de draad nog een eind met zich mee en stopte toen gelukkig. Er zat een zeer ervaren amazone op. Paard leek er gelukkig geen ernstige schade aan over te hebben gehouden. Maar was wel even flink schrikken. Ik heb liever dat ze het prikkeldraad helemaal oprollen en buiten bereik van de paarden brengen (in ieder geval op de wedstrijden).

Ik vind ook dat ze het weg moeten halen hoor, iig op de tussenstukken. Als er een bosrand of houtwal omheen zit, zal het paard daar niet (snel) doorheen springen.. Maar soms kan gewoon niet alles weggehaald worden en dan kun je er beter lint voor hebben dan helemaal niets.
Daarnaast mag de omheining van de springring ook wel beter worden bij sommige concoursen. Soms hebben ze alleen touw, op nog geen meter hoogte. Levensgevaarlijk dus.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:53

Rowo: ben ik met je eens hoor! Als het niet weggehaald kan worden, maak het dan in ieder geval zichtbaar door er een rood/wit lint omheen te doen. Dat rood/wit lint zat er in dit geval ook omheen. Tussen de trailers en de dressuurringen lag nog een weide wat je moest oversteken om bij de ringen te komen. Er was slechts een klein gedeelte prikkeldraad opengemaakt waar je tussendoor moest met je paard om bij de ringen te komen. Ondanks het lint was het prikkeldraad nog steeds niet echt goed zichtbaar. Paard ging er in paniek vantussen en wilde richting trailers rennen, maar kwam daarbij de prikkeldraad tegen waar hij dus ook doorheen ging.

Wij hebben hier als omheining van de springring eigenlijk altijd hekken. Laatste keer dat ik het tegenkwam dat er een touw gespannen was, was de inspringring van de pony's en daar stond om de paar meter een hek en daartussen touw. Hekken zijn wel beter die worden niet over het hoofd gezien.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:12

Hier in de omgeving (Twente) hebben ook alle ringen hekken. Maar vooral de wat kleinere (boeren)concoursjes (achterhoek) hebben dat wel eens niet...

En paard door de prikkeldraad heb ik dus helaas laatst meegemaakt. Alleen nam die niet 1draad mee, maar ging wel door 20 draden.