Nickeltje: ik vond Hooge Mierde vorig jaar pittig uitzien, maar in verhouding niet veel pittiger dan de B. Het wordt mijn 2e cross in de B, maar ik denk dat dat wel goed gaat komen..
Ik twijfel een beetje met wat ik nog op ga geven om te starten... Maarsbergen wil ik zowiezo doen... Er voor is Hooge Mierde en de week er na is Ede... Alle 3 na elkaar is misschien wel heel zwaar...
3 weken achter mekaar is idd wel heel erg zwaar... Ik zou een keus maken uit 2 vd 3. Kan je verder niet helpen met welke, want in HM en MB ben ik nog nooit geweest.
Ik weet het nog niet precies, maar in de L doe ik ze misschien wel alle 3. Als je rustig rijdt en het meer als een trainingsrondje ziet is er niks aan de hand hoor. Uiteindelijk springen ze 20 hindernissen en een simpel spingparcoursje. Het is anders als je paard geen goede conditie heeft en je 3 keer full speed door het parcours gaat. Doordeweeks beetje longeren, buiten stappen en dressuurmatig loswerken.
Ben je serieus Wuppie? Als ik start zou inderdaad alle 3 L zijn... Doordeweeks zal ze in die weken 3 keer rustig gereden worden, staat elke dag (en waarschijnlijk s'nachts ook) lekker buiten en ze heeft nu al een dijk van een conditie waar ik vanaf komend weekend nog meer aan kan werken omdat ik dan 2 maanden vrij ben...
Voor mij zou het wat planning betreft evt Maarsbergen na Hooge Mierde nog kunnen. Maar aangezien Hercules zijn pezen al niet de beste zijn, vindt ik dat te veel!
Ja hoor. Mijns inziens lijden ze niet zoveel van een cross. Iedere dag een uur flink dressuurmatig aan het werk kost meer moeite dan een cross. Maar dat verschilt uiteraard per paard. Conditietraining moet je ook liefst 2 keer in de week doen en dan galoppeer je meer dan die 5 minuten in de cross. Die dressuur is peanuts en zeg nou zelf, een springparcours van 10 hindernissen op 90 cm stelt ook niks voor.
In de M en Z is het een ander verhaal, maar in het B en L..
Hm... je zet me aan het denken... Misschien dan maar wel gewoon opgeven voor alle 3 en zien hoe dat loopt... Heb er wel heel veel zin in en dit is zeer waarschijnlijk het laatste sgw seizoen voor mij... Tot na de rest van mn studie dan...
waarschijnlijk wordt dit waarschijnlijk ook mijn eerste en laatste crossjaar voor een paar jaar... Madelene gaat het bedrijf van haar ouders overnemen en ik ga de co-schappen in. Bovendien wordt hercules volgend jaar 19, even afwachten hoe die het blijft doen.
Leuke discussie, maar ik ben het niet met je eens marieke. 3 weken op rij, ook al is het B of L, vind ik wel zwaar. Mi denk je er toch iets te licht over. Vergeet ook niet dat de paarden lange dagen maken, vaak lang op de trailer reizen, wat normaal niet in een wekelijks/dagelijks ritme zit. Ook moet je banden, pezen en spieren toch een hersteltijd geven na spring- terreinwerk. Maar dat moet ieder voor zichzelf beslissen en er zal altijd een verschil van meningen zijn.
Ik heb ook wel eens 3 crossen achter elkaar in de B gereden. Kan echt prima
Na de les nog een keer de kur geoefend (thuis geen 20x40 en verselijk nat) maar Lipso had er niet zo veel zin meer in. Dacht dat hij na een uur les toch wel echt klaar was. Met het oefenen was hij helemaal niet verzameld. En alleen bij de uitgestrekte draf was hij al 2x zo snel als anders aan de overkant Tsjaa...
Las net dit: Zojuist is bekend geworden dat Jan van Beek per direct zijn sponsor SHI kwijt is met als oorzaak een financieel geschil. Jan verliest hierdoor SHI La Cru, waarmee hij deelnam op het WK in Aken. Opvallend is dat LaCru is verplaatst naar de stal van Alice Naber die het paard ook op wedstrijd zal uitbrengen