[SGW] [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 07:19

Onide schreef:
Haha jeetje MJ
Anders rij je door tot de baan en kijk je vanuit de auto?
Of is dat geen idee Tong uitsteken Schijnheilig

We zouden met de auto van vriendlief gaan, maar misschien kunnen we beter met de terreinwagen, dan kan ik beter bij de crosshindernissen komen!

Mijn vriend zat van de week een autoprogramma te kijken, was denk in Engeland, hadden ze in de heuvels een parcours uitgezet (op zeer nat terrein) waar een terreinwagen en een paard een crosswedstrijd gingen doen. De auto durfde niet alles te springen en nam een aantal alternatieven maar ging wel zonder weigering het water in Clown Maar het paard had toch de snelste tijd Haha!
Helaas heb ik de rit van het paard gemist!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 07:20

Onide schreef:
Dat de vakantie over is en ik weer gewoon aan de studie moet, en dat ik een paard van ze koop.
Haha! Ik vind altijd wel een reden voor taart
Echt hoor werken bij t centrum is goed voor de lijn
Gemiddeld 3 keer per week taart..

Ik snap um!
Nou, volgens mij gaat het nog wel goed met je lijn hoor Vork

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 07:36

Haha ja, ik rijd het er allemaal wel weer af!
Ik doe aan het Sonja Vlaar dieet, zeer effectief.
En je mag álles eten!

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 07:39

Dat programma was waarschijnlijk the fift gear, echt, als ik dan toch tv moet kijken, en dan naar een autoprogramma, doe me dat dan maar!
Die Engelsen zijn hilarisch Nagelbijten / Gniffelen

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 07:53

Die aflevering heb ik ook wel eens gezien, was wel grappig ja!
Naja alles eten, ze raadt toch wel dingen af, sonja Bakker bedoel je denk ik?
maar ben door beetje bewuster gaan eten dankzij sonja, nog 3-4 kilo kwijt geraakt, en dat terwijl ik er verder niks voor laat eigenlijk. Of zou ik toch nog een vaag virus uit Gambia mee genomen hebben?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 08:07

Met dat soort vage virussen ben je niet blij Talida, ik spreek uit ervaring.

GvdT, wat een brokkenpiloot zeg Je moet hem eens uitleggen dat hij toch al in de WAO zit dus dat verdere acties niet meer nodig zijn.

Onide, spannend hoor! Paard verkopen en meteen een nieuwe, gaat wel heel hard.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:10

Onide schreef:
Dat programma was waarschijnlijk the fift gear, echt, als ik dan toch tv moet kijken, en dan naar een autoprogramma, doe me dat dan maar!
Die Engelsen zijn hilarisch Nagelbijten / Gniffelen

Kan wel kloppen want die presentatoren zijn inderdaad erg grappig!
Pas liet een presentatrice haar moeder in een lamborghini over het circuit scheuren. Harder mam, meer gas!!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:11

Talida schreef:
Die aflevering heb ik ook wel eens gezien, was wel grappig ja!

Heb jij dat paard toen ook gezien?
Dat terrein was toch ook vrij nat...

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:18

Ach, misschien had dat paard eerst even in Leidschendam geoefend Knipoog
Was wel blub maar ging verder wel goed. Dacht dat uiteindelijk de wagen toch sneller was, niet op de hindernissen maar door de langere stukken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:27

Ik heb vanmorgen op de Duitse zender een ochtendprogramma gezien waarin de parcoursbouwer van de cross geinterviewd werd. Ook werden alle hindernissen gefilmd. Het thema van de cross werd besproken. En ook hoe de cross de laatste jaren een stuk veiliger is geworden.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:33

Scum: dat is leuk! Een goede reclame voor de sport!

Laatst was bij Top gear een aflevering dat ze met de caravan op vakantie gingen!
Zo zijn ze tegen een paaltje gebotst, hebben ze 3 kwartier gedaan om te keren op de weg, hebben ze op het campeerterrein een tent omver gereden en hun caravan is in de fik gevlogen! Echt hilarisch!!! Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 10:47

Zie net dat er in Aken een Endurance paard is afgemaakt. Ben benieuwd of dat net zo dik in de media komt als wanneer het met crossen was gebeurd.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:59

jeetje! Hoe kwam dat dan Lielle?
Komt vast niet zo uitgebreid in de krant. Want het is wat 'diervriendelijker'. Maar zoveel km lopen voor die paarden is ook super zwaar; alleen word dat vaak vergeten...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 11:03

Hij was er op de eerste vet gate uitgehaald met een ernstige aanval van tying up en naar de kliniek in Kerken gebracht. Dat ging in eerste instantie goed, maar uiteindelijk hielden de nieren ermee op en is hij afgemaakt.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:09

Wow, das heftig... ik vind het wel vreemd dat een zo goed getraind paard last krijgt van tying up.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:12

jee, heftig zeg!!
Maar wel vreemd.
Dat is toch iets wat je eerder na zo'n zware race zou verwachten?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 11:15

ik zal Karin vragen of ze haar bericht dat ze had gestuurd ook hier wil plaatsen.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:26

ik heb het gezien op de site van de hoefslag, blijft een vreemd verhaal...

op de site van anky staat trouwens dat salinero nogal angstig blijft reageren en dat hij al begint te bibberen als hij de stal uitkomt...
ik ben benieuwd of ze voor vrijdag zijn vertrouwen weet terug te winnen...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 11:27

dwz vandaag *LOL* ik hoop het voor haar.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:28

GvdT: Wat een draak die pony van jou. Duivel

Andrea: Ja ik was nog mee geweest naar Den Ham. Was best wel een sjit bodem. De bijring was nog beter dan de hoofdring.

Ik ben gisteren naar een feest geweest en daar kwamen Jan Smit en Guus Meeuwis zingen. Guusje was vooral erg gaaf weer Lachen En nooit gedacht dat Jan Smit zo grappig was.

Iemand nog concours dit weekend? Ik ga zaterdag met Violin en zondag met Sunny. Iemand anders komt me ophalen, want mijn ouders zijn er niet. Ik ben nog nooit zonder mijn ouders op concours geweest, dus ik ben benieuwd of me dat wel gaat lukken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 11:29

Nope, ik ga naar Aken.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:30

Hier is Karin. Knipoog

En dit is het bericht dat op de KNHS-site staat:

KNHS schreef:
WEG Aken - endurance - Deens endurance paard overleden 24/8/2006

Aken (KNHS) - Het 11-jarige Deense endurance paard Dubai is vandaag geeuthanaseerd nadat hij teveel complicaties kreeg als gevolg van ernstige spierproblemen. Al snel na de start van de wedstrijd maandagmorgen kreeg Dubai spierproblemen en werd onmiddellijk uit de strijd genomen. Intensieve behandeling mocht niet baten en na uitgebreid overleg tussen diverse dierenartsen is besloten om Dubai te euthanaseren.

Bron: Persbericht WEG Aken

KNHS-mediavoorlichting

Zie http://www.knhs.nl/News.asp?ID=30808&Pc ... omStyle=11

Staat (gelukkig) ook duidelijk in dat het al snel na de start gebeurde en dat het paard onmiddellijk uit de wedstrijd werd gehaald (hoewel er onder de pers natuurlijk altijd wel mensen zijn die het anders willen lezen Knipoog ).

Anyway, het betreffende paard kreeg spierproblemen direct na de start, had er dus nog nauwelijks een paar km op zitten. De vorige dag was hij probleemloos door de veterinaire keuring gekomen. Althans, als er iets te merken was geweest, dan was-ie echt wel afgekeurd. De keuringen waren enorm streng. Bij de voorkeuring zijn er twee paarden afgekeurd, waaronder Joker R voor Nederland, die er ook op iets heel lichts uit werd gehaald.

Vorig jaar op het EK in Frankrijk gebeurde iets soortgelijks met een van de Nederlandse paarden. Paard liep niet lekker in de eerste lus, ruiter trok in de eerste vetgate het paard terug uit de wedstrijd (ruiter is overigens zelf paardenarts) en het paard bleek idd spierbevangen te zijn. Liep gelukkig goed af.

Oorzaak? Durf ik niets met zekerheid over te beweren... Ik begreep iig dat bij zeer ernstige tying up de spieren zodanig kunnen afbreken dat ook de nierfuncties uitvallen en dan is het al snel over en uit. Op het enduranceforum (alleen toegankelijk voor leden van de endurancevereniging) loopt ook een topic over dit bericht. Er zit een inspanningsfysioloog op dat forum die zelf ook endurance rijdt, ik heb haar de vraag gesteld hoe dit kan gebeuren aan het begin van de wedstrijd terwijl je het idd eerder na (zware) inspanning verwacht. Misschien te weinig warming up? Misschien kou gevat tussen voorkeuring en wedstrijd? Verkeerde reactie op voer? Geen idee, ik hoop jullie binnenkort meer uitleg te kunnen geven. Lachen

Anyway, voor zover ik weet kan tying up overal en bij ieder paard voorkomen, maar ik ben dus ook benieuwd in hoeverre dit op het bordje van de endurance wordt gelegd, wat voor (voorbarige) conclusies de pers hieruit trekt. Koren op de molen van vooral de Duitse pers en dierenwelzijnsorganisaties, die het toch al niet zo hebben op endurance. Er was maandag zelfs mogelijke dreiging van activisten langs de route (ik hoorde mensen van de organisatie er met elkaar over praten) maar voor zover ik weet zijn acties uitgebleven. Kreeg idd de indruk dat de endurance het nieuwe 'pispaaltje' was geworden, net zoals de eventing dat altijd was.

Overigens erg sneu voor de ruiter van het betreffende paard. Afgelopen voorjaar reden zij nog op de Fasna Trail in Ermelo (de 160 km) en de ruiter moest na de wedstrijd met zware maagklachten worden opgenomen in een Nederlands ziekenhuis, waar ze nog een aantal dagen moest blijven. Haar man kon niet bij haar blijven vanwege een sterfgeval in de familie en hij moest dus snel terug naar Denemarken (met paard). Die maagklachten waren een uitvloeisel van een ernstige maagaandoening die ze in het verleden had gehad. En nu dus dit op het WK. Hoeveel pech kun je hebben...

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:30

Dat is eigenlijk ook wel leuker!
Ik ben nog nooit op zo'n groot evenement geweest.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:40

Bedankt voor je uitleg Karin!

Ik wist niet dat de endurance ook last had met dierenbeschermingsorganisaties trouwens. Hoop dat dit niet uit zijn verband getrokken wordt.

En inderdaad erg sneu voor de amazone!

Ben ook benieuwd of er morgen nog van dat soort organisaties rondlopen op de cross.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:46

jan van beek : 58.20 staat voorlopig 26ste (huub live vanuit aachen)