[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 15:18

Heb ook niks tegen haar persoonlijk hoor. Ik zeg niet dat ik haar niet mag. :)
Vandaag hadden we pech dat ze niet zo'n best humeur had (best zacht uitgedrukt.....)
Het werd elke keer niet al te vriendelijk verteld dat we direct moesten beginnen, niet 1 keer de baan rond. Nog meer van dat soort dingen.
Maargoed maakt ook niks uit, heb wel met een fijn gevoel gereden, zit echt vooruitgang in.

Balen dat Cacharel mok heeft..

Heb net zooooooo'n gaaf hoofdstel gezien. <3
Prijskaartje had er alleen niet aan moeten hangen...
Denk er nog even over na, maar grote kans dat hij volgende week in mijn kast hangt.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 15:23

Nieuwe SGW kalender staat ook online bij Canter.

Maar misschien wellicht overbodige mededeling..

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:05

@ Sim ik dacht ook gelijk wat een mega k.ont met zo;n broek. Voorkant was wel mooi maar de camera op de achterkant van Nora was niet handig
@ danielle kalender staat ook in het wedstrijd 2012 topic

Paul Turner vind ik geweldig. Heerlijk een maf persoon en volgens mij is hij gewoon helemaal zichzelf :D
Heb vanmorgen schimmel aan de longe gehad en die liep weer goed. Morgen even naar de manege longeren en daarna er even op.
Net even naar Groningen geweest en een leuke trui van mexx en ondergoed van Esprit gekocht. Nu lekker aan de sushi.
De kalender is dit jaar waardeloos voor mij of ik moet niet overgaan naar de M. Westerbork start ik nog L en daarna over naar de M. Maarsbergen kan ik niet heen. Net als de 2 nieuwe wedstrijden Vinkega en Hoogenweg of ik moet niet naar het M gaan wat mijn moeder geweldig zou vinden :+ Of ik Gorssel en Neede ga starten weet ik nog niet.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:22

Danielle jammer dat je punten niet met je gevoel klopten
Caro klinkt als een leuke dag en sushi is altijd goed

Wat is het koud vandaag, ik ben echt bevroren op stal.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:41

Zo vandaag ook weer op wedstrijd gehad helaas moet ik er nog 1 voor de m2 :P blijft spannend zo!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:56

Corien, ben je in Noordwijk geweest? Jammer dat je nogsteeds 1 puntje moet :)
BV, Balen dat Cacharel mok heeft. Succes met Blingh morgen. Jullie gaan als een speer :D

Donderdag een vergadering met 4 oud-collega's..... Zo geen zin in! Ik heb vandaag de esprit en manfield webshop leeggekocht O:)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:36

Hoi allemaal

@ Danielle wie was er als jury? Jammer dat je punten niet overeen kwamen met je gevoel.
@ Mootje jij bent een shopaholic!
@ Corien dat ene puntje komt vast!
@ Dienke balen dat Cacharel mok heeft! Heb je al de meest geweldige creme van bekenland geprobeerd?

@ De rest sorrie vergeten :)

Ik heb gewerkt en mocht lekker om 4 uur al weg. Gauw naar huis gesjeesd, Geert gebeld dat ik onderweg was en of hij Zeus klaar wilde zetten.. En dus nog heeeel gauw een buitenritje gemaakt. Net voor het donker :D
Kom ik thuis heeft ie de badkamer uitgesopt, het toilet het hele huis gezogen en de garage uitgeruimd! Die kerel doet heeeeel wat meer dan ik op mn vrije dag!
Zit nu lekker aan de zuurkoolschotel met banaan!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 18:51

Sannn heeft gezellig dagje.
Ik heb twee keer tvoh gezien (in de voorrondes) maar ik kon me zo nu en dan echt niet vinden in de keuzes die ze maakten. Heb daarna niet meer gekeken. Vorig jaar heb ik geloof ik alleen stuk van de finale gezien. Al met al boeit het me niet.
Danielle heeft lekker gereden, maar kreeg crisis-punten.
Marijke heeft lekker nog even in het bos gereden en thuis was de huishoud-kabouter bezig. Heerlijk!! Ik heb ook zo'n kabouter in huis <3 .

Tja en dan de wedstrijd................. Het groomen ging goed. Maar ja, dat is niet het belangrijkste op zo'n wedstrijd :P .
Het rondje B leek redelijk goed te gaan, alhoewel Laurie achteraf zei dat ze er enorm aan moest duwen, maar dat was niet te zien. Afstanden klopten allemaal goed en toen stopte ze opeens voor de 1e dubbel (hindernis 6). Sloeg echt helemaal nergens op. Het paste mooi, niks aan de hand. Boem.
Laurie had flink de pest in.
Daarna nog even op de trailer en toen losrijden voor het L. Laurie zag er ernstig tegenop: de tweede dubbel was een steil en dan op een enorm ruime galoppas een toch echt wel brede oxer. Ze zag dat nog niet lukken met Giga.
Met losrijden was Giga al niet vooruit te branden. Ze ging ook echt met haar oren naar achter richting hindernis, terwijl ze anders altijd met prikoortjes naar voren rijdt. Toch de ring in. Maar het ging moeizaam. Die stop-dubbel van het B-parcours was nu hindernis 3, dat ging goed, dikke balk op 4, maar normaal gaat Giga daar fanatieker van rijden. Dit keer niet. Toen de tweede dubbel: steil ging en daarna heeft Laurie haar weggedraaid en heeft ze afgegroet. Ze wilde gewoon niet vooruit en tja, dan heeft het ook niet veel zin.

Nou ja, maandag maar strafkamp op de les :D .

Fotootje:

Afbeelding

En toen ik thuis kwam stond de oude hengst in de bak (31 jaar). Hij ging me toch een partij marcheren toen ik wat liep te joelen en zwaaien aan de kant. Lekker ding <3 <3 <3 .

Afbeelding

En zijn voetjes kunnen ook nog van de vloer :D .

Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 18:54

Marijke, Wat een heerlijke vent heb je toch :+:
Ik ben inderdaad koopziek :') Gelukkig kan ik het betalen!
Wat een mooie foto van Giga en wat zit je oudje lekker in zijn vel :)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:00

Ben er ook heel blij mee :D
Vooral omdat het huis voor mij alleen niet makkelijk schoon te houden is. Keuken en badkamer zijn best groot en veel poetswerk helaas. Dus ben blij met de hulp.
Hahaha als je het maar kunt betalen is het goed toch! Dan is shoppen heeeeerlijk.
Gave foto van Giga, en wat jammer dat ze er niet aan wou trekken. Denk je dat ze wat onder de leden heeft? Of is het ''stout zijn'' ?

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-11 19:37

zo niet heel veel gepraat hier.
vanmorgen met zoeff dressuur gehad. en dat ging zoefzoef door de ring en de zonnenstralen op de bak waren eng dus dan ga je er maar in galop van door. achja dat was dus jammer. Morgenochtend eerst helpen op springwedstrijd van de pony's (selectie en is van onze vereniging) en daarna zelf dressuren met ollebol.
dan is het weekend al weer om

iedereen die vandaag nog of morgen op cc moet. succes.
marijke lekker nog even buitenritje. het was wel heel koud vanmiddag.
leliaardje leuke foto's

ik wilde nog even kijken voor kaartjes voor apassionata maar men wat zijn die dingen duur :S
Laatst bijgewerkt door xxitsmexx op 10-12-11 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:40

@ leliaardje wat leuk dat de oude hengst nog zo actief is.

Ik zit net even op sporthorses te kijken..staat er een 3 jarige stermerrie van Jazz op met een prijsklasse 1000-2000 euro. Leuk dier om te zien maar alleen vanwege de prijs heb ik heel veel ???????

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:43

caro29 schreef:
@ leliaardje wat leuk dat de oude hengst nog zo actief is.

Ik zit net even op sporthorses te kijken..staat er een 3 jarige stermerrie van Jazz op met een prijsklasse 1000-2000 euro. Leuk dier om te zien maar alleen vanwege de prijs heb ik heel veel ???????

Er zijn gewoon teveel paarden te koop, dan ga je gekke dingen doen met de prijs. Iedere dag dat ze er staan kosten ze ook geld

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:46

Voor degene die een paard zoeken is het leuk. Ik zie in de prijsklasse 1000-2000 zo al 2 leuke dieren waar ik zou gaan kijken. Als die ook nog goed op de foto zijn durf ik dat risico wel te nemen.
Vind het wel erg weinig voor een Jazz merrie. Dekgeld van Jazz is al hoger plus 3 jaar op stal hebben.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:55

Ja ik weet het maar het is echt erg op het moment. Zelf vind ik niet dat een paard in de prijsklasse op de foto hoeft, dan ben je nog bijna meer aan keuringskosten kwijt dan aan aankoopprijs. Ik geloof ook nooit dat een verkoper daar mee akkoord gaat, dit is echt een meeneemprijs.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:59

Ik laat alles keuren. Had 2 jaar geleden een Odermusmerrie uit een hele goede stam gekocht voor 1700 euro op voorwaarde dat zij werd goedgekeurd. Op de foto gezet en compleet afgekeurd. Verkoper heeft haar opgeruimd. Vanaf 2,5/3 jaar gaat bij mij alles op de foto ongeacht de prijs. Ik heb geen zin om te beginnen met een kapot paard. Wil verkoper dat niet dan gaat de koop heel simpel niet door. Gelukkig heb ik een goed maar goedkoop adres waar ik kan keuren. Ben onder de 300 euro klaar en beoordeeld per foto. Is het paard na 3 foto's al niet goed dan betaal je alleen de gemaakte kosten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:01

Alleen over het algemeen is een jazz geen fijn recreatiepaard en als je hem over een paar jaar wil doorverkopen en hij is niet goed op de foto....

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:03

Ik zou de Jazz ook niet voor de recreatie kopen :D maar zou haar zeker op de foto zetten. Een stermerrie kun je altijd voor de fokkerij verkopen. Moederlijn van deze merrie zit ook vol predikaten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:04

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:09

Die had ik ook gezien. Erg leuk dier jammer van die opmerking op de foto. Een beauty om te zien

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:10

Oh, ik had de hele lap tekst niet gelezen :')

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:14

Mo ja bij mij op stal ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:16

Oh Haha, Marije moest ook starten bij jullie :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:16

Oh oke was jij er ook nog dan?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:18

Nee, alleen Marije en nick.