[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:41

Ja, en die opmerkingen maken terwijl hij haar in maanden al niet meer gezien heeft.
Hij heeft geen idee wat voor lieve merrie het is geworden.
Mijn moeder weet gelukkig beter, dus ik heb mijn mond verder ook maar gehouden. Levert toch niks op..

Pfff wat was het benauwd vandaag zeg. :oo
Was nog niet buiten geweest, stond ik in mijn dunne trui bij de paarden. :o

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:43

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:58

Sim: exterieur is een beetje een hobby van me .... goed achterbeen hangt vooral samen met de hoeken van de gewrichten in het achterbeen. als je beide foto's vergelijkt, zie je dat de hoek van het heupgewricht bij het veulen veel kleiner is dan bij de 3-jarige. dit zorgt ervoor dat de achterhand "zakt" en het achterbeen in beweging verder naar voren kan komen. dit is wat wij zoeken bij een goed achterbeen, niet zozeer hoe ver de voet komt of de buiging in de sprong maar meer de hoeken in de gewrichten en de mogelijkheid tot zakken en hoog komen in schoft. dit is iets wat het paard moet hebben bij de geboorte, dit kan je niet aanleren. je kan een achterbeen wel sneller maken, dit wordt vaak bedoeld met achterbeen trainen.
daarnaast valt me op dat de hals en dan vooral de nek te kort is. ook is de kaakgroeve klein wat aangeeft dat dit paard altijd moeite zal hebben met opgericht lopen, hij heeft gewoon weinig :o rek in de nek en te weinig ruimte achter de kaak om fijn in te buigen.
al met al een paard wat volgens mij niet veel verder komt dan het horizontaal evenwicht en vanaf de M afgestraft zal worden voor zijn houding... maar goed dat is mijn mening :D

verder heb ik dagen nodig gehad om bij te lezen en is er erg weinig blijven hangen op het laatste onderwerp na dan :D
Sim's uitdrukking kende ik ook niet en WOP ook niet :o maar ik kan me er wel een beeld bij vormen.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 07:50

goedemorgen..
zo paarden lopen al weer lekker buiten. hooi in de wei.
nu zo richting werk. moet tot vanvond een uur of 8 (als het niet uitloopt, want da is weer terug van vakantie)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 08:12

Goedemorgen :wave:
Ibonn, interessant!
Mendy, lekker dat de paarden weer buiten staan! Bij jullie ook mooi weer?

Ik ben aan 't uitrusten op mijn werk :o

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 08:35

Morgen!

Dat veulen mag ook wel fatsoenlijk lopen, want als ik me niet vergis is dat een kleine Totilas :D

Lielle: Fijn dat je weekend zo geslaagd was :)
MM: Wie had je in de winkel :D Ben nu wel nieuwsgierig!

Ik heb een heerlijk weekend gehad. Gister lekker uit eten geweest in Loenen en zit nu weer in de trein naar Enschede.
Moet nog even serieus bezig met een planning voor werk.. Niet zo'n zin in, maar kan ik mijn reis iig nuttig besteden. Hebben zaterdag nog een luchtbed gekocht, want Joost en ik gaan het weekend dus in Luhmühlen kamperen (met de studentenruiters) Joost heeft nog nooit gekampeerd, dus dat wordt nog wat :Y)
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 22-08-11 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 08:38

goeiemorgen!
ik ben echt kotsmisselijk en ga ook maar niet aan het werk. Zie gewoon scheel zo beroerd voel ik me. Kruip dus maar weer mijn bed in.
Ibonn leuk om dit zo te lezen!
danielle wat balen dat je vader haar wil verkopen terwijl hij haar al een tijdje niet heeft gezien en jij er zo veel energie in hebt gestoken.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 08:53

Morning!
Dat is nog eens een duidelijk verhaal Ibonnn! Met je werk heb je natuurlijk ook met exterieur te maken, hetzij op een iets andere manier.
Beterschap bvw

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 09:47

Zo, ik ben ook weer teruggekeerd naar het bestaan als (werkende) huisvrouw na 2 dagen Dijkgatbos; zaterdag als groom voor Noortje en zondag als assistent van de dierenarts.
Heb (denk ik) veel bokkers gezien dit weekend w.o. Evie, Mirthe, Eef, Bianca, Bianca, Heleen en man, Margriet, en achteraf denk ik nog wel een paar waarvan ik nu denk owja. En natuurlijk hebben we een heel gezellig weekend gehad met Mootje.

Zaterdag heb ik me niet zoveel met andere paarden bezig gehouden, zondag wel. En ik vraag me echt af hoe beginnende mensen naar zo'n cross toe gaan:
* Dit is onze eerste keer hoe werkt zoiets: eh reglementen doorlezen. Waar vind ik die?
* Paarden (en lees overal ook pony's) die al uitgedroogd uit de springtuin kwamen: ik dacht dat paarden tijdens een wedstrijd nooit dronken.
* Kapotte peesbeschermers (en kapotte broek en allebei nieuw in de auto): kan nog wel een keer.
* Losse ijzers: nou ja ze zitten er pas 3 maanden onder. Gauw nog even naar de hoefmid dan, wat???? moeten we die hier betalen?
* Op ijzers en geen kalkoenen: wat zijn dat?
* Paarden die na het springen al zo moe waren dat het eigenlijk zielig was om ze de cross in te sturen.
* Paarden die na afloop nog even een "paar flinke tikken" kregen omdat ze een verkeerde afslag namen in de cross.
* Paard dat kreupel liep, steentje in de hoef. Oh nou weten we dan ook waarom hij de hele week al niet goed loopt.
* Jongedame, uw paard na de cross graag aanbieden met alleen hoofdstel of halster om. Echt niet, dat hoefde vorige wedstrijd ook niet. Nou hier wel! Nou dan niet, ben toch uitgesloten. Ja en dan heb je dus geen 2e keuringstijd/pols achter je naam staan.
* Paarden die veuls te dik waren en nauwelijks bespiering hadden.

Ik heb zeer prettig samengewerkt met de DA maar wat mij betreft had ze er meer mogen afkeuren of niet de cross in mogen sturen.
Maar ik heb gelukkig ook een hoop hele leuke combinaties gezien die, ondanks een fout of weigering, heel blij met hun paard weer naar de trailer liepen.

Al met al heb ik nog wel diverse aanbevelingen voor het bestuur maar gelukkig kan ik die zo naar Noor doorspelen.
Ik heb het ook in het nabesprekingstopic gezet misschien dat een aantal van die mensen het lezen en er misschien nog wat aan hebben.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:03

Lijkt me interessant zo om met de DA samen te werken!!
Verschrikkelijk zeg als mensen hun paard nog een flinke mep geven na het rijden..

Als ik dat zo lees ben ik wel goed voorbereid op alles haha. :)

Beterschap bvw!

Help...ik heb Tessa ook opgegeven voor de oefencross woensdag.
Heb nou alweer spijt. Ze springt altijd alles, maar is dan zo verschrikkelijk sterk dat het niet leuk is.
Maar ik ga maar, gezien zij het altijd wel leuk vind..

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:21

Goeiemorgen.

Interressant stukje Ibonn.
@ Vief. M. Gro*en. :)

Walchelijk he Margreet, mensen die zo met hun paard om gaan. En het ligt nooooooooit! aan de ruiter! Dat vind ik het ergste. Niet fatsoenlijk trainen en wedstrijdgericht werken maar hij moet wel een cross uitlopen! Rauwdouwers vind ik dat! Walchelijke mensen die zelf eens eerst een marathon moeten lopen zonder te trainen! En die paarden ..... zijn ronduit zielig!!! :o
Laatst bijgewerkt door muts_marijke op 22-08-11 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:22

Hoi!
Ik heb alles bijgelezen, het was weer gezellig hier gisteravond :D

Lielle, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Klinkt als een leuk weekend :)
Mootje, nog moe?? ;)

Ik ben vandaag een dagje vrij. Stalletjes zijn al aan kant en ben nu even thuis om een nieuwe lading kleren te halen. Zal mijn verslag even in het verslagentopic zetten, maar ik was weer dik tevreden :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:22

Jee Margreet.......

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:24

Goeiemorgen :)
Duidelijk verhaal Ibonnn :)
Beterschap BVW :(:)
Lielle heeft een lekker weekend gehad!
Danielle moet haar paps maar weer eens uitnodigen om bij Tessa te komen kijken :(:) Altijd lastig als zij niet het werk en het resultaat zien van je werk...
Mendy had de paarden al weer vroeg buiten lopen.
En verder was er veel over relaties in allerlei vormen :P Heb er maar overheen gescrold :o

Gisteren op wedstrijd geweest met Jipje en Anoes. Met beide fijn gesprongen en zelfs een 5e prijs gekregen met Anoes :D Dressuur met beiden niet genoeg voor een punt, maar met Jipje wel fijn gereden, Anoes was vooral met de omgeving bezig en niet met mij :o
Vandaag weer een dagje bij de baas en tevens mijn laatste weekje bij de baas :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:26

Wat ga je daarna dan doen Benthe?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:28

Daan, vervelend dat je vader zo over Tessa denkt! :(:)
Marijke, daar kan ik ook zo boos om worden! Laatst reed er iemand voor mij in de springles die dr paard ook elke keer op de rem trok en dan weer vooruit schopte. 'Hij doet het niet!' Nee dat snap ik, paard was zo boos. Was echt ik staat er wat van te zeggen. :x Instructeur wist ook niet meer wat hij ermee moest want ze luisterde ook gewoon niet.
BVW, Beterschap!
JN, gefeliciteerd met je prijs.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:30

Lees met verbazing de punten van Margreet. :n
Echt top Noor! :D
Beterschap bvw.
Wat super van je prijs met Noes Benthe! Geniet van je laatste weekje bij je baas en verder sterkte he deze week en aankomend weekend. Zie je vast zaterdag wel. :)

Hier nog even wat aan het doornemen voor vanmiddag, heb het gevoel dat ik het wel ken. Dus weet niet zo goed meer wat ik nog moet doen. Irritant, maar we zullen het wel zien!
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 22-08-11 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:31

Ik wordt dan ook altijd vrij fel Evelien.. Mijn instructeur trok vroegah geregeld mensen van hun pony's als ze er gemeen tegen waren. Er zitten een aantal regels in mn kop gedreund waardoor ik noooooit zo zal zijn in de cross.

Vaak wil je er wel wat van zeggen maar het helpt toch niet. Dan doen ze het wel als je er niet bij bent.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:32

Succes vanmiddag! Je haalt het gewoon!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:32

@ Sannn : Komt goed schatje!!! * schuift een glaasje roosvicee*

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:33

Nee, of je krijgt een grote mond. Paarden zijn niet van suiker maar als je niet op het juiste moment straft snappen ze er niets van en werkt het alleen maar averechts. :n

Sann: SUCCES!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:34

Gefeliciteerd met je prijs!

Vrijdag de optocht meelopen met Tessa, bandage's zijn weer onderuit de kast gehaald en heb geoefend met de vlag dragen.
Mijn paard staat zelfs naast de muziekband te slapen, maar blijft toch spannend of de andere paarden netjes rustig achter ons blijven..

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:34

oooh ik straf ook zeker wel als het moet maar ik zal nooit gemeen of voor het paard onbegrijpelijk willen zijn.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:35

Sannn succes!!!!!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:35

Succes sann! Gaat helemaal goed komen!!

Of mensen die een keer goed hard in de mond trekken, als het paard te sterk was... :(:)