[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:56

muts_marijke schreef:
Ludger zou nooit weg gaan. Geert heeft hem gekocht als onhandelbaar rot beest. En heeft alles zelf gedaan. Hij heeft zelf ook zoveel van Lud geleert en hij is nog steeds niet door een ander te rijden. (ik krijg hem niet eens in draf! Hij doet het gewoon echt niet en gooit je er af of gaat stil staan)
Daarbij hebben we genoeg ruimte om hem te houden tot zijn dood en is Geert zo gek op hem dat hij hem ook niet wil missen.

* als osteopaat hebben we Margritta Holterman en als sportmasseur Wendy van Engeland. Zij werken heel vaak samen en dat heeft hier alle paarden echt geholpen! Plus ze komen aan huis!!!

Thanks, k ga eens ff googlen. Wil ook graag bij sowieso Avi de ostheopaat er bij hebben. T zou volgens de fysio niks spiertechnisch zijn, dus wie weet zit haar iets niet lekker in de botten.

En wat jullie met Ludger hebben, heb ik met mijn 1e pony. Die loopt er ook nog steeds. Wordt dit jaar 19 en is nog topfit.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:58

Mag het niet zeggen van Geert maar geen enkel paard is bij ons te koop! Ik kan geen afstand doen van mijn beesten. Maar heb laatst toen Zeus in topconditie was wel een onwijs bod gehad uit Finland... Maar ik wil er echt geen 1 missen. Er mag alleen wat bij komen! :o

Mootje

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:58

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:00

Bij ons blijft niet alles. Mijn D pony is verkocht (leeft helaas niet meer -O- ), mijn eerste paard is verkocht (staat in Winterswijk) en Calypso is verkocht. Die laatste zie ik nog regelmatig met SGW"s gelukkig. Mocht er dik geld worden geboden dan gaan ze bij ons wel. Kun je iets leuks en moois voor weer kopen :j Alhoewel Zetje wel echt mijn schatje is :+:

@ Mootje: thanks! K ga meteen ff kijken.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:01

bij ons gaan tutje (22) en amaroq (21) niet meer weg.
Voor frits hoop ik ooit nog een leuk baasje te vinden, maar alleen als hij echt een héél leuk baasje krijgt!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:01

Nou Mandy... niemand wist wat het was met Lud maar Margritta liep er langs voelde en kon zoveel vertellen van Lud, over DE val waar ik het 2 pagina's terug over had, waar hij op geland was enz. en Lud heeft een hekel aan vrouwen maar Margritta werd als 1e vrouw zo ongeveer niet de stal uit gedreigt! Je zeg hem opknappen hij vond het heerlijk. Ik heb nu afgesproken dat Margritta 2x per jaar alle paarden (preventief) behandeld en Wendy komt 4 x per jaar voor alle paarden om ze (preventief) te behandelen! Is mij onwijs goed bevallen!!!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:03

Mootje ze reist het hele land door! En je kunt ook altijd naar Didam daar behandeld ze ook!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:03

Wat erg zeg voor Jan. Een bovenarmbreuk is 1 van de rottigste breuken. Hoop niet voor hem dat het een breuk net onder de kop is zeg maar.
Fijn dat alles zo meegevallen is Jantine!
Ik heb met mijn val ook iemand banger gemaakt. Gelukkig ben ik buiten bewustzijn geraakt en weet ik er zelf dus niets meer van af, denk dat ik anders wel angstig was geworden.
Leuk Bv, foto idd. :D
Heeft Hubbie jouw val zien gebeuren Sim? Lijkt mij ook doodeng om zoiets te zien gebeuren.

Zo BZV! :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:05

@ Marijke: ziet er goed uit die site zeg. Als ik de symptomen lees, zie ik toch veel terug van Avi. Ik zal het er eens met pa over hebben of het misschien wat zou kunnen zijn. En ze kan dan miss meteen Zetje preventief bekijken.

viefdepief

Margritta heeft Woll nu ook 2x gedaan :) Ben erg tevreden over haar.
Daarnaast vind ik Marielle Kamphorst ook heel erg fijn!

Sim

Sannnn schreef:
Heeft Hubbie jouw val zien gebeuren Sim? Lijkt mij ook doodeng om zoiets te zien gebeuren.

Hub stond met de videocamera in de aanslag. Hij wilde mij op dat stuk filmen. Helaas liepen er net mensen voor toen ik er aan kwam en heeft hij de val niet gezien. Hij zag pas dat er wat gebeurd was toen Sim zonder mij aan kwam wandelen en er een hoop mensen naar mij toe renden.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:12

Idd balen voor Jan!
Bij mij is alles te koop behalve mijn oude merrie. Die heb ik al 16 jaar en blijft gewoon een enorm leuk dier. heb je geen omkijken naar! Doet nergens moeilijk om

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:14

Gadver Sim. Hij zal ook wel gedacht hebben sta ik hier ligt ze daar voor me neus! Is echt zo naar ik stond met me hondjes aan touw, had zelf al gelest en stond lekker naar Geert te kijken. Heb van schrik me hondjes los gelaten en ben naar Geert gerend. Maar je kunt niks doen!
Ja mandy de site is heel netjes. En zo is Margritta ook. Als het niet nodig is doet ze niks hoor. En dat waardeer ik zo van haar en ze is heel duidelijk. Als ik wat vraag over wat ze doet legt ze dat ook uit.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:14

Laatst bijgewerkt door xxitsmexx op 06-02-11 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:16

muts_marijke schreef:
Gadver Sim. Hij zal ook wel gedacht hebben sta ik hier ligt ze daar voor me neus! Is echt zo naar ik stond met me hondjes aan touw, had zelf al gelest en stond lekker naar Geert te kijken. Heb van schrik me hondjes los gelaten en ben naar Geert gerend. Maar je kunt niks doen.

Hij zegt ook altijd standaard "voorzichtig he! Heelhuids over de finish!" als ik richting starthok ga.
Gelukkig weet hij dat ik altijd met verstand rijd en als eea mij niet aanstaat start ik niet.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:19

Ja en die pech heb ik dat Geert nog steeds geen gevaar ziet. Sindsdien zeg ik wel altijd in het starthok dat ie met zijn kop moet rijden en niet mag gaan jagen. En dat ie naar zijn paarden moet luisteren in de cross! En dan gaat ie weg en dan zeg ik altijd nog heel lief love ya! Maar hij zegt alleen maar jaaaaa jaaaaa! Zal wel denken dat gezeur :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:20

Klinkt als een stel nare vallen die hier worden beschreven. Ben in het voorjaar met hetje ook gevallen (door mijn schuld) en dat was de eerste keer ooit in de cross. Wil het niet nog een keer doen. Trouwe Hetje liep 2 weken later gewoon braaf een M cross weer foutloos <3

Ben gisteren trouwens naar de film Black Swan geweest. Echt aanrader!!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:20

Leuke foto's Mendy wel wat donker maar loopt wel goed over zijn benen op de 2e foto!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:21

Hmmm, dat zou ik een beetje eng vinden! Jij natuurlijk ook Marijke! Kijk, je moet niet bang zijn en lef hebben, maar als je helemaal geen gevaar ziet neem je automatisch ook grotere risico's.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:21

Marijke: Een oudere Nederlandse crossruiter riep vorig jaar (2009)zeer gepassioneerd naar zijn vrouw IK HOU VAN JE vlak voordat hij over H1 van de bross in Brugge ging. Vervolgens lette zowel paard als ruiter niet op en gingen ze bijna over de kop. Vrouwlief vond dat neit grappig :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:24

Lief bedoeld, maar niet handig vlak voor een hindernis. :+

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:24

- Oei, dat van Jan klinkt echt niet goed niet.
- Fijn dat Borex simpel 0 liep Evelien!
- Evie, hier hebben ze ook zelden showrubrieken, alleen op de grotere concoursen. In Veendam/Zuidbroek hadden ze spijkerbroekhangen en dan mocht de ruiter net zolang een speel-uw-spel parcours springen als dat de andere hing, daar waren we net te laat met opgeven helaas. Laatst op Paard in Hardenberg hadden ze Barriere springen zonder zadel, maar dat was volgens mij op uitnodiging en daar startte ik niet. Vorig jaar wilde ik ergens in Friesland daar wel aan meedoen, had ook nog echt getraind ook :)) , maar daar uiteindelijk ook niet aan meegedaan. En nu dan dit. Hier is het eerder raar als er geen 2 parcoursen zijn btw.
- Caro, idd Jan. Die kan echt super met die hete/rare beesten overweg. Heb echt respect voor 'm. Hij doet alleen veel aan creatief inrijden. Dan stapt ie aan een lange teugel, ineens denkt hij, hee die sprong kan ik ook wel doen en dan is ie er ook al over :+ .
- Jantine, wat een leuk kindje!
- Netjes Lielle!
- Oehh leuk Dienke! join the CO club 8-) . Hoofdmaten zijn heel vreemd, het lijkt net alsof ik een grote kop heb terwijl mijn CO maat 55 heeft en als een 54 valt, mijn CSO idemdito en van HH had ik een 51 :oo
- Sim, ongelukken zijn idd echt rot. Ik had vandaag ook wel een beetje een raar gevoel omdat er vandaag een dubbel (die doorgaans niet zo makkelijk zijn met de Vos) op dezelfde plaats stond als waar mijn ongeluk is gebeurd. Gelukkig deed hij die prima.
- Ik vind voetbal ook verschrikkelijk!!!
- Ik ben twee jaar terug ook door Marit (met de palomino) bewusteloos in de bak gevonden. Was een puntje met Kino aan het trainen, en het laatste wat ik er van weet is dat het echt niet uitkwam. Daarna stond ik in de zadelkamer op zoek naar een spons??? die ik nieteens nodig had.
Ben ook een keer op concours van Kino af gedonderd in de dubbel, sleutelbeen gebroken, maar ik moest en zou mijn tweede parcours rijden (Speel uw spel, wordt ongeveer nooit verreden). Kiezen op elkaar bij de EHBO, nee hoor is niets aaan de hand, en gaan.
- Ik ben wel wat laks met capgebruik. Op een echt jonge zal ik nooit zonder cap stappen, net als een vreemd paard, maar Ultra en Meno doe ik regelmatig zonder cap. Als mijn cap in de was/in bad is geweest gebruik ik hem trouwens wel vaker.
- Fijn dat Ludger weer rad is Marijke! Ik weet niet wat ik van Margritta moet vinden, zij was er ook met de avond in Markelo en vond haar daar ook nogal intrigrerend(?)/betweterig/kleinerend overkomen. Maar als zij echt zo goed is maakt het voor mij niet uit wat voor persoon het is.
- Bij mij is voor goed geld alles te koop :+

http://www.youtube.com/watch?v=rFlj84n8giE Vos vanmiddag

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:27

Te koop is bij mij ook alles voor het juiste geld :Y)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:28

Bij mij ook :j Als ik er iets beters voor kan kopen, zal ik het zeker niet laten :o
Lau, Durf je dat nog te zeggen :P

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:31

Marjolein voor het juiste (veel) geld is alles te koop :D Vraag alleen zoveel dat de meeste mensen dat niet willen/kunnen geven :Y)
Vos lijkt wat achter het been Mirthe? Hij ging in de loop van het parcours wel scherper lopen.