[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 00:46

missmuts schreef:
Siiiimmiiieeeee! We zijn natuurlijk erg benieuwd hoe het is gegaan vandaag!!

Snap ik. Maar ik heb de hele avond les staan geven en ben net thuis. Ga eerst even douchen, dan vertel ik hoe het is met Djin. Even geduld dus nog.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 01:00

opschieten!! val zowat in slaap

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 01:01

Na het douchen ga ik naar bed, morgen om kwart voor zes op...Ik lees het morgen Simmie. Hoop dat het meeviel

Barchem was voor mij een hele korte cross, eerste drie hindernissen super en op hindernis vier mocht ik het parcours verlaten...Otje begon uit de wending al vreselijk te plakken aan het been en te haperen, kreeg hem gewoon echt niet over hindernis 4 heen(ook het alternatief niet). Ik kreeg nog het heldere idee om voor de derde keer aanrijden een keer de berg over te rijden, maar dat ging ook niet

Ik baalde er ontzettend van. Hele eind voor niets gereden vond ik nog tot daar aan toe, maar ik vond het echt heel rot om een fijn seizoen zo af te sluiten...
Heb dus de stoute schoenen aangetrokken en ben naar het secretariaat gegaan Mocht na de pony's nog een rondje rijden. Uiteindelijk is de heuvel aardig gelukt en ik heb nog een heel groot deel van de cross kunnen rijden. Alleen afsprong het water in wilde hij echt even niet, hij was helemaal van de rel van die bult
Vond het echt super van de organisatie dat dat mocht! (ben die mevrouw van het secretariaat ook nog net niet om haar nek gevlogen )

Was wel jammer, hele seizoen super gelopen. Gister stond ik na de dressuur best redelijk voor mijn doen, foutloos gesprongen en dan wil de cross ineens niet. Maar zo is het spelletje nu eenmaal

Simongek: je zou de vraag over elektrolyten ook eens in het endurance-topic kunnen stellen, daar is er ook een hele discussie over geweest een tijd terug
Ik ben er zelf niet zo gek van, vind het een beetje eng als ze niet gaan drinken...

Sim

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 01:07

Jullie lezen het ws toch morgen pas, dus mo-ochtend vertel ik het wel. Ga nu nog even buizen en dan

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 01:08

oke, slaapse dan maar allemaal

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 07:46

Ohhh Sim, sta ik extra vroeg op voor jou en dan weet ik nog niks...
Ik hoop dat alles goed is!

Gomir, echt fijn dat je nog een rondje mocht rijden. Doen ze niet overal.

Wij gaan vanavond met Ienie naar het oefenspringen toe. Ben heeeeel benieuwd wat madam ervan vindt......

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:00

Gister dus met Djin bij de kliniek geweest.
Er is een warmte-scan van het been gemaakt om te lokaliseren waar de plek precies zit. Mooi gebeuren zo'n warmte-scan, had zoiets nog niet eerder gezien.

Nou, het gebied van de kogel was duidelijk de plek waar het "mis" is. Daarna is ze door de molen gegaan om eea uit te sluiten. Er zijn o.a. diverse verdovingen gedaan en foto's gemaakt van de sesambeentjes e.d. Foto's zijn allemaal keurig, niets op te zien.
Toen we de echo gingen maken van het been werd precies duidelijk wat er nu aan de hand is. Het collateraal bandje in de kogel is iets verbreedt, waardoor er irritatie is ontstaan in de kogel. Er zitten op diverse plekken vocht (tussen het collateraal bandje en de kogelplaat), hetgeen duidt op een ontsteking in de kogel. Dat verklaart het sponzig gevoel dat ik had als ik voelde en dat het been toch zo nu en dan wat warm werd.
Het valt dus gelukkig allemaal heel erg mee. Wel moet ik uiterst voorzichtig met haar zijn, want als het collateraal bandje nog meer gaat verbreden, dan kun je er donder op zeggen dat je een peesprobleem gaat krijgen, omdat dat bandje die pezen dan in een soort wurggreep duwt. Gelukkig maar dat ik op mijn intuitie heb vertrouwd anders was ik nu verder van huis!

Ik moet nu 3 weken stappen op het harde (2 tot 3 keer per dag 20 min. tot een half uur) en dat mag eventueel onder de man. 3 keer per dag 15 minuten koelen en daarna smeren met traumeelgel. Voor de ontsteking heb ik Quadrisol meegekregen en nog een poedertje om het herstel te helpen bevorderen.
Na deze 3 weken ga ik weer terug om nog een keer een echo te laten maken om te zien in hoeverre de ontsteking en het vocht zijn verdwenen en of het collateraal bandje aan het "verdunnen" is. Dan hoor ik ook of ik weer rustig aan mag beginnen of nog even moet blijven stappen.

Ik ben op zich wel blij met deze diagnose. Het kan altijd erger.......

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:03

Balen Gomir!!

Ik snap dat je daar gisteravond even geen puf meer voor had, Simmie. Gelukkig valt het enigszins mee, alhoewel dit ook niet niks is! Is ze een beetje braaf met stappen? Hoe is die verbreding (van het collateraal bandje) ontstaan? Kan dat door een tik/strijken komen?

Succes vanavond, Scum, Bitwise en HM!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 10:05

Sim, we wachten vol spanning. Mijn Barchem verslag komt er ook aan trouwens inclusief een volledige beschrijving van de L en M cross.

Gomir, wat balen joh! Wel heel fijn dat je nog een keer mocht starten daarna

RT, hoe gaat het met je nieuwe aanwinst.

MM, jammer joh. Volgende keer beter.

/edit nav Sim
Dat is iig toch wel een geruststelling, en fijn dat je op je gevoel vertrouwd hebt! Je was er nu mooi op tijd bij. Hoe is het met Killea trouwens?
Simongek, ik herken jouw probleem. Pablo zag er na de cross vaak ook wat ingevallen en moe uit, volgens Rob kwam dat omdat hij dan te weinig dronk. Ik voer nu idd ook extra electrolyten (mengsel van zout, zeezout en suiker) een paar dagen voor de cross en dan drinkt hij meestal wel beter (muv zaterdag dus). Extra electrolyten in het voer zou ik niet doen, dan kun je ook weinig verschil maken voor je crossdagen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:19

Missmuts: die verbreding is idd zeer waarschijnlijk ontstaan door trauma van buitenaf. Ze heeft zichzelf ws dus aangetikt.
Ze is wel braaf met stappen (aan de hand tenminste). Ik denk, dat als ik er op ga zitten dat ze zoiets heeft van "gezellig! we gaan weer aan het werk". Ik vermoed dus dat ze dan een stuk drukker zal zijn. Ik ga het wel proberen, maar als ze druk wordt dan ga ik gewoon aan de hand stappen.

Lielle: Killea's huidinfectie heeft zich nu wat uitgebreidt. Het zit nu ook gedeeltelijk onder het zadel. Ik rijd er dus even niet op, maar longeer haar. Volgende week krijgt ze nog een keer een injectie en dan moet het met 1 a 2 weken wel genezen zijn.

Weet iemand trouwens of je de korstjes (die zijn ontstaan door de schimmelbacterie die bij de huidinfectie zit) er af moet halen of ze juist moet laten zitten? Ik moest, toen ik de plekken met imaverol moest wassen, de korstjes er af halen zodat het spul goed op de huid ingeborsteld kon worden. Maar op die plekken zitten nu weer nieuwe korstjes. Wat doen, er af halen of laten zitten?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 10:29

he, wat een pech Sim. Ik heb geen idee van de korstjes, huidifectie leed is ons tot op heden redelijk bespaard gebleven.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:31

nee geen ervaring mee simmie!!
ergens dus een goed teken en in ieder geval geen peesprobleem! maar je moet nu natuurlijk wel aan de bak...veel lopen zeg!!
sterkte ermee!

Lielle: ja gaat wel goed, heb nog niet echt fanatiek gereden, ze is op stal zo super braaf, in de stapmolen is ze heel fris stuiterstuiter!
ik heb er nu 2x opgezeten, maar eigenlijk niet veel gedaan, geprobeerd haar op de hoefslag te houden, van de alles is nog wat eng
gister kleine 15 min met pessoa gelongeerd, deed ze ook super braaf, alleen had ik het idee dat het touwtje nog wat langer moest, want ze liep braaf laag en rond, maar ik wil eigenlijk dat ze het met het neusje eruit gaat lopen...maar dat vrouwtje van die pessoa zei dat ik hem niet langer moest doen omdat ze anders het achterbeen niet meer gebruikt(maja dat hoeft van mij eerstook niet)

dus ben nog even aan het vogelen

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 10:58

ik gebruik de pessoa ook niet zo lang, anders gaan ze idd uit elkaar lopen.

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:08

Ik heb geen ervaring met korstjes. *gaat driftig op zoek naar hout*
Balen dat de huidinfectie zich heeft uitgebreid

Inderdaad rustig aan doen met de pessoa, RT! Liever goed loswerken en dan even kort (en goed) aan het werk, dan forceren, waarbij de kans groot is dat ze gaat scheef lopen om te compenseren omdat ze het niet aankan.

Ik wil zelf ook altijd dat het neusje eruit blijft gaan bij longeren. Daarom heb ik een hekel aan bijzetteugels/hulpmiddelen waarbij er nog iets vanaf het bit terugwerkt. Ik doe zelf een kopstuk van een gogue aan het hoofdstel (zodat je twee ringen hebt, de rest eraf halen), dan het midden van een touw (kunnen ook halstertouwen zijn, is lekker zacht) over de rug (dat het aan twee zijden naar beneden hangt), de uiteinden achter de elleboog langs, door de voorbenen omhoog door de ringen en vastmaken aan het bit. Zo loopt de inwerking via de ringen (omhoog) en kan het paard t.a.t. zijn neusje naar voren doen. Let op! Dit is aardig werken voor het paard, dus ook niet te lang! Ik hoop dat ik een beetje te begrijpen ben.

omax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:17

hai ben ik ook weer. was weer met max n klein beetje aan de gang na z' n blessure aan z' n voorbeen. dit ging wel goed tot ik hem gister uit stal haalde.
hij zette z' n achterbeen er in stap niet echt onder en al je een (vrij ruime) bocht maakt dan bleef dat been een beetje hangen laat maar zeggen (weet niet hoe je dat uitlegt)
weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
verder heb ik rodin me jonge paardje geschoren en een hartje op z' n kont gemaakt (hij hoeft toch nog niet op wedstrijd haha!)
en rodin heeft z' n eerste waterbakoefening gehad.met buitenrijen zijn we f het meertje ingeweest!
eerst wou die niet maar uiteindelijk ging ie wel.vond hem heel stoer!!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 11:19

He, long time no see!

Het klinkt als een losse knie. Vindt hij het ook moeilijk om achterwaarts te gaan? Komt met training wel weer goed.
En mooi dat je opvolger lekker aanpakt

SGWukkie, hoe ging het met jou zaterdag?

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:24

Wat balen Omax
Goed van je Simmie dat je nu toch zo'n warmtescan hebt laten maken en nu echt weet wat eraan de hand is! Veel stappen dus..

Ik ben weer terug van mijn Duits luisteren..
Het ging niet heel geweldig, echt hele saaie onderwerpen, over tandenpoetsen en volksliederen, gingen ze elke keer van die fragmentjes tussen de vragen door laten horen.. Echt heel irritant Nu druk met mijn biologieboek en engels (allebei voor morgen)
Ga nu maar weer snel aan het werk, tussen de middag even pauze om Sam te rijden en dan zullen we morgen wel zien wat het wordt

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 11:36

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:42

omax: hmmm vervelend. De vos zette zijn achterbeen ook net niet onder de massa, onder het zadel wilde hij ook niet verruimen
waarschijnlijk had die een band of pees verrekt, want op de foto was het allemaal goed, en na verdoving en buigproefjes enz, kwam het er op neer dat het ter hoogte van het spronggewricht zat

missmuts: ja half om half
ik wil haar uberhaupt niet hard aan het werk zetten op de volte. ze staat namelijk iets troontredend op haar voorbenen, dus ben bang dat dat anders gaat belasten. maar volgens de da kon het helemaal geen kwaad, maar ze moest wel altijd op ijzers blijven en goed worden bekapt en beslagen. maja ik heb er geen ervaring mee, dus dan ben ik maar wat terughoudend!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:49

Sim, dat is dan een geluk bij een ongeluk met Djin. Als Ienie zoiets zou hebben zou ik er wel op gaan zitten. Aan de hand stapt ze zo snel dat ik dat niet lange tijd vol kan houden (mijn conditie sucks...).

Wat Killea betreft. Ik ken iemand die het ook had. Paard had het helemaal op de rug. En zij moesten de korstjes van de DA er wel af halen. Daarna ook heel erg goed je handen wassen, want het is ontzettend besmettelijk (ook voor mensen), maar dat zul je zelf ook wel weten.
Het eraf halen van de korstjes was geen pretje!
Maar neem voor de zekerheid even contact op met je DA. Mss denkt die er anders over.

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:56

Laatst bijgewerkt door WestBest op 08-11-05 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 11:59

missmuts, je link doet het niet.

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:00

Ik had het door; hij is aangepast.

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:11

Gomir: Wat jammer dat hij in de cross niet aan wilde pakken. Ik zag je nog staan toen de pony's bezig waren. vond het al zo vreemd
Simmie: Dat is wel erg veel stappen zeg Persoonlijk vind ik het erg saai. (Op dit moment heeft mijn springpaard ook een blessure en moet ik heel veel stappen) Maar hopelijk komt het heirdoor wel weer goed!
Nu ga ik even biologie en engels leren!
Vief hetzefde

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 12:13

wat een leuke foto's missmuts! Oeste is wel superbraaf