[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SofieHavan

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:16

Oké :) Dank u!

Ik ga eerst nog de vrije in Deurle en Merendree rijden en daarna Merksplas op zaterdag (enkel A en B dan). Als volgende staat Grobbendonk :)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:26

ik vond ook dat ze snel aflag :p maar je ziet natuurlijk ook niet duidelijk wat er gebeurd. springt hij gewoon op zij of blijft hij hangen geen idee. in elk geval erg jammer.

die startlijsten duren toch ook altijd lang :( ben benieuwd hoe het in brugge zal zijn. ik had gehoord dat de toer veranderd was.

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:16

Ik kom ook nog even terug binnenvallen. Combinatie werken, dochtertje, eventings en tornooien is druk :). We hebben ook al wat wedstrijden gedaan ondertussen, in Genk waren we er ook bij met 2 paarden in de B en mijne in de L. Mijn paard staat ondertussen bij de ruiter die ermee crosst en niet meer thuis, dus rij zelf ook wat minder nu :(

Er had iemand een tijdje geleden gezegd dat eventing Meldert in de buurt is, maar wou nog even zeggen dat het niet Meldert in Aalst is maar wel in Limburg.. Is nog wel eens verwarring over.

Heb ook OS gevolgd en Jung is meer dan verdiend winnaar, en ook heel sympathieke ruiter! Er zijn wel meer toppers in de fout gegaan vind ik waar je het helemaal niet van verwachtte.

Trouwens gefeliciteerd allemaal met de goede prestaties van de afgelopen weken :) en voor degene waar het wat minder ging: mits training komt dat wel helemaal goed terug!

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:18

Toer is verandert in Brugge inderdaad. Heb al de meeste hindernissen gezien. De but met trakhener voor is nu ook omgedraaid en ze hebben een sprong boven op die but gezet. Lijkt me wel pittig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:12

Niks zo frustrerend als zitten wachten op een smid komt ie nu of komt ie niet. Nuja, is teken dat hij ook nog geen nieuws heeft, anders had ik dat al lang gehoord.

Ze geven dit weekend toch weer mooi en warm? De paar buien die nu vallen doen me niet zoveel, ik zit toch achter mijn bureau :P zolang het maar geen zondvloed meer is. Water heb ik genoeg gezien voorlopig.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:43

startlijsten staan ondertussen online :) zoals verwacht zullen het late dagen worden :)

winnie: ben erg benieuwd wat er veranderd is :) we komen er al enkele jaren en vindt het niet slecht dat het een veranderd is :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 16:10

Ik vind het echt super goed van Joris! Gunde hem het heel hard! Ook Karin, zonde van haar val. Ik denk dat ze zo snel gevallen is omdat ze dacht dat hij zou op gaan en al naar voor was maar toen bedacht die zich toch.

Wie rijdt met je paard Antilamp?

Waar is er een brugge een But? Ik kan het me precies niet meer zo herinneren.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:41

@mila_furrie: vond het ook wel eens tijd dat het verandert werd! Het eerste water bij de vip-tent wordt ook omgekeerd gedaan nu, dus de piano af ipv op!

@daaph: in het middenveld net achter de trakheners. Dicht bij de grote tent. Wordt ook wel Normandiëbank genoemd. Weet niet wanneer de laatste keer was dat je in brugge was? Want die but en takheners staan er volgens mij pas sinds 2013.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:33

De piano af en dan het water in lijkt me wel moeilijker :)

Ik kan jullie echt niet meer volgen, hoow wat trager graag! :D

Ik ga in Merksplas dan eindelijk mijn L debuut maken. Ferro gaat dan niet meer gecrosst hebben sinds Minderhout eind april. Dat is wel een nadeel. Maar de B is dan weer te simpel. Weet het nog niet goed. Iemand die een filmpje heeft van de L cross in Merksplas?

@varekaj: die hoefsmeden he! Bij ons is dat ook altijd maar wachten, die komt altijd een uur te laat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:38

Uiteindelijk om 15u smsje gehad dat hij het toch niet ging halen. Pfft. Hele dag stress en rondcrossen "voor niks". Kan hij uiteraard niet aan doen, het was geen 100% zeker dat hij een gaatje zou hebben maar toch, balen. Het is dat ik zo blij word van hoe Icaro loopt sinds hij het beslag/bekappen doet en dat ik ook bij de ruiter van Wolk hoor wat voor verschil het maakt in zijn beweging. Te laat komen, bwoah. Soms is hij zelfs een kwartier te vroeg en moet ik tandje bijsteken op weg naar stal :))

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:04

Daaph: fr.ederik sm.et rijdt ermee :).

Onze smid is gemakkelijk, die neemt ze zelf van stal en we moeten er niet bij zijn.

Ben benieuwd voor Brugge!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 22:41

Ohh ik was er de laatste keer 2014 geloof ik. Maar ik kan het me niet meer herinneren.

Ik heb misschien nog wel een L filmke van Merksplas! Zal morgen eens kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:44

Bij ons kan je op stal niet binnen zonder een speciale sleutel tenzij er net iemand aanwezig is. Heeft voor- en nadelen. Nu staan ze op de weide, met slot aan de poorten. Die mens zou er niet blij van worden als hij daar eerst overheen moet en dan de stroomdraad moet verschalken om vervolgens pakman te spelen. Ofwel komen ze zich allemaal steevast met alles moeien ofwel mag je er achteraan. Ideale antidiefstal, dat wel.

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:11

Sorry dat ik hier weer even binnenval, maar zou iemand mij meer info kunnen geven over volgende crossen? Vooral het soort vertrek (zoals enkelen wel weten start mijn paard moeilijk, dus bos is bvb makkelijker dan open veld) en de waterbak. Het gaat over een simpele aspirantencross :)

- Merksplas
- Meldert
- Vollezele
- Sint-Jan-in-Eremo
- Lummen
- Scheldewindeke
- Gavere

Grobbendonk, Kasterlee, Overpelt en Lille ben ik afgelopen seizoen eigenlijk relatief goed doorgekomen, dus die zet ik wss opnieuw op de planning. Meer wordt sowieso geschrapt, trauma's :+

Shoot!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:12

Gavere is geen bos maar op velden. :) Wel een toffe cross om te rijden!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 15:15

Welke Meldert bedoel je? Die in Limburg of de andere?

Merksplas is alles open veld, waterbak is inspringen over ne boomstam voor de B voor de A denk ik gewoon inlopen
Meldert in Limburg is ook op een open veld, er is geen water voor de A
Vollezele is ook een open veld en de waterbak weet ik niet meer
Lummen is vertrek in een open veld, daarna een groot stuk in een bus om dan weer een klein stukje in een open veld te gaan om dan af te sluiten in het bos. Ook hier geen waterbak voor de A

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:18

Merci al voor jullie antwoorden! Ja, welke Meldert .. Die waar de lrv cross doorgaat, meer weet ik voorlopig ook nog niet. Op open veld is een gigantisch risico met de mijne, zolang hij andere paarden ziet blijft hij terugdraaien en steigeren. Goed om te weten dus, dan gaan we die crossen wss niet meedoen. Het zijn er toch 12 in totaal voor aspiranten en wil nog op jumping ook dus er vallen er sowieso enkele weg!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:21

Ahja ter aanvulling, Gavere heeft waterbak. Sowieso 1, er kunnen ook 2 in 't parcours zitten. Dit jaar maar 1 en jaar ervoor waren er 2. Ik reed occ80 en de grote waterbak was erin lopen, dan mini-opsprongetje op het 'eilandje' dan mini-afsprongetje in t water en dan er weer uit. De kleine waterbak was erin en eruit springen zonder boomstam ofzo.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 21:41

Rayaa schreef:
Sorry dat ik hier weer even binnenval, maar zou iemand mij meer info kunnen geven over volgende crossen? Vooral het soort vertrek (zoals enkelen wel weten start mijn paard moeilijk, dus bos is bvb makkelijker dan open veld) en de waterbak. Het gaat over een simpele aspirantencross :)

Herkenbaar, jammer genoeg :( ik heb daarom gekozen om Colorado niet meer te laten crossen tot hij normaal wordt. Gavere en scheldewindeke zijn op open weides

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 10:28

florence123 schreef:
Rayaa schreef:

Herkenbaar, jammer genoeg :( ik heb daarom gekozen om Colorado niet meer te laten crossen tot hij normaal wordt. Gavere en scheldewindeke zijn op open weides

Juist, jij had hetzelfde probleem :( Goh normaal wordt, ik vrees dat er bij die van mij een steek los zit en dat dat niet zomaar gaat veranderen :( Ik heb ook al gedacht aan stoppen en mij gewoon toeleggen op dressuur en springen, maar ik ga het toch nog proberen, op de crossen waarvan ik weet dat ik een kans heb op goed vertrek. Wie weet maakt hij nog ne klik? Afgelopen seizoen beterde het ook wel naarmate er goede crossen geweest waren. Grobbendonk bijvoorbeeld start lastig, maar eens je de eerste bocht om bent gaat hij wel .. als het dan opgelost is met iemand die daar staat met een zweep doe ik liefst wel mee. Het is tenslotte maar aspiranten dus het is niet dat ik keihard naar de tijd moet rijden :) Gavere en Scheldewindeke vallen dus af, danku voor de informatie!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 11:18

is merendree een fijne cross? nu Theux is afgelast wil ik eigenlijk daar wel naar toe, maar het is een fiks eind voor mij. Als ik er al aan mee kan doen van de knhs.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 11:44

Merendree is wel maar 90... Wel behoorlijk technisch, sprongen vlak na de bocht, zitten ook wel coffins en trakheners in. Geen top bodem maar als het niet overdreven geregend heeft, valt dat goed mee. Maar als je zo ver wil rijden, zou ik je wel eerder Deurle willen aanraden, die is echt mooi!!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 12:35

Maar er is toch nog een communitaire in theux

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 14:21

Nee beide afgelast blijkbaar toen ik laatst op equibel keek?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 14:43

Ohh ja ik zie het! Foutje