[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:00

Paard is ook niet mijn ding, niks mis mee maar ook niet zo bijzonder. Voor mij is de halsaanzet te laag om er makkelijk een front op te rijden. Voor dressuur wil ik graag een behoorlijk hoge halsaanzet

Sannnn

Ik vind hem niet zo bijzonder persoonlijk.

Zo even gauw What doen en dan na bed, vannacht was ook kort, maar wel gezellig, nachtje.
Trusten. :wave:
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 21-08-11 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Achterbeen kun je wel trainen toch? en hij is pas 3. Wat bedoel jij met weinig bovenlijn Laura?
Vind dat wel interessant, heb niet zoveel verstand van het juiste exterieur van een paard. Hier zitten wel deskundigen. Deskundiger dan ik iig.

muts_marijke

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:01

Ik vond hem eigelijk helemaal niet zo verkeerd(de san Remo he). Ik zou er niet heen gaan om te kijken maar verkeerd vind ik hem zeker niet

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:02

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:03

Sim een slecht achterbeen is zeker trainbaar maar (en dit is mijn ervaring sinds Ferrose een vreselijk ongeluk gehad heeft is haar achterbeen slechter geworden) je haalt het bijna nooit bij een goed achterbeen en moet er constant opletten. Het blijft dus een zwak puntje

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:04

Da's wel een duidelijk verschil ja, maar eigenlijk kun je dat niet echt met elkaar vergelijken toch? De San Remo heeft een ruiter op de rug en gezien zijn leeftijd zal ie moeite genoeg hebben met de balans. En het veulen wordt door niks gehinderd.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:05

Joki schreef:
Sim een slecht achterbeen is zeker trainbaar maar (en dit is mijn ervaring sinds Ferrose een vreselijk ongeluk gehad heeft is haar achterbeen slechter geworden) je haalt het bijna nooit bij een goed achterbeen en moet er constant opletten. Het blijft dus een zwak puntje

Ok, maar zo heeft elk paard een zwak punt. Al een goed/sterk achterbeen wel belangrijk is voor dressuur, maar zeker ook voor het springen!

muts_marijke

Zit wel wat in Evelien, dat veulen loopt inderdaad stukken beter.

bvw

de foto waarbij de san remo vrij beweegt is heel duidelijk het verschil te zien
je krijgt het idee dat hij wil duiken

EvelienH

Nee maar het is wel duidelijk te zien op de foto waar hij los draaft.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:06

Achterbeen kan je niet trainen. Dat hebben ze of hebben ze niet. Ze kunnen nog wel wat slap zijn waardoor niet alles altijd even scherp ondertreedt en ze dragen. Maar een sterk achterbeen is altijd sterk, heeft buiging in de gewrichten en treedt onder het lijf. Bij dit paard zwengelt het er een beetje bij. De lendenpartij is behoorlijk arm naar mijn mening. Ik vind het te weinig ontwikkeling hebben, waardoor het paard naarmijn smaak wat verbinding in het lijf mist.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:07

Ik vind de ruiter er nog een redelijk front oprijden. Vooral op de foto's waar het paard los loopt mist het paard front en volgens mij was dat optisch al een stuk beter als de halsaanzet hoger was. Zoals bij het veulen ook het geval is

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:08

Hmm, moet me duidelijk wat meer verdiepen in het exterieur. Vind het wel heel interessant om ieders meningen te lezen. Zeker omdat ik er zelf minder/geen verstand van heb.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:21

Veel kijken, dan ga je het vanzelf herkennen. :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:24

Moet je wel weten waar je op moet letten. Maar al doende leert men. Zie nu idd dat ie meer buiging in het gewricht in het achterbeen zou mogen hebben zoals Lau zei.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:30

Ik heb ook heel weinig verstand van exterieur en vind het altijd wel heel boeiend wat andere mensen te vertellen hebben.

De eigenaresse van de stal in Zeeland waar ik ben geweest is zelf ook jurylid bij het kwpn en heeft mij op verzoek voor Bam ook een hele "keuring" gegeven, wel heel interessant en je ziet je paard toch ineens heel anders.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:35

AntheaV schreef:
Mirthe :oo hier schrik ik van! haha grapje, goed hoor! Had je nog prijs?

Nee had geen prijs, was 2x 4e met 3 prijzen. Had in de 2e proef 20 punten minder verwacht :+ dazen terroriseerden mijn proef.

Netjes Sanne!
Marijke, dat lekker was trouwens meer in de negatieve zin, haha.
Oef Caro, wat een regen is er dan geweest! Bij ons alleen een hele donkere grote wolk, maar er kwam gelukkig niets uit.
Top van Adelinde!
Lau, druk gehad dus weer!
Wat fijn van Zeus Marijke :D
Jeetje wat een laag niveau hier :') maar aan WOP doe ik niet, ik moet namelijk na het stappen netjes thuis komen :Y)
Jammer van je VIPdag Evie! Hopelijk knap je snel op
Klinkt super Lielle!
Het niveau gaat van heel laag ineens weer naar serieus!

Na concours heb ik dagje feest gehad, eerst bij de autocross in Eelde, toen zijn ik en een vriendin naar de Radio NL zomertour in Roden gegaan (en zij was bob :D ) en daarna weer naar Eelde, naar de prijsuitreiking. Ben met m'n ouders mee naar huis gegaan. Over de dag verspreid weer genoeg drankjes gehad dus ik zal straks vast slapen als een roos ;)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:37

mirthe je mag ook gewoon je wop de volgende dag weer naar huis sturen :P

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:38

EB zo een privekeuring is wel heel interessant. Ik vind het ook wel heel jammer dat Ferrose niet meer naar de keuring mag, had het gewoon graag geweten wat ze er van vonden. Maar ja Oldenburgers mogen alleen op 3 en 4 jarige leeftijd en toen was ze zo mager dat ze meer wat was voor de anatomische les dan voor de keuring :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:38

bvw schreef:
mirthe je mag ook gewoon je wop de volgende dag weer naar huis sturen :P

juist ja...ontbijten mag nl ook.... :D Ik ga zo maar naar bed, hopen op een rustige nacht.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:42

ik ga ook richting bed, mijn vakantie is helaas alweer voorbij. Ben alleen amper thuis geweest tijdens mijn vakantie en ben dan ook dood-op van twee weken vakantie...

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:44

Ik heb mn vakantie nog tegoed! Heerlijk! Kijk er echt naar uit. Wil een heleboel doen maar als het straks zover is schiet het er meestal wel bij in. En ja het is ook zo weer voorbij.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:32

WOP relaties...foei.... Woensdag kan ik er officieel alweer een jaar bij op tellen. :)
Heb toen maar even snel doorgescrollt, jullie waren wel lekker bezig zeg. :')
Eef, mooie foto!
Na 5 minuten lachen door jullie geweldig hoge niveau kon ik mijn bijlees actie niet echt serieus vervolgen....
De 3 jarige heeft wel een lieve uitstraling, verder heb ik niet zoveel met dressuurpaarden...en al helemaal niet met ruinen. :o

Na 2 jaar lang werken op een stal waar merries keuringsklaar worden gemaakt, kan ik het woord exterieur niet meer horen hoor!!
Op school werden we het eerste jaar daar ook mee doodgegooit... En de merries met het ideale exterieur, liepen vaak niet eens zo geweldig.
Bij deze advertentie staat trouwens ook niet echt een standfoto, lastig beoordelen.

Potvedorie ik moest even een uurtje stoom afblazen vanavond.
Mijn vader is van mening dat Tessa de verkoop in moet??
Hij weet hoe gigantisch veel geld en energie ik in haar heb gestopt, en ondanks alles nooit een seconde aan opgeven of verkopen heb gedacht...
Nu stond ze even stil vanwege een schouder blessure, en meent hij dat ik er niks meer mee doe. Die reden, gevolgt door nog 101 andere beledigingen.
Dat voelt echt even heel erg rot, als je juist iedere dag zo hard er aan werkt.....
Heb maar wijselijk mijn mond gehouden en ben gegaan, leuk hoor zo'n bbq bij je ouders.

Ben toen maar gaan rijden met Perfect.
Kwam een stalgenootje kijken, en die vond het zo apart dat het er bij ons altijd zo makkelijk en ontspannen uitziet.
Dat vrolijkte me alweer wat op. :D

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:36

Zo een opmerking is wel ontzettend balen Danielle, zeker omdat je er hard voor werkt om er een fijner paard van te maken.