[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:22

Tientjeh, jammer dat je alsnog naar het ziekenhuis moest, maar fijn dat het zo'n lief kereltje is.

Ukkie was thuis gebleven, stond niet helemaal goed op stal vanochtend. Ik heb daarna trouwens nog met Ojee gespeeld bij Rob, was alweer lang geleden :D

Enge valpartijen ken ik helaas ook. Nadat we in C'ray op de trakehner zijn gevallen heb ik me ook wel serieus afgevraagd of ik hiermee door wilde gaan.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:23

Woon jij vlak bij Rob Lielle???

Ik rij ook altijd met cap op. Jeroen wil het wel is vergeten, maar ik herinner 'm er altijd aan!!! (maar het is en blijft een man ;) )

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:23

Dat is wel leuk Anthea :D Kunnen jullie gezellig samen naar buiten!

BVW: Jup. Zou nu ook echt niet meer zonder cap op een paard stappen :)

Mijn jasjes gaan echt als een speer haha :wow:
En via PB aan nog een crossbokker een jasje verkocht :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:24

Mooi Vief!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:24

Leuke verdiensten erbij toch Vief... Vind wel dat je echt leuke dingen hebt :).
Doe je goed :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:25

Helaas niet BV, bijna een uur rijden. Maar Ojee staat daar op stal, en die zou ik vandaag rijden.

Vief, als je zo'n bruin pikeur jasje in een gewone maat 40/42 hebt, houd ik me aanbevolen.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:25

Kan het me goed voorstellen Vief, je hebt mooi spul en je bent niet te duur!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:26

Ja, zeker leuke bijverdiensten :)! En vind het daarnaast ook erg leuk om te doen!

Zal eens extra naar zo'n jasje uitkijken Lielle. Grappig dat Ojee daar op stal staat, dat had ik ook niet helemaal meegekregen..

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:27

Idd leuk dat Ojee daar staat... Hoe vaak rijdt je Ojee in de week. Omdat je dus een uur moet rijden????

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:29

Ik ben ook via Rob aan Ojee gekomen :D Ik rijd haar 1, soms 2, keer in de week, en probeer het te combineren dat ik dan meteen met mijn eigen paard(en) kom lessen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:30

Dat meisje wat toen zo hard gevallen was in Lelystad, rijd ojee toch wel eens? Althans, dat dacht ik te zien toen ik de laatste keer bij Rob was :)

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:31

Goeie combi :). Dus Ojee is niet van jouw, maar die rijd je dus voor iemand anders..
Leuk dat je het zo kan combineren om gelijk te gaan lessen. :)

CoriienRN

Vief gaat lekker dus met je jasjes! Ja kan me wel voorstellen dat je dan je cap vanzelf op doet!

Hier in de buurt mag straks in het Z niet meer met hoedje gereden worden binnen :=

muts_marijke

Maar Ojee is wel van jou? Lijkt me lastig combineren als je er een uur voor moet rijden met je eigen paarden en werk.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:35

Nee, Ojee is niet van mij. Ze is van Saskia, die al jaaaaren bij Rob op stalt. En idd, San (die in lelystad gevallen is), rijd haar wel eens, als Saskia niet kan. Ojee is een gouden paard, niet moeders mooiste maar een geweldig karakter en heerlijk om mee te springen.
Marijke, het is idd lastig te combineren, we bekijken het ook gewoon per seizoen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:37

@ Marijke: Rijdt Geert Ludger eigenlijk niet meer? Heel stom, maar k vroeg het me vandaag nog af. En zo'n val van dichtbij meemaken lijkt me ook vreselijk... Gelukkig nog nooit gezien en zelf ook nog niet zo extreem hard gevallen als ik hier soms lees.

@ Vief: Woll was wel blij met je bezoekje dus? En fijn dat je jasjes zo goed gaan, maar ze zijn dan ook prachtig!

@ Dienke: mooie cap heb je gekocht :D Zoiets zoek ik ook nog! Snel een foto van maken van je complete set he!!

Ik rijd overigens ook altijd met cap!! Als ik zonder rijd, voel ik me gewoon kaal. Maar de mijne is ondertussen alweer wat jaartjes oud, dus ik moet nu echt uitkijken naar een nieuwe (of 2).

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:39

muts_marijke schreef:
Oh bah. Kan me het heel goed voorstellen. En gelukkig had je paard niks. Had het bij jou een reden? Verkeerde afstand of iets?

Nee. Geen ruiterfout. Het was in Vlietland op de Bullfin. Boven de hindernis schrok Sim van het gat, kromp in elkaar en liet haar voorbenen hangen waardoor we tegen de dwarsbalk van de haag aanklapten. Toen gingen we over de kop.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:41

Tot morgen!
Ik ga bank hangen! lekker tv kijken :)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:41

Goedenavond !!!

@CoriienRN: Welk type heb jij van uvex ??? en welke kleur ?? En maat ?? Ik heb namelijk een nieuwe cap nodig maar graag ook een die goed ventileert (gpa krijg ik niet van me ouders, vinden ze belachelijk duur) en natuurlijk fijn zit, dus kwam uvex tegen, maar wat vind jij van die cap ???

Ik las ook wat over ongelukken, ik heb er ook ondergelegen, gebeurt in de springles, ik kon er niks aan doen en Urban ook niet, maar de eerste keer dat ik weer ging springen(na half jaar) had ik ook knikkende knieën. Maar ik spring nu ook weer super fanatiek met hem, en ben zelf gaan crossen.

Ik ga gouw nog ff douchen voor BZV begint en dan bedje in.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:46

Gadver Sim, ook zo klote dat je er echt helemaal níks aan kunt doen dan!
Kan het me voorstellen Lielle, ik ben verwend met de paarden aan huis en als ik thuis kom van het werk en ik ben moe en ik weet dat ik eerst nog een uur in de auto moet zitten... geloof dat ik dan een lamzak ben

Mandy Ludger is in Castenray kreupel uit de cross gekomen (1 of 2 mei 2010) en we hebben vanalles gedaan maar we konden geen oorzaak vinden. Toen op de wei laten lopen maar hij had echt pijn. Werd mager en wou niet eten. En als de andere paarden mee mochten werd hij echt boos. Zo kon het ook niet. Gelukkig kwam toen een osteopaat om onze paarden te checken (in augustus!!! ) en die zei ik weet zeker dat ik hem met mijn collega (sportmasseur) weer goed krijg. Nu 5-6 behandelingen later is hij weer rad! Hij heeft nu nog effe simpel werk maar als het weer beter wordt mag onze opa weer mee! Crossen weten we nog niet maar hij moet en zal mee want hij is zo druk bezig zijn stal te slopen dat ie desnoods maar dressuurwedstrijden gaat lopen maar opa vind dat hij ook weer mee moet!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:48

Dus jullie hebben hem nog wel? Altijd leuk om te zien dat paarden toch zo graag mee gaan naar wedstrijden. Hopelijk kan ie snel weer aan het werk. Welke ostheopaat heb je bij de paarden gehad?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:50

CoriienRN schreef:
Hier in de buurt mag straks in het Z niet meer met hoedje gereden worden binnen :=

vind ik wel een goede zaak! Ik rijd in het Z ook niet meer met hoedje, het zit voor geen meter, voel me naakt met dat ding én het is absoluut niet veilig!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:53

Ludger zou nooit weg gaan. Geert heeft hem gekocht als onhandelbaar rot beest. En heeft alles zelf gedaan. Hij heeft zelf ook zoveel van Lud geleert en hij is nog steeds niet door een ander te rijden. (ik krijg hem niet eens in draf! Hij doet het gewoon echt niet en gooit je er af of gaat stil staan)
Daarbij hebben we genoeg ruimte om hem te houden tot zijn dood en is Geert zo gek op hem dat hij hem ook niet wil missen.

* als osteopaat hebben we Margritta Holterman en als sportmasseur Wendy van Engeland. Zij werken heel vaak samen en dat heeft hier alle paarden echt geholpen! Plus ze komen aan huis!!!
Laatst bijgewerkt door muts_marijke op 06-02-11 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:53

Jeetje wat een rot verhalen allemaal... helaas gebeuren dat soort dingen nog wel eens.
Ik heb het niet zien gebeuren, wij zaten in de kantine. Ze hebben de wedstrijd even stilgelegd.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:55

Dat is wel heel erg fijn Marijke, dat jullie de ruimte hebben om hem toch te houden ook al zou hij niet meer in de (hogere) sport mee kunnen doen.