[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 16:30

Ik denk een stuk of 5-6? Gelukkig allemaal zonder schade, al was de eerste wel stijf na de val maar die is met de achterbenen "in" de hindernis gegleden.
1 van de vallers was Theo voor Nederland, en er is er nog eentje onderuit gegaan door te kort te draaien na een langsloper. Paard schoof domweg onderuit.

Wel al redelijk wat weigeringen ook, vooral aan de hindernis met de opsprong en dan erna de heg. Vooral op die heg blijven ze steken.

Voor zover ik weet is nog niemand binnen tijd aangekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 16:35

Cross wordt uitgezonden op sporza op dit moment!

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 17:41

Enkel tijdsfouten voor Joris. :) Lu.lly had er zin in amaaai! Hoe ze zo vertrok in volle vaart. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 17:42

Voorlopig 11e plek, best mooi!

Nog paar combi's kijken en dan vertrek ik zelf naar de les.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 17:47

Is echt heeeel netjes. Want er zullen zeker nog wel een pak weigeringen volgen. ;) Karin minstens even goed of beter!! :)

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:52

Allléééé :( valt die nu ...

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:54

Daar gaat onze kans, echt jammer dat ging zooooo vlot, k zag het eerlijk gezegd niet aankomen (bon, zij wellicht ook niet). Man zo zonde, die gaat mega ontgoocheld zijn. Hopelijk heeft ze zich niet bezeerd want de beelden na de val zijn nogal "raar", nee? Of ze is al meteen mega ontgoocheld of ze is echt van de kaart...
Ach, zonde :n

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 19:19

Denk de ontgoocheling... Nuja 'k had er precies geen goed gevoel over. Aan 't water was ook maar raar.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 22:25

Ik vond dat ze die opsprong zo aanviel...
Maar zo zonde!

Vind het jammer hoe ze onze sport zo afkraken op sporza etc...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:45

Ik heb me groen en geel zitten ergeren aan de commentator op sporza, op tv dan. Aan de ene kant alles minimaliseren als in "de sprongen zijn niet overdreven gebouwd" en dan tussendoor vanalles zitten kletsen dat absoluut niks te maken had met de wedstrijd, zoals familiegeschiedenis van de ruiters.

Vind het doodzonde voor Donckers, die stond 3e in de klassering voor ze viel.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:58

Net 't filmpje gezien met haar eerste commentaar. Zo zielig, ze is echt extreem ontgoocheld hé. K heb er echt medelijden mee, t was haar enorm gegund. T siert haar dat ze zo fair blijft over het paard en al de "schuld" op zich neemt. Ik ben zeker dat ze er over 4 jaar weer staat :) nu effe de boel laten bezinken en daarna met volle moed er weer tegen aan zeker...

Net even ook het "drama" filmpje bekeken met alle vallen etc, wel eng eigenlijk zeker die ene vos, dat was toch wel een serieuze val!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:59

ik vond het fiks staan in rio. en die ene wat inderdaad volledig voorover viel, die moet toch wat aan zijn hals hebben overgehouden. Gelukkig geen hele zware ongevallen.
jammer van theo en karin...en ook voor fox-pitt. als je vooraan staat en je weet dat je de kwaliteit in huis hebt...
had het hem ook wel gegund na zijn ongeval, man oh man...in coma gelegen en ik weet niet wat, en dan na 9 maanden dit laten zien. echt knap.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 23:04

Jaa, zou knap zijn voor Fox! maar ik gun het Todd ook wel! Doe het hem maar eens na!

de vrouwelijke commentator op sporza is trouwens Sar.ah Van.Hasselt

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:10

Ik vond dat ze te fel reed eigenlijk, beetje haar fout. En ze had niet hoeven vallen. Mr swat. Idd op water had ze ook al iets raars. Hoedanook heel erg jammer :(!

En ook mega jammer van fix pit, hem gun ik het enorm. Al ben ik ook fan van Burton en Todd!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:22

Oja en ik erger mij STEENDOOD aan die twee artikels van sporza, echt jongens toch, ezels.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 07:37

echt heel jammer :( wel mooie rit van Joris vond ik :)

ik vond ook wel dat ze erg reed naar haar hindernis. maar ja bon wij weten niet hoe die lijnen staan en ze zei ook zelf dat hij wel goed aanvoelde daarom mss met iets meer risico gereden. erg jammer.

ik heb op de app gekeken en dus geen commentaar gehoord maar zoals gewoonlijk zal het wel aan de sport liggen eh zeggen dan mensen die er weinig van kennen :s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:25

Frankrijk teamgoud, Duitsland zilver en Australië brons.

Individueel heeft Jung goud. Die heeft gewoon zowel cross als jumping foutloos gereden.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 22:35

Die jung is gewoon niet meer te verslaan! Maar zo machtig gelijk hij de cross reed

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:05

Ja niet te doen en dat paard! One in a million :)...

Merksplas gaat door 16 oktober. Maar denk dat ik die ga laten varen, te dicht bij mijn reis nr NZ.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:16

Gisteren de finale van de jumping gekeken, waren maar weinig foutlozen meer en Jung rijdt dat rondje alsof het niets is... Zo de verdiende winnaar!

KD heeft gewoon net teveel risico genomen om de tijd te halen. Met haar staat van dienst snap ik niet dat ze zo voortvarend op die opsprong afgereden is, dat had ze toch beter kunnen inschatten. En idd die val, vreemd dat ze niet kon blijven zitten. Nu goed, ik vond haar dressuur ook niet echt top. Ze moest precies toch wel rijden om hem bij elkaar te houden, heb haar wel al meer vanzelfsprekend zien gaan. Joris vond ik wat benadeeld in zijn dressuur.

Vond de commentaar van SVH tijdens de cross nu niet bepaald veel toegevoegde waarde hebben... Veel heeft die toch niet gezegd?

Merksplas heb ik ook gezien, maar is de week nadat de LRV doorgaat in Merksplas. Ik denk dat ik dan eerder LRV zou proberen inschrijven, want vrees half oktober, 2 weken na elkaar, dat het terrein in niet zo'n beste staat meer zal zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:30

Ik heb ergens nog de kalender van de LRV-crossen, kan die altijd eens doorgeven als iemand 'm nodig heeft. Laat ons hopen dat op zijn minst september nog een relatief droge maand blijft, we hebben dit voorjaar al meer dan genoeg water gehad. Hoe natter het wordt hoe sneller de paarden ook op pension moeten.

Hier intussen weer ijzer-pech. De smid kwam normaal vorige week maar alles is buiten op de weide te doen en met die gietende regen dus afgesproken om te verleggen. Intussen heeft Icaro een ijzer afgetrapt, die hoef is nu gaan brokkelen en staat te kort vrees ik. Want uiteraard is dat de voet waar hij constant mee staat te schrapen. Wolk had alleen vooraan ijzers, en we waren blij dat die hoeven achteraan toch wat begonnen te groeien. Nu zijn die ook aan het brokkelen en zitten we wéér bij af -O- (en staat hij dus weer spontaan erg kort). Smid beetje gestalkt dit weekend en gisteren :o Smsje dat hij vandaag met wat geluk een gat heeft en dan wel wil komen, maar net vandaag werk ik in de namiddag. Duimen omhoog dat mijn bijrijder kan inspringen. 't Is weer een planning à l' improviste 8-)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:34

Ik heb de cross op sporza live gezien maar dat was zonder commentaar?

Iedereen reed zo wel wa in de vooruit op de opsprong gelijk, we hadden het al gezegd ervoor, blijkbaar stond die afstand ruim. Maar zij reed teveel voor hare tijd en zo kan je dat geen hele cross volhouden. Ik ben super content voor Joris! Hele knappe prestatie, jammer van zijn dressuur das waar. banketstaaf was gelijk een leeuw aan de start :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:45

Ah ik had wel commentaar, op de app ook (hetzij in het Engels). Heb de cross ook een stuk op BBC en ARD gevolgd, op tv is het toch aangenamer kijken dan op zo'n klein scherm. Die commentatoren van ARD, man, ik heb krom gelegen van het lachen. Bij elke ruiter heel erg enthousiast en vrolijk, een plezier om te horen. Je zou denken dat het toen al de finale was. Een heel contrast met de Belgische commentaar.

Die opsprong was wel de moeite als je daar een paard naast zag staan. Maar de meeste hindernissen zien er op tv "ça va" uit, tot je er in werkelijkheid naast staat.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:05

Antonius, ik vond dus ook verrassend dat ze viel. Oké, paard trok zich idd weg, en uiteraard zou ik er zeker afgelegen hebben, maar bij die profs heb ik al veel dingen gezien waarvan ik dacht "amai, die kleven in het zadel" en dat kon je nu van KD niet zeggen. Maar zoals ze zelf zei, ze had er wellicht allemaal iets teveel vertrouwen in. Nu ja, 't is gebeurd, 't is jammer maar niets aan te doen.

En idd de uitleg van SVH was niet echt een meerwaarde, maar bon, ze moesten toch iémand erbij hebben, denk ik dan ;)

Merksplas heb ik ook ingepland om mee te doen, maar dan die van de LRV sowieso. Daar ben ik nog nooit geweest, is dat een mooie?

Varekaj, vervelend van de ijzers... Hopelijk toch snel geholpen!

Brrrr, k vind echt al fris, k heb zo'n "herfst" gevoel, zo jammer, de zomer is echt weer "niets" geweest vind ik :( Hopelijk een mooie nazomer!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:09

Heb B en M gereden in Merksplas, vond dat een mooie, eerlijke cross voor de paarden en als toeschouwer zie je heel veel. Vond die niet zo dik gebouwd, dus zeker goed als 1e van je seizoen! Ook op vlak terrein dus niet te lastig.