[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:19

Dat is ook mijn ambitie hopelijk in het nieuwe seizoen met Hetje en wie weet Amati, maar vindt een maatschappelijke carriere ook heel belangrijk.
Ik weet van dichtbij hoe zwaar het is om fulltime in de paarden te werken. Het is hetgeen wat ik het liefste zou doen, maar ik weet uit ervaring dat ik het niet trek om 13 paarden op een dag te rijden. Dus nu hou ik het maar op 5 }:0 :Y)

rowo

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:21

13 paarden op een dag moet ik echt niet aan denken. Ook niet wat jij doet naast school Laura. K heb er nu 2 en das het uiterste. Naast mijn werk en sociale leven trek ik het niet als ik er nog meer moet rijden. Nee voor mij lekker hobby.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:22

Vind het maar knap Laura, ik vind 2 leuk om te doen. Volgend jaar zou ik heel graag 1* rijden in Renswoude. Je moet toch doelen stellen :D

Lekker dagje dus Shanouk!
Ai das nog niet zo mooi Sannn :(:)
Mandy, mijn veulie staat helemaal in Friesland |(

Paardjes zijn al gelongeerd, ga nog even met T stappen en musli geven. En wil Feuten kijken.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:25

Heel goed Karen, dat is pas een doel. Als je daar start kom ik zeker kijken 8-) Ik, degene die je aan het crossen bracht :D
Friesland is idd al helemaal niet bij de deur.

Ik heb met Zetje als doel om iig nog de Z1 dress, L spr en L SGW te halen. Meer hoef ik niet. Avi zien we wel... Hoog in de sport hoeft van mijn iig niet.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:27

Soiaal leven...was dat?? :+

Ik wil eht niet anders. Vind het heerlijk om alleen maar te rijden, maar merk ook dat ik wel behoefte heb aan bezig zijn met mijn hoofd. Dus later het liefste een mooie combi van beide. Hoop straks 3 dagen te kunnen werken en de rest te kunnen rijden.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:29

Doelen in het leven houden je scherp he :P Echt ver vooruit kijken doe ik niet (meer). Zie wel wat er komt. Ben te vaak teleurgesteld. Pony die voor EK eruit wordt gemeten, juniorenpaard wat onherstelbaar geblesseerd raakt, paard dood aan rhino, etc.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:30

De ambitie om nationaal te gaan rijden heb ik niet. Misschien ooit eens bij de dressuur, maar dan moet het in het Z2 ook echt goed gaan.

Laura: vind het ook knap dat je er zoveel rijdt naast je studie en sociale leven. Niets voor mij. Vind 1 per dag rijden genoeg en af en toe 2.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:30

Ik vind mijn sociale leven wel belangrijk. Zie de vrienden uit de paardenwereld meer dan die uit de niet-paardenwereld, maar probeer ze wel zo vaak mogelijk te zien. K ga graag shoppen, stappen of uiteten ofzo. Laat daar ook rustig de paarden een dag voor staan :j

Maar 1 paard rijden vind ik saai en daarnaast zit ik er ook zeker 6x per week op.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:31

Ik wil ook graag bezig zijn, pas sinds de laatste tijd kan ik een avondje niks doen. En dan heb ik eerst nog 3 keer het gevoel dat ik wat moet gaan doen.

Mandy, :D ja dat krijg je een persoonlijke uitnodiging :p
Mn oom en tante wonen dichtbij de opfok dus wil van het winter nog wel een keer kijken.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:32

Ik rij natuurlijk ook niet iedere dag hetzelfde paard dat scheelt wel. Pancho ongeveer 1x in de week, Vivre tegenwoordig 1 of 2x in de week en dan Weltsieger ongeveer 5 keer in de week.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:35

Laura, als je je doelen hebt gehaald, heb je de lat te laag gelegd toch :P

Inderdaad Mandy, er zijn meer dingen dan paarden.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:36

Ik heb niet zo'n hele grote vriendenkring buiten de paarden. Nu ik erover denk... Er zijn wel wat mensen van mijn studie waar ik mee omga, maar echte vrienden die niet paard gerelateerd zijn heb ik niet.

Shoppen en uiteten gaan doe ik ook graag. Maar mijn vriendje is ook niet bepaald iemand met een groot sociaal leven. had 1 beste vriend en die is vorig jaar overleden We zijn beide ook niet mensen die heel veel behoefte aan een grote vriendenkring

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:37

Karen: laten we dan maar gelijk Badminton als doel hebben :P
Alhoewel als ik die hindernissen zie ik toch wel heeeeel hard moet slikken :Y)
Laatst bijgewerkt door _lautje_ op 01-11-10 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:37

Internationaal eventing.....dat is ook wel mijn droom, ja. Maar ja, ik weet niet of ik daar zelf goed genoeg voor kan rijden en daarbij ben ik al wat aan de oude kant denk ik... Maar je weet maar nooit. Ik denk wel dat mijn paard het kan, zeker qua vermogen. Maar goed, voorlopig heb ik zo ook veel plezier. En doelen stellen is niks mis mee, maar uit ervaring weet ik dat je je doelen eigenlijk altijd moet bijstellen door omstandigheden, wat lautje ook al aangeeft.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:40

Met dromen is niks mis Sim! En als ik soms wie en wat er CIC1* rijdt of wil gaan rijden......

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:41

Ik sluit me helemaal bij Lautje aan. Ik heb zeker ambities in de paarden (en hoop volgend jaar ook eindelijk eens de stap naar het Z te maken), maar ik zou niet fulltime met paarden bezig kunnen zijn, dan mis ik de 'intellectuele' uitdaging. Ik heb dat wel eens gedaan, oa in Afrika, maar dat biedt niet genoeg bevrediging (nog afgezien van het verschil in salaris). Dus ik heb een leuke baan die goed betaalt, en de paarden blijven lekker hobby :j

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:43

Trouwens grappig, ik heb pas de laatste jaren vrienden in de paarden gekregen, voor die tijd was dat juist helemaal niet het geval. In Ghana wel, trouwens, maar dat is sowieso een heel andere manier van leven.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:43

Sociaal leven ken ik ook niet buiten mijn paarden vrienden. Gewoon geen tijd voor. De vriendinnen die ik heb buiten de paarden zie ik maar heel af en toe, toch is het wel eens leuk om iets anders te doen dan alleen maar paarden, paarden en nog een paarden.

Moet zeggen dat ik 3 paarden genoeg vind, 4 zou nog net kunnen. Misschien over 3 jaar onze kleine Floris. ;)
Ik hoop eind volgend seizoen met Capri, Z te kunnen starten. In theorie moet het kunnen als er niets fout gaat.

Laura, vind het inderdaad knap hoe jij het allemaal doet met 4 paarden en een studie.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:44

_lautje_ schreef:
Met dromen is niks mis Sim! En als ik soms wie en wat er CIC1* rijdt of wil gaan rijden......

Da's een ding wat zeker is, Lau.
Gelukkig ken ik mijn eigen tekortkomingen en als het er niet in zit is dat dan jammer van mijn ambitie. Maar ik heb mijn droom nog niet opgegeven hoor. :o

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:45

3 paarden krijg ik al maar net gedaan, en dan alleen omdat ik ze bij lange na niet alleen hoef te rijden. Meer is echt geen optie voor mij.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:47

Ik vond 2 paarden soms al best pittig (en toen had ik er nog niet eens een baan naast, alleen een huishouden).

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:51

Ach, we dromen gewoon lekker verder en zien wel waar we uitkomen. :))

Zit nu in een dip met al die mankepoten van mij, ben er even klaar mee. Komt goed uit want heb een rij-verbod gekregen van de fysio. Eerst moet mijn nek uit de kreukels.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:53

Kan begrijpen dat je een dip hebt. Altijd frustrerend. Alhoewel het bij de laatste vooral zo is dat ik in de kreukels lig... :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:58

Avond!
Dromen doen we allemaal denk ik wel, maar voor mij geen internationale ambities hoor. Zou het natuurlijk supergaaf vinden, maar wel een beetje realistisch blijven ;)
Jer is weer beter verklaard, ik had weer een bommetje onder mijn gat. Zo heb ik hem toch liever dan zo'n sloompie als gisteren. Hij was in de paddock ook al behoorlijk uit zijn plaat gegaan. Dus we kunnen er weer tegen aan. Ga dit weekend toch maar scheren denk ik!

@ Sannn: sterkte met je pols, vervelend zeg!
@ Evelien: :(:)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 21:12

Ik zou wel graag eens 1* willen rijden. Maar of dat reëel is... ;)
Zou er ook graag nog 1 paard bij willen hebben, vooral nu met Vero, maar dat willen mijn ouders helaas niet. Hoewel we de ruimte wel hebben. Maar begrijp het ook wel en ben al heel blij dat ik 1 paard kan hebben.
Ik had wel een grote vriendenkring buiten de paarden om maar die is toen ik uit Groningen weg gegaan ben ook grotendeels gebroken. Maar ik heb liever ook een paar goede vrienden dan een heleboel maar van wie je toch niet echt op aan kunt.
Ach, ik droom lekker verder. :D

Evelien :(:)