[SGW] SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Re: SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:50

Ja, ik heb inderdaad een nieuwe. Meer een eventing borsstuig. Die je ook bevestigd op meerdere punten. Net zoals een normaal borsttuig aan het zadel en de singel. Maar deze maak je ook vast aan de zijkant van de zadel, bij de singel.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:51

is dat diegene wie hier pas voorbij kwam??? die met dat blauwe elastiek?? heb je een foto\?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:52

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:54

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:57

Goedemorgen!
Gaat weer hard hier.
Bianca welkom!
Leuke foto's Heleen!

Lekker uitgeslapen, vandaag dagje vrij.
Gister weer gehockeyt, 8-0 gewonnen en we hebben maar 20 min gespeelt want de tegenstander geen zin meer Clown
Daarna nog 2 wedstrijden gekeken en daarna moest ik de heren weer fluiten.
Begin ging wel goed, alleen op een geven moment bleef ik kaarten geven, en bleef ik mezelf verdedigen tegen die gozers.
De andere scheids werd ook helemaal kapot geschreeuwt, en die kon der echt niet tegen.
Dus toen heb ik afgefloten en gezegt dat ze eerst maar eens volwassen moesten worden en dat ik dan misschien nog wel terug wilde komen.
En anders zouden ze het zelf maar uit moeten zoeken.
Ze waren zo respectloos, dat ze maar zelf een scheids gaan regelen.
Ga ook nu even een mail sturen naar het bestuur, want niemand uit mijn team durft nog te fluiten.
Je word gewoon niet serieus genomen als 'klein meisje' tussen die kerels, ook al sta je stevig in je schoenen.
Ik sta daar ook in mijn vrije tijd voor niks.
Als ze zo graag kinderachtig tegen elkaar willen doen, mij best maar dan zonder dat ik erbij ben.
Paar jongens van mijn club liepen ook mee naar binnen, die konden nog wel normaal doen maar hadden er ook gewoon geen meer zin in.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:01

Tienjeh: Mooi borsttuig! Kun je die bontjes wassen oid? Kan me zo voorstellen dat die erg snel vies worden in een cross....

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:02

daar was ik ook benieuwd na Knipoog.. Ziet er btw goed uit hoor Lachen

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:05

De mijne zijn na gister nog niet vies. Maar volgens mij kan je ze wel goed wassen. Je kan ze in ieder geval in het wat houden, want ze zitt niet vast aan het leer. Dus dat is zowiezo wel handig. En mochten ze op een gegeven moment helemaal goor zijn Tong uitsteken dan kan je er nieuwe bij bestellen.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:06

tientjeh: ik vindt hem idd ook erg mooi!
super dat je foutloos hebt gecrosst.

Ik zit alweer op school, volgens mij kan ik bijna de hele dag zelfstandig op de computer werken, ook wel lekker maargoed.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:18

Lappie_Lap schreef:
@ Merel ... jij gaat als een speer in het M Clown Al Z plannen voor volgend jaar? Knipoog

Nee nog niet hoor! Voor mijn gevoel ben ik echt net M gestart... nu al 8 wp, niet normaal!!!
Begin me wel te beseffen dat het binnen bereik is, en ik vind het echt een heel raar id dat ik bijna 1* zou mogen starten!
Maar ik ben er nog niet aan toe. De start van dit crossjaar in de L ging ook niet heel soepel(paar weigeringen), pas in de M begon alles weer lekker te lopen.
Volgend jaar starten we gewoon weer lekker in de M en we kijken gewoon hoe het voelt en hoe het gaat. Zo heb ik het altijd gedaan, en tot nu toe lijkt het een goede aanpak Knipoog
volgend jaar zal ik ook niet heel veel starten voor augustus, want dan ga ik trouwen, dus er moet gespaard worden! Tong uitsteken (een dagje crossen met heen en weer rijden kost al snel meer dan 100 euro, 2 wedstrijden per maand, tikt lekker aan Knipoog

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:32

Dat borsttuig staat jou paard echt super professioneel Jantine! Bloos!

@ Jenga ... oeee, ja voor zo'n gebeurtenis moet je natuurlijk wel ff goed sparen! Ach ... en anders wacht je nog een seizoen met Z starten, 't loopt niet weg zullen we maar vanuit gaan Lachen

Ok, ff een vraagje ... een welsh pony van 1,24m hoog ... is 200kg in gewicht dan wat realistisch of is dat te licht geschat? Bloos
(gaat om Peter in m'n profiel)
Laatst bijgewerkt door Lappie_Lap op 10-11-08 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:34

Dure grap he Jenga, die paarden! Maar trouwen is ook hartstikke leuk!

Ik zit ook weer op school, ben even zelfstandig bezig geweest achter de computer maar ben daar nu klaar mee. We moeten het straks inleveren en ik ben benieuwd of we daarna de hele middag nog moeten blijven. Om 1 uur naar huis i.p.v. 4 uur vind ik namelijk helemaal niet erg!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:37

LL: dank je!

Wat het gewicht van je pony betreft. Volgens mij is het wat aan de lichte kant. Maar dat is eigenlijk net als met mensen. De 1 is wat slanker gebouwd dan de ander. Maar zolang hij er gewoon nog goed uitziet, dan is er volgens mij niets aan de hand. En het licht natuurlijk ook aan de leeftijd. Ons oude paard van 25 is op het moment ook veelste licht. En hij word gewoon echt oud en mager, vooral in deze periode, waarbij hij alles gebruikt om wintervacht te krijgen.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:37

LL: ik denk iets te licht. Mijn paard is sm: 174 en weegt 580 kg. Maar daar zit ook niet zoveel vet aan..

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:38

http://www.paardenweegschaal.nl Knipoog
kan je je paard voor een 10-tje laten wegen.... (moet je wel meer dan 10 andere gegadigen vinden om hun paard te laten wegen)

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:40

post ff iets aangepast .. ik bedoelde als je hem zou schatten zonder dus het gewicht te weten Lachen

Dat is niet zo hele zwaar idd Merel. Shof is ook best een hoog en rank paard ... en als die dan ook nog eens niet meer eraan wil vreten.
Dat heb ik met Lady ... zolang ze op rust staat groeit ze wel ... maar zodra ik er op ga rijden vliegen de kilo's eraf en hoe meer ik aan springen en bos/crossen ed doe (waar ze erg enthousiast van wordt) hoe minder ze wil eten. Lastig zulke paarden.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:47

LL: de mijne is ook echt altijd aan de lichte kant. vooral in het cross-seizoen. Ondanks dat we vanalles bijvoeren, word hij ook niet dikker en verdoet zn energie voor de cross met druktemaken Tong uitsteken

LL: als ik de foto's in je profiel zie, dan ziet hij er gewoon normaal uit hoor!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:53

merel: trouwen!! wat leuk! en idd dan kan je beter wat rustiger aan doen met de wedstrijden.

idd rosalie! dat zou mooi zijn.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:54

Mijn paard was, 163 en woog 513 dus best zwaar,

Vind hem er goed uit zien hoor LL

Ik ga lekker richting bed, regent pijpenstelen hier Boos!

tientje als iik weer een paard heb wil ik ook zo'n borsttuig, vind hem erg mooi Ja

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:59

Ik heb dat borsttuig bdw ook al in de internationale springsport gezien!
Maar het is zeker wel een mooi borsttuig, staat op paard van tientjeh inderdaad ook mooier dan op het voorbeeld plaatje!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:00

haha, ja op de foto's in m'n profiel ziet peter er goed uit. Momenteel zie je z'n ribben zitten doordat ie ziek is. Hij heeft immers Cushing en het ging heel goed met z'n medicijn (pergolide) .. maar nadat ie bekapt is een week/1,5 week geleden werd ie gevoeliger op z'n benen .. daarna werd hij slechter met 1 voorbeen en nu belast ie z'n voorbeen al een paar dagen niet meer. Als die loopt zet ie hem echt op het puntje/randje van de toon neer .. voor de rest hangt het er maar wat bij. Maar ik kan echt nergens warmte, verdikking of plekken in de hoeven vinden (tikken reageert ie ook niet op).

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:15

Borsttuig stond echt super Jantine! Dus die bontjes kan je er zo halen om te wassen?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:17

Ik zal even kijken of ze eraf kunnen. Maar je kan ze wel makkelijk wassen omdat er geen leer in de buurt zit.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:22

De bontjes zitten wel erg goed vast, maar volgens mij zijn ze wel makkelijk schoon te houden en te wassen. Ik ben in ieder geval helemaal blij met mn borsttuig.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:24

Goed vast is altijd goed! Ik ga hem ook bestellen Haha!