[SGW] [HK]SGW freaks starten een nieuw seizoen!(deel 6)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IndianSummer

Re: [HK]SGW freaks starten een nieuw seizoen!(deel 6)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 16:35

Ja, sommige automobilisten snap je echt niet

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 16:35

23 uur op stal lijkt me ook niet gezond. Niet raar dat ze dan allerlei stereotypieen etc ontwikkelen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 16:41

Nee idd.. maar het komt tegenwoordig echt te vaak voor. Ik rijd met de paarden die in enschede staan wel een bij stal Spiele. Daar is wel weide maar de paarden staan daar echt NOOOIT buiten. Ik snap dat echt niet!
Zomers staan ze hier dag en nacht buiten, alleen met voeren niet. Okee als het zo'n maand juli is als vorig jaar (overdag 30 graden), dan staan ze op stal en alleen s nachts buiten.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 16:43

Ik laat Jack nooit 's nachts buiten, die spring over de omheining als het hem te lang duurt Clown.

Ik ga me zo maar eens omkleden, moet er nog 3 rijden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 16:47

Hahaha.... Sja s nachts je paard vangen is ook niet wat.

Ik ga zo ff oprah kijken en heel hard hopen dat het nog droog wordt.... Ben de winter al meer dan zat!

Doei!

edit: *kijkt regenradar... NEE DUS Huilen *

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 16:49

Rowo, moet jij ook buiten rijden of heb je een binnenbak?
Ik vraag me echt af of het wel zin heeft om met dit weer in de modder te gaan prutsen.... Verdrietig

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 16:52

Ik moet nog evenn wachten met rijden, mijn vader is hem net aan het slepen..
Nee, je paard 's nachts vangen lijkt me geen pretje. Overdag ook niet, al komt Jack meestal wel direct in galop op je af als je hem roept Haha!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 16:52

Andrea: wij denken ook een hersenschudding. Morgen miss maar even naar de dokter.

Hier lopen de paarden met z'n 2e een paar uurtjes buiten. En daarna de andere 2 die nog op stal staan. Hier kunnen ze ok echt niet in het weiland Clown.
Mijne en de pony (die samen buiten lopen) zijn altijd aan het spelen, en als het kan rennen enzo. Niet echt fijn voor het weiland.

Ik kan op dit moment dus ook echt niet buiten rijden bij ons. Maar 15 min. stappen hiervandaan is onze clubbak (buitenbak). En daar kan ik wel gewoon rijden. Maar met dit weer rijd ik net zo lief lekker binnen Lachen

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 17:13

Doei!
Zoo he, werd net bijna van het eilandje afgewaait met me fietsie.. Ik vind dit weeer echt gewoon helemaal niks, geef mij maar een lekker zonnetje Lachen

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 17:17

Bij ons mogen ze ook niet in het weiland nu maar ze komen er wel iedere dag een paar uur uit de stal, gewoon in de bak. En ik probeer iedere dag even te rijden

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 17:23

De stal waar Shof staat zijn er 21 paarden. Elke dag gaan ze van een uur of 10 toto een uur of 5 in de bak. zodra het weiland begaanbaar is blijven ze daar tot zonsondergand ongeacht weersomstandigheden, tenzij er echt weeralarm wordt afgegeven!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 17:26

Onze oudjes en mentaal gehandicapt pony'tje lopen elke dag in de wei op het gras. Het bejaarde paard van mn moeder heeft z'n stal met opening aan die wei en mag zelf bepalen of ie naar buiten gaat of niet, zijn deur staat overdag open.

De anderen lopen samen on de bak zolang hun weide zo blubberig is dat ze die anders in 1 dag kapot lopen. De grond is bij ons zware klei, dus niet fijn als dat eenmaal nat is...
Ze staan toch minstens 4 uur per dag buiten... Om bezig te blijven in de saaie bak krijgen ze op een verhard stuk voor de bak (uitloop) hooi bijgevoerd...

Zomers als het lekker weer is en er genoeg gras in de wei staat blijven ze dag en nacht buiten. Alleen de paarden die werken krijgen dan na het rijden bijgevoerd, de rest leeft lekker van gras...

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 17:35

Ik heb net met beide paardjes een buitenrit gemaakt Lachen met Violin was het weer een hele overwinning, want ik had geen buitenrit meer gereden sinds hij zo aan de kletter was gegaan. Ik wilde eerst wel in de bak gaan rijden, maar dat was echt geen doen. Violin was echt heel braaf, ik helemaal blij Haha!
Sunny was ook goed fit Lachen De paarden staan nu even te genieten in het weiland Tong uitsteken De drachtige merrie van mijn moeder moest ik echt uit haar stal sleuren. Die wilde echt niet naar buiten.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 17:50

Zo ik ben weer even teleurgesteld... de lessen van de club buiten beginnen pas weer half april Boos!. Echt niet fijn omdat ik hem in mei dressuurmatig echt weer goed voor elkaar wil hebben!!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 17:55

Vrijdag heb ik mn laatste tentamen (als het goed is) en dan een week of 9 vrij... Volgende week zaterdag heb ik voor het eerst sinds tijden weer een officiele dressuur proef bij de triaplon.
Afgelopen weekenden heb ik lekker gereden en is ze redelijk soepel.
Had gehoopt volgende week 1 of 2 dressuur lessen thuis af te kunnen spreken om nog de puntjes op mn keertwendingen te zteen. Maar de buitenbak is zo'n puinzooi aan nattigheid maar ook aan putten door de paarden er in gegraven dat ik die hoop op les maar laat varen...
Club les hoef ik al helemaal niet op te rekenen want ben startkaart lid...

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 17:58

Ik heb op maandags altijd op de clubles. Springles geeft mijn vader (dat is wel jammer, wil wel eens springles van iemand anders en dat heb ik nu helemaal niet meer). Over een tijdje krijgen wij ook weer buitenles.
Grote bak is dat Haha!! En een bosje met een aantal crosshindernissen, en een waterbak *+op/afsprong). Dat vind ik dan wel weer leuk als we springles hebben.

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:02

Doei!

Bah vies weer!! Hier nog een die ook zomer wil!! Maar ma heeft me vandaag naar school gebracht dus dat was wel beter!! Tong uitsteken

Wollie: ik zie ollie, ultra en money al helemaal met zn drieeen in het huisje staan! ROFL

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:03

Ik wil ook weer zomer Haha!! Ik hou van de zon Haha!. En dan lekker net voor de zon ondergaat even rijden (zodat je geen last hebt van die vliegjes en dan is het niet meer zo warm).

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:04

Hm... wel lekker om uberhaubt regelmatig les te hebben.
Dat mis ik al meer dan een jaar...
Had eerst clubles op vrijdag avond, kon prima was altijd wel op tijd uit Leiden bij mn ouders om mee te kunnen lessen.
Nu zijn lessen op dinsdag en donderdag en op maandag zou springles gevolgd kunnen worden om de andere week.
Allemaal doordeweeks dus... En dan ben ik niet thuis...

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:06

hier nog iemand die zomer wil Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:07

Ik ook!!!

Ben net weer terug Lachen
Natuurlijk helemaal natgeregend. Ga zo eerst wel even wat bijlezen Knipoog

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:07

ik ga zo ook maar even de regen in, de paardjes even voeren

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:14

Aah Viefje Ach gut..

Ik ga zo even bij Loempia kijken. Ga hem wel gewoon even lekker poetsen enzo (aangezien ik niet kan rijden). Hij is vast heel vies door de blubber hiero Nagelbijten / Gniffelen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:19

Mijn meeloopdag was leuk Ja
Was natuurlijk weer op het verkeerde perron uitgestapt Lips are sealed
Wist vaag ook wel dat ik ergens over moest stappen, maarja ging toch nog mis. Kwam in Enschede ipv Enschede Drienerlo. Verkeerde trein dus, had de stoptrein moeten nemen. Had ook geen nummer van de studente, was iets met haar telefoon. Maar gelukkig had zij mijn nummer wel en belde ze al snel. Toen maar met de bus die kant op gegaan. En dat kon ik gelukkig wel Pling Op goed geluk bij een gebouw van de universiteit uitgestapt en dat was het goede gebouw, waren nog optijd ook Cool

Studie was echt leuk Ja
Maar verder niet super enthousiast. Weet niet zo goed wat ik nu van Enschede moet denken. Toch wel even iets heel anders als Amsterdam, Utrecht... Dit jaar waren er ook maar 50 mensen die de opleiding volgden. Best wel gek. Niks geen grote college zaal ofzo Clown

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:21

Waarbij ben je meegelopen Vief?