[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:48

Ok Bento, verslag.

Lex heeft gisteren zijn laatste puntje voor het M1 binnen gehaald, en ik heb meteen mijn laatste puntjes voor het M1 ook binnengehaald.

Allebei de proeven 159 punten. Ze liep heel lekker, en zelfs wijken voor het rechterbeen deed ze heel fijn (dat ging de laatste tijd steeds mis).
Ik zat net buiten de prijzen, maar Who Cares?

Heb Queen Ienie dus maar meteen helemaal platgeknuffeld (wat ze overigens niet echt kon waarderen).
De wedstrijden die ik nog L2 heb staan (Geldrop en Arnhem) laat ik maar gewoon staan. En dan ga ik in Helden mooi M1 starten.

Ben zo trots op mijn meissie! Ik weet nl. dat er heel vaak achter onze rug over gekletst is van: dat is toch geen dressuurpaard, blablabla....
Mocht mijn eerste wp in het M1 binnen zijn, doe dan maar vast oordopjes in, want dan schreeuw ik het van de daken!!!!!!!!!!!!!!!!! :D:D:D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:48

Scum schreef:
Ok Bento, verslag.

Lex heeft gisteren zijn laatste puntje voor het M1 binnen gehaald, en ik heb meteen mijn laatste puntjes voor het M1 ook binnengehaald.

Allebei de proeven 159 punten. Ze liep heel lekker, en zelfs wijken voor het rechterbeen deed ze heel fijn (dat ging de laatste tijd steeds mis).

Heb Queen Ienie dus maar meteen helemaal platgeknuffeld (wat ze overigens niet echt kon waarderen).
De wedstrijden die ik nog L2 heb staan (Geldrop en Arnhem) laat ik maar gewoon staan. En dan ga ik in Helden mooi M1 starten.

Ben zo trots op mijn meissie! Ik weet nl. dat er heel vaak achter onze rug over gekletst is van: dat is toch geen dressuurpaard, blablabla....
Mocht mijn eerste wp in het M1 binnen zijn, doe dan maar vast oordopjes in, want dan schreeuw ik het van de daken!!!!!!!!!!!!!!!!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:49

Ok Bento, verslag.

Mocht mijn eerste wp in het M1 binnen zijn, doe dan maar vast oordopjes in, want dan schreeuw ik het van de daken!!!!!!!!!!!!!!!!!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:56

wat doe jij gek scum! haha
lees nu alles 3maal gefeliciteerd hoor!! super!!

en wie was er nu 2x eerste in de Z1? ook gefeliciteerd!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:56

Euhm, foutje.......... maar ik krijg het niet meer gedelete!

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:09

Thanks RT. En dat met mijn stierenvechters-paard...hihi..

Gefeliciteerd Scum en ik ken die verhalen dus maar al te goed!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:39

Tnx Missmuts.

Jij ook gefeliciteerd met de punten. En nou laat ze maar lekker l*llen!
Op naar onze eerste winstpunten!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:42

Ik post maar heel af en toe wat in dit topic maar lees wel alle verslagen

Mijn paard heeft nu 2 oefencrossen gelopen en volgend jaar gaan we weer vrolijk verder. Nu rijdt Sigrid Langedijk hem in de cross en ik hoop in de toekomst zelf een oefencross te gaan doen.

Nu heb ik echter een vraagje over elektrolyten. Iemand gaf mij de tip om die hier te stellen.

Mijn paard heeft regelmatig dat zijn huidplooi niet strak trekt na het rijden maar even blijft staan.Dit zou dus een tekort aan elektrolyten kunnen betekenen. Hij zweet ook altijd heel erg na het rijden.

Heeft iemand hier ervaring mee.? Ik wou nu een voer van Havens gaan proberen waar elektrolyten inzitten. 1 voerbeurt wil ik dan dit voer gaan geven.

Alvast bedankt.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 15:53

Kim: gefeliciteerd met je 1e plek!!

Ik heb even de foto's van Barchem bekeken en ik zag nog wat bokkers voorbij vliegen, leuke foto's!
Kwam alleen een hele enge tegen, dat been!:
Afbeelding

Maar kwam dus wel goed:
Afbeelding

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:41

Dat is zeker een enge foto

Voor de mensen die zich afvragen wat er met Gomir is gebeurd, haar paardje was zo bang van de heuvel (bij hindernis 4) dat ze hem daar niet overheen heeft gekregen (was een verplichte doorgang). Gelukkig was de organisatie zo aardig om haar alsnog een rondje te laten crossen! Echt toppie

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:49

Nu snel maar weer van de computer af, mijn tentamenweek is namelijk begonnen, morgen zouden we eigenlijk vrij moeten zijn, studieverlof, maar ik moet dus gewoon al om 8.15 uur beginnen met mijn Duits luisteren

Verder op school, met gym gerugbyd! (zal het wel verkeerd schrijven ben ik bang ) maar het was echt vet! Vooral op het laatst toen mochten we ook echt tacklelen (gaan we weer) moest je iemand om zijn middel grijpen en dan naar de benen afzakken en dan vallen ze dus

Ik moest het alleen met een hele griezel oefenen..
Hij had een baardje en van dat enge lange haar, uiteindelijk viel het wel mee, bleek nog wel aardig..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:22

simongek schreef:
Nu heb ik echter een vraagje over elektrolyten. Iemand gaf mij de tip om die hier te stellen.

Mijn paard heeft regelmatig dat zijn huidplooi niet strak trekt na het rijden maar even blijft staan.Dit zou dus een tekort aan elektrolyten kunnen betekenen. Hij zweet ook altijd heel erg na het rijden.

Heeft iemand hier ervaring mee.? Ik wou nu een voer van Havens gaan proberen waar elektrolyten inzitten. 1 voerbeurt wil ik dan dit voer gaan geven.

Alvast bedankt.

Jouw paard komt vocht te kort. Heeft hij het altijd of alleen na een cross?

Mijn ene paard dronk altijd heel slecht op wedstrijd, tot ik electrolyten bij ben gaan voeren. Dwz, ik voer het 3 dagen voor de wedstrijd en de dag van de wedstrijd zelf. De electrolyten zorgen er voor dat de vochtbalans op peil blijft en bevordert het drinken van je paard. Ik merk zeker verschil bij mijn paard want nu drinkt ze goed als ik op wedstrijd ben.

Ik gebruik het dus alleen als ik een wedstrijd (lees: een SGW) heb.
Als jouw paard constant te weinig vocht heeft zou je idd voer kunnen gaan voeren waar al electrolyten in zitten. Maar met voer waar electrolyten in zitten heb ik zelf geen ervaring. Misschien iemand anders nog.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:29

Nou ja bij de stal waar ik heb gewerkt. Dat is ene draversstal. Werd er altijd 's avonds electrolyte bij gevoerd. Zit dus niet in het voer maar dat was een poeder wat over het voer moest. Was best lekker eigenlijk. Maar die voerden dat bij om direct de tekorten aan te vullen van de training. Dus zout tekort etc.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:36

Oke bedankt. Hij heeft het niet alleen met wedstrijden maar ook na het trainen.

Hij is geschoren maar zweet evengoed nog heel erg. Op stal is het een koukleum maar met rijden krijgt hij het bloedheet.

Ik heb ook over een supplement zitten nadenken maar dat is meer voor de periode voor of na een wedstrijd.

Ga toch dat voer maar geven en kijken of dat helpt.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:39

RT: leuke foto's

vief: Yentil heeft benen, geen poten
ja, tentamenweek is nie zo leuk, ik weet er alles van heb ik nl volgende week veel plezier met je duits luiseren

missmuts en scum geloof ik ?? gefeliciteerd met julli prijzen/wpen

simongek: voor mij het zelfde verhaal als simmie

kim en jiska: gefeliciteerd met jullie prijzen in barchem (heb ik volgesn mij ook al in het barchem topic gezet maajah)

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:44

simongek schreef:
Oke bedankt. Hij heeft het niet alleen met wedstrijden maar ook na het trainen.

Hij is geschoren maar zweet evengoed nog heel erg. Op stal is het een koukleum maar met rijden krijgt hij het bloedheet.

Ik heb ook over een supplement zitten nadenken maar dat is meer voor de periode voor of na een wedstrijd.

Ga toch dat voer maar geven en kijken of dat helpt.

je paard lijkt wel op mij! als ik wat doe breekt me het zweet ook uit, en als ik niks doe heb ik het altijd ijskoud

zou het ook voor mensen werken ??

dit zag ik op een site staan, hier was een tij geleden discussie over ergens

Niet altijd voor tweede springparcours startcoupon nodig?
De KNHS heeft de regels rondom het gebruik van springcoupons aangescherpt, maar de organiserende verenigingen houden zich hier niet aan. In het verleden stond in de reglementen dat men alleen een tweede parcours mocht rijden wanneer men aan het eerste parcours had deelgenomen. Dit hield in dat de identificatie van ruiter en paard al had plaatsgevonden in het eerste parcours en was er geen noodzaak om coupons in te leveren voor het tweede parcours als dat niet voor winstpunten was.

In het huidige reglement is dit gewijzigd. Een combinatie kan zich zelfs alleen inschrijven voor het tweede springparcours zonder een eerste parcours te rijden. Hierdoor is men verplicht zich voor iedere rubriek in te schrijven met een startcoupon, ook al is die rubriek niet voor winstpunten. (Voor winstpunten mogen alleen een klassiek parcours en een parcours in twee fasen uitgeschreven en gereden worden. Dit geldt voor alle klassen.)

Ruiters die willen starten dienen dus voortaan, volgens de reglementen, een startcoupon in te leveren voor elke rubriek. Zorg dat u coupons bij u hebt! Echter niet iedere organisatie vraagt erom en soms wordt deze problematiek getackeld doordat de organisatie in het vraagprogramma vermeld dat alleen deelnemers aan het klassieke parcours kunnen deelnemen aan het 2e parcours. Bij de KNHS is in ieder geval geen duidelijke informatie over dit punt te verkrijgen. Het vraagprogramma van de organiserende vereniging bevat de informatie die de ruiters nodig hebben, kijk daar dus naar!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:45

nou RT je zou het kunnen proberen

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:22

Super Scum, gefeliciteerd! Hebben jullie wel het volkslied voor haar gespeeld?

Simongek, je kunt i.p.v. electrolyten ook een mengsel van bastardsuiker en zeezout maken, en daar een schep van geven over het voer. Zorg wel dat hij genoeg water kan drinken!

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:38

Ik heb alles weer even bijgelezen. Ik weet alleen niet meer waar het over ging . Kan ook niet zoveel posten, want overmorgen begint net als bij Vief mijn tentamenweek.
Oja in Barchem was ik nog tweede geworden

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:41

ik hoorde het al renske,,
super gedaan hoor

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:48

hehe Kim jij ook gefeliciteerd met je EERSTE plek. nog beter

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:36

reddytobias schreef:
dit zag ik op een site staan, hier was een tij geleden discussie over ergens

Niet altijd voor tweede springparcours startcoupon nodig?
De KNHS heeft de regels rondom het gebruik van springcoupons aangescherpt, maar de organiserende verenigingen houden zich hier niet aan. In het verleden stond in de reglementen dat men alleen een tweede parcours mocht rijden wanneer men aan het eerste parcours had deelgenomen. Dit hield in dat de identificatie van ruiter en paard al had plaatsgevonden in het eerste parcours en was er geen noodzaak om coupons in te leveren voor het tweede parcours als dat niet voor winstpunten was.

In het huidige reglement is dit gewijzigd. Een combinatie kan zich zelfs alleen inschrijven voor het tweede springparcours zonder een eerste parcours te rijden. Hierdoor is men verplicht zich voor iedere rubriek in te schrijven met een startcoupon, ook al is die rubriek niet voor winstpunten. (Voor winstpunten mogen alleen een klassiek parcours en een parcours in twee fasen uitgeschreven en gereden worden. Dit geldt voor alle klassen.)

Ruiters die willen starten dienen dus voortaan, volgens de reglementen, een startcoupon in te leveren voor elke rubriek. Zorg dat u coupons bij u hebt! Echter niet iedere organisatie vraagt erom en soms wordt deze problematiek getackeld doordat de organisatie in het vraagprogramma vermeld dat alleen deelnemers aan het klassieke parcours kunnen deelnemen aan het 2e parcours. Bij de KNHS is in ieder geval geen duidelijke informatie over dit punt te verkrijgen. Het vraagprogramma van de organiserende vereniging bevat de informatie die de ruiters nodig hebben, kijk daar dus naar!

hee, dan moet je dus ook voor een progressief parcours een coupon gebruiken. Ook zonde van je coupon!!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:43

Canter schreef:
Super Scum, gefeliciteerd! Hebben jullie wel het volkslied voor haar gespeeld?

Nou, ze houdt niet zo van die muziek. Ze is meer van het licht klassieke.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:55

coupons voor een progressief parcours? vind ik ook zonde van je coupons..
renske: gefeliciteerd!
missmuts: gefeliciteerd en op naar de Z2 !
met electrolyten heb ik geen ervaring..
vief en renske: succes met de tentamens! (pff moet er niet aan denken dat die van mij ook al over 2 weken is)
ik had vandaag ineens weer behoorlijk last van mn schouder.. vond ik niet zo prettig, heb nl geen zin in dat mn schouder nóg een keer uit de kom gaat! zal wel door het zwemmen van gister komen met clubweekend, en de leiding die ons steeds nogal lomp van zo'n grote opblaaskrokodil afgooide.. maarja, hopelijk gaat het morgen beter..

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:59

trouwens Scum en Bitwise ook nog gefeliciteerd! op naar de M1! en over geen dressuurbeest heb ik vaker gehoord.. nl bij mijn pony vind het dan ook ontzettend grappig als ik dan van die mensen win