[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:46

Ik weet niet meer wie het zei van de A-crossen bij de LRV, maar om er even weer op in te haken: het is alweer zo'n tijd geleden dat ik met Icaro heb gesprongen, dat ik bij het idee alleen alweer stress krijg. Terwijl ik nochtans weet dat dat een pittige maar toch rustige springer is. Daarmee bedoel ik wel voorwaarts, maar niet bokken tussendoor, laat zich relatief goed sturen, is regelmatig in afzet en vergeeft het mij ook wel eens als ik een fout maak. Als hij zin heeft die dag, anders vergeeft hij mij niks en pakt elke kans die hij krijgt om er tussenuit te piepen :+
Die "schrik" en stress zit er nog altijd in van mijn merrie. Die sprong alles, eender hoe en eender wat. Je kon alleen nooit verwachten hoe ze het parcours ging doorlopen. Hield ze zich rustig, kreeg ze merriestreken of zou ze ontploffen? Dat wist je pas als je parcours achter de rug was, die kon zelfs op de laatste sprong nog ineens het zot in de kop krijgen en er naartoe vliegen en afzetten als een raket die in recordtempo op de maan moet aankomen. Daar heb ik zo veel naast gelegen... met al het zand dat ik toen gevreten heb zou ik nu thuis een eigen piste kunnen aanleggen. Die dierf ook vanop 2m al afzetten terwijl er nog makkelijk een pas bij kan. Nee, die haar fratsen zijn me altijd bijgebleven.
Dus ja, zelfs voor 50cm heb ik intussen weer stress om te springen. Vandaar dat ik graag eerst weer even les wil, eens ik de routine terug heb gaat het een pak beter.

Sofie, ik vind 'm mooi! Zelfs met het vele wit en het is zoals Daaphh al zegt, wees blij dat hij een donkere staart heeft :P Met een zwarte of bruine zadeldoek later valt dat nog minder op. Al bij al nog een chance dat hij meer Ceasar zijn karakter heeft dan dat van Evita.
Over castreren en groeien... Icaro was klein toen hij 8 maanden oud was. Hij zat toen op borsthoogte bij mij en ik ben 1m60. DA en kenners schatten dat hij hooguit 1m55-1m60 zou worden in het beste geval. Meneer heeft ze dik het nakijken gegeven door als hengst alsnog 1m65 te worden, maar hij is wel pas sinds vorig najaar uitgegroeid en is dan gaan uitzetten in de breedte na de castratie. Hij was toen 7.

@ Daaphh: Ito, is dat die schimmel die ik toen op foto heb gezet in Waregem? Daar krijgt een mens spontaan hoogtevrees van. Voordeel is wel dat vanop die hoogte alle hindernissen een stuk kleiner lijken :))

Ik ga me deze namiddag installeren voor de livestream van de cross 8-) Kan weliswaar niet alles zien want moet om 18u15 iemand gaan oppikken en dan les om 20u. Zal kijken of ik hier af en toe wat updates kan geven als iemand niet kan volgen.

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 13:50

Ik ga ook naar de cross kijken! Waar ga je op volgen? Die app kost zoveel batterij.

Ja ito is die grote schimmel van toen in waregem. Ik gok dat hij zo rond de 180 zal zijn. Maar met Sarah er op lijkt hij nog groter want zij is ook niet zoo groot. Denk dat ze zo rond de 167 ofso zal zijn en een heel mager dingske

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:56

Ik kijk op de app, maar heb de gsm aangesloten aan de laptop en die zit op stroom. Anders is dat niet vol te houden. Beide ook op wifi, ik wil niet weten hoeveel data die app vreet anders.

Donckers zit nog relatief goed met haar 7e plek, Van Springel zit een heel stuk verderop...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 14:00

Ik heb gisteren naar Jorig en Karin gekeken in Nokere via de app.
Heel mijn 3G op en 12 euro extra kosten, het vreet dus mega veel hahaha

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:12

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:15

Oh ik kijk via de sporza rio app, maar van thuis uit. Ik heb maar 1 Gig aan data/maand, dus op 4G kijken maar best niet doen :')
Hier op bokt al gemerkt dat de NOS-app regelmatig vastloopt en/of niet meer wil opstarten, daar heb ik met de sporza nog geen last van gehad. Alleen de rangschikking tijdens de proeven kan ik niet volgen, ze houden alleen die van de landencompetitie bij en daar zit België niet tussen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 14:15

Ik heb ook die ook. Maar dacht dat er op tv mss ook wel iets was. Ik kijk ook op NOS :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:27

Joris rijdt om 17.29, Karin om 18.49. De eerste zal ik nog kunnen zien, de tweede niet. Dan zit ik zelf in de auto op weg naar de weide om te gaan voeren + les om 20u.
Heb ergens een link gezien de voorbije dagen naar de hindernissen, zag er best een mooi parcours uit!

Het is 5450m, ideale tijd staat op 10.15 met 33 combinaties te springen, goed voor 45 hindernissen. Ben benieuwd!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 14:29

Ik heb het ook gezien de hindernissen, veel waters vond ik!

Ik ben eens benieuwd, hoop voor Karin echt dat ze een goed resultaat neerzet, want ze verdient dat echt. Joris ook vind ik, al zal het voor hem wat moeilijker worden na zijn dressuurrestultaat. Ik vind hem zo een leuke, vrienelijke man! Voor ze vertrokken naar Rio waren ze nog in Tongeren op de berg galoptraining komen doen met banketstaaf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:31

Met banketstaaf? Ja ik heb de censuur opstaan :P

Ga eens checken of ze op tv niks uitzenden, kijkt toch makkelijker dan zo klein schermpje. OOIT wil ik nog een keer naar Badminton of een andere echt grote cross gaan kijken.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 14:34

Oei haha dat moet L u L L Y zijn haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:37

Had al zo'n flauw vermoeden, maar wie noemt zijn paard nu ook in godsnaam zo :))

Net even alle zenders via telenet nagekeken, nergens specifiek de cross die wordt uitgezonden. Ja, op sporza "karin donckers en van springel" maar die stonden er gisteren ook op en daar is ook niks van uitgezonden, of toch niet rechtstreeks. Het zal met de livestream te doen zijn.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 14:56

BBC zendt wel uit op tbv!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:59

Ah die kunnen wij niet nemen denk ik.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 15:02

Ik heb telenet en ik heb die wel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:04

Heb ook telenet, maar dus geen tbv :(

Nouja, op de app is het ook goed beeld en heb er ook commentaar bij :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 15:05

Hahah ik bedoelde TV he :p Hahaha was een typo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:10

Oh heb em ook gevonden nu ^^ kijkt gezelliger in de zetel haha

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:18

Ik heb hem ook *weg studieboeken* jee, spannend wel := :oo
Paardje van 003 was mank na de val... zo'n hindernissen ook hé amai!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 15:19

Jaa amai! Denk dat er niet veel met 0 rond komen! Knap van de fransman!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:25

En toch gaan die paarden er overheen met oortjes erop en pretkop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:45

Wat een valpartijen zeg. Gelukkig zonder schade tot nu maar Pfoe.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 15:47

Ja geen goede reclame voor de eventing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:56

nee helaas niet, terwijl het op zich zo'n mooie discipline is.
BBC houdt ermee op, dus sprintje richting de keuken gemaakt om gsm weer op laptop aan te sluiten voor de livestream :')

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 16:26

Spannend!!!!! Ik heb nog kinesist. Dus bij thuiskomst naar pc sjeezen voor Joris! Hoeveel wel al gevallen mss?