[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

streep

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:38

fijn voor je Susan

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 16:47

Klinkt goed Susan!

Hier hadden we even een bokt pauze :) wel steeds gelezen maar dan geen tijd of rust om te typen.

Coco moet nog een weekje stappen dan mogen we er weer op. Ik heb besloten om daarna rustig te gaan trainen en ergens in april eerste cross te gaan rijden.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:28

Dankjewel allemaal! Ga ik eens kijken of dat wat oplevert.

Wat fijn Susan!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:36

Ja heel fijn!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 20:39

Top Susan!

Cookies_bilL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 14:42

DewiFoto schreef:
Oh brr wat koud. Ik heb met de Nederlandse temperaturen al bevroren voeten in mijn rijlaarzen.

Ik ben maar eens begonnen aan mijn seizoensplanning vandaag. Maar jeetje wat is het lastig. Erg veel keuze dit jaar. Wil graag veel crossen rijden, maar mijn paard ook niet overvragen. Wat zijn echt aanraders in de klasse M om te rijden? En misschien eind van het seizoen in het Z?

Ik vond Lisse een hele fijne M cross om te beginnen. Verder alle m crossen die op internationaal terrein worden verreden zoals oudkarspel, varsseveld, kronenberg. Meer ruimte en breder opgezet. Vind ik in ieder geval zeer fijn

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:40

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 14:25

Ik heb het rijden gisteren maar net overleefd. Blijkbaar zijn de paarden extra vrolijk wanneer het van -32°C naar +15°C gaat :)) :+

Gelukkig mag je er snel weer op Elke!
Top Susan! *\o/*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 14:27

Ojee dat is ook wel een heel groot verschil.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 14:31

Vandaag is het +7 met regen en morgen gaat het weer naar -5 %)
De wei is echt een grote glijbaan met alle gesmolten sneeuw & regen, dus ze kunnen ook niet even echt lekker hun energie kwijtraken :(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 14:40

Dat probleem is hier ook hoor. Paarden staan in de paddock maar dat is toch anders. Ook hier sneeuw gehad en bevroren bodems buiten. Van mij mag het wel snel lente worden.

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 17:32

Nog even volhouden en dan mogen ze de wei weer op. Ik ben positivo, nog 2,5 maand. Wat zullen de paarden dan weer blij zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 19:16

Kan er nu al naar uit kijken. Ook weer heerlijk lange avonden, zonder jas naar buiten.

twocolors

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 21:25

Hoi! Sorry als ik er een beetje tussendoor kom :=
Ik vraag me wat af, mijn pony is echt een kei met springen en in de cross. Maar de dressuur vind hij gewoon echt lastig, en tuurlijk de basis is bevestigd en we kunnen een prima B proefje rijden maar nu willen we eigenlijk heel graag L SGW gaan starten... Alleen zijn er meer mensen met dit probleem? Qua springen & de cross kan hij het makkelijk! Maar ik twijfel zo over die dressuur... En tuurlijk komt het neer op oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Maar zie hem niet in korte tijd ineens zo erg vooruit gaan dressuur matig en wil wel graag verder!... Hoe doen jullie dat? Of ben ik de enigste %)

Alvast bedankt! :wave:

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 21:30

Er lopen zat paarden de proef door in de L die geen wp rijden in het normale dressuur. Er wordt toch anders naar gekeken.
Ik zou het gewoon doen hoor, zoveel stelt een proefje niet voor. En lekker dressuur starten ernaast.

Ik zie weinig mensen die geen cross mogen starten omdat ze zo weinig punten krijgen om eerlijk te zijn.. En ik zie ook weinig paarden die zo slexht lopen, maar wel paarden die gewoon geen dressuur paard zijn.

Als je me zo snapt

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 21:39

Niet te druk om maken. Net zoals Carola zegt, er word anders naar gekeken. En je moet wel heel belabberd rijden wil je niet de 165 punten halen die je nodig hebt om een winstpunt te halen. En de grenst om niet te mogen springen ligt nog zo veel lager.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:04

Ga misschien onze dochter opgeven voor de My First Eventing Challenge in Maarsbergen op 14 april. Lijkt me superleuk, moet alleen zelf ook even trainen van tevoren denk ik als ze wil dat ik mee ga lopen :+

Sjaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 18:44

liekec schreef:
Ik ga zoals eerder vermeldt voor Exloo, vind hem te heftig voor zo aan het begin van het jaar :+
Stal Jacobs vind ik nooit zo de moeite waard, ondanks dat het maar een halfuurtje rijden met trailer is.

Voor ons bevat maart Middelbeemster (10) en als het goed is dus Exloo (24).

Heb bericht gehad dat Exloo niet doorgaat dit jaar; ze krijgen de organisatie niet rond.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 19:24

Sjaco schreef:
liekec schreef:
Ik ga zoals eerder vermeldt voor Exloo, vind hem te heftig voor zo aan het begin van het jaar :+
Stal Jacobs vind ik nooit zo de moeite waard, ondanks dat het maar een halfuurtje rijden met trailer is.

Heb bericht gehad dat Exloo niet doorgaat dit jaar; ze krijgen de organisatie niet rond.

Oh top, dank voor het laten weten!!

Dan is de keuze makkelijk gemaakt. Ik ga dan gewoon Alphen starten en er geen druk op leggen, zie het wel als een trainingsrondje. Ik heb helaas in maart verder geen opties meer om te starten en wil.wel graag 2x per maand.

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 22:21

Sjaco schreef:
liekec schreef:

Noo wat zonde! Heb bungalow en stallen al geboekt :+ . Dan maar een spring of dressuurwedstrijdje zoeken dat weekend in die regio :') . Weet je waar ik dit besluit terug kan lezen? Had vorige week nog contact via fb met de organisatie en ze hadden niks over eventuele aflassing genoemd.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 23:25

Oooh wat zonde.. en jammer voor hun. Ze waren zo goed begonnen vorig jaar!

twocolors

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:13

Cioccolato & DewiFoto Bedankt voor jullie reactie :)
Lijkt me dat boven de 135 nog wel moet lukken := en we hebben nog even!

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 18:48

Wat zonde als Exloo niet doorgaat. Die had ik ook op mijn planning gezet voor een L rondje. Dan moeten we maar iets anders bedenken.

Zijn er nog mensen die dit jaar de Bavaria Trophy willen gaan rijden? De Bavaria selectiedag? Ik heb vorigjaar de selectiedag wel gereden en wil dit jaar ook kijken of we kunnen meedoen voor de trophy. Mensen daar ervaring mee of dat leuk/ een toevoeging is?

En hebben mensen ervaring met de eventingPRO teamchallenge? Lijkt me namelijk ook erg leuk om toch iets meer ‘samen’ te doen in deze individuele sport :o maar weet niet zo goed waar ik een team vandaan moet halen :x

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 18:50

Ik doe wel mee vanuit Canada :')

Hier komt vandaag eindelijk de heel goed aangeschreven zadelmaker, dus hopelijk hebben we binnenkort weer iets dat gewoon blijft liggen :D

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 18:54

DewiFoto schreef:
Wat zonde als Exloo niet doorgaat. Die had ik ook op mijn planning gezet voor een L rondje. Dan moeten we maar iets anders bedenken.

Zijn er nog mensen die dit jaar de Bavaria Trophy willen gaan rijden? De Bavaria selectiedag? Ik heb vorigjaar de selectiedag wel gereden en wil dit jaar ook kijken of we kunnen meedoen voor de trophy. Mensen daar ervaring mee of dat leuk/ een toevoeging is?

En hebben mensen ervaring met de eventingPRO teamchallenge? Lijkt me namelijk ook erg leuk om toch iets meer ‘samen’ te doen in deze individuele sport :o maar weet niet zo goed waar ik een team vandaan moet halen :x

Ziet er wel leuk uit! Maar moet je dan elke wedstrijd van dat lijstje rijden of tellen alleen de beste mee en mag je er bij wijze van ook maar 6 rijden?