[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:03

Hoe zwaar is hij?

Mootje

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:04

Fijn om te lezen dat het zo goed is gegaan, tientjeh... Op het poepen in het vruchtwater na dan!
Eef, Mooi dat Borex weer lekker rondliep in Hulten!
Jeetje, wat ontzettend balen voor Jan van Beek. Hopelijk valt het inderdaad nog relatief mee :j

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:05

4005 gram. Dus dat is er al vanaf. Heb hier geen weegschaal, maar volgens mij ben ik al bijna alle kilo´s kwijt. Heb weinig overtollig vel :P

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:05

@ Mistid was dat Jan? Die eraf kukelt? Die is zo goed met rotzakken! Hij heeft soms paarden onder het zadel die super presteren maar in omgang en met losrijden niet fijn zijn. Hij heeft er 1 die met inrijden voor en na de sprong alleen maar uitslaat!
@ Tientjuh klinkt heftig maar zo te lezen ging alles erg snel!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:07

Tientjeh, Wil je je rijbroek terug :P

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:07

Ik post al een tijdje niet meer hier, maar lees af en toe nog wel bij. 'k wou even Jantine feliciteren met haar zoon, super dat de bevalling zo goed gegaan is en dat het zo'n tevreden ventje is!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:19

:wave: Jantine. Zulke verhalen doen mensen als mij goed :P Bevallingen kunnen dus wel mee vallen, haha! Fijn dat alles goed is gegaan en dat het goed gaat met de kleine. Ga je wel snel foto's showen? Ik ben benieuwd :D

@ Mootje: oh haha, 2mtr brede balken dus. Ik dacht al :o? 'Gelukkig'' ben ik blond :D

@ Jeroen: verkoop is dus het doel van Blingh? En de merries blijven voor de fok?

@ Mirte: gefeliciteerd met je prijs!

@ Evelien: Als de L zo goed gaat, komt de M vast ook wel in orde. En heftig van Jan van Beek zeg. Heb je het zien gebeuren?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:21

Heb een foto op mijn hyves gezet. Ga nu weer even terug in bed, krijg zo nog visite.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:22

Wat een droppie Jantine <3

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:22

klinkt allemaal wel erg makkelijk jantine! top!!
ik snapte dat met die 2 meter balken ook al niet, dacht dat het aan mij lag :P
@ rowo: jah, ruinen kun je niet mee fokken en wij willen vooral fokken en jonge paarden..., in principe mag er vermoedelijk nog 1 merrie weg komend najaar, wordt de 3-jarige johnson, of de 4 jarige flemmingh (beetje afhankelijk of we merrie/hengstveulens krijgen, en dat ook allemaal goed gaat... zucht....

@ mirthe: proficiat!
@ Evelien: vast wel heftig om te zien zo'n ongeluk..., was gister op de HK ook een voorbrenger met de ambulance afgevoerd uit de baan. en top dat je paarden zo goed gingen weer!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:24

weule schreef:
klinkt allemaal wel erg makkelijk jantine! top!!

En ondertussen denk je: gelukkig hoef ik het niet :P

En van die merries snap ik. Jij bent ook de enige (samen met Dienke) die ze uitbrengt?

@ Jantine: k zag idd net de foto op Hyves. Super lief ding zeg!! Mooie bolle toet ook :D
En nogmaals; hele leuke naam vind ik het.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:27

juist :P ik las al hechtingen...., niks voor mij gelukkig :P
In principe wel ja, doe altijd zelf de IBOP en zadelmak maken/opleiden, daarna verkopen, of beetje doorrijden. Komend jaar in elk geval de dayano doen en dienke winola, misschien beetje samen met een meisje uit het dorp van 13/14... die mag er af en toe ook wel beetje op om te leren en voor de lol, goed voor wino, goed voor dat meisje. zelf probeer ik denk ik ook de 3 jarige nog klaar te maken voor de IBOP.

de flemmingh moeten we nog even kijken, die is nog 'beschikbaar' om gereden te worden deze zomer/herfst..

leuke Sem, Jantine!!! mooie bolle toet idd!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:27

Wat een mooi kereltje Jantine!!!

Gister in Gorssel viel een meisje ook heel naar op der nek. Wel afgevoerd met ambu. Heb niet gehoord hoe het afgelopen is maar ik vond het er naar uit zien.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:29

haha ach ja, fijn is natuurlijk ook anders! Verloskundige die me meenam naar het ziekenhuis was blij geweest dat het de eerste was. Voor een 2e kindje hadden we het ziekenhuis allang niet meer gehaald. Zo snel ging het.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:30

@ Jeroen: je hebt het maar druk met al die beesten. Hoeveel hebben jullie er wel niet in totaal?
Ik heb ooit 1x de Ibop met Zetje gereden. Vond het echt super gaaf en leuk om te doen....

@ marijke: Ik krijg ook altijd de kriebels van die nare vallen. Als je nagaat hoe fout het zou KUNNEN gaan, zou je haast niet meer op het paard gaan zitten :+
Spring je zelf overigens niet (meer)? Afgezien van de blessure van je paard?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:31

d'r lopen er nu 6, 5 ervan van ons en die kunnen allemaal wat doen in principe, er komen (hopelijk) nog 2 gezonde veulens dit jaar, er gaan er 1 of 2 weg

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:33

Wil het wel weer proberen Mandy. Heb laatst wel al wat huppeltjes gemaakt. En misschien woensdag weer. Dat ligt eraan hoe hij morgen in de prive dressuur les loopt. Mocht hij zich nog wat vast houden dan spring ik woensdag niet in de les. Mocht hij morgen weer los laten dan huppel ik een paar keer mee. Maar deze week hield hij zich weer wat teveel vast. Hoewel hij vandaag weer heel los was. Effe morgen afwachten. Hester ziet altijd een heleboel meer dan ik kan voelen.

Ik heb zo'n 2 jaar geleden Geert zien vallen in een crossles met Ludger. Over een punt waar ik natuurlijk net bij stond te kijken... ik heb werkelijk gedacht ; Dit was het dan. Ludger viel zo hard op zijn nek en landde op Geert. Geert schreeuwde het uit en Lud kon niet overeind komen... toen heb ik gedacht Waarom crossen en springen wij! En daar ben ik zo onwijs van geschrokken want hun waren zo'n goed team, en crossten zo hoog. Als hun al zo naar vallen hoelang gaat het dan goed voordat ik als ''kneusje'' zo val. Dan heeft heel lang tijd nodig gehad voordat ik weer wou crossen. Maar met hulp vd cross instructeur ben ik er overheen gekomen om het toch weer te proberen maar vergeten doe ik het nooit!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:38

Jantien jeetje lekker snel super man!! :D fijn dat je weinig pijn hebt! ga even op hves kijken! :D
Mo had niet verwacht dat je was gegaan :o knap gereden hoor!!
Noor had ruzie met de pc! :(:) en moest stofzuigen :P
Heleen jammer dat je net niet winst had!
snoek had ook een vrije zondag :)
Evelien heeft een mooie 4 de plaats! netjes hoor!

Idd af en toe heb je jury's :=

Zal straks even kijken hoe de water stand is as vrijdag :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:45

Super Jantine dat het zo voorspoedig verliep en het bevallen zo meeviel. Niet afgeschrokken voor een volgende dus ;)

Wat ongelooflijk K ut voor Jan. Ben benieuwd wat ze er nog van kunnen maken en of hij weer op niveau kan crossen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:46

Ik hoop het ook voor hem, bovenarmbreuk is niet leuk :n

Ik was heel blij met Raimaer, bb foutloos en b een balk die mijn schuld was.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:47

Tientjeh: Dat is dan idd erg snel gegaan!
Heleen: Jammer dat je net geen winst had.
Evelien: Gefeliciteerd met je prijs

Ik ben net nog even op buitenrit geweest, had eigenlijk vanmorgen ook al gereden maar m'n stiefbroertje wou nog even met Yentil naar buiten dus ging ik maar eventjes mee. Was nog wel bijna van het paard gewaaid :+ Ze was wel heel erg braaf ondanks de harde wind :D
Laatst bijgewerkt door AntheaV op 06-02-11 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:47

Jantien mooi ventje hoor!! :D

We hebben niet echt laag water as vrijdag! maar goed zal er niet minder gezellig om worden..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:50

Vief, mocht je het zwart/roze jasje ooit eens in het donkerblauw/roze zien dan houd ik me aanbevolen. Denk maat 38, hang een beetje tussen 36 en 38 in....

Wat een vervelend verhaal van Jan, hopelijk valt het mee.

Mootje en Lielle, netjes gereden hoor.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:52

Fijn dat alles zo is meegevallen Jantine!
Marijke, dat zijn hele nare dingen om te zien (en mee te maken). Kan me voorstellen dat je niet meer durfde. Zulke gebeurtenissen zijn vreselijk, maar houden je wel alert en met beide benen op de grond! Spreek uit ervaring.
Voor Jan ook vreselijk KA UU TEE zeg! Hopelijk gaat alles voorspoedig en kan hij straks weer op niveau crossen.
Gefeliciteerd met je prijs Evelien.
Super van Raimaer Lielle! Ukkie niet gestart?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:57

Is echt verschrikkelijk Sim. Heb jij het ook gehad?