[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:18

Ah, helaas heeft het clubje een strikte leeftijdsgrens van 27 jaar. Over 1,5 jaar nieuwe ronde nieuwe kansen dus!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:21

je bent dus nog te jong?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:29

Yep. :j

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:32

floor01 schreef:
Billy: ik kan me voorstellen dat een studie moeilijk te combineren was met het paardenleven. Ik blijf echter nog steeds van mening dat de studie diergeneeskunde best prima te doen is, maar je hebt inderdaad wel bovengemiddeld aantal contacturen en moet veel lezen. Overigens heb ik het idee dat nu met de Bachelor/Master structuur het voor veel mensen prettiger leren is omdat ze nog maar 1 vak tegelijk hebben. Justin Maarse studeert trouwens ook diergeneeskunde (nu alweer 3e jaars volgens mij) en die rijdt ook nog volop mee in de wedstrijdsport, anders moet je hem eens benaderen?

Ik denk ook dat de nieuwe structuur een stuk beter bij mij zou passen, het lijkt mij een stuk overzichtelijker dan hoe het 'vroeger' was.
Sussie85 schreef:
Floor en Billy: mijn zusje heeft haar geneeskundestudie tot aan haar co-schappen ook goed kunnen combineren met de paarden. Maar nu ze co-schappen loopt is dat toch echt een ander verhaal. Dus Billy, ik ben het wel met Floor eens dat het zeker de eerste jaren best te combineren is met de paarden. Mits de paarden in de buurt van je studieplaats staan.

Ik heb het drie jaar geprobeerd maar voor mij was het dus helaas niet te doen. Ik ben dan ook niet op kamers gegaan maar reisde elke dag heen en weer. (eerst elke dag anderhalf uur heen en anderhlaf uur terug en daarna zelfs ruim twee uur enkele reis....)
En er zit natuurlijk een groot verschil tussen paardrijden en paardrijden, ik reed er mininmaal twee en begon toen net internationaal te rijden, wat dus ook gewoon veel tijd kost.
In Utrecht wonen zie ik helemaal niet zitten, daar werd ik echt doodongelukkig :o

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:41

anderhalf uur heen en terug is ook wel een eind reizen! En iedere dag twee paarden rijden met internationale ambitie is natuurlijk ook wat meer als gewoon basis rijden met 1 paard.

Moet er ook wel bijzeggen dat mijn zusje ook niet iedere dag reed.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:43

Ja dat kon ik dus echt niet loslaten :o

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:44

_lautje_ schreef:
Ben net gebeld door de mishandelaar van Challenge ;) :+ Of het nu goed ging en hij braaf was. had de reacties ook gelezen. :D

_O- heeft hij de dierenbescherming niet op zijn dak gehad ;)

Ben net bij EJ geweest om handschoentjes te kopen zodat ik in vervolg niet mijn hand ophaal aan de teugels. Helaas voor mijn portemonnee kwam ik ook thuis met een nieuw stel trainingslaarzen...

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:46

bvw schreef:
_lautje_ schreef:
Ben net gebeld door de mishandelaar van Challenge ;) :+ Of het nu goed ging en hij braaf was. had de reacties ook gelezen. :D

_O- heeft hij de dierenbescherming niet op zijn dak gehad ;)

Ben net bij EJ geweest om handschoentjes te kopen zodat ik in vervolg niet mijn hand ophaal aan de teugels. Helaas voor mijn portemonnee kwam ik ook thuis met een nieuw stel trainingslaarzen...

Ja Laura wat zei hij van alle ophef??

Lekker bvw, ze hebben daar best leuke laarzen voor leuk geld! daardoor ook echt te aantrekkelijk terwijl je ze eigenlijk micchien nog niet nodig hebt :o Iig fijn dat je voor je handschoentjes gelaagd bent! :P

Ik ga nu echt even rijden, doei!!!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:55

Wat moet je erover zeggen :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:56

Veel plezier Billy!

Laura: Moest Gert er niet om lachen dan? Wij hebben hier echt lol gehad om jouw topic! :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:58

Ja wel.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:17

Iemand een gouden tip tegen jetlag? Wil zo nog even rijden, maar het liefst duik ik mijn bedje in ;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:18

zo snel mogelijk weer in je oude ritme komen, dus idd gaan paardrijden.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:28

Daar was ik al bang voor! Als ik eenmaal bezig ben, zal het wel weer gaan hoop ik! (Had trouwens wel een beetje spierpijn van de 20 minuutjes van gister :o )

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:41

dan moet je helemaal even rijden, is ook goed voor de spiertjes ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:44

Goedenavond!
Ik ben net terug van stal :+ Wel een leuk dagje gehad. Nu even douchen en eten, en daarna weer terug.
Ik leer trouwens ook het beste 's ochtends. Ik ben echt geen avondmens, dus na 11-en neem ik echt niets meer op

Succes studiebollen met leren!
@ Sim, is Stief weg :oo? Sterkte, afscheid nemen is nooit leuk :(:)
@ TG, fijn dat T's been weer veel dunner is
@ Noor, lekkker appeltaart :9
@ Lautje, haha grappig dat Gert ook de reacties op Bokt had gezien :D
@ Sussie, leuk dat Weltsieger zo'n goede familie heeft!
@ Bvw, lekker geshopt dus :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:47

@ noor: en al lekker gereden? Meestal valt het wel mee als je er eenmaal op zit :j

@ billy: lastige keus hoor. Kan me voorstellen dat je niet naar Utrecht wil (zou ik ook niet willen :o) en de paarden op zij wilt zetten. Maar denk je dat het te doen is om steeds op en neer te reizen?

@ bianca: welke laarzen heb je gekocht?

K heb beide paardjes ff goed gereden. Wil eigenlijk nog naar Frits maar heb geen zin om nu nog een half uur in de auto te zitten (en weer een half uur terug).

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:48

Bvw: bankrekening is weer een stuk leger dus. Wat voor laarzen heb je gekocht?
Noor: veel plezier met rijden!
Billy: fijn gereden?
Snoek: fijn dat je een leuke dag hebt gehad!

Vandaag de laatste dingetjes afgerond van de dressuurwedstrijd van gisteren. Met degene die over de financieën gaat uitgezocht wie er nog moeten betalen en dus nog een rekening krijgen.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:50

rowo, waarom staat Frits niet bij de andere twee dan?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:50

Welke andere twee?? :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:57

Elke dag ander half uur reizen is inderdaad heel veel. Ik doe het nu ook, maar ik heb dan maar 1 paard om te rijden en geen internationale ambities. Maar je zou bijna richting Utrecht moeten gaan om zo’n zware studie goed te kunnen volgen, maar dan zit je met de paarden..
Wat ik trouwens wel belachelijk vind bij mij op school zit een tophockeyer.. Moet je raden hoeveel uur per week die traint? Nog niet eens de helft van wat ik per week aan mijn paard kwijt ben.. Nou, dan mag iedereen die paard rijdt ook wel zo’n topsportstatus. :+
Mooi dat je lekker gereden hebt Snoekiej!
Dat klinkt veelbelovend voor Weltsinger Sussie. :D
Succes met rijden Noor.

Net terug van Indoor Barneveld, gaaf parcours. Lastig, was haast niemand foutloos. Vriendin had 2 balken, heel netjes voor de 1e keer met jong ding. Hopelijk kan ik ook snel weer! Ging wel goed kriebelen.
Wou nog even leren, maar ken het voor mijn gevoel wel. Heb donderdag trouwens een afspraak staan bij handencentrum Utrecht, hopelijk kunnen die mij meer zekerheid geven. Kon niet eens hindernisbalk oppakken met mijn pols. :\

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:59

Ik zou lekker niets meer doen qua leren Sann. Je neemt waarsch toch weinog op nu. Wel onwijs balen van je pols zeg :\

En over die topsportstatus heb ik me al jaren verbaasd. Als ik sommigen hoor die eronder vallen :? Dan mag ik wel een 3 dubbele topsportmodus hebben.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 19:59

ik weet alweer hoe het zit volgens mij. Frits is het veulen en die staat in de opfok, toch?

Sannn: balen van je pols! Je mag mij altijd pb-en als je vragen hebt. Ben door schade en schande wijs geworden met mijn pols helaas.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:00

Sussie85 schreef:
ik weet alweer hoe het zit volgens mij. Frits is het veulen en die staat in de opfok, toch?

Jupz :j Frits is de zoon van Zetje! En ik ben al 3 weken niet wezen kijken, maar k heb ook altijd wat. Voel me nu al schuldig (ook al kom ik er wel 10x vaker dan de rest die er een veulen heeft staan).

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:05

Echt vervelend van je pols Sann! Hopelijk kunnen ze je inderdaad wat meer zekerheid geven, dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.
1,5 uur reizen is inderdaad wel heel erg veel. Ik vond van Breda naar Tilburg al een hel. :+ Ben dan ook absoluut geen student, ben heeeel blij dat ik daar vanaf ben. Paar dagen werken en de paarden vind ik helemaal super maar ik heb dan ook wel de ambitie om ooit internationaal te starten. Over een jaar of 10 als het zo doorgaat. }:0