[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:41

goede morgen iedereen!

Vandaag is de drentse, misschien kom ik nog wel even kijken!
Doe zelf eigenlijk nooit mee, kans maak ik toch niet, ga ik liever naar een concour waar mensen minder stressig rondlopen :P

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:04

Goedemorgen nog!
Ik heb alweer even 2 uurtjes gewerkt. Had beloofd dat ik vanmiddag op mijn oude stage zou helpen met allerlei extra activiteiten, dus ik kon ook niet naar de Drentse kampioenschappen. Vond het wel heel knullig om stage daarvoor af te zeggen, en ik denk ook altijd dat ik toch geen kans maak :P
Misschien volgend jaar, en dan een klasse hoger. De sgw in Nijeberkoop is ook het noordelijk kampioenschap, dat is toch veel leuker als je daar goed eindigd :P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:46

Ik vind de Overijsselse altijd leuk om te rijden.. in de hogere klassen heb ik er nog nooit gestart. (Vanaf Z) Vind toch leuk om te laten zien hoe je je paard voor mekaar hebt en hoe je daarmee staat tov anderen.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:37

Vanmorgen om 8 uur Wo buiten gezet, gauw doorgefietst naar de andere paarden, toen weer door naar het LUMC (geld terug halen :o ..), toen gauw de stad in voor Deet, zonnebrand etc 8-) en nu gauw eten en dan straks richting Renswoude.. Zo nog even in mijn kibini schieten.. Mijn broodrommel met 'Schijt aan Sonja' zit volgepakt :P .. ben laat thuis denk ik :) .

Succes wedstrijdgangers!! +:)+
Vief, werkse!! +:)+
Rowo, ik ben ook wel benieuwd hoe het is afgelopen met dat paard waar door het prikkeldraad was gegaan op wedstrijd..

Geniet van de mooie dag zou ik zeggen :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:15

Ik ga ook voor de SGW in Nijeberkoop! ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:49

@ lotte: paard leeft nog... mijn verenigingsinstructeur kent de ruiter en heeft het paard gereden. Verwondingen zijn ernstig en zal (waarsch) niet terug kunnen keren in de sport. Ze zal voor de fok gebruikt worden.
Moest een donders goed paard zijn geweest :\ ( niet dat het dat anders maakt maar goed).

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:10

Gelukkig leeft ze nog en kan ze hopelijk pijnvrij oud worden.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:20

Ik kom net bij het Ronostrand vandaan, echt heerlijk :D. Weer mooi bijgekleurd :D!
Nu even werken :P. M'n vader en buurman en de kerels zitten in het hooi := lekker zweten.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:22

Ik ben weer terug van de drentse...

Ik verkeer nog lichtelijk in shock ivm mijn punten. Paard liep een fijne proef net als altijd. Normaal score ik ruim 190 punten of 2 wp per proef. Nu 171 en 157 Op achterwaarts na ging alles goed.
Ik snap er helemaal niks van. Met het commentaar kon ik ook weinig.
Springen ging wel fijn. had wel 2 balken maar super tevreden was een moeilijk parcours.
Deze dag maar snel vergeten.

Op naar de noordelijke kampioenschappen SGW. De gewone kampioenschappen laat ik voorlopig lekker aan mij voorbij gaan.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:31

Jammer dat je punten zo tegenvielen. Ik ken het :=.
Ach gelukkig zijn de kampioenschappen niet ALLES ;). En zijn er ook nog gewoon leuke wedstrijden die gereden kunnen worden :).

Rowo: vind ik ook wel leuk indd. Ben een keer Fries Kampioengeweest bij de Z1 pony's. Was toen de enige combinatie in het Z1 die van beide jury's een wp had.. := Toen wel super blij natuurlijk :D!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 17:51

Goedenavond!
Ik heb vandaag springles gehad met Vorstin :) Ze sputtert nog wel tegen als ik iets moeilijks vraag en als ze het zat is, maar verder deed ze het braaf :)
Ze begint het al een beetje te snappen! Zondag lekker crosstraining in Baarle-Nassau :D

Welkom nieuwelingen!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:31

kimdepim schreef:
Jammer dat je punten zo tegenvielen. Ik ken het :=.
Ach gelukkig zijn de kampioenschappen niet ALLES ;). En zijn er ook nog gewoon leuke wedstrijden die gereden kunnen worden :).

Rowo: vind ik ook wel leuk indd. Ben een keer Fries Kampioengeweest bij de Z1 pony's. Was toen de enige combinatie in het Z1 die van beide jury's een wp had.. := Toen wel super blij natuurlijk :D!

Met C pony ben ik meerdere malen kampioen gweest, incl op de Nederlandse. Dat was echt mega gaaf.

@ caroline: snel weer vergeten die punten! T is 'maar' de drentse, er komen nog genoeg andere concoursen.

Ik heb net spul van het paard gepakt en ook de mijne vast. Dit weekend gaan we met de vereniging op kamp. Morgen vroeg eerst nog werken en dan kom ik na.. gelukkig neemt Malloesje Zoë al mee.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:35

Klopt het is maar een wedstrijd. wel frustrerend als je steeds goed scoort en nu baggerpunten krijgt terwijl paard gewoon goed liep.
Moet ook nog voor het team starten zaterdag maar of ik dat doe.... maar ff in overleg

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:38

Het is wel frappant dat je gewoon bij beide jury's laag haalt. Vergeleken met de rest zal het dus wel beduidend minder zijn gweest, hoe k lote dat ook is.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:44

ik heb het ook op video en zie niks bijzonders. Ze loopt net als altijd. Misschien wordt ik op andere wedstrijden overgewaardeerd. Er stonden meer combinaties die normaal 190+ lopen nu opeens op de lijst met 2x minder dan 170m. Heel vaag en teleurstellend. Volgende week weer lekker springen :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:45

Gewoon vergeten :D je doet er toch niets meer aan. Natuurlijk wel zuur dat het UITGEREKEND op de drentse moet gebeuren. Maar er zijn ergere dingen, niet waar?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:56

yep erg zuur maar ja. Volgend weekend weer volgend concours....
Eerst zaterdag ruig feestje in Zweeloo :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:06

Ik ga eerst een weekend op kamp (met rijvereniging) dan 3 dagen vrij en donderdag richting Rhodos. Kom ik donderdags terug en heb ik zaterdags al de Overijsselse := Ik kan dan alleen nog de vrijdag rijden... gaat leuk worden!

Veel plezier in Zweeloo!!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:17

Goede avond :)

Heb een lekker crosslesje gehad :) lekker technies, en smalletjes gereden :) moet toch nog wat aan me "rechte" lijnen werken :)

Ik ga lekker douce, en morgen werken, savond's me paardje wassen :) en vlechten

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:20

Zo Mandy, ook lekker druk gepland dus!
Caroline, jammer van de punten! Idd, snel vergeten. Genoeg andere leuke concoursen.
Kim, dus lekker naar het Rono geweest! Had ik vandaag ook wel heengewild, voor mij is het vlakbij ja. Had alleen andere verplichtingen vandaag. Vriendje vroeg of ik vanavond nog met hem heen wou te zwemmen daar, maar ik had les.

Les ging goed, paard en ik allebei flink aan het werk gezet! Was echt wel zweten met dit weer. Ben er ook achter gekomen dat Voodoo een allergische reactie krijgt van de daasspray. Na het sprayen krijgt hij in no-time grote vochtbulten. De laatste tijd heeft hij erg snel allergische reacties zeg! We moeten nu ook steeds het hooi/kuil helemaal nat maken, anders hoest hij heel erg. Nouja, we hebben er maar rekening mee te houden..

Morgen weer werken van 08.00 tot 16.00 uur.. hopelijk ben ik iets eerder vrij, maar dat moet ik eerst overleggen met mijn collega.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:21

@ rosalie: Zetje is er ook allergisch voor. Zij reageert heel heftig op BremseBremse.... heeft ze alles dik waar op gesprayd is. Van die Zzimply heeft ze het niet. Wel balen, maar goed is niet anders. Dan maar zonder!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:23

Goedenavond!

Ik heb net een heleboel kleren op bokt gezet. Heb 2 kledingkasten en ik moet nog mn bank gebruiken voor het opbergen (of opstapelen) van mn kleren. Dus nu wat kleren die ik niet meer draag op EA gezet.

Hebben jullie wel eens Cojosol gebruikt? Da spul werkt fantastisch. Beter dan elk ander middel tegen dazen/vliegen
Laatst bijgewerkt door _lautje_ op 06-08-09 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:23

Ik ga richting bed :wave:

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:24

@ mandy: Oke, dan is hij dus niet de enige. Wij gebruiken meestal Atex daasspray. Vorige jaren had hij er nooit last van... zal ook eens een andere proberen. Voodoo wordt wel vervelend onder het rijden als er telkens dazen aan hem zitten.
edit: PB: Atex werkt ook prima tegen de dazen. Ik wist alleen niet dat paarden zo anders op die verschillende merken kunnen reageren.
Laatst bijgewerkt door Rosalie123 op 06-08-09 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:25

peanutbutter schreef:
Hebben jullie wel eens Cojosol gebruikt? Da spul werkt fantastisch. Beter dan elk ander middel tegen dazen/vliegen

Als je paard eenmaal zweet werkt geen enkel middel meer, helemaal niet hier thuis. Hier zijn zoveel dazen, dat ze even goedom je heen zwermen en steken :@