[SGW] [HK]SGW-mutsen in de eindsprint naar de winterslaap(deel 5)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: [HK]SGW-mutsen in de eindsprint naar de winterslaap(deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 01:18

Dromen Ok, de uitslag van de verkiezingen is bekend, arme formateur...
Mn studie werk is af...
Mn oma zal vannacht overlijden...
Tijd om de dag maar af te sluiten. Ik ga douchen en lekker warm mn nestje in en zie morgen wel weer welk nieuw onheil er over de dag hangt... Doei!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 03:49

Sterkte Nickeltje!! Welterusten iedereen! Of voor de anderen alvast Goedemorgen!!! (hier is het tien uur....Haha!)

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 07:57

Goedemorgen Haha!

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 07:59

Eerste

Heel veel sterkte Nickeltje!!

Dat prestige zadel is zeker een spring? Alle dressuurzadels eerst bij mij melden voor ze verkocht worden Tong uitsteken

Pff rare verkiezingen hoor.. Rolleyes
Ben wel blij dat Bos iig niet gewonnen heeft

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 08:13

HA helemaal niet eerste Cool

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 08:26

Anne_ schreef:
Pff rare verkiezingen hoor.. Rolleyes
Ben wel blij dat Bos iig niet gewonnen heeft

Inderdaad!
Ga daar maar eens een gezellig coalitie van maken Clown

Maar goed, gelukkig niet helemaal een linkse overwinning, anders had ik bij RK op het eiland gaan wonen Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 09:19

Goeiesmorgens Doei!

Ik heb eigenlijk niet mee gekregen wat het nou geworden is bij de verkiezingen. CDA was wel weer de grootste of niet? Maar met wie vormen ze een coalitie?

Vanavond maar eens alles na lezen... nu geen zin Clown

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 09:21

Haha, ik zit al op het eiland godzijdank Haha!

Het eerste wat pvdd gaat doen is onverdoofde castratie bij biggetjes afschaffen.. Das iig niet SGW Tong uitsteken

Nou, ik zal naar mn college Doei!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 09:46

Toch vind ik het leuk voor Marijnissen. Hier in Nijmegen is de SP zelfs de grootste geworden.

en PvdD toch mooi 2 zetels Cool

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 09:49

Morgen.

Ik ben toch wezen stemmen gisteren. Heb VVD gestemd. Helaas heeft het niet geholpen want ze hebben toch te weinig zetels gekregen.
Ik ben er bang voor dat PvdA nu met CDA samen gaat. En als ze dan nog een heel klein links partijtje erbij doen hebben ze een meerderheid. Grrr!
Dat wordt dus emigreren!

Vieva; hebben ze hem al gevangen?

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 09:54

7e Haha! ( Zit meestal rond die tijd :p haha.. )

@Scum: Ik heb geen idee, ik weet wel dat ik extra goed oplet Ja.. maar zag gistere ook niemand bijna op straat lopen Lachen

En ik rijd op een nieuw dressuur zadel Haha! Ik reed eerst op een opmaat gemaakt Hulsebos zadel, nu rijd ik op een Passier zadel ( die is ook op maat gemaakt voor een ander paard op stal,maar de rijder rijd er niet mee want zijn kont past er niet goed in Tong uitsteken haha.. niet dat hij dik is Tong uitsteken ) En hij ligt perfect, de schoft heel vrij, echt mooi aan gesloten. En hij zit fantastisch!

Vanavond weer springles Haha! Go jij! Go jij! en direct stage Boos!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:12

Goedemorgen Lachen

Ik ga zo naar school. Had vanochtend heel erg koppijn en ik heb zo een Set. Dus mocht ik nog even blijven liggen van mijn ouders en dan toets maken.. Lachen

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:58

Haai..

Moest gisteravond even invallen met lesgeven, was grappig. Eerste les waren 6 overfanatieke meisjes van jaar of 9. Riepen ze weer met 6 tegelijk Juuuhuuufff...Haha!..haha.

Ik snap eerlijk gezegd nog steeds niet precies hoe dat gaat met die verkiezingen. Aantal zetels zijn bekend, wat moet er nog geformeerd worden dan? Blonde vraag misschien, maar politiek heeft me nooit veel geinteresseerd al volg ik het nu wel.

Sterkte Nickeltje!!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:44

Pina, er moet nog gekeken worden welke partijen nu uiteindelijk met elkaar gaan regeren. Zo zal de grootste partij, CDA, gaan proberen partners te zoeken waarmee het wil regeren. In principe moeten die met elkaar een meerderheid vormen, dus minimaal 75 zetels. Het CDA zou bijvoorbeeld met de VVD willen, maar dan hebben ze niet genoeg zetels.

Met het PvdA erbij heb je wel genoeg zetels, maar die zullen niet samen willen met de VVD. Dus het wordt een heel geharrewar, wie KAN en wie WIL met elkaar regeren. Komt het CDA er niet uit, dan zou de PvdA een coalitie kunnen proberen te vormen.

En als ze er echt niet uitkomen kunnen ze ook met een minderheidskabinet gaan regeren, dus met minder dan 75 zetels. dat is alleen niet wenselijk want dan kan de tweede kamer alles tegenhouden. Volgens mij....

Tenminste, zo denk ik dat het werkt Knipoog

Dit kan maanden gaan duren. In die tijd zal iemand aangewezen worden die gaat helpen bemiddelen. Maar eerst gaan ze vrijdag bij de koningin op bezoek Haha!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:57

miss_jumpy schreef:
Pina, er moet nog gekeken worden welke partijen nu uiteindelijk met elkaar gaan regeren. Zo zal de grootste partij, CDA, gaan proberen partners te zoeken waarmee het wil regeren. In principe moeten die met elkaar een meerderheid vormen, dus minimaal 75 zetels. Het CDA zou bijvoorbeeld met de VVD willen, maar dan hebben ze niet genoeg zetels.

Met het PvdA erbij heb je wel genoeg zetels, maar die zullen niet samen willen met de VVD. Dus het wordt een heel geharrewar, wie KAN en wie WIL met elkaar regeren. Komt het CDA er niet uit, dan zou de PvdA een coalitie kunnen proberen te vormen.

En als ze er echt niet uitkomen kunnen ze ook met een minderheidskabinet gaan regeren, dus met minder dan 75 zetels. dat is alleen niet wenselijk want dan kan de tweede kamer alles tegenhouden. Volgens mij....

Tenminste, zo denk ik dat het werkt Knipoog

Dit kan maanden gaan duren. In die tijd zal iemand aangewezen worden die gaat helpen bemiddelen. Maar eerst gaan ze vrijdag bij de koningin op bezoek Haha!

Wow, jij hebt goed opgelet bij staatsinrichting MJ! En volgens mij heb je nog gelijk ook! Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:00

en af en toe een discussie met collega's doet ook wonderen! Ik vind dit wel interessant allemaal. Tot dat alles geregeld is en er weer "gewoon" geregeerd wordt, dan volg ik het weer een jaar of 4 niet zo nauwkeurig Bloos

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:01

ik houd me ook niet echt bezig met de verkiezingen enz.
heb wel vvd gestemd maar idd heeft weinig geholpen

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:07

Wat een vvd'ers hier! (Ik ook hoor)
Paardenvolk hè, een echte elitesport... (was een keer een argument van de gemeente hier, waarom onze vereniging geen subsidie zou moeten krijgen Rolleyes )

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:13

Haha ja ik heb ook VVD gestemd! Met mij mijn zus, pa en ma ook! Haha!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:19

Komt volgens mij ook omdat hier veel mensen zijn die zelf of waarvan ouders een zelfstandige ondernemer zijn!

En VVD is, naast CDA, ook van oorsprong een "landbouwpartij". Een hoop onder ons hebben daar toch connecties mee.

Was voor mij wel de hoofdreden om CDA te stemmen, toch de meest boerenpartij! En de VVD wil de productschappen afschaffen, dan raak ik mijn werk kwijt dus om daar nou op te stemmen Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:19

Dat klopt helemaal MJ. Ik moet bekennen dat ik toch ook alleen VVD heb gestemd voor mijn eigen portemonnee Haha!

Oro is trouwens helemaal mooi kaal geworden. Hij was ontzettend lief. Ik had hem gewoon aan 1 ketting vast en hij stond met 1 been op rust. Af en toe keek hij heel lief om van: bazinnetje, gaat het allemaal nog wel goed?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:20

productschappen?

Ja mijn pa is natuurlijk altijd boer geweest dus volgens mij heeft die nog nooit iets anders gestemd.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:22

Scum schreef:
Dat klopt helemaal MJ. Ik moet bekennen dat ik toch ook alleen VVD heb gestemd voor mijn eigen portemonnee Haha!

Oro is trouwens helemaal mooi kaal geworden. Hij was ontzettend lief. Ik had hem gewoon aan 1 ketting vast en hij stond met 1 been op rust. Af en toe keek hij heel lief om van: bazinnetje, gaat het allemaal nog wel goed?

Ach Scum, klinkt misschien a-sociaal, maar alle mensen die het slechter hebben in nederland hebben ook een stem dus die kunnen een partij kiezen die voor hen opkomt. Ik kies juist voor een partij die opkomt voor mijn belangen. Mensen die het slechter hebben gaan ook geen partij stemmen zodat ik mijn huis kan aanhouden (hypotheekrente-aftrek), dus ik ga ook niet voor hun uitkering stemmen... Oh, nu knink ik wel erg aso, zo erg ben ik niet hoor, maar toch een beetje misschien Haha! Ik kijk in ieder geval vooral naar mijn eigen belangen en belangen van mijn familie.

Mooi dat Oro af is!!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:24

minnie_muis schreef:
productschappen?

Ja, ik werk bij de productschappen vee, vlees en eieren. Wat is je vader voor boer? Hij zal hoe dan ook aan een productschap heffingsgeld moeten afdragen, als jullie melkvee hebben zal hij vooral het Produsctschap Zuivel kennen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:27

Nou, ik ben het ook niet helemaal eens met de VVD - ivm het nieuwe zorgstelsel. Maar het was ook meer een strategische stem.

Moet je nog steeds weg daar? Of mag je nou blijven?