[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 23:14

't Is dat hé... Dat vallen op zich cava maar zo die ene zwakke plek. Nog keer op die plek en 't is gedaan hé. :s
Nu mag ik al zeker niet meer crossen. Als ik nog zou crossen is het maar voor de lol een occ'tje en enkel als Luxor dapper genoeg is en het echt graag doet. De reden dat ik begon te crossen was omdat Shuddy in de jumping mr gewoontjes was maar echt helemaal openbloeide in de cross. Steeds foutloos tot die ene stop... Echt stom dan de enigste stop dat Shuddy heeft gemaakt, dat het de laatste stop was. :s Mijn droom met hem was nationaal B-debuut. Maar helaas 't zal voor nooit meer zijn. ;(
De dromen dan maar vinden in de jumping. ;) Of als Luxor talent blijkt te hebben voor eventing + écht lol in heeft, laat ik hem uitbrengen door iemand anders. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 23:19

Wel jammer dat je niet meer mag crossen. En tegelijk begrijp ik het wel. Je kan met jumping ook fout vallen natuurlijk, je paard kan daar ook stoppen. Het feit dat bij jumping balken los liggen en bij cross niet, dat geeft veel mensen meer angst. Terwijl ik het ook al gruwelijk mis heb zien gaan in jumping en zelfs dressuur als eente struikelt.

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 23:24

Uiteraard. Maar paard voelt ook heel goed aan hoe ik me voel. In de crossen zal ik steeds met die val in m'n achterhoofd zitten. In Nokere nu ook direct flashbacks toen ik die ambulances zag staan. Want ja ik heb er zelf met spoed weg gevoerd op een eventingwedstrijd... Crosstrainingen voor de lol zie ik wel nog zitten, want sta dan onder begeleiding sprong per sprong. :) En die breuk is vooral gekomen door de snelheid. High impact ofzo? Sneeuwsporten nu ook risico... Terwijl ik graag ski en snowboard. Dus als ik weer op wintersport ga, het op een laag pitje houden. ;) 'k Ben bekend met zwarte pistes en off-track. Maar zou dat ook niet meer moeten riskeren. Ook al ist niet te vergelijken met eventing.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 23:28

'k Mag al blij genoeg zijn dat ik uberhaupt nog paard mag rijden, en nog een jong paard mag hebben. :) Al kennen m'n ouders wel niet zoveel van paarden. :P Maar bij problemen mag ik mijn springinstructeur inschakelen en ga ook lessen blijven volgen van hem. :) Hij zou mij ook nooit dat paard verkocht hebben aan mij moest hij het niet vertrouwen. Toen ik voor 't eerst weer begon te springen met Shuddy sinds het ongeval in de les, was hij heel zorgzaam. Af en toe vragen of het ging en heel rustig opbouwen. :) 2 weken na de eerste les ging ik normaal nog een les volgen maar ja toen moest Shuddy naar de kliniek en begon hij af te takelen en was het kwaad helaas geschied. Ah 'k mis die kerel soms zo. ;( Zo'n toppertje! Daarom ook wat zenuwachtig met Luxor, blijft toch spannend of dat we ook zo'n goed team kunnen worden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 23:31

Het enige wat ik echt mis, maar niet meer ga oppakken is motor rijden. Mijn vriend is daar ook radicaal tegen, die vindt dat niet erg. Ik vertrouw Icaro genoeg om dat op te vangen in een parcours, maar ik vertrouw dat been niet genoeg om zo'n voertuig te besturen. Met de auto rijden lukt wel perfect gelukkig.

Het belangrijkste is dat we gewoon blijven genieten van onze sport en deze machtige discipline. Is het niet als ruiter, dan wel als groom of als toeschouwer.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 23:35

Uhu tis dat! Na Luxor ook geen ander paard meer. :) Dan idd liever als groom, supporter, ...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 23:36

'k Had dat altijd gezegd, ik wil ooit eens met een jong paard beginnen. Om zo eens van 0 te beginnen en apetrots zijn met wat ik bereik. Met vallen en opstaan nu al hehe. ;) Met Shuddy ook veel bereikt hoor! Maar met jong paard is dat lijk nog anders, Luxor heeft geen zware geschiedenis zoals bij Shuddy. En je hebt dan zelf echt de knopjes op gezet. Ik heb mijn kans nu. Momenteel al geen behoefte om daarna met nog eentje te beginnen. Hij is bijna 5, dus hopelijk kan ie nog heel lang mee! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 07:24

Als de mijne 20 wordt, dan ben ik er 44. Niet echt de leeftijd om nog met een hele jonge te beginnen. Alhoewel, een Icaro 2 van karakter zou wel prima gaan. Maar ik heb de 2 shetjes en Tibor ook nog en ze zijn allemaal ongeveer even oud. Heb al gezegd, er komt geen meer bij, deze bende is groot genoeg.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 08:34

Wat gaan jullie snel!! Ik kan niet meer volgen.

Sofiehavan: ik weet natuurlijk wie je bent. ;) zit je nog bij Merelbeke? Als je wil, wil ik je wel in de gaten houden op de lrv crossen. Of helpen met inspringen als dat lukt. Ik ga normaal Merksplas, Zonnebeke en Mol doen. Er zit telkens 1 weekend tussen op die manier en dat vind ik wel fijn. Ferro heeft al heel wat wedstrijden gelopen dus dat is genoeg :) ik ga ook maar met 1 paard naar de crossen dus ik heb tijd.

@hanne: ja schrik is niet leuk he. Maar laat je niet forceren door andere mensen. ;)

Ga een andere keer wat beter reageren op de rest. Nu aan het werk

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:32

Lees later bij, al die lange teksten :P.

Dikke proficiat Antonius!

Hier ook een topweekend, twee maal tweede en Z gewonnen! Ben wel kapot nu haha, kben da duidelijk niet meer gewoon drie paarden op cross groomen :+.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:59

Seg, iets anders: ik ging nu niet mee rijden, maar Theux is nu ook al afgelast zie ik op equibel? Iemand die daar de reden van weet?

Ik heb me net ingeschreven voor de M in Westdorpe!

Proficiat voor S, PP! Vond de prijzen bij mijn voor Lo wel echt tegenvallen trouwens... Weet niet of het bij S de moeite was in vergelijking met andere jaren?

Sofie: zo weinig rijden vind ik dan wel net gevaar opzoeken :o Als je dan een paard hebt dat graag crosst, blijft die maar doorgaan, ook al is het lijf al 'op' onderweg in de cross, en een paard dat moe is, maakt fouten... Zeker als je al wat schrik hebt, zou ik mij dat niet riskeren.
Net als crossen met ijzers maar zonder vijzen, dan nog liever blootvoets.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:09

Hij heeft heel veel prijzengeld, dacht 1000 euro voor de Z, 2de plek in het B. Zal ook wel nie slecht zijn en in de J had hij ook nog veel. En van natura weet ik niet echt, een emmer en een zak met dingen in maar geen idee wat. En dan nog schoenen van ridersv.ille en zo een pad van Kentuc.ky dacht ik. Dus wel mooie prijzen :J.

Geen idee van theux!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:43

Antonius!!! goed gedaan, proficiat!!!

wat??? Theux afgelast??? gadsammepielekes, heb me net ingeschreven

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 11:00

nja, lees ik toch op equibel.be, de site waarlangs wij Belgjes moeten inschrijven...

En bedankt!

PP: dat is inderdaad de moeite. Bij mij zak eten van lannoo, emmer van cavalor met kilo eten in en dan nog een zak met pot supplement in en €50... Is maar een open reeks maar toch... Alé, ben al blij met €50, normaal is het niets, maar qua naturaprijzen vond ik het daar andere jaren precies toch wa meer.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 11:23

Florence, nee ik ben terug naar Zaffelare gegaan. K heb daar meer aansluiting bij de leden :) meer jonge mensen etc ;) niets persoonlijks, maar ik miste mijn vrienden daar.
Voor de eventings heb ik nu ook maar 1tje meer, dus dat gaat ook wel schelen denk ik. Bedankt in elk geval!

Antonius, cross LRV B dat is gelijk 80cm ofzo :') allé, ik heb nooit t gevoel dat die daar "moe" van zijn ofzo. Daarvoor hebben ze basisconditie en vermogen genoeg.
En cross is niet echt 't probleem eigenlijk, ik ben belachelijk bang op jumping. Voor de cross vaak gezonde zenuwen maar nooit angst, op jumping altijd schrik :P of 't nu 90 of 50 is :')
Evita had altijd ijzers met vijsgaten, maar ik kon de vijzen nooit zetten. Dat beest is geschift.
Dus reed ik zonder of met 1 of 2 (afhankelijk waar ik er een in kreeg ;) ) Nu dus blootsvoets :)

PP dikke proficiat! :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 12:28

Proficiat Anthonius & Florence met jullie prestaties!
Mila, er waren ook wel super veel fouten op die hindernis he ! Maar als hij voor de rest wel alles goed aanpakte, is dat toch zeker een top rondje.
De M & Z stond zeker dik en technisch op! Hoorde dat ze er ook veel “commentaar” op kregen terwijl ik het net een hele mooie cross vond. Zeker genoeg uitdaging, maar niets wat onoverkomelijk was.
Welkom terug Sofie! Welke crossen wil je doen ? Hoe komt dat je beperkt zijt in uw rijbewijs? Want ik heb mijn trailer ook gedaan met automatic en mag wel met schakel rijden. Ik had mijn rijbewijs op mijn 18de, 6 maanden nadat ik mijn gewoon rijbewijs had… Dus had helemaal nog niet zoveel ervaring.
Varekej: Voor de A in de lrv heb je opzich geen training nodig zolang er een stuur en een rem op zit :P De jumping is 60/70 en de cross is ook heel laag, kunnen ze zo goed over stappen. Dus ik zou het er op wagen, zelfs met wat minder training! Je mag toch sowieso uitrijden zelfs met 300 weigeringen
Angst is iets raars.. Heb het ook gehad en soms nog als ik vind dat iet wel heel erg breed staat… Maar het beste is doen en u proberen er overheen te zetten.
Ook PP proficiat met de prestaties!
Madelene: De nationale is afgelast, de andere gaat wel nog door. Maar geen idee waarom deze is afgelast.

Ondanks mijn springen heb ik wel een leuk weekend gehad. Na een uurtje balen was ik er wel weer over. oliebol happens, op naar de jumpings.
Ik vond het wel een hele mooie , goed gebouwd cross. Had wel pijn aan het hart omdat ik niet kon starten toen ik ging verkennen met Sarah. Toch wel veruit een van de mooiste van België. Vond de M & Z zwaar opstaan. Is ook enorm veel gebeurd in de cross. Denk dat bijna de helft ofso een weigering had. Sarah was in het BK nog 5de met 1 stop en mega veel tijd. En met de andere is ze van heel ver vanachter naar een 9de plaats gegaan.
Vond wel dat de jury’s van de cross soms echt slecht waren… Die zaten soms aan de verkeerde kant. Bij die voorlaatste combinaite met de punt, zaten ze aan de andere kant van waar de punt was, dus ze konden onmogelijk zien of ze die wel gesprongen hadden of als de vlag af was zagen ze ook niet. Heb toch 3 combinaties gezien, die de vlag afsprongen en waar de jury niets deed en 2 hebben daardoor zonder vlag gesprongen en de andere heeft iemand van het publiek terug gezet.
Ik was wel blij dat ik gisteren in men bed lag. Amai mijn benen! Zo ver van de aankomst naar de parking om te wandelen. Zeker met Sarah haar Z paarden, die zijn zoo groot dat als ik 2 stappen zet, zij er ma 1ne zetten..

Die score van HD in het M.. Amai zeg! Die proef wil ik wel eens zien om te weten wat ze willen zien
Laatst bijgewerkt door Daaphh op 08-08-16 12:40, in het totaal 2 keer bewerkt

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 12:39

welkom sofie: ik denk dat ik je topic van je veulen een beetje gevolgd heb :) precies ook wel niet de makkelijkste merrie :)

daph: wij zijn zeker tevreden. hij had gewoon niet goed aangereden en paard is er zo langs gegaan maar dan terug aangereden en geen probleem dan :) denk dat het ook de ervaring is. het is ook maar hun 4de M cross :) hij is ook nog met 1 stop en veel tijd 5 plaatsen opgeschoven :)

ik heb Sarah met een zeer grote schimmel gezien aan het water amai! wat een paard! mensen waar we bijstonden zeiden ook dat het een paard is met heel veel kwaliteit en een zeer goede galop!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 12:41

Jaa Das den ito! Zo ne grote maar zo een vriendelijk paard! In de cross is hij echt fanatisch, heeft alles rechtdoor genomen en was nog ruim binnen tijd. Ik denk als hij 1 galoppas zet, dan heeft blits er 2 gedaan. Alleen in de jumping is hij soms wat slordig.. Dressuur liep hij heel goed, maar heeft geen punten gekregen.. Was een van haar beste proeven denk ik

Vind wel het niveau verschillen tussen de crossen soms te groot... Als je bekijkt naar het niveau van de L nu en dan naar die van Ciney.. Das wel een immens verschil

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 12:44

Daaphh, dat is nu denk ik veranderd, ik weet niet hoe oud je bent, maar bij mij is het ondertussen al 9 jaar geleden dat ik mijn BE gehaald heb en op mijn rijbewijs BE zit dus een beperking. Ik mag enkel automatic rijden met de BE, terwijl mijn B wel gewoon "volwaardig" rijbewijs is. Maar ja, eigenlijk ben ik toch nooit van plan om een handgeschakelde jeep te kopen om voor de trailer te zetten dus op zich maakt het niet uit.

Gelukkig kon je je nog snel over je teleurstelling zetten. 4 jaar geleden reed ik ook mee in Nokere en nog steeds prikt het als die wedstrijd komt. Ik ken trouwens de kleinzoon van de Baron (die ondertussen overleden is) waardoor ik normaal elk jaar regel dat ik de maandag na de cross nog eens kan gaan oefenen. Nu met Evita uit conditie en Bou aan de voet, doe ik het niet, maar anders is dat wel altijd heel leuk en leerzaam.

Mottig van de jury's zeg, ik zou dat als ruiter niet appreciëren als het vlagje niet terug staat aan de punt. Dat vind ik meteen toch weer een pak moeilijker om te springen. Ik vind een zware cross op zich niet zo erg, soms is't echt jammer dat de dressuur zo hard doorweegt. Niet dat ze daarom de cross gevaarlijker moeten maken, maar misschien wel wat technischer?

Bweikes, k zit farmacologie te studeren. Een van de laatste vakken die ik nog moet afleggen om weer op 't modeltraject te zitten. Studeren in de vakantie is niet fijn. In't 2e heb ik 30 vd 60 studiepunten niet gehaald omdat ik bevallen ben eind mei (en dus niets gedaan heb in juni en augustus). Daardoor heb ik in't 3e 75 studiepunten opgenomen (en gehaald) en in't 4e ook. Daarvan heb ik de eerste 60 tijdens 't jaar gedaan en de overige 15 doorgeschoven naar 2e zit. Dus ja, nu nog effe die 15 afleggen en dan éindelijk weer in't modeltraject. Zijn zware jaren geweest maar k wou absoluut de studie-achterstand wegwerken. K ga zooo blij zijn als'k eindelijk afgestudeerd ben :P

Mila, mooie prestatie dan ook in het M :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 12:47

Wel heel knap van je studie hoor Sofie! Denk niet dat dit er veel je nadoen!
Ik ben nu 22, dus dat is 3 jaar geleden waar ik van spreek :)

wel super dat je nog kan gaan oefenen normaal! Heb je geen foto van je kleine man! Heb toen je topic gevolgd, ben benieuwd hoe hij er nu uitziet!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 12:52

Afbeelding
Afbeelding

Dit was hij daarnet. Foto's genomen omdat'k ontzettend baal van't feit dat hij zo'n stekelharige vlek krijgt :P
En dan nog op zijn "lelijke" (lees: met veel wit) kant ;)
Maar 't is wel een leuke vind ik, ben er tevreden mee, ondanks dat het kleur me wat te wit is :P
Hij is leuk gebouwd en beweegt best goed.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 12:55

Daaphh schreef:
Wel heel knap van je studie hoor Sofie! Denk niet dat dit er veel je nadoen!

;) dank je :) Er zijn niet veel zaken waar ik echt trots op ben, maar dit is iets waar ik heel heel trots op ben :+
Zeker omdat ik verre van "slim" of "intelligent" ben en daarmee bewijs: "waar een wil is, is een weg" :o
En nu ga ik stoppen met mezelf de hemel in te prijzen :') hahaha!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 12:59

Ik vind hem knap hoor! Ziet er toch al een grote uit of niet?

Ik denk dat het witte nog wel meevalt wanneer hij een zadel op heeft! En wees vooral blij voor geen witte staart! Blits heeft ook een zwarte staart! daar ben ik heel dankbaar om .

Er kwam iemand na de dressuur van Sarah naar me toen, Daphne waar haalt gij toch maar altijd die knappe paarden. En het bleek echt of die vrouw me kende. Maar ik heb echt totaal geen idee wie het is... Anthonius, ik denk dat jij ook met haar hebt gepraat gij stond toen bij het springparcours, twas een vrouw met man en kind ( denk ik ) en 2 kleine hondjes.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:08

T is inderdaad een grote. Maar ik ben ook 1m75 dus mag best een grote jongen worden :)
En idd eens het zadel erop zal liggen zal hij veel minder wit tonen denk ik.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:23

dat was ook mijn dilemma naar hengsten keuze. ik vind een bonte altijd wel leuk maar ik zie ook niet zo graag dat ze veel wit hebben. vandaar dat ik toch maar voor een andere hengst gekozen heb :)

het is inderdaad een erg impressionant paard :o zo een krachte galop. kwas er wel van onder de indruk :)