[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 12:42

Ik wil foto's :D Dikke proficiat alweer Antonius!

florence123

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:44

Proficiat Antionius!! Ga maar terug naar de M! De L is peanuts voor jullie :D

Hier een 2de plaats in M2, heel tevreden want colo heeft pas 3x gewerkt na 3 weken rust. Ook Ferro ging voor de 2de plaats in L2 :D springen ging wat minder met ferro, afstanden waren niet zo goed vandaag.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:17

Hier een langsloper op een technische combinatie maar eigenlijk best te vreden van onze vozzie. Hij sprong met een zeer goed gevoel maar kwam een beetje verkeerd op de lijn en had zo een langs loper.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:36

Merci dames :D

florence123 schreef:

Ik weet dat we dat kunnen, alleen was ik vandaag voor de 1e keer sinds mijn val eigenlijk niet zenuwachtig. Beetje kriebels maar echt geen stress. En dat was wel mijn doel alvorens terug M te starten.
Nu nog westdorpe M maar dat is Ndl dus een dikke L, dan Deurle Lo en als het weer wat mooi blijft, zou ik van de lrv Merksplas nog eens M starten om het jaar af te sluiten.

Mila: ik heb Stijn aan het water gezien, dat zag er heel netjes en easy uit!
Was de langsloper achteraan op het terrein die combi van tafel met Haagse erachter? Voor L was dat 14... daar heb ik wel wat fouten gehoord...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:38

Dat hoogste trapje staat u wel Antonius :D

Ben intussen thuis van weide afspannen, amper een lengte kunnen doen omdat de batterij van de boormachine leeg was.
En wat doen we dan? Livestream eventing dressuur kijken. Donckers moet nu :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:44

En en en en???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:48

voorlopig gedeelde 4e plek met 42 strafpunten :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:49

Mooie start!!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:54

florence123 schreef:

Hier een 2de plaats in M2, heel tevreden want colo heeft pas 3x gewerkt na 3 weken rust. Ook Ferro ging voor de 2de plaats in L2 :D springen ging wat minder met ferro, afstanden waren niet zo goed vandaag.

Proficiat trouwens nog met je 2e plaatsen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:55

Vruchtbaar topic met al die prijsruiters hier :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:58

Al had ik van Karin gehoord dat ze liefst 40 of minder had. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:02

Fox-Pitt heeft 37 dacht ik, dan nog iemand 37,60 en de rest kan ik niet oproepen via de app voorlopig.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:03

Proficiat allemaal :-)

Was idd op de 14b dat hij een langsloper had. Kwam niet in de goede lijn maar denk dat dat vooral de ervaring zal zijn.
wat vond jij van de M antonius?
Ik vond hem wel echt zwaar en technisch. Wij zijn erg blij met het resultaat. Veilig aangekomen zonder verwondingen das voor ons het belangrijkste.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:18

Heb niet alles gezien van de M, enkel de sprongen waar L ook moest passeren. Vond het idd dik staan. Voor L vond ik 3 sprongen (5a,7 en 14a) ook te hoog en breed gebouwd. Snap niet zo goed waarom ze zo overdreven moet bouwen. Als ze echt een wedstrijd willen waar de cross beslissend is, zouden ze beter wat variatie in hun sprongen steken. Zat geen afsprong of put in voor L, zou dat liever zien dan te overbouwen.

In het rijden voor mij was 14ab ook de moeilijkste. Heb eens HO moeten roepen na de a om op tijd te kunnen sturen. A zo een grote bak, moet je toch wat galop houden en dan bochtje naar da klein haagje... Was ne moeilijke!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:20

Kunnen we geen les bij u beginnen boeken Antonius :D

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:23

Ik kom ook even binnen vallen :)

Wauw, Antonius, dikke proficiat, het is je ongelooflijk gegund! :D

Ook de anderen, proficiat met de wedstrijd resultaten dit weekend! *\o/*
Wel jammer Daaphh dat het voor jullie zo vroeg voorbij was -O-

Ik kom hier binnenvallen omdat ik na dik anderhalf jaar opnieuw de eventings wil aanvangen vanaf oktober.
Bou is dan oud genoeg om alleen te laten en Evita kan weer rustig opbouwen.
Dus effe de vraag, wie van jullie gaat er dit najaar de LRV crossen rijden?
Ik zou er zoveel mogelijk willen rijden, al gaat dat willen zeggen dat ik vaak alleen de baan op zal moeten.
Maar ik zie het wel zitten :) Hopelijk Evita ook.
Na de val van Antonius ben ik (dwaas genoeg) nu zelf ook erg bang om te vallen.
Dus alles op't gemakje. Bedoeling is om B'tjes te rijden, maar ergens heb ik nog steeds de ambitie om met Evita ook ooit L te kunnen rijden (reed ik met Diablo - verkocht in april 2015).
Nu kindje wat ouder is en de studie weer in't modeltraject zit, hoop ik wat meer tijd te hebben :)

Dus als jullie het niet erg vinden, volg ik weer (als me dat lukt!).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:44

Welkom terug :D Hoe doet Qui-que-bou het intussen nog? Al een flink ventje vermoed ik?

Ik twijfel of ik dit najaar eventings zou starten, en dat is dan in de A. Ik heb tijdelijk geen transport meer, de bodem van de camionette is eind juni verzakt en de kosten/moeite heb ik er niet meer voor over. Intussen heb ik een jeep aangeschaft die een tweepaards mag trekken en een trailer besteld. Die wordt eind september geleverd (ongeveer 6 weken levertijd) en ik kan mijn BE-examen pas op 4 oktober doen. Voor mij dus een wedstrijdloze zomer, maar ook een zomer zonder springles of crossles. Icaro is een ijzer kwijt en ik krijg niet echt reactie van de smid, dus momenteel zitten zelfs buitenritten voor conditie er niet in -O- En ik heb geen flauw benul of ik dat allemaal nog wel in orde ga krijgen tegen dan.

Ik heb geen idee van waar je bent (geheugen is een zeef) maar indien in de buurt, wil ik net zoals bij Antonius wel mee als groom indien nodig :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:56

Haaai Sofie! Wanneer ga je je veulen spenen? Veulen is nu al een maand of 4 zeker?
Ik kan je eigenlijk maar 1 tip geven als je 'schrik' hebt: blijf in een simpele reeks tot je echt het gevoel hebt dat het te simpel wordt, dat je voor de start niet echt zenuwen hebt en je niet echt uitdaging meer ziet. Als je dan overgaat, dan ga je echt wel vertrouwen genoeg hebben.

Als het niet teveel regent (is al oktober en ik rij niet meer op slechte grond na mijn val in marchin) wil ik nog de lrv in Merksplas mee rijden, vind ik wel een leuke cross en niet te dik staan om evt terug eens M te starten.

Varekaj: Sofie woont stukje dichter dan mij :j
En ik ben sinds een maand of 2 opnieuw iemand aan het lesgeven na 2 jaar geen les meer te hebben gegeven. Wel leuk omdat het een vriendin is. Als je een crossles (ale of iets anders wil) geef je maar een gil!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:03

Oeh dat ga ik onthouden Antonius :D Eens ik weer kan rondkarren ga ik mezelf een gigantische schop onder mijn kont geven om terug te gaan springen en crossles volgen. De mijne staat eerlijk gezegd de laatste weken meer lui en in vakantiemodus te wezen dan wat anders.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:08

Lief, Varekaj! :) Ik ben van Melle.
In principe gaat mijn vriend mee op eventing, maar k vind dat nogal zielig om hem er altijd voor op te trommelen. Eigenlijk vind ik het op zich niet zo erg om alleen te gaan, 't is alleen stom als er ter plaatste iets gebeurt (en ik val echt vaak :+ := ) dat er me dan niemand kan helpen :+

Met Bou gaat het goed, inderdaad flinke kerel ondertussen. Zaterdag mag ie nog eens mee naar de keuring in kruishoutem. Leert ie volgens mij wel veel van.
Ik ga hem trouwens niet "speciaal" spenen. Evita is heel vervelend naar hem en hij mocht al van bij het begin amper bij haar lopen. Hij loopt dus meestal mee met de vosse merrie. Wel vervelend als ik hem nodig heb, want dan is het beetje gokken welke merrie ik moet nemen om hem mee te krijgen :')
Dus ik zie het aan, als hij in't voorjaar nog zuigt, neem ik hem weg, maar k heb er goede hoop op dat Evita hem wel zelf zal weg jagen (is trouwens ook het advies van de buurvrouw die het beetje in de gaten houdt ;) ).
In elk geval, Evita heeft geen last van hem. Ben alleen beetje behoedzaam voor de "druk" die de uier zou hebben na een dag eventing aangezien ik niet mag/kan melken aan haar. Maar ja, hij drinkt niet zoveel mee dus denk dat dat wel meevalt.

Wel serieuze pech precies? Dat rijbewijs hoeft niet lang te duren. Ben je wat een goede chauffeur? Ik was echt een slechte chauffeur en haalde mijn BE pas na de 2e poging. Maar dat was ook zo'n gedoe de eerste keer, dat was met de rijschool en ik blijf ervan overtuigd dat de rijschool met het examencentrum onder 1 hoedje speelde want ik was echt onterecht gebuisd. En op die manier kon het examencentrum mij een nieuwe examendatum geven... maar pas 1,5 maand later. Maar iedereen weet dat als je 1,5 maand wacht/ niet oefent, het moeilijk wordt hé, dus was ik "verplicht" om bijkomende lessen te nemen bij de rijschool... kassa kassa..
Dus het dan maar over een totaal andere boeg gegooid en 't examen afgelegd met onze eigen combi, op die manier kon ik thuis massa's oefenen. Maar nadeel: mijn jeep is automatisch, dus mijn rijbewijs is "beperkt" tot automatic. Nu ja... eigenlijk maakt dat niet uit natuurlijk :P
In elk geval veel succes met 't examen, komt vast wel goed +:)+

Verder staat Evita nog steeds niet in conditie, dus ik heb ook al een hele zomer geen lessen/crossen/ laat staan veel gereden. Voor een B-cross (en zelf L) vind ik de basis-weide conditie eigenlijk meer dan genoeg :+
2 seizoenen terug had ik Evita in B en Diablo in L en reed ik soms een hele week niet, allé, t is te zeggen, ik reed enkel de zondag op wedstrijd :o en die beesten liepen steeds goed :P Ik had gewoon geen tijd. Nu dat zal wel niet ideaal zijn natuurlijk, maar volgens mij ook niet zo'n drama. Ik pushte hen ook niet tot 't einde ofzo en verwachtte dan ook geen speciale prestaties. Braaf zijn was en is voor mij al meer dan genoeg :)

Nu is het voor mij ook gewoon om te weten of ik het allemaal nog wel wil. De laatste maanden ontzettend 't gevoel gehad dat dat paardengedoe niet meer hoefde. Ik vind de tijd, moed en goesting niet meer om er mij echt achter te zetten en te rijden. K heb precies altijd wel iets anders te doen. Uiteraard is dat bullshit. Maar ik heb nu 5 paarden/pony's staan, dus als mijn interesse er echt niet meer is, dan wordt het tijd om daar rond beslissingen te maken. Dan hoef ik Bou ook niet aan te houden. Dus nu wil ik het nog eens proberen. Misschien is het wel allemaal gewoon omdat ik uit routine ben, kindje, zware jaren op school. Dat is nu allemaal beetje achter de rug, dus nieuwe kans...

Qua ijzers, sja, ik ben sinds oktober naar blote voeten gegaan. Evita laat zich niet beslaan zonder verdoving (maar bon, ze laat zich momenteel ook niet bekappen hoor :roll: ) dus wij doen het ook rustig aan op straat etc. Die voeten dat heeft toch minstens een jaar nodig om beetje sterk te worden. Ik heb een smid die van voorbij Mechelen komt (naar't Gentse) en anatomisch-natuurlijke bekapt. Maar ik ga eens kijken om eventueel zelf tussentijds wat te vijlen aan Evita aangezien ik de enige ben die (soms) haar achterbenen kan nemen.

Oeh, Antonius dat ga ik ook onthouden van die crosslessen en merci voor de tip ivm de angst.
In principe loopt ze zonder probleem B rond, 't laatste seizoen (dus 2014-2015) was ze naar mijn idee zeker L-klaar. Ze heeft toen ook een heel seizoen foutloos B gelopen en stond altijd bij de eerste 5 :) dus k zou nu gewoon weer B-starten, minstens een seizoen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:38

Ook geen makkelijke die merrie van u.

Blootsvoets is met Icaro geen optie. Zijn hoefwand verdund, hij loopt snel gevoelig op kiezels of grint en dat ligt hier vaak op de zandpaden en hij schraapt graag. Vreselijke combinatie bij een paard met traag groeiende hoeven. Om die reden staat hij altijd vierkant op ijzers.

Normaal had ik deze maand al examen maar mijn collega had net dan verlof gepakt. Dit was eerstvolgende vrije plek in hun agenda. Ik heb geen idee of ik een goeie chauffeur ben, rij toch na 11 jaar nog altijd ongevalvrij rond... ben wel met de jeep meer bewust van wat ik doe, dat wel. Met Icaro op de camionette had ik een camera in de laadbak die ik altijd in het oog hield. Als de trailer er is wil ik die wel opnieuw installeren.
Examen zal vooral te zien zijn hoeveel stress ik heb. Ben op dat vlak rampzalig onzeker.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:42

Ik begrijp dat van het vertrouwen. :j Shuddy kende ik echt al door en door. Als ik van hem viel was 't niet zo van schrik hebben. 'k Wist perfect waarom hij 't deed en of hij het nog zou doen.
Bij Luxor 2 keer getest, vlekkeloos. 1e keer met zadelpasser op stal ook. Dag erna weer gereden en hij heeft mij in lelijke bok eraf gegooid. Vrolijkheid of verschoten 'k weet niet zo goed... Maarja 't is gebeurd en het vertrouwen heeft toch wel een goeien deuk gehad. Heb zelfs zitten wenen achteraf omdat ik het echt niet meer zag zitten. Maarja met m'n enkel... 'k Was bang geworden.
Nu rij ik weer maar nog geen galop, want 't was in galop gebeurd. Maar stap per stap gaan we er wel geraken. ;) Op mijn tempo, zolang ik me goed voel en idd de volgende stap als ik me er klaar voor voel.

Hier Luxor blootsvoets omdat het zo lukt voorlopig en toch niet mag crossen van m'n ouders dus ijzers en vijsgaten zullen al sowieso niet meer nodig zijn. ;)

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:47

Stress is inderdaad een killer hé :=
Ik haalde mijn BE op mijn 19e, dus reed eigenlijk nog niet zolang met de auto.
En zo'n camera is wel een goed idee :j

En ik kon bij Evita toch geen vijzen zetten in haar ijzers, omdat ze zo irritant/gevaarlijk is met de benen. Dan lijkt het mij dat ze meer grip hebben blootsvoets dan op ijzers zonder vijzen...

Hanne, gelijk dat je het rustig doet. Angst is een lelijk beestje he.
Voor mezelf heb ik nooit echt schrik, maar er is veel veranderd met mama te worden. Ik ben niet meer "onmisbaar" nu, heb verantwoordelijkheden tov mijn dochtertje. En 't kan iedereen overkomen etc, maar toch... ik ben wel voorzichtiger geworden.
En Evita is daarbij gewoon "wacko" allé, ik kan niet zeggen van ze deed het daarom of daarom :P die doet gewoon maar wat, (schijnbaar) zonder reden gewoon omdat ze er die bepaalde dag geen zin in heeft ofzo. Dus vervelend om in te schatten :P die kan een hele cross foutloos rond lopen om dan in't inrijden van de jumping bruusk te weigeren voor een kruisje van 40cm :') en ja dan lig ik er 90% van de tijd af :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 22:53

Uhu! 't Is maar omdat Luxor echt een heel tof karakter heeft dat ik 't nog zie zitten. Moest het een stom karakter zijn, was 't bye bye paard. 't Risico zou dan te groot zijn voor mijn enkel.
En ook zeker met Shuddy vroeger, 't heeft heel lang geduurd eer dat 't goe ging. Dus sowieso die tijd geef ik Luxor de kans! ;)
Maar moest later blijken dat hij ondanks dat hij lief is, toch onvoorspelbaar uit de hoek komt, dat ik het risico ook niet meer neem hoor... Al hoop ik van niet!! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 23:04

Al is mijn bekkenbreuk nu 7 jaar geleden, ik ben ook nog altijd bang om te vallen. 1x slecht neerkomen en ik voel dat direct een paar dagen. 1x fout neerkomen op die kant en het kan gedaan zijn met rijden. Vroeger herstelde ik heel snel van vanalles. In februari met mijn knie tegen die paal tijdens springles en ik heb er maanden last van gehad.
Ale, op zich is dat vallen niet erg. Het is het gedacht dat de klap verkeerd kan gaan. Met Icaro heb ik er nog nooit naast gelegen of zelfs maar dat gevoel gehad sinds ik hem in 2012 zadelmak heb gemaakt en ingereden.