[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:31

Goed gedaan CORIEN !!!!!! mooi cross.... :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:32

Ik ook lielle!! stond met tranen in me ogen, en toen ik de auto ging inladen heb ik een traantje weg gepinkt! ;(

Dankje bianca! *D

WolinLotte

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:33

Kan me goed voorstellen Lielle.. :\

mistid

Gefeliciteerd Benthe!!!! *\o/*

Je fiets is leuk geworden Lotte!
Mooie foto's Noor&Martje!
Erg slordig dat niet op komen dagen Heleen, daar kan ik met mijn hoofd niet helemaal bij :n
Netjes Bianca, onwijs gave set ook!
Fijn dat je nog mee kon doen in de springles Vief! Bij ons gaat er ook snel een parcours het land in, alleen eerst nog even het gras eraf ;) .
Leuk filmpje Heleen!
Echt balen Shanouk ;(
Netjes Anthea, het is een leuk paard! Had je nog gezien :)
Lief van je mams Caroline! Volgens mij moet ik er ook aan geloven in Exloo met Meno, had met mijn grote bek gezegd dat ik wel punten in de L1 zou kunnen rijden (hij gaat lief in de aanleuning, maar omdat hij nog wat overbouwd is lijkt het alsof hij giga op de voorhand loopt. Zusje krijgt de oprichting niet zo goed voor elkaar omdat ze niet weet hoe ze moet sluiten volgens mij) maar dan moet ik dat ook bewijzen. Mam heeft toen geloof ik meteen opgegeven :+
Fijn dat je toch wat mogelijke oorzaken op een rijtje hebt kunnen zetten Shanouk, kan je je daar nog 2 weken op richten!
Jammer Evie van je eigen fouten, beterschap met je ontstekingen!
Gefeliciteerd Corien! Gets dat klinkt vreselijk van dat paard!

Ik heb gister Kino (aka miss Conditieloos) in De Wijk gestart. Ze sprong 1e en 2e fase foutloos, maar ze had het er wel vrij zwaar mee, had niet op tijd gereden maar wel vrij kort om haar te sparen, anders moest je ontzettend lange lijnen nemen. Zat voor mijn idee wat met de afstanden te prutsen in de eerste fase, maar dat viel wel mee, juist omdat ik ging herstellen kwam ze er goed voor, zoals het hoort. Had wel een tweede prijs, want er waren maar 2 in de 2e fase foutloos gebleven.

Vandaag een relaxed dagje gehad, uitgeslapen tot half 9, luxe ontbijt, buitenrit/galoptraining met Meno, in de tuin gewerkt (kon er niet meer tegen, de shet loopt er in omdat de achtertuin best groot is, lag dus in 2 hoeken poep dus de struiken meteen bemest, losse stenen en tegels eruitgehaald, rabarberplant (zo oud dat het inmiddels door zijn omvang net een boom is, alleen de hoogte klopt niet :D ) bijgewerkt, papa heeft raberber gekookt :r . Misschien morgen nog een paadje onder de waslijn weghalen als ik zin heb, is dat ook netjes), toen gezwommen in het beekje vlakbij, een poos bij de buren 2 straten verderop gechilld, Ilse nog langs zien skeuren met de auto :+ , toen met Dwarrel voor de kar en daarna nog samen met zusje naar opa&oma gescooterd. Heerlijk dagje dus. Had graag nog 1 of 2 meer willen rijden, maar af en toe rustig aan is ook wel eens goed.

Lielle

je was niet de enige, en we waren ook niet de enige twee ;(

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:38

Wat verschrikkelijk van dat ongeluk!!!
Wij hadden in Tongeren al iets gehoord over een verschrikkelijk ongeluk. Ooit ook meegemaakt dat paard van een bekende z'n been brak in Princenhage en dat is echt gruwelijk om mee te maken.

Heb nog niet echt uitgebreid meegelezen maar wel meegekregen dat Heleen voor niks een zaterdag heeft opgeofferd, Shanouk flink teleurgesteld is in Vorstin en Corien fantastisch 1ste is geworden!!!

Nu een laaang verhaal van mijn kant :D

Wij zijn net een uurtje terug uit Tongeren.
Voor ons begon het nogal klote doordat we na vertrek gelijk op de snelweg 45min stil hebben gestaan. UIteindelijk zijn ze na een rit van 4 uur om half 11 aangekomen in het donker. Toen was het dus zoeken naar mijn boxen. Na een half uur kwamen we erachter dat een belg mijn box wel mooi vond en die dus had ingepikt..... Dus kon op zoek naar een andere. Paarden opstal, voeren, en tent opzetten. Was uiteindelijk 01.00uur toen we konden gaan slapen. Gelukkig heeft nog een hele aardige Belg onze auto ingeparkeerd en geholpen.
Volgende ochtend kon ik gelijk dressuren en springen met Het. Dressuur was dus op een heuvel en dus ook een ring op een heuvel :+ Gelukkig wilde nu een keer alles lukken in de ring en liep hij naar 65% in de dressuur en een 8ste plaats (dacht ik). Toen vlug gaan springen. Het ging op autopilot het parcours door. Helaas laatste lijntje een dubbel, oxer-stijl (heuvelafwaarts :P) liep hij teveel door mn hand en kreeg hij de balk van de oxer tussen de benen en moest ik hem uit de dubbel trekken (Het wou doorlopen, maar leek mij niet veilig). Dus balen van de strafpunten.
Toen Amati klaargemaakt voor de dressuur. Proef ging wel netjes maar het kwam er allemaal net niet uit zoals ik wou met wat kleine foutjes. Volgens mn moeder en omstanders was het echter een goede proef. Had nog 67% en een derde plaats.
Toen springen. Was in een andere ring die tegen een heuvel was opgebouwd. Dat was wel heuuuuuuullll eng. Dus voor hindernis 1 draait Maat zich om :+ Gelijk volte gereden en foutloos parcours verder afgelegd. Liep verder super, maar kreeg 13 strafpunten voor tijd. Zo langzaam was ik volgens mij nou ook weer niet :P

Vanmorgen om 09.00uurmocht Maat al de cross in. En was een echte L cross!! Ik had gedacht dat het wel mee zou vallen en niet zo zwaar zou staan :+ Dat viel dan toch even flink tegen. Diverse dingen die Amati ook nog nooit had gedaan. Echter hij liep súper en overtrof alle verwachtingen. Helaas op het eerste water (optisch erg lastig) een weigering. Hij liep het water in en schrok en stond stil. En tsja dan moet je over een boomstam in het water. Dus overnieuw aangereden en simpel erover. Vervolgens helaas een flauwe weigering op een oxer schuin op een heuvel. Even duidelijk gemaakt dat hij toch door moest en weer goed verder. Vervolgens kwam er een afsprong van een meter met daarachter een boomstam. Maat kreeg bijna letterlijk vleugels op de afsprong :Y) Dus de boom werd niet gehaald. Even opnieuw gedaan en ging toen keurig.
Helaas reed ik zelf nog met mijn stomme kop langs een opsprong en is dat ook aangerekend als een weigering. Echter toch gefinished en was bijzonder gelukkig met Maatje. Hij was echt al stoer aan het lopen in zo'n L cross in de heuvels.

Het mocht vanmiddag om 14.oo uur. Was een mooie cross en voorzag eigenlijk nergens problemen behalve op 2 stijlen die flink aan de maat waren heuvelaf. Was vlak voordat ik moest starten nog een nare val op geweest en iemand afgevoerd met de ambulance. Echter Het goed op zn gat gezet en ging super er doorheen. Later nog complimenten van mensen over gekregen. Daarna moesten we verder heuvel af voor een piano met daarachter een boomstam. Het wil wel eens met teveel bravoure de afsprongen af dus dacht neem hem goed terug. Dat was iets teveel dus en Het staat heel braaf stil. Even doorgeduwd en gingen weer naar beneden. Boom erachter moest Het even laten zien dat je ook een galopsprong te vroeg afkan. Is nog een hele mooie niet-boktproof foto van gemaakt :Y).
Verder in 1 streep naar de finish. Daar bleek dat ze mij 2 weigeringen hebben aangerekend op de piano. Ontzettend balen en ook niet terecht, maar ja.
Rob zei al tegen me tsja dan moet je hem maar niet zoveel terug nemen. Hij had me nog gezien op hindernis 4 een hele smalle plantenbak. Ging volgens hem heel mooi (ook nog een gave foto van).
Al met al heel tevreden en heerlijk gereden, ondanks de foutjes.

Zo verhaal is wee af :P

Eef_Bam

Jeetje wat een naar nieuws zeg, kan me jullie reactie goed voorstellen Lielle en Corien.

CoriienRN

Ja echt vreselijke was je dichtbij??
Heb namelijk met der in de crossles gereden 25 april :(

Mistid lekker weekendje dus :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:42

mooi verslag PB, klinkt als een zeer leerzaam en geslaagd weekend, ondanks de tegenslagen hier en daar.

Dat ongeluk in PH weet ik ook nog heel goed, ik startte een paar plaatsen voor haar en had een zelfde kl*e sprong daar.

Corien, ik zat bij Canter te kletsen. Heb later het paard wel uit de verte gezien, onze tent stond er vlakbij. Zag er niet eng uit, maar je kon wel al zien dat er iets grondig mis was.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 23-05-10 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:45

Oh oke ja ik zat ook bij canter in de buurt schreewde nog naar der toen ze de waterbak uit kwam :)
idd ik heb hem ook in de verte gezien onder het zeil.. verder niet.. :(
Heb in nieuwe wetering een paard in het Z pacour ook zien gaan, was geen been wat ze overgens wel dachten, maar hij had een bloeding in zijn buik.. en blies zijn adem uit voor me neus met 4 mensen er om heen in paniek! dat was ook echt vreselijk!!

PB lekker weekend dus!! lekker man knappe matie, en het :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:06

Fijn dat je weekend geslaagd was PB, jammer van de weigeringen! Klinkt wel als een hele mooie cross!

Ik heb (gelukkig) nog nooit een dodelijk ongeluk gezien. Ga je toch wel even weer van nadenken.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:19

Gefeliciteerd met je eerste plaats, Corien! Jullie gaan goed he!
Leuk verslag PB! Fijne drukke dag gehad dus.
Wel naar, zo'n ongeluk met een paard. Dan is alles ineens wel erg betrekkelijk.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:27

Ja heb het ongeluk niet gelijk gezien, maar we waren er dus wel bij en kende die gene.
Heb dus wel een ander ongeluk mee gemaakt wat voor me neus gebeurde :(

Heleen ja gaat lekker!! :) in Juli heeft hij een maandje lekker rust :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:29

Mogge,

@ mistid je heb mail. Wanneer doe je in exloo mee? Mooi dat Kino weer in vorm komt.
@ pb mooi verslag

Ik heb alleen een keer meegemaakt dat er een paard de kantine in sprong tijdens een veiling. Zo door het raam naar binnen. Die had een slagaderlijke bloeding en kreeg uiteindelijk zo'n 45 hechtingen. Hij heeft het gered. Toen waren er ook veel mensen in paniek.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:31

Jeetje dat lijkt me idd ook niet echt prettig!!

Ik ga snel naar stal :wave:

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:59

Goeiemorgen!
Wat een ontzettend pechgeval dat ongeluk zeg. Ik zou er ook helemaal van onder de indruk zijn.

Gefeliciteerd met je prijs Mirthe! Super hoor :D
Mooi verslag PB. Je hebt zo te horen een heel leerzaam weekend gehad. Ben benieuwd naar de foto's!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:52

Heb net even een niet zo'n leuk bericht gehad, een vriendin van me vader en moeder is vanacht overleden..
der dochter heeft der vanmorgen aan getroffen in de tuin op het bankje |(

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:55

Jeetje wat heftig corienn

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:55

Ik ben ook weer terug met het vosje uit Eext, die mocht 2 L1 proefjes lopen. Dit was z'n 3e wedstrijd en hij liep echt super. Was mooi ontspannen en constant in de aanleuning. Enige aanmerking was dat hij in de galop bij A uitzwaaide en bijna onderuit ging :o Voor de rest heeft hij nog nooit zo fijn gelopen. Tweede proefje was het allemaal net iets minder maar ook wel goed verder. Toen kreeg ik mijn punten, proef 1 178 en proef 2 186. Er klopte echt niets van die hele 1e coupon. Stonden alleen maar 5-en en was 6-en op, als je het na telt, kom je op 168 :S Ook het commentaar vond ik raar, er stond dat het paard veel te gespannen was en heel veel tactfouten had. Nou daar heb ik zelf niets van gemerkt }:0 Ik baalde er wel van, want mijn moeder en ik vonden het allebei een erg goede proef. Jammer dat ik het niet op film heb staan.

Wat naar zeg van dat ongeluk!
mistid schreef:
Netjes Anthea, het is een leuk paard! Had je nog gezien :)

:D Als ze zich gedraagt is ze wel leuk. Gefeliciteerd met je 2e prijs!

Corien: Super van je 1e prijs
PB: Leuk verslag. Ze hebben beide goed hun best gedaan zo te lezen

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:59

Corien, gefeliciteerd!
Klinkt als een leuk weekend PB!

Weet overigens iemand of het terrein van Rob in Hernen op gras is of zand? Dan weet ik dat voor morgen of ik punten moet draaien of niet.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:00

Anthea balen van je proef..

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:25

Sterkte Corien. Dat is nooit leuk.
Anthea: Balen man. Jury's ook soms....
Tientje :Je hoeft geen stiften in te doen. Het is grotendeels zand en op sommige stukken gras, maar met zand eronder. Draai nooit stiften en zolang het droog is merk je er niks van.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:30

Heb geen flauw idee welke datum ik meedoe Caroline, mam houdt alles bij :Y) .
Gets Corien, gecondoleerd!
Jammer Anthea van die eerste proef, waren er niet toevallig coupons verwisseld?

Wat ontzettend jammer dat de lucht nu zo is betrokken. Word er meteen een stuk minder vrolijk van.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:34

Ik zit nog héérlijk in het zonnetje te studeren (althans dat probeer ik) voor mijn tentamen van woensdag :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:36

Heel veel sterkte Corien :(:)
Gefeli met je wp Anthea

Ik ga naar mijn 'mishandelde' paardje toe. Ze heeft nu gewoon haar gebruikelijke twee dagen vrij, dus ik pluk haar zo van het land en ga haar even kort longeren. Waarschijnlijk ga ik vrijdag weer naar de Vlietlanden met een vriend, en ik ga even overleggen op stal wat ik het beste kan doen met die training zondag.