[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 22:52

Hoe is het nu met Spirit?

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 22:56

Ja JJ, hoe is het met je paard?

Ik zie dat de uitslagen van Barchem er al op staan. Wat ontzettend knap van Lielle!!! En dat voor de 2e M cross!!!

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 22:59

Spirit liep na de val kreupel, dat werd ook omgeroepen! Dus paniek bij ons..... Toen we Alice halverwege opvingen, liep Spirit al weer redelijk oke. Terug bij de vrachtwagen liep ze weer goed, maar arme Sprits was wel wat beduusd. Alice smsde net dat ze thuis nog even wondje gewassen hebben en nog een x gedraafd, en alles Oke!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 23:00

Scum maakt me nieuwsgierig, net stonden er nog geen uitslagen Ga zo snel kijken

Ik vind het een leuk beest RT

JJ: Hopelijk hebben paard en amazone er niets aan over gehouden. Dat soort dingen zijn nooit leuk, maar af en toe gebeuren ze helaas

Ik heb mijn spullen klaar staan, moet alleen de auto nog even inpakken en brood smeren. Ga maar op tijd slapen, wil kwart voor zes van stal weg...

Canter

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 23:01

Ik had je al herkend Jollyjoker, toen je over Spirit begon viel het kwartje!
Maar vertel, hoe is het met Spirit? Ik schrok eigenlijk wel van je verhaal, ik hoop dat het meevalt.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 23:02

Was weer te vroeg!

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 23:06

Ik ben ook echt een muts hoor!!! op moment dat ik hoorde "45 gestopt kreupel" raakte ik helemaal hotteldebottel. Zie dan allerlei spoken!!! Alice had gelukkig ook niets, was alleen enorm teleurgesteld. Ze heeft hoge verwachtingen van Spirit en had dat graag laten zien vandaag! Maar het belangrijkste is dat paard en ruiter gezond zijn!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 23:08

Super van Lielle!

Jammer van Bianca.

Vind het trouwens wel heel stoer dat Monique met die pony vierde is geworden in het Z

Het is idd jammer JJ, maar gelukkig hebben ze er alletwee niets aan overgehouden

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 23:28

Een paard kan nog zo goed zijn, gezondheid is toch wel allerbelangrijkste!!!

Biertabje

Re:

knap van Lielle maar ook van Chantal!
balen JJ...gelukkig hebben beide niks!

verder weet ik het niet meer

in de Z waren er maar 3 die foutloos waren bij het springen... dat vind ik toch echt niet kunnen hoor

maar ik heb makkelijk praten...

Scum

Re:

Ja, jammer van Bianca. Kan me voorstellen dat je voor je gevoel het seizoen zo niet lekker afsluit.

Telt het NK ook voor winstpunten?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 23:31

Heel snel, ik ben net thuis en wil op de bank gaan zitten

Vrijdag Raimaer bagger gedressuurd (laatste van de 76!) Pablo best redelijk en 15e van 48. Zaterdag Raimaer heel fijn gesprongen (foutloos) en fijn gecrosst (langsloper op 4 ) en verder overal rechtdoor en foutloos. Wel wat tijdfouten. Uiteindelijk 31e geworden!
Pablo sprong ook heel fijn (leuke foto's vief ) had dezelfde langsloper op 4 en verder ook overal rechtdoor en foutloos. Ik vond het M niet bijzonder dik gebouwd staan (hoewel de oxer achter op het veld met 1 m hoog en 1.60 breed toch wel leuk was ) maar supertechnisch! Maar dat vertel ik morgen wel. Uiteindelijk toch maar gewacht op de prijsuitreiking na de enorme sprong met Raimaer en dat bleek dus terecht We waren 12e (nog net in de prijzen) en dat had ik vooraf geen moment gedacht. Helemaal blij dus

Scum, ja.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 23:43

Lielle gefeliciteerd met je prijs!

Scum: vorig jaar telde het NK wel voor punten dus dit jaar vast ook

JJ: gelukkig dat je paard er niets aan over heeft gehouden (en alice natuurlijk ook)

RT: ik vind het ook wel erg weinig, 3 foutloos. Op de foto's van Vief zag het springparcour er nl ook erg laag uit. dan verwacht je toch beter

missmuts: gefeliciteerd met je wp in de Z1

iedereen die morgen nog moet rijden heel veel succes

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 23:45

Wauw Lielle, wat super gedaan! Had je vast niet gedacht aan het begin van dit seizoen dat je zou afsluiten met een prijs in het M op het NK! Echt heel goed!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 23:46

JJ, gelukkig valt het mee! Je schrikt je toch rot op zo'n moment.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 00:00

Jeetje JJ, dat is schrikken. Ik zou ook in de stress schieten als dat omgeroepen werd!!

Over het verhuizen van de paarden... ze stonden op de boerderij van mijn vader en broer. Het bedrijf is al in mei verhuist, nu woont mijn broer op de boerderij, in leusden. Mijn ouders wonen nu nog in de oude boerderij, maar verhuizen volgende week naar een huis in leusden. Dus de paarden moesten wel weg. En die staan nu op de boerderij bij de buren. Als je altijd je paarden aan huis hebt gehad is dat wel even wennen! Ik vond een jaar geleden zelf uit huis vertrekken al raar, niet meer bij de paarden wonen. Maar ja, toen hielden mijn ouders ze nog in de gaten.

Maar ja, we zijn wel blij dat we naar de buren mochten, want nu kunnen ze weer elke dag naar buiten en dat is toch wel mijn grootste wens!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 00:04

Dat lijkt me idd wel wennen MJ als je paarden opeens niet meer thuis staan. Ik hoop dat die van ons nog maar lang thuis kunnen blijven. Gelukkig voor je dat ze naar je buren konden en nog wel naar buiten, das idd fijn

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 00:09

nou idd MJ!! ik kon kiezen tussen een stal(boederij) met kleine donkere stallen, maar waar ze winters wel naar buiten konden, maar verder slechte bak, geen licht, wel mogelijkheid om langs de weg te gaan(voor zover mogelijk) of de stal waar ik nu sta, waar ze nu dus niet meer naar buiten gaan, maar wel stapmolen en kan ze in de buitenbak gooien, mocht dit niet werken ga ik het toch daar proberen, ik vind het vreselijk dat die dieren daar dag in dag uit binnen staan!! kan ik echt niet bij met me hoofd(ik wil niemand beledigen hoor, maar daar ben ik nu eenmaal mee opgegroeid)

dus ik zeg nu al dat ik af en toe gewoon een weekje in NH ga logeren(onze boederij is nog niet verkocht ) en je kan er super buiten rijden!! kan niet wachten!! wanneer is de volgende vakantie?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 00:09

AntheaV schreef:
Dat lijkt me idd wel wennen MJ als je paarden opeens niet meer thuis staan. Ik hoop dat die van ons nog maar lang thuis kunnen blijven. Gelukkig voor je dat ze naar je buren konden en nog wel naar buiten, das idd fijn

Precies, het is ook al wat RT zei, zelf heb je er waarschijnlijk meer last van dan de paarden!! Ik ben benieuwd hoe het is om langs hun oude stal (is 1 km verderop) te lopen, hoe lang blijven ze dat herkennen??

Maar goed, mijn droom is gewoon om ooit de paarden weer aan mijn eigen huis te hebben, je moet ergens naar toe kunnen werken toch?!

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 00:12

reddytobias schreef:
nou idd MJ!! ik kon kiezen tussen een stal(boederij) met kleine donkere stallen, maar waar ze winters wel naar buiten konden, maar verder slechte bak, geen licht, wel mogelijkheid om langs de weg te gaan(voor zover mogelijk) of de stal waar ik nu sta, waar ze nu dus niet meer naar buiten gaan, maar wel stapmolen en kan ze in de buitenbak gooien, mocht dit niet werken ga ik het toch daar proberen, ik vind het vreselijk dat die dieren daar dag in dag uit binnen staan!! kan ik echt niet bij met me hoofd(ik wil niemand beledigen hoor, maar daar ben ik nu eenmaal mee opgegroeid)

dus ik zeg nu al dat ik af en toe gewoon een weekje in NH ga logeren(onze boederij is nog niet verkocht ) en je kan er super buiten rijden!! kan niet wachten!! wanneer is de volgende vakantie?

volgens mij hebben we hier precies hetzelfde idee over!! Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je graag een goede bak wil. Wij hebben nooit een bak aan huis gehad. Voorheen was het 30 minuten stappen naar de bak (of in de winter in het donker 10 minuten met de trailer). Nu is het nog 15 minuten stappen. Dus dat wordt makkelijker!

Maar ik moet straks extra conditie training gaan doen om al die verminderde staptrain ingen te compenseren!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 00:20

ja idd! tja wij hadden aan huis gewoon land(mijn 1e pony heeft 4,5 jaar bij de buren gestaan, en Tobias ook zowat 1 jaar) land, en een afgezet stuk land wat de bak moest voorstellen (20x60) maar daar hield het bij op!! ik reed dus eigenlijk altijd in het gras! zomers wilde me pa het nog wel eens losmaken, maar ach ik was allang blij dat ze de hele dag buiten konden, en zelfs snachts als het weer het toeliet. ons land was heel vlak en hard zal maar zeggen, waardoor het water er af liep en het dus niet drassig werd! ideaal!

nu wil ik wel een redelijke bak ja, aangezien ik niet buiten kan rijden...
mijn moeder vreeste dat ik me niet zou kunnen aanpassen in het nieuwe huis, maar op zich wende ik snel, mede omdat ik geen paard had, en dus nergens bewust van was
nu ik nog maar 1 dag een paard heb, krijg ik vreselijke heimwee naar huis had ik echt niet verwacht..

Pinacolada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 00:29

Ik kan het me goed voorstellen hoor..ik woon op boerderij maar wij hebben weinig land..pa is geen boer. Wel staan ze elke dag in de bak en als het weer goed is ook vaak ff paar uurtjes in het land. Nooit een dag op stal..heb ik een hekel aan. Doordat mn ouders op vakantie gingen en we dan in de knoei zaten zouden ze eerst 2 weken hier op pensionstal staan..dat wilde ik al niet omdat ze daar niet naar buiten gingen. Ze zijn het ook zo gewend..10 uur beginnen ze te stampen

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 00:46

Jee Lielle: wat ontzettend goed!!! Dat is pas een echte afsluiter van het seizoen.

JJ, gelukkig valt het mee.

MJ, dat zal idd best wel even wennen zijn.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 10:06

Proficiat Gomir, fijn!

RT, ook proficiat met je schimmel. Leuk paard

Bento, fijn je weer even te zien Sterkte

Canter, leuke foto's van Mas. Wat een ukkie nog zeg Wel heel fijn dat hij nu dichterbij is, zal het voor jullie ook wat minder hectisch maken.

Renske, ik heet ook Lielle. Cross altijd in het knalrood.

Vief, schuren wordt wel erger met scheren

MM (minnie_muis), hoe heb je gereden? Ik zou wel scheren, het scheelt allicht iets, en bovendien scheer ik altijd 's winters ivm zweten.

BL, leuk weekend gehad?

Scum, komende zondag scheren we Pablo, het weekend erna Raimaer.

MJ, kan me voorstellen dat dat vertrek moeilijk was Paardjes zullen wel zo wennen denk ik.

Grappig trouwens dat jullie je paarden aan huis willen, ik vind de luxe en vrijheid van een pensionstal dus geweldig. Nu moet ik erbij zeggen dat wij nu de enige pensionklanten zijn, we hebben zelfs onze eigen zadelkamer inmiddels.

Andrea, klinkt als een leuk dagje

Anthea, werkt altijd het lekkerst tegen de deadline

Anja, klinkt goed, je Ro!

Posts in het HK topic tellen niet mee voor je count.

Missmuts, proficiat met je wp's! Op naar het Z2

JJ, vervelend van Sprits! Ik had wel gehoord dat Alice gevallen was, wist niet dat dat met jouw paard was. Gelukkig is het uiteindelijk niet ernstig.

Pinacolada, fijn dat je proefje weer een beetje liep. Dan weet je weer waar je het voor doet.

Ja, ik ben bijgelezen

Verslagje van Barchem volgt nog, de cross was iig absoluut een kampioenschap waardig. Heel erg technisch, niet extreem aan de maat maar je moest wel veel controle hebben of de tijdrovende alternatieven rijden. Springparcours stond wel erg laag, en makkelijk.

En als je me aan het begin van dit seizoen had verteld dat ik 12e op het NK in het M zou worden had ik je voor gek verklaard

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 10:30

RT je moet wel oppassen met paarden die niet buitenkomen in een bak los te laten, wij hebben ook een paar jaar op een manege gestaan. Paardjes mochten daar ook niet naar buiten 's winters (de rede waardoor we later ook weg zijn gegaan) als je de paardjes dan opeens uit hun stal plukt en in de bak gooit waar ze met koude, stramme spieren van de hele dag in de box opeens gek gaan lopen doen heb je een hele grote kans op blessures..
Vooral de korte sprintjes en het gelijk weer remmen!
Zo liepen wij de hele winter met mijn pony en paard langs de weg te stappen omdat ze allebei een peesblessure hadden.