[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:58

@ Snoekiej Balen van Vorstin. Snap je teleurstelling heel goed zeker omdat er geen duidelijke aanleiding voor is.
@ noor en bianca leuke foto's
@ anthea Mooi resultaat op zo'n groot CC. Ben er vorig jaar geweest en vond het zo sfeerloos dat ik dit jaar niet meer ga. Als je dressuur reed en je wilde even bij springen kijken moest je 10 euro betalen
@ vief spannend van Woll. Ik loop elke dag even met de ruin langs de merrie. Die mag juist niet hengstig worden. haha

Vanmorgen de ruin getraind voor zijn m1 debuut en hij ging fijn. Moest van mijn moeder even de m2 oefeningen laten zien en stond verbaasd dat hij het zo goed kan. Later zegt zij als ik de M2 een keer tussen de hekjes kan plaatsten dan kun je hem binnenkort wel M2 starten. (zij organiseert in juni/juli dressuurwedstrijden). Stond met mijn mond open want zij beweert altijd dat het geen dressuurpaard is enz. Dus wie weet. Alleen knopje galop-stap moet er nog op.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:16

Noor @ heeft hard gewerkt... :P
Corien @ zit lekker gezellig in Vrouwenpolder.
Vief @ is erg op tijd !!! hahaha....beter te vroewg dan te laat, leuk filmpje trouwens die palomino ziet er ook leuk uit !!!
Heleen @ die klant lekker op de zwarte lijst zetten. Laat ze het heen en weer krijgen... :(
Snoekie @ wat zonde van je paard, moeilijk als je zo teleurgesteld bent... :(:)
Anthea @ heeft lekker gesprongen.
Caro @ start binnekort gewoon M2...lekker positief blijven... ;)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:17

Leuk, Caro!
Gefeliteerd Anthea!
Snoekiej, wat enorm balen zeg. Y;( . Ik kan je teleurstelling erg goed begrijpen.
Je hebt zolang de tijd genomen voor de revalidatie en zo, en dan gaat het nu weer niet. Echt enorm jammer.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:19

Caro klinkt goed!
Vief gekke woll :)

ik ga zo slapen!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:11

Goeiemiddag!
Iedereen is volgens mij van het lekkere weer aan het genieten of aan het crossen :P
@Vief: Die maffe Woll, ik vind het er wel erg grappig uit zien hoor!
@Caroline: Fijn dat de ruin ook steeds beter aan gaat pakken! En een leuk compliment van je moeder!
@Anthea: Fijn dat je weer zo lekker hebt kunnen springen met je paard!
@Heleen: Wat een onbeschofte klant zeg! Ik zou ze ook mooi een ander laten zoeken!
@Snoekiej: Wat onzettend balen dat Vorstin je zo liet stikken :(:) Maar vorig jaar in Etten-Leur deed ze dat toch ook? Daarna werd het toch ook beter bij de crossen? Is het niet een soort van 'opstart-probleem' dat ze weer in het wedstrijdritme moet komen?? (ik bedenk ook maar wat hoor ;) )
@Noor en Bianca: Wat een mooie dressuurfoto's van jullie beiden!

Ik heb net Jipje al heerlijk gereden en nu loopt hij lekker in het zonnetje te genieten in het land. Vanavond hem nog even wassen en morgen voorlopig de laatste wedstrijden en de laatste keer rijden voor mijn operatie |( Zometeen rustig al mijn spulletjes schoonmaken en nog even wat aan mijn afstuderen gaan proberen te prutsen.....

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:42

@ Caroline, gaaf dat je moeder zo positief was over de M2
@ Benthe, Gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/*

Vandaag een buitenritje door de Vlietlanden gemaakt. Gewoon weer alles van gisteren om gedaan en dit keer ook sporen om gedaan en mijn dressuurzweep meegenomen. In het begin was ze wat terughoudend en kijkerig. Met een simpele por van de spoor of tikje liep ze gelukkig wel makkelijk door. Onderweg aardig wat overgangen gemaakt en geschakeld. Ze liep weer zo door de pelham heen, dus ik denk dat het misschien aan het hoesje van de kinketting ligt. De eerste keer zat er een redelijk grove kinketting om. Nu had ik een fijnere gekocht en een hoesje eromheen gedaan. Van de week wil ik graag nog een keer naar buiten, en dan doe ik het hoesje eraf om te kijken of er verschil in zit. Ik geloof namelijk niet dat ze na 1x al zo gewend is dat ze een bek van beton heeft. Water in (op de legale plek) ging zo, dus daar was ik wel blij mee. Met de galop kreeg ik haar wel weer moeilijk terug, of ik nou korte ophoudingen maakte of eraan ging hangen. Op mijn zit kwam ze maar een beetje terug. Over de helft begon ze mij af en toe flink uit het zadel te trekken door haar hoofd ineens naar voren te doen. Dat heeft ze eerder gedaan, en dat komt waarschijnlijk doordat ik mijn hand te vast houd. Ik denk dat ik nog wel een lesje kan gebruiken, zodat ik weer ff weet hoe dat moet.

Een lijstje van oorzaken van gisteren zijn denk ik:
- Niet weg willen bij andere paarden
- Opstartproblemen omdat het de eerste cross was
- Ik was te relax
- Ze ziet een cross als 'snelle buitenrit met hindernissen' en vind dat nog spannend en heeft te weinig vertrouwen in mij om door te gaan.
- Ik was te streng met mijn hand in combinatie met de pelham. Misschien was dat later wel zo, maar ik denk niet dat het de eerste rem heeft opgeleverd, aangezien ik toen heel fijn weg galoppeerde op licht contact.
Ik weet niet echt wat het nou is. Misschien een combinatie van dingen hierboven. Het rotte is dat ik ook niet precies weet wat ik er aan kan doen. Over 2 weken heb ik Oudkarspel, en daar ga ik geen hele dag aan verspillen als ze weer zo doet. Ik ben vandaag iig naar buiten geweest. Ik wil nog zeker 1 of 2x naar buiten, en ik hoop dat ik 1x met een vriend kan zodat ik af en toe bij zijn paard weg kan rijden. Zondag is er een crosstraining in Lunteren die ik had afgezegd, maar misschien kan ik die toch nog rijden. Of ik kan Oudkarspel omzetten naar de oefencross. Maar ik zou er liever gewoon starten natuurlijk.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:43

Middag!! :D

@Benthe: GEFELICITEEEEERDDD!! :* Fijn dat je lekker hebt gereden ;) .. spannend morgen!!
@Vief: Haha, leuk dat ze weer zo enthousiast was :D .. Gekke Woll <3
@Heleen: Wat asociaal van die klant!!! :( Pffff... Leuk filmpje overigens ;) !!
@Snoekiej: Hmmm.. wat balen joh, ik kan me voorstellen dat je er geen zin meer in hebt als het zo gaat :(:) .. je doet er zo je best voor...

Leuk weekend gehad :D , vriendinnetje uit Brabant is geweest, was gisteravond ook erg gezellig.. hebben dus een kort nachtje gehad :z , vanmorgen vroeg lekker in de tuin ontbeten met broodjes uit de oven, heeeerlijk in het zonnetje.. en toen Wolin buiten gezet, die had er uiteraard wel oren naar om naar buiten te gaan, ze was zo vrolijk als een jonge hond aan de hand :):) en ze ging als een jekko af in het land := .. Vanavond nog even met haar rijden hoop ik, Wo moet natuurlijk wel van haar bijnaam Poffertje af zien te komen :D ..

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:47

Snoekiej.. lastig is dat he? Op dat soort momenten zou je echt willen dat je paard kon praten :o .. even een stevig gesprek voeren.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:46

Snoek @ Ik heb dat ook gehad, naar een SGW rijden en dan al niet meer mogen starten met crossen door het springen, zo nog wel meer mensen,maar alleen door echt te starten kun je denk ik je oorzaak achterhalen ??? want anders is de situatie nooit zo als op een wedstrijd.
Net zoals lessen in je dressuur, dat gaat thuis altijd fijn en op wedstrijd had ik ( als ik ook naar mezelf kijk heel veel aanleuningsproblemen).
Ik hoop dat je er wel positief naar blijft kijken, wellicht met wat meer ritme begrijpt je paard het spelletje beter. :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:54

Benthe, Gefeliciteerd met je verjaardag!
Anthea heeft lekker gesprongen.
Snoekiej :(:) Wat ontzettend balen van VP! Is Vlietland leuk voor een buitenrit? Dan ga je zeker helemaal rond of niet?

Vandaag een buitenritje wezen maken in Stroe. Ik kwam nog oud-stalgenoten tegen die ook op pad waren. Gelukkig is het dazenseizoen nog niet begonnen, want we hadden nergens last van. Ik heb nog een vosje op het ruiterpad gezien!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:03

Benthe gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:18

Benthe: gefeliciteerd met je verjaardag!
Snoek: wat ontzettend vervelend zeg. Ik zou gewoon nog wat buitenritten maken en naar Lunteren gaan en dan gewoon starten in Oudkarspel. Ik sluit me aan bij Bianca: alleen door te starten kun je die ban breken... Maar als het echt K gaat de hele week, kun je inderdaad ook voor de oefencross kiezen!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:49

Gefeliciteerd met je verjaardag, Benthe!
Klinkt gezellig, WL :D
Ik had het al gezegd, maar ik vind het rottig voor je Snoekiej. Zag ik nou dat je in Oudkarspel ook nog L zou gaan starten?

Vanmiddag een lekkere tocht op de skeelers gemaakt, onderweg op een terras aan het water geluncht. Erg gezellig, heb haast een vakantiegevoel ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:03

Klinkt idd als een leuk weekend Lotte!
Bianca, starten is het beste misschien, maar het rotte is dat je wel het parcours moet verlaten, en niet zo lang door kan gaan als nodig is. Ik heb nu in VP de kans gekregen om het nog te proberen, maar ik ben een poos bezig geweest en het lukte nog niet. Bij een strenge organisatie had ik na hindernis 1 weer terug kunnen komen.
Vlietlanden is leuk voor een buitenritje Mo! Als je rustig aan doet kun je een klein uur rijden (rondje idd). Half uur als je er echt een galoptraining van maakt. En je kan ook nog legaal het water in. Fijn dat jij ook lekker naar buiten bent geweest
Noor, dat wordt denk ik mijn planning. Als alles goed gaat, ga ik misschien toch starten in Oudkarspel. Anders oefencross denk ik.
Ik start daar idd L Heleen. Gisteren voor het eerst L gereden, en als ze niet zo was gaan klöten, was ik zeker rondgekomen. De B was geen uitdaging meer. We zijn hier gewoon aan toe. Klinkt als een lekker tochtje vanmiddag!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:22

Shanouk, Je hebt je mooi gepainte plaatje van de Vlietlanden route met ruiterpad van je photobucket afgehaald. Heb je deze toevallig nog?

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:25

Ik snap dat de B geen uitdaging meer is, dat is het voor mij en Olivier ook echt niet meer. Maar omdat Olivier en ik vorig jaar ook een enorme dip kregen, ben ik toch maar even in de B gebleven. Qua hoogte en moeilijkheid kunnen we makkelijk L, maar ik ben blij dat ik nu nog gewoon B kan starten.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:00

Goedenavond.

Benthe: Gefeliciteerd *\o/*
Wl: gezellig zo'n dagje.
Mo: lekker buiten rijden.
Heleen: Lekker he zo buiten met dit weer :D .
Shanouk: Zelf had ik dat ook dat mijn paard na hindernis 1 begon te mutsen, maar dan in de vorm van al slingerend wissels om de pas en erg afremmen. Ik denk dat dit komt omdat ik zelf in het begin te veel naar voren gebrand ben en alles "los" gooi waardoor mijn paard overdonderd raakt, zou dat bij jou en Vorstin niet het geval geweest kunnen zijn? Ik heb het niet gezien, maar zoiets zou natuurlijk ook nog kunnen.

Ben gisteren ook naar Vrouwenpolder geweest en voor het eerst in de L: dressuur en springen was goed, cross redelijk, ik reed niet goed en had te weinig controle wat resulteerde in 2 langslopers, toen was ik zo van mijn stuk dat ik het verkeerde pad insloeg, wel teruggereden maar 1 hindernis helemaal vergeten :o, over Bam ben ik tevreden maar over mezelf niet zo ;) . In de B waren we wel uitgeleerd, en nu hebben we weer heel veel nieuwe dingen om aan te werken in de L, vooral ik heb veel om aan te werken, zoals gecontroleerd op een hoger tempo rijden.

Vandaag even uitgeziekt want ik ben heel de week al niet lekker, wat gisteren dus ook niet zo fijn was.
Naast mijn keel zijn ook mijn oren ontstoken, wat echt verschrikkelijk jeukt :+ .

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:32

Die heb ik niet meer op mijn computer Mo := Zal zo nog wel overnieuw knutselen :D
Heleen, ik had in het naseizoen (eerder ook al) echt het idee dat de B op oefencross hoogte stond, terwijl het volgens anderen normaal B was (bijv. Gorssel). Ik was er gewoon echt op uitgekeken. Dat staken zou ze in de B ook hebben gedaan, dus wat dat betreft maakt het ook niet uit. Alleen jammer dat ik nu 2 verliespunten heb, maarja die winstpunten kijk ik toch voorlopig nog niet naar.
Evie, ik gooi Vorstin absoluut niet los van voren. Ik had haar juist mooi voorwaarts en op twee teugels licht contact. Daar was ik zelf nog erg tevreden over. Ze werd gewoon terughoudend al naar 1 toe, ik denk omdat we weg gingen van de rest en er stonden paarden naast in het land, en daarna ging ze helemaal op de rem. Ik heb echt het idee dat het niet met mijzelf te maken had. Alleen als ik haar gewoon op tijd 1 goede tik en/of schop had kunnen geven, had ik haar misschien aan het lopen kunnen houden. Maar met dat korte springzweepje kan ik haar gewoon niet raken zonder een hand los te laten van de teugel, en dan ben ik haar dus van voren ook gelijk kwijt.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:38

Goede avond!!

Benthe gefeliciteerd en heeel veel succes en plezier morgen!!
Snoek tis idd lastig, maar kan je niet met een koppel naar buiten? dan kan je oefenen om van een "stel" paarden weg te rijden en der aan te kunnen pakken?
lijkt me idd wel erg vervelend idd!
Evie beterschap :+: gewoon lekker verder trainen :)

Even een enorm ego bericht!

CoriienRN schreef:
Nou mijn cross zit er ook op :D

Dressuur Ging met los rijden niet zo, reed ik richting de waterton (omdat we er gister even gereden hadden) wou meneer niet meer terug! dus paar x flink de remmen uit gegooit en niet meer terug willen richting ring 1 :=
Dus ben ik maar naar mijn ring gereden en heb naast ring 1 los gereden, kreeg te horen dat ik dus nog 1 iemand voor me had en dus een voorlezer moest hebben (millie was jetske aan het helpen := ) Nou ja goed voorleester geregeld, en rijden!
Ging niet slecht!! :D
Wat resulteerde in 206 punten en meneer was lekker te rijden (ondanks het korte los werken)
Springen stond echt laag := had het L parcour voor de pony's gelopen dus dacht nou mooie hoogte rij ik de losspringbak ik had ik echt zo iets van huh :roll:
Nou ja goed foutloos gereden op naar de cross!
Da hartslag 67 :)

Nog even lekker gestapt, los gaan galoperen in verlichte zit en ben naar een boompje gereden en meneer had geen twijfel dus dat ging lekker! heb ze alle 3 gereden en dat voelde super!
Cross in en dat ging ook als een speer! op het bruggetje na hindernis 2 kwam bij beetje terug door het zand daarna ging het ook super!
Watterbak uit maakte ik me beetje zorgen dus ik heb me zweepje maar in 1 hand gedaan voor de zekerheid maar het was niet nodig want meneer was er al uit := :):)
Dus Ik kwam in een tijd van 4.25 binnen *\o/*

Dus ik was super tevreden hartslag was 72 en daarna nog lekker uitgestapt!

Had tussen tijds geen dressuur punten gezien (maar goed ook) en ik was dus echt verast dat ik 1ste stond :D

Dus kon ik vandaag met een mooie 1ste plaats naar huis met een dikke stijl van een 7 dus weer 2 winstpunten rijker en een super stoer paard!!!!!!! :D *\o/* _/-\o_

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:46

Wauw Corien!! Wat super!! :D Helemaal goed!! Jullie gaan wel lekker he ;) ...

Mijn fiets is alweer aan een make-over onderworpen :P , transport drager is in dezelfde kleur gespoten en zit er nu op en een hele hele hele leuke mand zit er nu op :D .. foto's volgen 8-)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:56

Corien, dat wil ik van de week met een vriend gaan proberen (als hij kan). Als hij niet kan, heb jij dan anders zin om van de week (donderdag/vrijdag? ) zin om een rondje Vlietlanden te doen? Of zijn er nog andere bokkers die mee willen :D? Heb in het andere topic ook al een reactie geplaatst, maar echt super! Jullie gaan echt geweldig!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:00

Ja idd wl! nu even rustig aan weer :)
Wil hem wel graag heel houden!!
Wel druk bezig met je fiets! kunnen ze hem niet zo maar weg halen in leide ;)

Gister na het rijden is tegen over de box van jack en las een veulen geboren echt super mooi :D
Allen is er vandaag in de BB cross een paard van een bekende verongelukt (of nou ja zijn been gebroken voor het bruggetje na de laaste hindernis omdat het paard links af wilde naar stal en zij over het bruggetje wilde en dus zijn been knak zei |( ) Was echt vreselijk!!

Snoek ik moet donderdag crosslessen en vrijdag moet ik me voorbereiden op een dressuur wedstrijdje anders wil ik wel een andere x mee :j

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:19

He Bah Corien... dat is echt heel naar :\ ...
Ja, ik fiets nu namelijk rond op de fiets van mijn moeder en voor haar heup zou het goed zijn om weer wat meer te gaan fietsen, en we hadden nog wat opknappertjes staan :+ .. dus ik heb voor ongeveer 50 euro een geheel nieuwe fiets :D , hij is echt heel gaaf geworden!! Wil nu geen nieuwe fiets meer hoeven aanschaffen, ga straks liever voor een autootje kijken ;) .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:23

Wel gaaf idd zo crea-bea :)
Ja echt heel erg vervelend!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:30

Ik was nog op het terrein, heb het gelukkig niet gezien maar ben er wel helemaal akelig van ;(