[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 17:13

Luxor had nog nooit enting gehad. Ook geen ontworming. Mestonderzoek gedaan en ontworming gegeven. Vaccinaties heeft ie er al 2 achter de rug. Wormen vielen supergoed mee ondanks nooit ontwormen dus kben wel content! :j

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:23

oei die inentingen. Moet zeggen dat ik denk dat ze hier jaarlijks worden gedaan. Maar de basisinentingen heb ik ook nog niet bekeken.

Antonius: ik zou niet kunnen wachten hoor! :) ik zou daar al mee willen rijden

Hanne: gelukkig dat Luxor er dan nog goed bij stond! Er zijn veel paarden die er niet zouden uitzien zonder ontworming etc.

veel succes voor de herexamens

edit: hier net ook een onvriendelijke mail gekregen van de LRV! Ben er niet met gediend :(
Laatst bijgewerkt door florence123 op 04-08-16 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:28

Hij stond eerst ook wel heel mager toen ik hem voor het eerst zag. Maar na maand bij mn springinstructeur en bijna 2 maand bij mij, staat hij zeker weer mooi. :) Die fokker keek niet veel om naar hem... Daarom ook laat bij alles. Kent nog niet heel veel voor bijna 5 jaar te zijn. Maar tis een supertoffe! :D een plezier om er iedere dag naartoe te gaan! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:37

Eerlijk gezegd ontworm ik ook geen 4x/jaar, eerder 2x: als ze van pension naar de weide gaan en andersom. Tijdens pension is eigenlijk de enige periode dat ze in contact kunnen komen met mest van vreemde paarden en verder hou ik het goed in de gaten.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:41

Ontwormen doen wij wel om de 3 maand :) Ze eten toch wel eens gras op wedstrijd etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:54

Ik heb de afgelopen 2 jaar zo'n geluk met de wedstrijdseizoenen dat zelfs dat amper voorkomt :')

Is er hier iemand die een goeie tip heeft om zandvlekken van zwart zand uit een witte broek te krijgen? Tijdens het tornooi in Sint-Gillis-Waas lag de bodem erbij als een verzopen modderpoel, en er zijn modderspatten op broek en zadeldoek gekomen. Al ingesmeerd met ossegalzeep, goed ingewreven, laten intrekken en tegen beter weten in de boel op 60° gewassen op intensief programma. Helaas zijn er nog steeds vage maar wel zichtbare vlekken te zien, en ze vallen echt wel op -O-

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 23:00

ik kan het niet meer bijhouden, ik ben nu te druk en jullie gaan te hard... :o _O-

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 07:29

Ik gebruik vaak de smeergel van vanish of vanish gold. Die laat ik dan wat in werken. Dan doe ik nog wat blan de blan in de wasmachine en poeder van dash :-)

Mss hier al gepasseerd maar zijn er hier die doelgericht trainen met hartslag meter? Wij hebben 1 die we vaak gebruiken maar hij kan niet uitgelezen worden. We zouden nu kijken vr een nieuwe te kopen. Polar M400.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:58

Heb mijn broek gisteren 2u laten weken in een oplossing van vanish en warm water, gewassen op 60 met vanish en product voor witte was. De vlekken zitten er nog steeds.
Vanavond eens extra lang laten weken en dan in combi nog een keer ossegalzeep erbij. Als het dan nog niet lukt... voor mijn broek is het niet zo een grote ramp maar op de zadeldoek is het wel goed zichtbaar. Zou het best zonde vinden om daarvoor een nieuwe te moeten kopen.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:04

Deze morgen leuk nieuws gekregen.
Begin juli heb ik nieuwe laarzen besteld van denir volledig naar mijn zin. Ze zeiden dat ik pas eind september zou hebben met het verlof er tussen. Blijkbaar zijn ze in Italië 1 maand in verlof. Kreeg ik van morgen bericht dat ze binnen gekomen zijn. Snel er achter. Ben benieuwd

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:55

Amai das wel heel snel. Mijn standaard laarzen van DeNiro mocht ik 2 maand op wachten. :)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:12

Ja hihi kwast ook geschrokken toen ik een smsje kreeg.

Net M gaan verkennen :-o tes laat het ons zo zeggen "de moeite".

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 18:48

Wij zijn aangekomen na 3,5u rijden! Amai file!

Hebben ze veel veranderd? Hoe is de L?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:59

Heb enkel de M ronde gelopen. De m is vrij zwaar vind ik in vergelijking met vorig jaar.

Amai zoveel file?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 19:54

Ben al blij dat ik geen M start dan ;)

Maar mila die van jullie is wel een safe crosser toch? Wat voor deniro's heb je trouwens? Heb ook 2 paar, zitten meteen echt zalig!

Wij net terug van dagje Plopsaland, nu nog croque eten met de dochter en dan beginnen wassen en vlechten... Pff geen zin in :+

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:05

Ja normaal wel ja. Maar het staat nu toch echt vet en heel veel technische lijnen. Nuja we zien wel. Wij hebben er toch niks aan te winnen dus beter veilig rijDen.

Dit zijn ze:

Afbeelding
Afbeelding

Volledig naar mijn zin :-)

Wij vertrekken straks naar de fuif en morgen om 7 u sta ik op om te vlechten :-)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:08

Gaaf! Initialen heb ik nog nooit gezien, uniek!!
Ik moet morgen 6u15 vertrekken thuis dus helaas geen fuif -O-

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:39

Hihi bedankt. Ze zijn volledig maat werk en daar om dacht ik van ja nu ik toch zo een dure laarzen koop kan ik ze beter volledig naar mijn zin late maken. Kwou helemaal zwarte omdat die bij mijn dressuur materiaal passen maar kwou er toch ook een beetje bruin in omdat ze dan ook gaan bij mijn spring materiaal het blauwe randje past dan weer bij mijn cross tenue; -) de initialen zijn een extratje.

Zal ook gene laten worden hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:16

Zien er heel mooi uit, al zou ik persoonlijk nooit zwart en bruin combineren maar dat is persoonlijke smaak. Vind ze erg netjes gemaakt, model past je prima en de initialen zijn inderdaad een goeie finishing touch :D Lakrandje is ook erg leuk, subtiel maar toch net dat tikje extra.

Antonius, succes met wassen en vlechten! Als er iets is waar ik nu niet rouwig om ben bij het missen van de tornooien, is het wel dat ik niet oeverloos moet staan prullen met elastiekjes, draad en een beweeglijk paard. Godzijdank is mijn bruine ook geen overmatige smeerpoets en heb ik nooit last met mestvlekken. Hooguit moddervoeten, maar da's nog snel op te lossen met een klein wasje.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 01:56

Ja ik in principe ook niet maar. Nu wou ik wedstrijd laarzen die ik zowel met dressuur als springen kon dragen. En ik vind het niet zo extreem. Tes echt niet zo opvallend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 08:06

Heb je wel goed gezien om het allemaal zo te combineren :j het is een keer wat anders en in combi met je outfit geeft het toch weer een heel ander zicht natuurlijk. Ben benieuwd naar foto's haha. Dan maken die randjes het waarschijnlijk gewoon af.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:45

Eens ik terug mag rijden zal ik wel eens foto's posten :-) verlang wel. Heb nu nieuwe laarzen en mag er nog niet mee rijden. Veel succes iedereen dit weekend.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 11:43

Mijn Nokere zit er al op. Springparcours was verschrikkelijk slecht. Na de 8 mochten we na huis. Baal baal... Zal de komende weken maar op jumping gaan ipv cross...

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 11:45

Oei? Hoe komt het?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 11:56

Geen idee.. In het inrijden stopte hij ook ne keer. En toen reed ol opnieuw aan en pakte hij wel weer aan..

Springen is sowieso men min punt.. Achja maar op jumpinh