[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:33

Goeiemiddag!
Ik heb vandaag op stal gewerkt. Vorstin heeft lekker in het buitenbakje gelopen tegelijk met het paard van een stalgenootje met een draadje ertussen. Ging best :D Dus nu kunnen we mooi onderling regelen dat ze loskomen. Heb ook nog een 3-jarige op stal gereden, dat was ook leuk! Echt een heel braaf en ongecompliceerd paard :)

Jeetje Evelien, echt onwijs schrikken! Gelukkig is het nog relatief goed afgelopen!
Gefeliciteerd met je wp Margriet
Leuk dat je hindernisjury was Benthe!
Jammer van je stops Evie
Zo, jij hebt lang geslapen Mootje! Fijn dat Corion weer rad is en zijn been dun is!
Veel plezier bij je opa&oma Vief
Fijn dat Uk weer kaal is Tientjeh!
Welkom terug Noor! Fijn dat alles goed gaat :)
Jammer dat niemand verder in thema was Rowo!
Balen dat de merrie kreupel is Caro! Wel fijn dat de ruin weer kaal is!
Leuk dat je mee was naar Hattem Anthea!
Lekker dat je naar buiten bent geweest Kim
Succes met studeren Lau! Ik ben gelukkig net van de tentamens af!
Jeetje wat een ongeluk Sannn :wow:

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:35

2e jaars ben ik nu idd. Doe het versneld dus zou dit jaar dan nog moeten en dan volgend jaar stage, dan zou ik klaar zijn. Nog 1.5 jaar zeg maar.
Medicijnen oppakken kan helaas niet omdat het lotingsstudie is. Misschien psychologie in Utrecht... Ik weet het echt niet dan. Had de neiging om gewoon te gaan werken, maarja.. Heb nu de kans om te studeren dus dan moet ik dat ook wel doen eigenlijk.
Blijf hopen dat ik fysio kan afmaken.. Maarja, ik heb nu al een blessure aan mijn pols en meestal blijft het een zwakke plek. Is het dan wel reëel om daarmee je geld te willen verdienen.

Twee masters tegelijk zal wel goed druk worden! Red je dat wel met alle paarden er nog naast? Die 2e studie regeling is echt k*t.
Heb je het op jouw uni ook zo dat je door werkopdrachten een bonuspunt kan krijgen op je tentamen? Dat werkt in Groningen wel zo met rechten.

Marjan1984

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:39

Eef wat erg. Wat heb jij een pech deze maand? Is zo geen lekker afsluiter he. Hopelijk valt het allemaal mee. Knuffel voor Capri!
Mootje wat fijn dat Corion zijn been weer dunner is.
Las dat een aantal mensen de paarden weer kaal hebben, fijn is dat he.

Ik had vandaag springwedstrijd. Was selectie. Buiten losrijden want is maar 1 binnenbak. Maar het was buiten zo'n moddenzooi, kei zwaar en glad. Heb er even wat losgereden maar springen durfde ik er niet.
Binnen kon je losspringen op een stukje van 20x20 m ofzo. Stond een stijl en oxer en daar reed je dan met 10 man ofzo. Voelde me een kamikaze piloot. Je kreeg je paard amper recht voor de hindernis en na de sprong moest je hem meteen omtrekken om nergens bovenop te laden. Heb dus amper losgesprongen.
In het parcours pakte hij wel lekker aan, sprong goed. Had een balk op de oxer op 3. Hij tikte met zijn voorbeen de voorste balk eraf. Was nergens voor nodig, had hij echt vanaf moeten blijven.
Voor de dubbel ging ik weer eens terug rijden omdat ik de afstand niet zag. Reed de afstand dus dicht en had compleet geen afstand meer. Midnight sprong de eerste maar stopte gelukkig voor de 2e, die hadden we nooit gehaald. Op de 1e had ik ook een balk.
Had dus totaal 13 strafpunten, 2 balken, 1 stop en 1 voor de tijd. Maar de dubbel was mijn eigen stomme schuld en de rest ging super, hij pakte heerlijk aan.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:43

Laura en Kim: succes met studeren. Als jullie een schop onder de kont willen, kan ik die best geven ;).

Evelien:"klinkt als een nare blessure zeg. Veel beterschap voor je paard!

Ik kom waarschijnlijk hier ook weer wat vaker kletsen :). Twee weken geleden was mijn jaar in het bestuur van de studievereniging afgerond en maandag begin ik met mijn co-schappen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:09

Leuk Floor! Einde is nu echt in zicht dus!
Marjan± Jammer van de foutjes.
Sannnn: Wel heel erg balen zeg. Heb helaas precies hetzelfde gehad. Overigens werkt Utrecht niet met bonuspunten. Utrecht is echt belachelijk streng. Een herkansing is bijvoorbeeld standaard een 6. Had vorig jaar een keer een 9,5 voor een her en dat wordt op je lijst gewoon een 6. Herkansen voor een hoger cijfer kan ook niet.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 17:13

Meisjes, Tot over een paar dagen. Ik ga richting London :evaw:

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:33

Succes en veel plezier in London. (geen idee eigenlijk of je tijd hebt voor plezier).

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:37

Veel plezier Mootje!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:38

Vast wel, daar moet je gewoon tijd voor maken.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:43

Mootje schreef:
Eef :(:) Wat zei je eigen DA vanochtend?

Het zag er wel mooi uit, weinig wondvocht etc. Het ligt er helemaal aan of de wond na 5 a 7 dagen openklapt. Als dat niet gebeurd geneest het waarschijnlijk vrij snel. Zijn rechter ijzer was gewoon helemaal krom. Hij heeft met zijn buitenste schroef de linkerkant van zijn linkervoet geraakt. We hebben het ijzer er maar afgehaald want de tak drukte helemaal of zijn straal.

Als hij weer goed is ga ik maar heel veel op water trainen, hij is zo panisch voor water! Hij doet het wel, in blinde paniek.
Mijn DA kent Capri al langer en zei al; ze zijn wel heel snel gegaan en hebben waarschijnlijk hier en daar een paar stappen overgeslagen. :+

Heb van vanochtend 10.30 tot nu geslapen, was nodig denk ik.

Verder nog niet bijgelezen. Ik moet straks uit eten en ik heb geen zin....

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:29

MOotje veel plezier in london!!
Ik lag om 4.oo en was er om 7.35 uit :+ Ga dus ook zo richting bed :Z

Kim lekker buiten gerden!
san 2 jaar is best lang nog!
Lau jeetje knap hoor 2 studdie's!
Noor vreetkick ;) had ik vanacht ook kwam een gevulde koek tegen van de bakker :9
Floor jij bent dus ook bijna klaar lekker :)

Ik ben vandaag met de buur man van jack mee geweest met een snert(erwtensoep) rit was gezellig! heb zelf ook nog even gement pfoe was een behoorlijke bok men das wat anders dan mijn drolletje :o
Jack lekker gestapt buiten hij had er zin in :D

Mensen tot morgen! :z :evaw:

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:31

Klinkt wel goed Evelien. Hopelijk knapt de wond niet open. Moet hij ook op boxrust?
Veel plezier/ succes in Londen Mootje!
Telt een herkansing standaard als een 6 in Utrecht? Wat belachelijk! Ik heb zelfs in Groningen nog wel eens tentamen over gedaan die ik al wel gehaald had, maar gewoon voor hoger cijfer. Wel met het risico dat je dan wel onvoldoende komt te staan.

Net Vero gelongeerd. Ze vindt die touwtjes maar niets, gaat ze eerst stuk achteruit en dan komt vanzelf de versnelling vooruit zodra ze door heeft dat d'r bit niet zeer doet als ze d'r kop maar naar beneden houdt. ;) Zag wel heel goed de spieren nu! Dus hopelijk komt het weer goed.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:32

Sannn± Dit is alleen zo bij bepaalde studie´s. Herkansen voor een hoger cijfer mag ook echt neit. Weet dat ze in groningen bij rechten gewoon ieder kwartaal konden herkansen, onbeperkt. Bij ons is dat echt uitgesloten. Maar goed Utrecht heeft ook wel de hoogste succescijfers...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:32

Sann fijn dat ze er goed uit ziet!

Ben weg :wave:

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:36

Groningen heeft het wat dat betreft weggegooid. 4 of 5 jaar geleden stond Groningen als beste rechtenfaculteit bekend. Maar nu staat Groningen meer bekend als de leukste studentenstad...
Groningen is ook te makkelijk hoor. Ken er genoeg die ondanks de regel dat je binnen 2 jaar je P moet hebben het alsnog niet halen en dan gewoon door mogen met hun studie. Nou geldt het niet voor alle studies, maar wel voor veel.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:43

:wave:

Ik heb de zin kunnen vinden en ze beide gereden. Gelukkig gingen ze fijn, ondanks dat de bak wat nat was. Zetje ging alleen in het begin knetterhard bokken ineens. Avi was nl onwijs aan het rennen in de wei. Gelukkig kreeg ik haar stil. Echt niks voor haar :+
Stallen waren wonderbaarlijke wijze al gedaan, dat is me zelden overkomen :=

@ Laura ( k wil nog steeds PB zeggen :+ ) : K vind het toch maar knap dat je 2 universitaire studies tegelijk doet. Zou het je echt niet na doen :n

@ Sann: je weet dus niet helemaal wat je moet? Met je pols kun je ook slecht het fysiovak uitoefenen?

@ billY: dikke knuffel voor jou :(:) Nog gereden?

@ Marian: wat balen van je wedstrijd! Maar met zo losrijden niet geheel onverklaarbaar. Maar dat bij zo'n manege uberhaupt een selectie gehouden wordt?

Lees ook veel over school en leren. Ben dus weer begonnen met leren maar de motivatie is ook hier HEUL ver te zoeken :+
Laatst bijgewerkt door rowo op 31-10-10 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:44

Sann, fijn dat Vero er zo goed uit ziet!
Hij moet inderdaad voorlopig op boxrust, niet fijn maar het is even niet anders.

Marjan, jammer dat je niet fijn kon losrijden. Dan ga je ook niet lekker de ring in.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:01

Echt balen Evelien. Ook voor je paard... boxrust is nou niet bepaald paardvriendelijk. Hopelijk geneest de wond snel. T zit je ook niet mee!

Ik heb overigens foto's van gister gevonden _O-

Bas en ik 8-) :+:
Afbeelding

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:26

Dat is zeker Glitter Mandy!

En twee studies valt best mee. Doe momenteel natuurlijk ook niks aan kunstgeschiedenis op af en toe een pretvak voor erbij na. Ga nu een vak doen over de Arthur verhalen uit de middeleeuwen :Y)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:27

Dat kunstgeschiedenis trekt me dus helemaal niets. Zou overigens ook niet weten wat je er mee zou kunnen? :o

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:33

Kunstgeschiedenis lijkt mij ook niets. Maar wat dat betreft ben ik ook wel een cultuurbarbaar... :o
@Rowo: Ik wil graag doorgaan met fysio. Maar ik heb vanaf juni al een polsblessure die nog steeds niet over is. Nou zei een docent bij mij op school dat ik maar eens na moest gaan denken of ik het beroep dan wel 40 jaar vol zou houden. Eenmaal een blessure blijft toch je zwakke kant.. Maar heb nu second opinion aangevraagd omdat een overbalasting nu toch wel voorbij moet zijn. Vooral omdat ik bijna niets doe.
Leuke foto! Glitter genoeg toch :D
Ik hoop echt voor je dat hij zich beetje rustig houdt op stal en dat de wond niet open knapt Evelien!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:34

Ik zou het ook niet na doen, heb het al druk genoeg met 1 hbo studie. Hoop deze af te maken en dan een master te doen aan de uni in groningen :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:36

@ sann, mijn moeder (is fysio) indien je blessure gewoon goed geneest ziet ze geen reden waarom je er last van zou houden

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:43

Als het gewoon blessure was had het idd wel gekund. :j Maar de twijfel is er meer omdat ze denken aan het TFCC ligament. Dat moet dus na gegaan worden, daarom second opinion.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:45

Je vind het fysio vak wel echt leuk Sann?

En ik ben ook echt een cultuurbarbaar. Geef ook echt niks om kunst, musea etc. Echt helemaal niets voor mij, vind het maar saai.