[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 19:00

Goedenavond.

Bianca: Ik heb geen idee, ik ben niet zo bekend in die buurt.
Corien: Eerst een goed springzadel is inderdaad wel het handigts, kan je ook gewoon mee dressuren.
Leuke foto, waar is dat?
Mistid: Fijn dat Cuby zo'n bravertje is.
Wl: Altijd leuk zo'n echte merrie :D , ben benieuwd naar je fiets.
Mo: Fijn dat je vriend zijn neus mooi "bijgeschaafd" is en dat het springen zo goed gaat.
Vief: Gezellig weekje zo te lezen :) , balen van je ogen.
JN: Jammer dat je net onder de winst zat bij je eerste proefje.
Noor:Mooi nieuws over Nudine :D en spannend die huizenjacht.
Pb en Billy: Succes!

Vandaag thuis gebleven, ben heel de week al ziek, keelontsteking en bijna geen stem meer af en toe.
Ben wel voor het eerst sinds een jaar weer naar de fysio geweest, ik probeer hard te werken aan mijn houding met rijden maar mijn rug werkt niet zo goed mee :( . Alles is nu wel lekker losgekrakt en getrokken :).

Omdat ik me niet lekker voelde ook niet gereden, dus Bam lekker los gelaten in de longeerbak, hij was zo mak als een lammetje, tot ineens zijn staart de lucht in ging en zijn neusgaten open, hij ging als een soort arabier snurkend de bak door _O-

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 19:57

Vorstin staat helemaal klaar in haar stalletje :D Ze was zo rustig dat ik ook maar vast gevlochten heb. Normaal gesproken is ze dan gelijk helemaal zenuwachtig, en ik vind het zo sneu voor haar als ze 1,5 dag zenuwachtig is :+ Maar nu ging het helemaal prima! Ze ziet er weer netjes uit :) Spullen heb ik ook vast in de auto, dus ik hoef morgen niet zo veel meer te doen. Heb wel zin om te crossen zeg :):) Ben niet zenuwachtig, ga gewoon lekker een dagje met mijn paard weg. Voor iedereen die ook naar Vrouwenpolder gaat, tot morgen :D Ik moet zo nog even oppassen, dus ik ben denk ik niet meer op de computer voor morgen!

Fijn dat je vriend's neus mooi is geworden Mo!
:(:) Sterkte met je oog Vief.
Jammer dat je net geen winst had Benthe!
:D :D Voor Noor!
Sterkte met je keel Evie.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:15

Shanoek: heel veel succes en vooral veel plezier morgen in VP!! Zet hem op ;)
Corien: ook veel succes, jij moet zondag toch?
Evie: beterschap!

Vrijdagavond = borrelavond :P
:wave:

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:34

Avond!! :wave:

@Noor: Ja goed nieuws omtrent de huizenjacht 8-) ..? ben benieuwd!!!
@Vief: :(:) .. ontstoken ogen is echt 3 x niks :n .. Ik ben een fanatiek lensdrager en val soms nog wel eens in slaap op de bank met mijn lenzen in, maar dat is ook echt een 'no go' voor mij.. heb direct pijnlijke ogen de dag erna...
@Snoekiej en Corien: Veel plezier van het weekend!!

Billy en PB zijn al lekker richting Tongeren :) ... wordt een fanatiek crossweekend..

Niet voor mij, want ik ga niet mee naar Vrouwenpolder.. normaal ga ik altijd mee om te groomen, in een hotelletje, waar we heerlijk uitgebreid dineren etc en paard heeft stal.. Maar dit jaar komt vriendin uit Brabant en gaan we leuke dingen doen en moet ik ook echt even aan mijn afstudeergebeuren zitten :) .. Volgend jaar maar weer..

Heb een tussendienst gewerkt van 12 tot 20 uur, dus ben alweer lekker klaar, moet nog even naar Wolin toe en dan onderuit op de bank met een filmpje.. Aankomende week zit ik in het huis van een vriendin, heeeeerlijk de hele week het huis voor mij alleen met zalig weer 8-) ..

Mijn fietsfoto's zijn aan het uploaden :D ..

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:52

Men neemt één oude afgeragde gouden fiets, zonder slot, fietsbel of werkend voorlicht, mét een lekke band.. men koopt een spuitbus lichtblauw en een fietsband bij de HEMA, een fietsslot, gelzadel en fietsbel van 3 euro bij de Action, een superlieve papa die het wel voor je wilt doen en het resultaat mag er zijn!!

We zijn er nog niet over uit of we deze mand er op laten of dat er toch nog een transportdrager op komt met een superhippe mand, tevens 3 euro bij de Action :D ..
Er komt nog wel een nieuwe zadelhoes op, deze is wel aardig versleten inmiddels..

Zie hier... mijn gepimpte fiets 8-) *D ..

Afbeelding

Afbeelding

Heb 'm speciaal voor de foto's maar even in het zonnetje geparkeerd!! :D

Edit: Mijn lieve mams heeft Wolin al voor mij gedaan, lief!! :+:

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:56

Lotte: Wat is ie gaaf!!! :D
Benthe: Druk dagje dus! Wel zonde van je tweede proef :(:)
Evie: Wat vervelend zeg :(:) Kan er helaas over meepraten. Naast mijn snotneus en oogontsteking nu ook geen stem meer ;(

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:32

@alle crossers: Heel veel plezier en succes dit weekend in Vrouwenpolder en Tongeren!
@Lotte: Je fiets is erg mooi geworden ;) Echt super stoer zo!
@Vief en Evie: Balen dat jullie beiden niet fit zijn :(:) Hopelijk knappen jullie beiden snel weer op!
@Noor: Spannend dat goeie nieuws ;) Hopelijk binnenkort meer definitief.

Ook hier iemand die nog steeds niet helemaal fit is :\ Mijn buik is al vanaf dinsdag aan het rommelen en dat houdt nog niet echt op, af en toe ook flinke kramp.... maar zal ook wel weer los lopen.
Nu lekker gedouched en wel mijn bedje in, morgen nog een lange dag werken en dan is het in ieder geval de komende week rustig aan doen.

CoriienRN

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:15

Goede avond!

Heb vandaag echt een poedersuiker dag op werk gehad ben ook behoorlijk brak.
Ben net even snel naar divoza geweest om van die look-a-like dubarry's te halen hoef ik me jophurs niet meer te vertrappen :)
heb ook nog gereden ging lekker :)

wl mooie fiets! Veel plezier morgen.
Benthe balen van je puntjes ,wat start je nu met hem?
Vief balen van je ogen! ken het heb er ook vaak last van. Kan je geen zalfje halen bij de dockter?
Pb en billy succes in tongeren!
Eviie en snoek tot morgen!!

Andere wedstrijd gangers veel plezier en succes!!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:10

@ WL: ja het gaat er steeds meer op lijken dat het gewoon gaat lukken! :# Maar details krijgen jullie pas als het definitief is ;)

Beterschap voor de ziekenboeg! :(:)

Ik heb donderdag trouwens nog fijn getraind bij Ronald Beukers. Jer ging, zonder eerst in het water te zijn geweest, keurig over de dikke boom het water in! <3 De eerste 20 minuten was hij niet te rijden, zo fanatiek werd hij. Gelukkig kreeg ik goede aanwijzingen en daarna echt nog wat lastige lijntjes (voor ons dan) meegepakt. Volgens Ronald rijden we eind van het jaar M SGW. Nou... dat moeten we nog maar even zien ;)

Vanmiddag dressuurclinic van Henk van Bergen, ben benieuwd hoe dat gaat. Gister heeft Jer lekker een dagje vrij gehad!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 12:33

Ik heb niet bijlezen maar voor de liefhebbers die wonen aan de kant van Duitsland. Ik heb info gehad van de tussenpersoon over het starten in Duitsland. Pb je mailadres als je ook de info wilt hebben.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 12:48

Heb net een paar foto's gekregen van mijn proef van woensdag, even kijken of ik kan spammen ;)
Staan sowieso op mijn hyves!

Edit: zoals een echte computerkneus betaamd, lukt het niet met de foto's. Ze zijn te klein ofzo. Nou ja, ik heb mijn best gedaan ;)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 13:40

Nou dan moet moeders het maar even doen, foto's zijn eigenlijk te klein om te kunnen bewerken, maar vooruit....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 16:13

Leuke foto's moeders :D .
Wat spannend voor jullie, ik ben benieuwd!

Beterschap voor alle zieken!

Alle crossers veel succes!

Mooie fiets is het geworden, WL!

Ik heb even een rustig weekend, net even wat TREC-hindernisjes gebouwd thuis, volgende week heb ik weer een TREC-wedstrijd in Eersel. We crossen vanmiddag thuis maar weer even onder de "laaghangende takken" door, en zigzaggen door het labyrinth ;)

Ik heb vanmiddag op iemand zitten wachten, die had héél veel haast met de behandeling van haar paard. Dan per uitzondering maar op zaterdag afgesproken dat ze naar mij toe zou komen, komt ze niet opdagen...slordig :(

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 16:37

Leuk is dat Heleen dat je ook aan TREC doet ;) .. Wil dat met Wolin ook erg graag gaan doen, denk dat ze dat ontzettend leuk vind!!

Wolin ging vanmorgen áf, niet te zúnig := ... op een drafje al over het gangpad, schudden met de kop en springen.. zo blij als een hond dat ze weer lekker het land op mocht (dat mag ze gelukkig maar elke dag, van 9 uur tot 18 uur.. :P ). Vrolijk paard :+: ..

Heb net heerlijk geshopt met mijn moeder, in een countryshop, moeders heeft een hele mooie hoed gekocht van Jack Murphy, en nog van alles en nog wat (geen idee meer wat, wel heel wat := ) en ik heb echt een superleuke tas gekocht :D .. zag 'm en moest 'm hebben :o .. dus die heb ik maar gelijk meegenomen..

Net wat boodschappen gedaan, vriendin uit Bergen op Zoom komt vanavond en morgen gaan we naar Voorjaarsfair in Lissebroek op landgoed Olmenhorst, ben benieuwd, wordt wel super lekker weer!! :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 17:08

Ik heb vandaag mijn eerste wedstrijd met Bull gehad om te proberen. was erg tevreden over hem. Op het trailer terrein werd hij gelijk even spannend met knijpen met de staart en een beetje te rillerig, maar dat was gelukkig nu met snel praten en even snel handelen meteen onder controle. ;) Ik heb wel aan de longe ingereden voor de zekerheid en bleef een beetje aan de buitenzijde en dat was goed te doen, daarna los. Volgens mijn vriendin bleef ik te voorzichtig rijden ook in de proeven, maar goed. Ik vond een braaf paard belangrijker dan mijn punten. De aanleuning is dus nog niet echt altijd goed voor elkaar en we slingeren ook best wel wat, maar dat komt mettertijd wel beter, het is een balletje elastiek, maar Herman Wientjes zegt ook: het is uiteindelijk meer in je voordeel dan nu in je nadeel, maar het heeft wel meer tijd nodig. We hadden 183 en 173 punten.
Met als noot van de jury :Super fijn paard met goede basisgangen. Laat helaas punten liggen op onrustige aanleuning. Let op stelling en buiging, de tweede jury zei. Leuk jong paard alles is nog wat onrustig. Ik had voor de gangen stap en draf een 8 en galop een 7. Ik ben dus tevreden. <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 17:26

Bianca, fijne plaatjes!! :) Heb je de neusriem-bling afgeplakt?
Ik had ook echt niet voor de punten gegaan, maar gewoon voor een relaxed paard :j ..

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 17:39

WolinLotte schreef:
Bianca, fijne plaatjes!! :) Heb je de neusriem-bling afgeplakt?

Nee hoor...maar zoals je ziet valt het dus best wel mee.. :D , het licht moet er exact op komen dan glittert het wel hoor.....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:32

Noor, Mooi dat het zo goed gaat met het huis. Ik snap dat je nog niet te veel wil vertellen totdat alles rond is :j
WL, Wat een mooi gepimpte fiets!
Bianca, Fijne plaatjes en mooi commentaar van de jury
Heleen, Wat slordig! Die zou ik direct uit mijn klantbestand schrappen. Leuk dat je je eigen TREC hindernissen gebouwd heb. Dat galopperen onder die takken door vind ik er altijd erg spectaculair uitzien.

Morgen ga ik lekker een buitenritje maken op de Veluwe. Als het goed is gaat vriendje mee om een rondje te wandelen!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:37

Slordig van je klant Heleen, had je geen nummer van hem/haar? Inderdaad wat Mo zegt, meteen schrappen.

Vief is Woll al geïnsemineerd?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:03

Mooie foto's Bianca en gefeliciteerd met je wp!

Ik heb net een clinic gereden bij Henk van Bergen. Lekker afgeknepen ;) Ging erg goed! :)

Belachelijk van die klant Heleen, echt heel slordig!
Veel plezier morgen Mo!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:12

Goede avond!

Met een goed gevulde buik vanuit de stal van jackson in vrouwenpolder.

Mooie foto.s bianca en martje!

We hebben net heerlijk pizza gegeten en een ijsje :9

nu vlechten en dan lekker relaxen bij de tent.

Heb lielle gezien scum en bitwise :)
snoekiej en evie gesproken! Tanx voor me prijs :)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:15

gr_roos schreef:
Vief is Woll al geïnsemineerd?

Nee, ze is helaas nog niet hengstig geweest. Denk dat ik daar sowieso nog wel een week op moet wachten..
Bij jou is het gelukt toch?? :)

Bianca: Leuk dat je je eerste wedstrijd gereden hebt! Bull ziet er goed uit *D
Lotte: Veel plezier dit weekend!! :D
Noor: Wat leuk van het huis :# en mooie plaatjes, had ze al op hyves gespiekt ;)
Mo: Klinkt als een heel goed plan met dit lekkere weer :D Wel vliegenspul mee!!

Ik kwam op stal en hoorde dat ik toch nog mee kon doen met de springles.. Was ik even 2 uur te vroeg :+ Maar met het heerlijke weertje was het ook wel erg leuk om naar de groepen voor me te kijken :) Hadden voor het eerst het parcours in de wei gezet. Leverde nogal wat drukke paarden op waaronder ook Woll :+ Die vond het weer helemaal geweldig :):) Voor het eerst met proppen op gras, maar ze liep er niks anders door gelukkig. Ging erg leuk, 3 sprong was nog even wat zoekend maar ze ging wel braaf door. Na de les lekker onder de slang en toen in de paddock om te rollen. Ze heeft er trouwens een nieuwe 'move' bij :D Voordat ze opstaat gaat ze nu met haar haar buik van links naar rechts over de grond omdat ze daar geprikt is.. Voor degene die geen idee hebben hoe Woll rolt, het gaat zo: http://vimeo.com/11473718

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:38

Zo, dat ziet er lui uit :D
Klinkt goed, Corien! Veel plezier daar!
WL, goed bezig! :D Ben benieuwd naar de hoed.
Bianca, ik had in het andere topic al gereageerd, maar nogmaals gefeliciteerd en mooie foto's!

Ik heb de "klant" vanmiddag 3x gebeld en ingesproken, maar nog niks terug gehoord. Ze mag iemand anders gaan zoeken, ik offer er niet nog een zaterdagmiddag aan op. :(
Leuk gespeeld vanmiddag met de laaghangende takken en het labyrinth. Een labyrinth is een krappe zigzag waar je doorheen moet. Olivier deed het vandaag nog niet helemaal goed, dat was vorig jaar ook, toen het kwartje viel ging hij zelf kijken om de balken maar niet te raken. Van de week nog maar eens oefenen. De laaghangende takken gingen goed, full speed er onderdoor gegaloppeerd. Olivier geeft nog eens extra gas eropaf, en na de laatste tak geeft hij vaak nog een bokkesprong na :D
Heel slecht filmpje vanaf mijn telefoon, hij geeft het ook nog eens vertraagd weer, maar dan heb je een idee: Afbeelding

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:21

Verslag van Vrouwenpolder
Citaat:
Ik heb er echt flink de balen in. Vorstin liet me vandaag weer keihard zitten, terwijl ik het helemaal niet verwacht had. Dressuur was niet echt netjes, ik moest gelijk na 1 rondje draven de ring al in. Ik had ook geen stiften gedraaid (twijfelde, maar gekozen voor niet), en het was toch veel gladder dan ik dacht. Leermomentje voor de volgende keer dus.
Daarna parcours gelopen met Simmie en nog wat gekletst met wat bokkers. Losspringen ging fijn, parcours ging echt heeeeeeel hard. Ik had echt het idee dat ik bitloos erop zat ipv met een pelham! Ik kreeg haar echt niet onder controle, dus daar moet ik heel veel op oefenen. Ze had er gewoon onwijs veel zin in. We hadden ergens een balkje, weet niet waar. Hartslag bij de DA was 94, maar dat was dan ook gelijk na het springparcours.

Het losspringen voor de cross ging heel fijn. Paar keer aangegaloppeerd, gezorgd dat ze echt voor mijn been was en nog wat geschakeld. Toen ik naar het starthok moest begon het gedonder al, ik had het toen al moeten weten. Uit stilstand uit het starthok, dat ging heel goed. Ze ging gelijk fijn naar voren, maar voor 1 begon ze al wat terughoudender te worden. Over 1 ging wel, maar halverwege naar twee ging ze op de rem. Ik heb echt alles gedaan, maar ze ging gewoon niet naar voren. Heb twee mensen voor laten gaan (toen wilde ze wel, maar ik bleef zoveel op afstand voor de andere ruiter dat ze toch niet meer wilde). Ben langs twee gereden op weg naar drie. Die ging ook niet. Weer aan de kant voor de volgende, en daar toen maar achteraan gereden. Over 4, 5 en 6 ging ze echt knoerthard, alsof ze achterna gezeten werd. Ik kon haar ook echt niet meer stoppen. Het was anders hard dan normaal. Toen kwam dat scherpe bochtje en moest ze wel op de rem. Daarna kreeg ik haar weer niet verder. Op een gegeven moment na een hoop vechten ben ik daar op een volte gaan rijden, en heb aan de hindernisjury gevraagd of ik nog alleen die sprong 1 keer mocht doen en dan mocht stoppen. Dat ging toen wel, maar toen schoot ze er weer 'vandoor'. Na de paddestoel ging ze weer op de rem, en toen heb ik het parcours verlaten. Daarna op het voorterrein nog een paar keer gesprongen en haar geprobeerd te rijden, maar ze bleef zo op de rem gaan. Ik kon echt drijven wat ik wilde, schoppen wat ik wilde en slaan wat ik wilde, maar het hielp gewoon niet. Op het laatst kon ik weer normaal een rondje galopperen en toen ben ik gestopt.

Ik kan me voorstellen dat het er voor sommigen uit zag alsof ik Vorstin aan het in elkaar slaan was. Ik kan iedereen garanderen dat Vorstin er weinig van had, die had gelijk toen ik gestopt was een hartslag van 64. En dat springzweepje is echt te kort om haar een beetje aan te kunnen pakken helaas.

Ik baal echt enorm, ben zo teleurgesteld. Ik weet zelfs niet eens of ik nog wel wil crossen als ze dit blijft doen. Trainingen gaan super, cross meestal ook maar soms laat ze me zo zitten. De cross was heel mooi en ik voorzag geen problemen, dus dat was echt heel klote.
Ik weet ook echt niet wat ik moet doen. Morgen gaan we een rondje Vlietlanden, en dan hoop ik dat ze het weer doet zodat ik haar beter aan kan pakken. Maar over twee weken is de volgende cross, en zonder zekerheid ga ik die dus niet rijden.

Leuke fiets zo Lotte!
Mooie foto's Noor! Leuk die clinic!
Lekker dat diegene niet op komt dagen Heleen. Grappig filmpje
Veel plezier vast met je buitenritje Mo!
Succes morgen Corien, en wens Jetske ook succes
Lekker die springles Vief!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:43

Snoekiej: Wat balen dat Vorstin je zo liet zitten!
Noor: Leuke foto's
Bianca: Bull is leuk! Leuk commentaar ook van de jury's :)
Vief: Fijn dat de springles goed ging
Heleen: Balen dat die klant niet is komen opdagen. Ik geef je groot gelijk dat je die maar iemand anders laat zoeken!

Ik heb vandaag weer voor het eerst sinds ruim 2 maand springwedstrijd gehad, in Eext. Ik mocht al om 7u van huis weg :z Maar ze was heel braaf. Eerste rondje BB sprong ze best fijn rond. Foutloos en 6e prijs. Tweede rondje was B en ging ook wel redelijk, alleen een heel dom balkje op 2. Ze kwam er goed voor maar ze tilde haar pootjes niet op, stond ook heel laag die hindernis. Maar ik was wel heel tevreden :)